Yeterlilik Kodu | TR0030010777 | |
Yeterlilik Adı | Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Atatürk Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Atatürk Üniversitesi Rektörlüğü Üniversite Mahallesi Prof. Dr. Hikmet Koçak Sokak No : 8 P.K : 25050 Yakutiye / Erzurum | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.atauni.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Bilimsel anlayışlı çağdaş Türk milletinin milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlere Saygılı, bilimsel düşünceye sahip, çalışkan, kendisi ve çevresiyle barışık, hukukun üstünlüğüne inanan, ülkemizi daima ileriye götürecek ekip çalışmasına önem veren, liderlik ve iletişim becerilerine sahip, yaşam boyu öğrenmeyi ve kendini yenilemeyi ilke edinmiş öğretmenler yetiştirmektir. Beden eğitmi öğretmenliği lisans programının amacı; yeterli düzeyde spor,beden eğitimi, pedagojik formasyon ve genel kültür bilgisine sahip olan, bu bilgilerini beden eğitimi öğretiminde kullanabilen yüksek lisans derecesine sahip beden eğitimi öğretmenleri yetiştirmektir. Beden eğitimi lisans programını başarı ile tamamlayan beden eğitimi öğretmen adaylarından; yeterli düzeyde spor, beden eğitimi, pedagojik formasyon ve genel kültür bilgisine sahip olmaları ve bu bilgilerini beden eğitimi öğretiminde kullanabilmeleri, çağdaş öğrenme/öğretme kuram ve yaklaşımlarına hakim olmaları, alanındaki gelişmeleri takip ederek günümüzün gerektirdiği eleştirel düşünme etkili iletişim, takım içinde çalışma ve liderlik becerilerine sahip olabilmeleri, eğitim ile ilgili etik değerlere sahip olmaları ve beden eğitimi ile ilgili problemlerin tespitinde ve çözümünde etkin rol alabilmeleri beklenmektedir. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Programda verilen her bir ders için bir ara sınav ve bir dönem sonu sınavı yapılır. Ayrıca kısa sınav ve ödev değerlendirmesi de yapılabilir. Başarı notuna ara sınav, kısa süreli sınav ve ödevlerin etkisi %50, dönem sonu sınavının ise %50 oranındadır. Dönem sınavına girebilmesi için öğrencinin yönetmeliklerde yazılı devam şartlarını yerine getirmiş olması gerekmektedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir ve öğrencilerin başarı notunun hesaplanmasında, bağıl değerlendirme sistemi uygulanır. Bu değerlendirmede; dersin öğretim elemanı, dersi alan öğrencilerin yarıyıl içi ve yarıyıl sonu sınavlarından aldıkları puanların istatistiksel sonuçlarını dikkate alır ve alınan notlar yönetmelikte belirlenen esaslar çerçevesinde 4’lü harf sistemine dönüştürülür. Öğrencinin aldığı notlardan oluşturulan Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (AGNO) üst üste 2 dönem 2.00’ın altında olanlar bir sonraki dönemden ders alamazlar. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Bir dersten alınan DC ve DD notları, öğrencinin mezuniyet AGNO’suna bağlı olarak değerlendirilir. Öğrencinin AGNO’su başarı baraj notunun (2,00) üzerinde ise bu dersler başarılı olarak tanımlanır. FF notu alan öğrenci başarısızdır, bu dersi verildiği ilk yarıyılda alarak devam ve sınav şartlarını yerine getirmek zorundadır. Başarı notu M ve G ile takdir edilen dersler, AGNO hesaplanmasında değerlendirmeye katılmaz. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kuruluşu Adı; Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Programda mevcut olan 240 AKTS karşılığı derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030010777
ISCO 08
ISCO 08
Bilimsel anlayışlı çağdaş Türk milletinin milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlere Saygılı, bilimsel düşünceye sahip, çalışkan, kendisi ve çevresiyle barışık, hukukun üstünlüğüne inanan, ülkemizi daima ileriye götürecek ekip çalışmasına önem veren, liderlik ve iletişim becerilerine sahip, yaşam boyu öğrenmeyi ve kendini yenilemeyi ilke edinmiş öğretmenler yetiştirmektir.
Beden eğitmi öğretmenliği lisans programının amacı; yeterli düzeyde spor,beden eğitimi, pedagojik formasyon ve genel kültür bilgisine sahip olan, bu bilgilerini beden eğitimi öğretiminde kullanabilen yüksek lisans derecesine sahip beden eğitimi öğretmenleri yetiştirmektir. Beden eğitimi lisans programını başarı ile tamamlayan beden eğitimi öğretmen adaylarından; yeterli düzeyde spor, beden eğitimi, pedagojik formasyon ve genel kültür bilgisine sahip olmaları ve bu bilgilerini beden eğitimi öğretiminde kullanabilmeleri, çağdaş öğrenme/öğretme kuram ve yaklaşımlarına hakim olmaları, alanındaki gelişmeleri takip ederek günümüzün gerektirdiği eleştirel düşünme etkili iletişim, takım içinde çalışma ve liderlik becerilerine sahip olabilmeleri, eğitim ile ilgili etik değerlere sahip olmaları ve beden eğitimi ile ilgili problemlerin tespitinde ve çözümünde etkin rol alabilmeleri beklenmektedir.
Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yapılır.
- İlk ve orta öğretim çağı bireyin gelişimi ile ilgili alan bilgisine sahip olur.
- İlk ve orta öğretim çağı eğitimin amaçlarını, ilkesini bilir, bu ilkelerin hedefleri doğrultusunda hazırlanan çalışmaları uygulama yeterliliği kazanır, Türk Eğitim Sisteminin yapısını bilir.
- İlk ve orta öğretim çağı eğitiminde okul-aile-çocuk etkileşiminin önemini bilir ve aile katılımına yönelik çalışmaları kavrar.
- İlk ve orta öğretim kurumlarını tanır, özelliklerini bilir, öğretmeninin sahip olması gereken özelliklere, Atatürk İlke ve İnkılâpları doğrultusunda kültüre sahip olur.
- Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak
- Öğrenme ve öğretme süreci kapsamında, farklı öğretim yöntem ve tekniklerini bilir, kullanır ve öğretim amaçlarından faydalanarak öğrenme-öğretme sürecini geliştirmek için uygun öğrenme ortamı hazırlar.
- İlk ve orta öğretim çağı çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal ve duygusal gelişimini sağlar, gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama ve uygulama yapabilir.
- İlk ve orta eğitim alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak.
- İlk ve orta eğitim alanında çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
- İlk ve orta eğitim ve bireyin gelişimi alanında çağdaş bilgi ve uygulama becerilerine sahip olmak.
- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
- Öğrencilerin gelişimine katkıda bulunacak düzeyde genel kültüre, alanı ile ilgili gelişmeleri takip edecek düzeyde araştırma kültürüne ve yabancı dil bilgisine sahip olur.
- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
- Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.
- İlk ve orta eğitim alanında çalışma süreçlerinde çevre, sağlık ve iş güvenliğine ilişkin önlemleri almak.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
- Eğitim-öğretim ortamındaki öğrencilerin, öğrenmelerini izleme, değerlendirme yapma ve kayıt tutabilme yeterliliklerini kazanır.
- İlk ve orta öğretim eğitim programlarının kazandırmayı hedeflediği becerilere temel oluşturan amaçları bilir ve buna yönelik etkinliklerde bulunur.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Programda verilen her bir ders için bir ara sınav ve bir dönem sonu sınavı yapılır. Ayrıca kısa sınav ve ödev değerlendirmesi de yapılabilir. Başarı notuna ara sınav, kısa süreli sınav ve ödevlerin etkisi %50, dönem sonu sınavının ise %50 oranındadır. Dönem sınavına girebilmesi için öğrencinin yönetmeliklerde yazılı devam şartlarını yerine getirmiş olması gerekmektedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir ve öğrencilerin başarı notunun hesaplanmasında, bağıl değerlendirme sistemi uygulanır. Bu değerlendirmede; dersin öğretim elemanı, dersi alan öğrencilerin yarıyıl içi ve yarıyıl sonu sınavlarından aldıkları puanların istatistiksel sonuçlarını dikkate alır ve alınan notlar yönetmelikte belirlenen esaslar çerçevesinde 4’lü harf sistemine dönüştürülür. Öğrencinin aldığı notlardan oluşturulan Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (AGNO) üst üste 2 dönem 2.00’ın altında olanlar bir sonraki dönemden ders alamazlar. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Bir dersten alınan DC ve DD notları, öğrencinin mezuniyet AGNO’suna bağlı olarak değerlendirilir. Öğrencinin AGNO’su başarı baraj notunun (2,00) üzerinde ise bu dersler başarılı olarak tanımlanır. FF notu alan öğrenci başarısızdır, bu dersi verildiği ilk yarıyılda alarak devam ve sınav şartlarını yerine getirmek zorundadır. Başarı notu M ve G ile takdir edilen dersler, AGNO hesaplanmasında değerlendirmeye katılmaz.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu Adı; Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)
- Lise ve dengi okul diploması.
- Üniversite öğrenci seçme sınavı (ÖSS)' den yeterli puan alabilme.
- Özel yetenek sınavında başarılı olmak.
- Beden eğitmi öğretmenliği lisans programının amacı; yeterli düzeyde spor,beden eğitimi, pedagojik formasyon ve genel kültür bilgisine sahip olan, bu bilgilerini beden eğitimi öğretiminde kullanabilen yüksek lisans derecesine sahip beden eğitimi öğretmenleri yetiştirmektir.
- Beden eğitimi lisans programını başarı ile tamamlayan beden eğitimi öğretmen adaylarından; yeterli düzeyde spor, beden eğitimi, pedagojik formasyon ve genel kültür bilgisine sahip olmaları ve bu bilgilerini beden eğitimi öğretiminde kullanabilmeleri, çağdaş öğrenme/öğretme kuram ve yaklaşımlarına hakim olmaları, alanındaki gelişmeleri takip ederek günümüzün gerektirdiği eleştirel düşünme etkili iletişim, takım içinde çalışma ve liderlik becerilerine sahip olabilmeleri, eğitim ile ilgili etik değerlere sahip olmaları ve beden eğitimi ile ilgili problemlerin tespitinde ve çözümünde etkin rol alabilmeleri beklenmektedir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030010777 | |
Qualification Title | Physical Education and Sports Teacher Training | |
Awarding Body | Atatürk University | |
Awarding Body Contact | Atatürk University | |
Awarding Body Url | http://www.atauni.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | Evaluation and assessment methods for each course, Course Education Plan described in detail. Relative evaluation system is applied to Atatürk University. Detailed information on this evaluation system, Atatürk University from the academic and examination regulations. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements |
| |
Conditions for Success | Successfully complete all the courses in the program with 240 ECTS credits that are available and to obtain a CGPA of at least 2.0 on a 4.00 scale. | |
Progression Paths (Relationship Type) | The purpose of teaching undergraduate program to educate the body, an adequate level of sports, physical education, pedagogical knowledge and general culture, which can use this knowledge in teaching physical education is to train physical education teachers with a master's degree. Upon successful completion of the undergraduate program of physical education student teachers in physical education, an adequate level of sports, physical education, pedagogical and cultural knowledge of the general nature and to use this knowledge in teaching physical education, modern teaching / learning theories and approaches to be dominated, to follow developments in the area of today's requires critical thinking, effective communication, team working and leadership skills in the ability to have, to have ethical values ??related to education and physical education are expected to receive an active role in and solve problems related to determination. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030010777
ISCO 08
ISCO 08
- Primary and secondary school age with the development of the individual will have knowledge of the area.
- The objectives of education in primary and secondary education age, knows the principle the application of these principles the adequacy of the work prepared in accordance with the goals wins, knows the structure of the Turkish education system.
- Primary and secondary school age education knows the importance of family child interaction and family participation to understand the work.
- Recognizes the primary and secondary education institutions knows the properties characteristics required of teachers in line with Atatürk principles and revolutions are going to have culture.
- Professional in service training and participate in activities quality studies and monitoring of technological developments, information experience and skills to practice.
- Within the scope of learning and teaching process, knows the different teaching methods and techniques, uses, and taking advantage of educational goals to improve teaching-learning process prepare appropriate learning environment.
- Primary and secondary school age childs physical, cognitive social and emotional development provides the characteristics and learning styles of development knows it can conform to the effective planning and implementation.
- Primary and secondary education in the field of disciplinary and interdisciplinary initiative and team work and creativity have the ability to be able to.
- Work processes in the field of primary and secondary education equipment materials equipment information and communication technologies to use tools.
- Primary and secondary education and individual development in the field of contemporary knowledge and skills to practice
- Be able to carry out an advanced study independently of the field.
- Being able to take responsibility as individuals and team members to solve complex and unforeseen problems encountered in field related applications.
- Planning and managing activities for the development of employees under their responsibility in a project framework.
- Be able to critically evaluate advanced knowledge and skills in the field.
- Being able to identify and learn learning needs.
- Be able to develop a positive attitude about learning life.
- Students will contribute to the development of general culture level, will follow the developments related to the field level will have a research culture and foreign language skills.
- To inform related persons and institutions about issues related to the field; to be able to transfer ideas and suggestions for solutions to problems in writing and verbally.
- To share ideas and suggestions for solutions to problems with experts and non-experts by supporting quantitative and qualitative data.
- To be able to organize projects and activities for the social environment with social responsibility awareness and apply them.
- Can use a foreign language at least in the European Language Portfolio B1 General Level to monitor the information in the field and communicate with colleagues.
- To be able to use information and communication technologies along with computer software at least at European Computer Usage License Advanced level required by the field.
- Proper and effective use of Turkish according to the rules and have the ability to communicate with students will be healthy.- Working processes of primary and secondary education in the field of environment health and safety measures to take on.
- To comply with social, scientific, cultural and ethical values ??in the process of collecting, interpreting, implementing and announcing results related to the field.
- The universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values ??and having adequate consciousness about environmental protection, occupational health and safety issues.
- The educational environment, students learn the monitoring evaluation and registration to win to keep their qualifications.
- Aims to equip primary and secondary education, skills training programs and it knows the underlying objectives is to activities.
Evaluation and assessment methods for each course, Course Education Plan described in detail. Relative evaluation system is applied to Atatürk University. Detailed information on this evaluation system, Atatürk University from the academic and examination regulations.
- High school diploma.
- College Student Selection Examination (OSS) to receive enough points.
- The special ability to be successful in the exam.
The purpose of teaching undergraduate program to educate the body, an adequate level of sports, physical education, pedagogical knowledge and general culture, which can use this knowledge in teaching physical education is to train physical education teachers with a master's degree. Upon successful completion of the undergraduate program of physical education student teachers in physical education, an adequate level of sports, physical education, pedagogical and cultural knowledge of the general nature and to use this knowledge in teaching physical education, modern teaching / learning theories and approaches to be dominated, to follow developments in the area of today's requires critical thinking, effective communication, team working and leadership skills in the ability to have, to have ethical values ??related to education and physical education are expected to receive an active role in and solve problems related to determination.