Yeterlilik Kodu | TR0030005411 | |
Yeterlilik Adı | Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, 48000 Kötekli/Muğla | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.mu.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Spor | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümünün hedefi, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullara nitelikli Beden Eğitimi ve Spor öğretmeni yetiştirmektir. Bu amaçla öğretmen adayları; genel kültür, kuramsal ve uygulamalı alan bilgisi ve öğretmenlik meslek bilgisine yönelik dersler alırlar. Program kapsamında aldıkları derslerden edindikleri bilgi ve becerileri uygulamaya aktarmak ve kullanmak için okullarda gözlem yaparlar, derslere katılırlar ve öğretmenlik uygulaması yaparlar. Dört yıl sonunda; ders planı yapma, öğretme-öğrenme sürecini gerçekleştirme, ölçme ve değerlendirme, öğrenciyi tanıma, işbirliği yapma, mesleki gelişim, sınıf yönetimi, iletişim ve spor kültürü kazandırma konularında uzmanlaşırlar. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Ara Sınav(lar): %40, Yarıyıl Sonu Sınavı: %60Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü öğrencileri, öğrenimleri boyunca 51 Zorunlu 16 Seçmeli olmak üzere toplam 67 dersi başarı ile tamamlamak zorundadırlar. Öğrencilerin aldıkları derslerin AKTS toplamı 240dır. | |
Kalite Güvencesi |
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) | |
Giriş Şartı | Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü her yıl düzenlenen özel yetenek sınavları ile öğrenci almaktadır. Adayların Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS)ye girmeleri zorunludur. Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği bölümünü tercih edecek olan öğrencilerin programa özel yetenek sınavı ile öğrenci alındığından, iyi bir fiziksel uygunluk düzeyine, yeterli atletik yapı ve beceriye sahip olmaları gerekmektedir. | |
Başarma Şartları | Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü öğrencileri, öğrenimleri boyunca 51 Zorunlu 16 Seçmeli olmak üzere toplam 67 dersi başarı ile tamamlamak zorundadırlar. Öğrencilerin aldıkları derslerin AKTS toplamı 240dır.Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü öğrencileri, öğrenimleri boyunca 51 Zorunlu 16 Seçmeli olmak üzere toplam 67 dersi başarı ile tamamlamak zorundadırlar. Öğrencilerin aldıkları derslerin AKTS toplamı 240dır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü mezunları Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda beden eğitimi öğretmeni olarak, ilgili federasyonlardan antrenörlük belgesi alarak, Gençlik Spor Genel Müdürlüğü Eğitim Dairesi ve diğer birimlerinde, Antrenör veya Spor Uzmanı olarak, Üniversitelerin Beden Eğitimi ve Spor Programlarında öğretim elemanı veya araştırma görevlisi olarak çalışabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030005411
ISCO:08
ISCO:08
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümünün hedefi, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullara nitelikli Beden Eğitimi ve Spor öğretmeni yetiştirmektir. Bu amaçla öğretmen adayları; genel kültür, kuramsal ve uygulamalı alan bilgisi ve öğretmenlik meslek bilgisine yönelik dersler alırlar. Program kapsamında aldıkları derslerden edindikleri bilgi ve becerileri uygulamaya aktarmak ve kullanmak için okullarda gözlem yaparlar, derslere katılırlar ve öğretmenlik uygulaması yaparlar. Dört yıl sonunda; ders planı yapma, öğretme-öğrenme sürecini gerçekleştirme, ölçme ve değerlendirme, öğrenciyi tanıma, işbirliği yapma, mesleki gelişim, sınıf yönetimi, iletişim ve spor kültürü kazandırma konularında uzmanlaşırlar.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Beden eğitimi ve spor öğretmenliği alanında öğrendiği bilgileri kullanabilme becerisi gösterir.
- Spora ilişkin sorunları disiplinlerarası bir yaklaşımla çözümleyebilir.
- Alana ilişkin uygulama sonuçlarını analiz edip yorumlayabilir.
- Beden eğitimi dersinde kullanılmak üzere spor dallarına özgü teknikleri ve gerekli araçları kullanır.
- Beden eğitimi öğretimine ilişkin öğretim yöntemlerini anlar ve uygular.
- Beden eğitimi derslerine uygun olarak kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme araçlarını kullanabilir.
- Beden eğitimi ve spor öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur.
- Beden eğitimi ve spora ilişkin kavramları açıklar.
- Temel sporsal hareketlerin analizini yapabilme kapasitesine sahip olur.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ara Sınav(lar): %40, Yarıyıl Sonu Sınavı: %60Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü öğrencileri, öğrenimleri boyunca 51 Zorunlu 16 Seçmeli olmak üzere toplam 67 dersi başarı ile tamamlamak zorundadırlar. Öğrencilerin aldıkları derslerin AKTS toplamı 240dır.
- Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü her yıl düzenlenen özel yetenek sınavları ile öğrenci almaktadır. Adayların Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS)ye girmeleri zorunludur. Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği bölümünü tercih edecek olan öğrencilerin programa özel yetenek sınavı ile öğrenci alındığından, iyi bir fiziksel uygunluk düzeyine, yeterli atletik yapı ve beceriye sahip olmaları gerekmektedir.
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü mezunları Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda beden eğitimi öğretmeni olarak, ilgili federasyonlardan antrenörlük belgesi alarak, Gençlik Spor Genel Müdürlüğü Eğitim Dairesi ve diğer birimlerinde, Antrenör veya Spor Uzmanı olarak, Üniversitelerin Beden Eğitimi ve Spor Programlarında öğretim elemanı veya araştırma görevlisi olarak çalışabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030005411 | |
Qualification Title | Physical Education and Sports Teaching License | |
Awarding Body | Mugla Sıtkı Koçman University | |
Awarding Body Contact | Muğla Sıtkı Koçman University 48000 Kötekli/Muğla | |
Awarding Body Url | http://www.mu.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Sports | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | Midterm Exam(s): %40, Final Exams: %60The students of Physical Education and Sports Teaching Department must complete a total of 67 courses including 51 Compulsory and 16 Elective courses during their education. The total ECTS of the courses taken by the students is 240. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | The Department of Physical Education and Sports Teaching receives students with special ability exams organized every year. Candidates are required to take the Higher Education Institutions Examination (YKS). The students who will prefer Physical Education and Sports Teaching Department should have sufficient athletic structure and skill to have a good level of physical fitness from the students with the program special talent exam. | |
Conditions for Success | The students of Physical Education and Sports Teaching Department must complete a total of 67 courses including 51 Compulsory and 16 Elective courses during their education. The total ECTS of the courses taken by the students is 240.The students of Physical Education and Sports Teaching Department must complete a total of 67 courses including 51 Compulsory and 16 Elective courses during their education. The total ECTS of the courses taken by the students is 240. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the Department of Physical Education and Sports Teaching can work as instructors or duties in the Physical Education and Sports Programs of the Ministry of National Education, Physical Education Teacher Training in the affiliated schools, taking the certificate of coaching from the related federations, Training Center and other units of Youth Sports General Directorate and others. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030005411
- He/she demonstrates the ability to use the information learned in the field of physical education and sport teacher.
- Can solve sports related problems with an interdisciplinary approach.
- Analyze and interpret application results related to the field.
- He/she uses techniques specific to sports branches and necessary tools for use in physical education classes.
- Understands and applies teaching methods related to physical education.
- He/she can use measurement and evaluation tools that can be used in accordance with physical education courses.
- He/she is willing to do physical education and sport teaching profession.
- Explains the concepts of physical education and spore.
- Have the capacity to analyze basic sport movements.
Midterm Exam(s): %40, Final Exams: %60The students of Physical Education and Sports Teaching Department must complete a total of 67 courses including 51 Compulsory and 16 Elective courses during their education. The total ECTS of the courses taken by the students is 240.
The Department of Physical Education and Sports Teaching receives students with special ability exams organized every year. Candidates are required to take the Higher Education Institutions Examination (YKS). The students who will prefer Physical Education and Sports Teaching Department should have sufficient athletic structure and skill to have a good level of physical fitness from the students with the program special talent exam.
Graduates of the Department of Physical Education and Sports Teaching can work as instructors or duties in the Physical Education and Sports Programs of the Ministry of National Education, Physical Education Teacher Training in the affiliated schools, taking the certificate of coaching from the related federations, Training Center and other units of Youth Sports General Directorate and others.
Qualification is continuous