Yeterlilik Kodu

TR0030015484

Yeterlilik Adı
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumEge Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEge Üniversitesi Rektörlüğü Gençlik Caddesi No : 12 35040 Bornova - İZMİR
Sorumlu Kurum URLhttp://ege.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Spor
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08:2330.01

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Beden Eğitimi ve Spor Bölümü Programı eğitim amaçları; Beden Eğitimi ve Spor derslerini yürütecek yeterli pedagojik formasyon sahip, spora özgü öğretim yöntemlerini ve modellerini uygulayabilen, eğitim-öğretim sürecinde malzeme ve materyal geliştirip kullanabilen, eğitim plan ve programlarını geliştirmeyi ve ders içeriklerini nasıl oluşturacaklarını bilen farklı özelliklere sahip bireylere çeşitli hareket becerilerini kazandırabilen, araştırma süreçlerini oluşturabilen, güncel teknolojileri, materyal ve malzeme kullanma bilgisine sahip olabilen, öğretmenlik mesleğine uygun iletişim becerilerine sahip ve etik davranışlarda bulunan, öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor özelliklerine katkı sağlayacak yetkinliğe sahip Beden Eğitimi Öğretmenleri yetiştirmektir.
Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün eğitim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, kurum bünyesindeki laboratuvarlarda, atölyelerde ve Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda uygulamalı eğitimler gerçekleştirilir.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Beden eğitimi ve spor öğretmenliği mesleğinin gerektirdiği bilgi, beceri ve tutumları geliştirerek, bu yetkinliğini mesleki süreçlerde uygulamalı olarak kullanaır.
  • Bireylerin çok yönlü gelişim (fiziksel, bilişsel, sosyal, duygusal ve psikomotor) özelliklerini tanıyabilme ve bu özelliklere göre eğitim süreçleri tasarlar.
  • Bireylere, kendilerini tanıma, okula uyum, fiziksel gelişim, iletişim ve yaşamsal becerilerini geliştirmelerine yardım ederek toplumsal ve kişisel gelişimi destekleyecek öğrenme fırsatları yaratır.
  • Bilimsel araştırma, problem çözme, eleştirel düşünme, veri toplama, analiz, raporlama gibi üst düzey düşünme ve bilimsel süreç becerilerini kullanır.
  • Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği bireysel ve sosyal sorumluluğun bilinciyle, evrensel, toplumsal ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder.
  • Eğitim ve spor faaliyetlerinin gerçekleştirilebilmesinde güncel bilişim teknolojilerini ve öğretim materyallerini kullanır.
  • Öğretim süreçlerinin etkili bir şekilde planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesine yönelik olarak uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
  • Toplumda spor bilincinin oluşturulması ve fiziksel aktiviteye katılımın yaygınlaştırılması için geçerli planlar üretebilme, uygulayabilme, kalite yönetimi süreçlerinde yer alabilme ve sorumluluklarını etkin bir şekilde yerine getirir.
  • Sosyal ve mesleki süreçlerde disiplin içi ve çok disiplinli çalışmalara katılıma yönelik olarak takım çalışması, iş birliği, yardımlaşma, iletişim ve dil (Türkçe, yabancı dil, konuşma, okuma, yazma, dinleme vb.) becerilerini iç ve dış paydaşlarla etkileşim halinde kullanır.
  • Farklı spor dallarını teorik ve pratik boyutlarıyla öğretir.
  • Yaşam boyu öğrenme ve mesleki gelişim doğrultusunda, spor ve eğitim bilimleri alanlarındaki güncel bilimsel ve teknolojik gelişmeleri yakından izleyerek, bu gelişmelerin değişen bir yapıda olduğunu kavrayabilme, günlük yaşamla ilişkisini kurabilme ve alana özgü bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmeye yönelik bilgi ve becerilerini mesleki ve sosyal süreçlerde kullanır.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrenciler derslere, uygulamalara ve sınavlara katılmak zorundadır. Öğrencinin devamı ilgili öğretim üyesi tarafından takip edilir. Hemen hemen tüm zorunlu ve teknik seçmeli derslerde öğrencilerin seçilmiş problemleri çözdüğü yazılı açık veya kapalı kitap sınavlar yapılmaktadır. Her yarıyılda her ders için bir arasınav yapılır. Arasınavların tarihi ve programı yarıyılın başladığı ilk ay içinde Bölüm tarafından ilan edilir. Arasınava ilaveten her dersten bir final sınavı yapılır. Final sınavları tarihi ve yeri yine Bölüm'de ilan edilir. Mazereti nedeniyle sınava giremeyen öğrencilere geçerli bir mazereti olması halinde Fakülte Yönetim Kurulu kararıyla mazeret sınav hakkı verilebilir. Yarıyıl içi notu (ham not) arasınavın % 40 ı, final sınavının % 60 ı alınarak bulunur.
  • 2004-2005 yılından itibaren uygulanan bağıl değerlendirme sisteminde ham notlar bağıl değerlendirme sistemi kullanılarak değerlendirilir ve sınıfın başarı durumuna göre öğrencinin başarı notu belirlenir. Arasınav ve final sınavlarının yanısıra derslerde raporlar, ödevler, quizler, seminer sunumları ve laboratuvardaki performans gibi eğitim aktiviteleri öğrencinin yarıyıl içindeki performans değerlendirmesinde kullanılabilir. Bu aktiviteler ve başarı notuna ne şekilde yansıtılacağı yarıyıl başında öğretim üyesi tarafından öğrencilere duyurulur. Arasınav veya final sınavı gerektirmeyen sınavlar öğretim üyesi tarafından belirlenir. Bu durumda başarı notu yarıyıl içinde yapılan ödev, rapor, sunum vs dikkate alınarak belirlenir. Öğrencilerin başarı durumunun belirlenmesinde her yarıyıl sonunda hesaplanan Yarıyıl Akademik Not Ortalaması ve Genel Akademik Not Ortalaması kullanılır.
  • Yarıyıl Akademik Not Ortalaması, öğrencinin kayıtlı olduğu yarıyılın ağırlıklı not ortalamasıdır.
  • Genel Akademik Not Ortalaması ise, öğrencinin üniversiteye girişinden itibaren, kayıtlı bulunduğu bölümün veya programın ders planındaki derslerinin tümü göz önüne alınarak ikinci yarıyıl sonundan itibaren hesaplanan ağırlıklı not ortalamasıdır.
  • Ağırlıklı not ortalaması, alınan derslerin kredileriyle derslerden alınan harf notlarının eşdeğeri ağırlık katsayılarının çarpımından elde edilen toplamın, toplam krediye bölünmesiyle bulunur. Gerek Yarıyıl Akademik Not Ortalaması ve gerekse Genel Akademik Not Ortalaması öğrencinin kredili derslerden aldığı, (AA) dan (FF) ye kadar notların değerlendirmeye katılması ile belirlenir. Genel Akademik Not Ortalaması değeri en az 2.00 olan öğrenci herhangi bir dersinin (FF) veya (FD) olmaması koşulu ile başarılı kabul edilir. Genel Akademik Not Ortalaması 2.00'nin altında olan öğrenci başarısızdır. İkinci yarıyılın sonundan itibaren öğrencinin üst yarıyıllardaki dersleri alabilmesi için, Genel Akademik Not Ortalaması ’ nın en az 1.80 olması gerekir.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Spor Bilimleri Derneği (Spor Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu) (SPORAK)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.10.2023/1.10.2026

Giriş Şartı
  • Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenciler, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri / sınavları tamamlamak zorundadır. Yurtiçindeki veya yurtdışındaki eşdeğer bir programa eğitimine başlamış bir öğrenci, yatay geçiş başvurusunda bulunabilir. Öğrenci kabulü, her öğrencinin durumu ve başvurduğu programın koşulları dikkate alınarak dönemin başlamadan önce incelenir ve değerlendirilir. Üniversiteye kabul ile ilgili daha ayrıntılı bilgi, Kurum Kataloğunda mevcuttur.
Başarma Şartları Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bölüm mezunları MEB’e bağlı okullarda beden eğitimi öğretmeni olarak, federasyonlarda, özel spor kulüplerinde ve Gençlik Spor Genel Müdürlüğü Eğitim Dairesi ve diğer birimlerinde ilgili antrenörlük belgelerine sahip olmaları koşuluyla Antrenör veya Spor Uzmanı olarak, lisansüstü eğitim yoluyla Üniversitelerin Beden Eğitimi ve Spor Programlarında öğretim elemanı veya araştırma görevlisi olarak çalışabilirler.

Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla kendi alanlarında veya ilgili alanlarda Lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030015484


Yeterlilik Adı
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Ege Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ege Üniversitesi Rektörlüğü Gençlik Caddesi No : 12 35040 Bornova - İZMİR

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08:2330.01


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08:2330.01


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Beden Eğitimi ve Spor Bölümü Programı eğitim amaçları; Beden Eğitimi ve Spor derslerini yürütecek yeterli pedagojik formasyon sahip, spora özgü öğretim yöntemlerini ve modellerini uygulayabilen, eğitim-öğretim sürecinde malzeme ve materyal geliştirip kullanabilen, eğitim plan ve programlarını geliştirmeyi ve ders içeriklerini nasıl oluşturacaklarını bilen farklı özelliklere sahip bireylere çeşitli hareket becerilerini kazandırabilen, araştırma süreçlerini oluşturabilen, güncel teknolojileri, materyal ve malzeme kullanma bilgisine sahip olabilen, öğretmenlik mesleğine uygun iletişim becerilerine sahip ve etik davranışlarda bulunan, öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor özelliklerine katkı sağlayacak yetkinliğe sahip Beden Eğitimi Öğretmenleri yetiştirmektir.

Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün eğitim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, kurum bünyesindeki laboratuvarlarda, atölyelerde ve Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda uygulamalı eğitimler gerçekleştirilir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Beden eğitimi ve spor öğretmenliği mesleğinin gerektirdiği bilgi, beceri ve tutumları geliştirerek, bu yetkinliğini mesleki süreçlerde uygulamalı olarak kullanaır.
  • Bireylerin çok yönlü gelişim (fiziksel, bilişsel, sosyal, duygusal ve psikomotor) özelliklerini tanıyabilme ve bu özelliklere göre eğitim süreçleri tasarlar.
  • Bireylere, kendilerini tanıma, okula uyum, fiziksel gelişim, iletişim ve yaşamsal becerilerini geliştirmelerine yardım ederek toplumsal ve kişisel gelişimi destekleyecek öğrenme fırsatları yaratır.
  • Bilimsel araştırma, problem çözme, eleştirel düşünme, veri toplama, analiz, raporlama gibi üst düzey düşünme ve bilimsel süreç becerilerini kullanır.
  • Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği bireysel ve sosyal sorumluluğun bilinciyle, evrensel, toplumsal ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder.
  • Eğitim ve spor faaliyetlerinin gerçekleştirilebilmesinde güncel bilişim teknolojilerini ve öğretim materyallerini kullanır.
  • Öğretim süreçlerinin etkili bir şekilde planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesine yönelik olarak uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
  • Toplumda spor bilincinin oluşturulması ve fiziksel aktiviteye katılımın yaygınlaştırılması için geçerli planlar üretebilme, uygulayabilme, kalite yönetimi süreçlerinde yer alabilme ve sorumluluklarını etkin bir şekilde yerine getirir.
  • Sosyal ve mesleki süreçlerde disiplin içi ve çok disiplinli çalışmalara katılıma yönelik olarak takım çalışması, iş birliği, yardımlaşma, iletişim ve dil (Türkçe, yabancı dil, konuşma, okuma, yazma, dinleme vb.) becerilerini iç ve dış paydaşlarla etkileşim halinde kullanır.
  • Farklı spor dallarını teorik ve pratik boyutlarıyla öğretir.
  • Yaşam boyu öğrenme ve mesleki gelişim doğrultusunda, spor ve eğitim bilimleri alanlarındaki güncel bilimsel ve teknolojik gelişmeleri yakından izleyerek, bu gelişmelerin değişen bir yapıda olduğunu kavrayabilme, günlük yaşamla ilişkisini kurabilme ve alana özgü bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmeye yönelik bilgi ve becerilerini mesleki ve sosyal süreçlerde kullanır.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrenciler derslere, uygulamalara ve sınavlara katılmak zorundadır. Öğrencinin devamı ilgili öğretim üyesi tarafından takip edilir. Hemen hemen tüm zorunlu ve teknik seçmeli derslerde öğrencilerin seçilmiş problemleri çözdüğü yazılı açık veya kapalı kitap sınavlar yapılmaktadır. Her yarıyılda her ders için bir arasınav yapılır. Arasınavların tarihi ve programı yarıyılın başladığı ilk ay içinde Bölüm tarafından ilan edilir. Arasınava ilaveten her dersten bir final sınavı yapılır. Final sınavları tarihi ve yeri yine Bölüm'de ilan edilir. Mazereti nedeniyle sınava giremeyen öğrencilere geçerli bir mazereti olması halinde Fakülte Yönetim Kurulu kararıyla mazeret sınav hakkı verilebilir. Yarıyıl içi notu (ham not) arasınavın % 40 ı, final sınavının % 60 ı alınarak bulunur.
  • 2004-2005 yılından itibaren uygulanan bağıl değerlendirme sisteminde ham notlar bağıl değerlendirme sistemi kullanılarak değerlendirilir ve sınıfın başarı durumuna göre öğrencinin başarı notu belirlenir. Arasınav ve final sınavlarının yanısıra derslerde raporlar, ödevler, quizler, seminer sunumları ve laboratuvardaki performans gibi eğitim aktiviteleri öğrencinin yarıyıl içindeki performans değerlendirmesinde kullanılabilir. Bu aktiviteler ve başarı notuna ne şekilde yansıtılacağı yarıyıl başında öğretim üyesi tarafından öğrencilere duyurulur. Arasınav veya final sınavı gerektirmeyen sınavlar öğretim üyesi tarafından belirlenir. Bu durumda başarı notu yarıyıl içinde yapılan ödev, rapor, sunum vs dikkate alınarak belirlenir. Öğrencilerin başarı durumunun belirlenmesinde her yarıyıl sonunda hesaplanan Yarıyıl Akademik Not Ortalaması ve Genel Akademik Not Ortalaması kullanılır.
  • Yarıyıl Akademik Not Ortalaması, öğrencinin kayıtlı olduğu yarıyılın ağırlıklı not ortalamasıdır.
  • Genel Akademik Not Ortalaması ise, öğrencinin üniversiteye girişinden itibaren, kayıtlı bulunduğu bölümün veya programın ders planındaki derslerinin tümü göz önüne alınarak ikinci yarıyıl sonundan itibaren hesaplanan ağırlıklı not ortalamasıdır.
  • Ağırlıklı not ortalaması, alınan derslerin kredileriyle derslerden alınan harf notlarının eşdeğeri ağırlık katsayılarının çarpımından elde edilen toplamın, toplam krediye bölünmesiyle bulunur. Gerek Yarıyıl Akademik Not Ortalaması ve gerekse Genel Akademik Not Ortalaması öğrencinin kredili derslerden aldığı, (AA) dan (FF) ye kadar notların değerlendirmeye katılması ile belirlenir. Genel Akademik Not Ortalaması değeri en az 2.00 olan öğrenci herhangi bir dersinin (FF) veya (FD) olmaması koşulu ile başarılı kabul edilir. Genel Akademik Not Ortalaması 2.00'nin altında olan öğrenci başarısızdır. İkinci yarıyılın sonundan itibaren öğrencinin üst yarıyıllardaki dersleri alabilmesi için, Genel Akademik Not Ortalaması ’ nın en az 1.80 olması gerekir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Spor Bilimleri Derneği (Spor Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu) (SPORAK)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.10.2023/1.10.2026


Giriş Şartı
  • Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenciler, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri / sınavları tamamlamak zorundadır. Yurtiçindeki veya yurtdışındaki eşdeğer bir programa eğitimine başlamış bir öğrenci, yatay geçiş başvurusunda bulunabilir. Öğrenci kabulü, her öğrencinin durumu ve başvurduğu programın koşulları dikkate alınarak dönemin başlamadan önce incelenir ve değerlendirilir. Üniversiteye kabul ile ilgili daha ayrıntılı bilgi, Kurum Kataloğunda mevcuttur.

Başarma Şartları
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bölüm mezunları MEB’e bağlı okullarda beden eğitimi öğretmeni olarak, federasyonlarda, özel spor kulüplerinde ve Gençlik Spor Genel Müdürlüğü Eğitim Dairesi ve diğer birimlerinde ilgili antrenörlük belgelerine sahip olmaları koşuluyla Antrenör veya Spor Uzmanı olarak, lisansüstü eğitim yoluyla Üniversitelerin Beden Eğitimi ve Spor Programlarında öğretim elemanı veya araştırma görevlisi olarak çalışabilirler.

Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla kendi alanlarında veya ilgili alanlarda Lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030015484

Qualification Title
Physical Education and Sports Teaching Bachelor
Awarding BodyEGE UNIVERSITY
Awarding Body ContactEge University Rectorate Gençlik Caddesi 35040 Bornova – Izmir Telephone: (0-232) 311 10 10 Email: webadmin@ege.edu.tr
Awarding Body Urlhttp://ege.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024
TQF Level 6
Thematic AreasSports
National Occupation Classification

ISCO 08:2330.01

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile
  • Physical Education and Sports Department Educational Objectives; Having sufficient pedagogical formation to conduct Physical Education and Sports lessons, Able to apply sport-specific teaching methods and models, Being able to develop and use materials and materials in the education-teaching process, Knowing how to build training plans and programs and how to create course content Able to gain various movement skills to individuals with different characteristics, Able to generate research processes, Knowing using up-to-date technologies, materials and materials, Having communication skills suitable for the teaching profession and behaving ethically, To train Physical Education Teachers who have the competence to contribute to the cognitive, affective and psychomotor characteristics of the students.
Learning Environments
  • Education and training are conducted in the form of formal education. Additionally, practical training is carried out in the institution's laboratories, workshops, and schools affiliated with the Ministry of National Education.
Description
  • To be able to use this equipment practically in professional processes by developing the knowledge, skills, and attitudes required by the profession of physical education and sports teacher,
  • To be able to recognize the versatile development (physical, cognitive, social, emotional, and psychomotor) characteristics of individuals and to design educational processes according to these characteristics
  • To create learning opportunities that will support social and personal development by helping individuals to know themselves, adapt to school, physical development, communication and life skills.
  • To be able to use high-level thinking and scientific process skills such as scientific research, problem-solving, critical thinking, data collection, analysis, reporting,
  • To be able to act by universal, social, and professional ethical values with the awareness of the individual and social responsibility required by the teaching profession
  • To be able to use up-to-date information technologies and materials in the realization of educational and sports activities.
  • To be able to use different methods and techniques for effective planning, implementation, and evaluation of teaching processes.
  • To be able to produce and implement valid plans for raising sports awareness in society and to expand participation in physical activity, to take part in quality management processes, and to fulfill their responsibilities effectively
  • To use teamwork, cooperation, cooperation, communication, and language (Turkish, foreign language, speaking, reading, writing, listening, etc.) skills in interaction with internal and external stakeholders to participate in interdisciplinary and multidisciplinary studies in social and professional processes.
  • To teach different sports branches with theoretical and practical dimensions.
  • In line with lifelong learning and professional development, by closely following the current scientific and technological developments in the fields of sports and educational sciences, to grasp the changing nature of these developments, establish their relationship with daily life, and to continuously improve their knowledge and skills in their professional and to be able to use in social processes
Key Competencies

Has advanced proficiency in the following key competencies:

  • Literacy skills
  • Multilingual proficiency
  • Mathematical competence and proficiency in science, technology, and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social, and learning-to-learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence
Further Info

Students must attend classes, practices and examinations. Students' attendance is followed by the Instructor concerned. For almost all required and technical elective courses there are written examinations, in which most cases student must solve selected problems by calculation. One midterm examination is given during each semester. Dates of midterm examinations are announced by the Department in the first month of the semester. In addition to midterm examinations and other work, students are required to take a final examination. Final examinations are held at the appropriate place and hour as decided and announced by the Department. Students are given a make-up examination for any examination which they have not attended if it is accepted by the Faculty Administrative Comittee that there exist genuine and valid reasons for this.

The semester grades are determined by adding fourty percent of the midterm exam and sixty percent of the final exam grade. The type and contribution of the educational activities such as reports, homeworks, quizzes, seminar presentations or individual oral discussions, and performance in laboratory work on the assessment are announced by the instructor at the beginning of the semester. In the new assessment system which has been introduced since the academic year of 2004-2005, the semester grades are assessed through Relative Assessment System.

The success states of the students are specified by Grade Point Averages (GPA) and Cumulative Grade Point Average (CGPA) computed at the end of each term. (GPA) is the weighted grade average of the term the student is enrolled in. CGPA is the weighted grade average of the students computed by considering all the courses in the course plan of the enrolled department or program starting from the entrance to the university.

(GPA) and (CGPA) are computed with the weighted grade averages. Weighted grade average is obtained by dividing the sum of the product of course credits and the weight coefficients equivalent of the letter grades to the total credit. Both (GPA) and CGPA are determined by adding all the grades students get from credit courses ranging from (AA) to (FF) to assessment. Students whose CGPA value is at least 2.00 are considered successful on condition that no course has been marked as (FF), (FD). Students whose CGPA values are below 2.00 are considered failure. Starting from the end of the second term, Students’ GPAs have to be at least 1.80 to be able to take classes of the upper terms.

For the assessment of success of the students enrolled in before the academic year of 2004-2005, if the final exam and the semester grades exceed 60 or be equal to 60 , the student will be successful from this course. Courses which do not require midterm and/or final examinations are determined by the course teacher. Under these circumstances, the semester grade is given by evaluating the work done throughout the semester. In the nontechnical optional courses, students and lecturer arrange the method of evaluation. The student’s success in these courses is awarded by “successful” in the transcript of records.

Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Access Requirements
  • Students who want to enroll in the department must complete the processes / exams determined by ÖSYM within the framework of the academic and legal legislation of the university. A student who has started his/her education in an equivalent programme at home or abroad can apply for transfer. The acceptance of students is examined and evaluated before the start of the semester, considering the conditions of each student and the degree to which he / she has applied. More detailed information about admission to the University is available in the Institution Catalogue.
Conditions for Success Completing all courses in the program (totaling 240 ECTS credits) and having a minimum weighted grade point average of 2.00 out of 4.00 are the required qualifications for graduation.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the program can work as physical education teachers in schools affiliated with the Ministry of National Education (MEB), or as coaches or sports experts in federations, private sports clubs, the Education Department of the General Directorate of Youth and Sports, and other related units, provided they hold the relevant coaching certifications. Additionally, they can pursue advanced degrees and work as teaching staff or research assistants in university Physical Education and Sports programs.

Candidates who successfully complete their undergraduate education can pursue graduate studies in their field or related fields if they achieve a passing score on the ALES (Academic Personnel and Graduate Education Entrance Exam) and have adequate proficiency in English.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation.

Validity Period (If Any)

Qualification is always valid.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030015484


Qualification Title
Physical Education and Sports Teaching Bachelor

Awarding Body
EGE UNIVERSITY

Awarding Body Contact
Ege University Rectorate Gençlik Caddesi 35040 Bornova – Izmir Telephone: (0-232) 311 10 10 Email: webadmin@ege.edu.tr

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08:2330.01


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024

National Occupation Classification

ISCO 08:2330.01


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
  • Physical Education and Sports Department Educational Objectives; Having sufficient pedagogical formation to conduct Physical Education and Sports lessons, Able to apply sport-specific teaching methods and models, Being able to develop and use materials and materials in the education-teaching process, Knowing how to build training plans and programs and how to create course content Able to gain various movement skills to individuals with different characteristics, Able to generate research processes, Knowing using up-to-date technologies, materials and materials, Having communication skills suitable for the teaching profession and behaving ethically, To train Physical Education Teachers who have the competence to contribute to the cognitive, affective and psychomotor characteristics of the students.

Learning Environments
  • Education and training are conducted in the form of formal education. Additionally, practical training is carried out in the institution's laboratories, workshops, and schools affiliated with the Ministry of National Education.

Description
  • To be able to use this equipment practically in professional processes by developing the knowledge, skills, and attitudes required by the profession of physical education and sports teacher,
  • To be able to recognize the versatile development (physical, cognitive, social, emotional, and psychomotor) characteristics of individuals and to design educational processes according to these characteristics
  • To create learning opportunities that will support social and personal development by helping individuals to know themselves, adapt to school, physical development, communication and life skills.
  • To be able to use high-level thinking and scientific process skills such as scientific research, problem-solving, critical thinking, data collection, analysis, reporting,
  • To be able to act by universal, social, and professional ethical values with the awareness of the individual and social responsibility required by the teaching profession
  • To be able to use up-to-date information technologies and materials in the realization of educational and sports activities.
  • To be able to use different methods and techniques for effective planning, implementation, and evaluation of teaching processes.
  • To be able to produce and implement valid plans for raising sports awareness in society and to expand participation in physical activity, to take part in quality management processes, and to fulfill their responsibilities effectively
  • To use teamwork, cooperation, cooperation, communication, and language (Turkish, foreign language, speaking, reading, writing, listening, etc.) skills in interaction with internal and external stakeholders to participate in interdisciplinary and multidisciplinary studies in social and professional processes.
  • To teach different sports branches with theoretical and practical dimensions.
  • In line with lifelong learning and professional development, by closely following the current scientific and technological developments in the fields of sports and educational sciences, to grasp the changing nature of these developments, establish their relationship with daily life, and to continuously improve their knowledge and skills in their professional and to be able to use in social processes

Key Competencies

Has advanced proficiency in the following key competencies:

  • Literacy skills
  • Multilingual proficiency
  • Mathematical competence and proficiency in science, technology, and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social, and learning-to-learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence

Further Info

Students must attend classes, practices and examinations. Students' attendance is followed by the Instructor concerned. For almost all required and technical elective courses there are written examinations, in which most cases student must solve selected problems by calculation. One midterm examination is given during each semester. Dates of midterm examinations are announced by the Department in the first month of the semester. In addition to midterm examinations and other work, students are required to take a final examination. Final examinations are held at the appropriate place and hour as decided and announced by the Department. Students are given a make-up examination for any examination which they have not attended if it is accepted by the Faculty Administrative Comittee that there exist genuine and valid reasons for this.

The semester grades are determined by adding fourty percent of the midterm exam and sixty percent of the final exam grade. The type and contribution of the educational activities such as reports, homeworks, quizzes, seminar presentations or individual oral discussions, and performance in laboratory work on the assessment are announced by the instructor at the beginning of the semester. In the new assessment system which has been introduced since the academic year of 2004-2005, the semester grades are assessed through Relative Assessment System.

The success states of the students are specified by Grade Point Averages (GPA) and Cumulative Grade Point Average (CGPA) computed at the end of each term. (GPA) is the weighted grade average of the term the student is enrolled in. CGPA is the weighted grade average of the students computed by considering all the courses in the course plan of the enrolled department or program starting from the entrance to the university.

(GPA) and (CGPA) are computed with the weighted grade averages. Weighted grade average is obtained by dividing the sum of the product of course credits and the weight coefficients equivalent of the letter grades to the total credit. Both (GPA) and CGPA are determined by adding all the grades students get from credit courses ranging from (AA) to (FF) to assessment. Students whose CGPA value is at least 2.00 are considered successful on condition that no course has been marked as (FF), (FD). Students whose CGPA values are below 2.00 are considered failure. Starting from the end of the second term, Students’ GPAs have to be at least 1.80 to be able to take classes of the upper terms.

For the assessment of success of the students enrolled in before the academic year of 2004-2005, if the final exam and the semester grades exceed 60 or be equal to 60 , the student will be successful from this course. Courses which do not require midterm and/or final examinations are determined by the course teacher. Under these circumstances, the semester grade is given by evaluating the work done throughout the semester. In the nontechnical optional courses, students and lecturer arrange the method of evaluation. The student’s success in these courses is awarded by “successful” in the transcript of records.


Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.


Access Requirements
  • Students who want to enroll in the department must complete the processes / exams determined by ÖSYM within the framework of the academic and legal legislation of the university. A student who has started his/her education in an equivalent programme at home or abroad can apply for transfer. The acceptance of students is examined and evaluated before the start of the semester, considering the conditions of each student and the degree to which he / she has applied. More detailed information about admission to the University is available in the Institution Catalogue.

Conditions for Success
Completing all courses in the program (totaling 240 ECTS credits) and having a minimum weighted grade point average of 2.00 out of 4.00 are the required qualifications for graduation.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the program can work as physical education teachers in schools affiliated with the Ministry of National Education (MEB), or as coaches or sports experts in federations, private sports clubs, the Education Department of the General Directorate of Youth and Sports, and other related units, provided they hold the relevant coaching certifications. Additionally, they can pursue advanced degrees and work as teaching staff or research assistants in university Physical Education and Sports programs.

Candidates who successfully complete their undergraduate education can pursue graduate studies in their field or related fields if they achieve a passing score on the ALES (Academic Personnel and Graduate Education Entrance Exam) and have adequate proficiency in English.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation.


Validity Period (If Any)

Qualification is always valid.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode