Yeterlilik Kodu

TR0030020314

Yeterlilik Adı
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumBartın Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAğdacı, Ağdacı Köyü Yolu, 74110 Bartın Merkez/Bartın
Sorumlu Kurum URLhttp://www.bartin.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Beden Eğitimi ve Spor öğretmenliği Bölümünün temel amacı, ortaokul ve lise düzeyinde eğitim verebilecek, çağdaş ve nitelikli Beden Eğitim ve Spor öğretmenleri yetiştirmektir.

Öğrenme Ortamları

Sınıf, saha, salon, online eğitim platformları

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği ile ilgili öğretim programlarını, öğretim stratejilerini, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirmeyi uygular.
  • Takım ve bireysel spor branşlarında sahip olduğu antrenman bilgisini ilgili alana uygular.
  • Resmi ve Milli bayramlarda tören düzenler ve spor organizasyonlarını yönetir.
  • Öğrenme öğretme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak disiplinler arası bakış açısı ile yönetir.
  • Öğrencilerin iletişim ve zihinsel becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlikleri uygular.
  • Öğrencilerde yaşadığı çevreyi tanıma, doğayı sevme ve koruma bilinci, demokrasi ve vatandaşlık kültürü, okuma becerileri ve kültürü oluşmasını sağlayacak, bilimin ve sanatın önemi konusunda farkındalığı arttırıcı etkinlikler uygular.
  • Öğrencilerin gelişimine yönelik farklı ölçme ve değerlendirme yöntemlerini çok yönlü uygular.
  • Tarih, coğrafya, hukuk, sosyoloji, psikoloji, felsefe, ekonomi ve antropoloji gibi sosyal bilim alanlarına ait bilgilere sahip olur ve beceri ve tutum geliştirir.
  • Kendini tanır, zayıf yönlerini geliştirir, karşılaşılan problemleri çözmek için sorumluluk alır.
  • Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştir, bilgiyi etkin bir biçimde kullanır.
  • Sosyal sorumluluk bilinci ile okul ve çevresini geliştirmek amacıyla proje ve etkinlikler düzenler.
  • Hayat boyu öğrenen bir birey olarak mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir, güncel gelişmeleri takip edebilmek için yabancı dili ve bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
  • Mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını düzenleyen güncel mevzuata uyar.
  • Demokrasiye, insan haklarına ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
  • Öğrenme Yetkinliği
  • İletişim ve Sosyal Yetkinlik
  • Alana Özgü Yetkinlik
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, quiz vb. gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı % 40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir.

 Puan          Katsayısı         Başarı Derecesi            

 AA                  4,00                    Pekiyi

 BA                  3,50                    İyi-Pekiyi

 BB                  3,00                    İyi

 CB                  2,50                    Orta-İyi

 CC                  2,00                    Orta

 DC                  1,50                    Zayıf- Orta

 DD                  1,00                    Zayıf

 FF                   0,00                    Başarısız

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

  1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
    1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
    2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
  2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
  3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
  4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

İlk Kayıt: Programa kayıt olmak isteyen öğrenciler, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS/AYT) kapsamında yeterli puanı almalıdır.

Yatay Geçiş: Yurtiçi veya yurtdışında eşdeğer bir programda öğrenim gören öğrenciler, yatay geçiş başvurusunda bulunabilir. Başvurular, dönem başlamadan önce değerlendirilir ve her öğrencinin başvuru yaptığı derece ile bireysel koşulları dikkate alınarak incelenir.

Değişim Programı: Üniversite tarafından onaylanan ve bir anlaşma çerçevesinde yürütülen öğrenci değişim programları kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler, bölümde İngilizce olarak sunulan derslere katılabilir.

Uluslararası Öğrenci: Uluslararası öğrenci alımlarında ise mevzuatta belirtilen puan aralıklarına göre öncelikle TR-YÖS, sonrasında kontenjan olması halinde sırası ile ulusal/uluslararası üniversiteye giriş sınavları, lise bitirme sınav ve sertifikaları ve lise diploma notuna göre sıralama yapılarak programlara yerleştirme işlemi yapılmaktadır.

Giriş Şartları ile ilgili ayrıntılı bilgiler Üniversitenin web sayfasında her kayıt döneminden önce hazırlanan kayıt kılavuzları ile tüm adaylar ile paylaşılmaktadır.

Başarma ŞartlarıBu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında belirtilen zorunlu dersler ile asgari sayıda alınması gereken seçmeli derslerden en az DD notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’dır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği programı mezunları “Beden Eğitimi ve Spor öğretmeni” unvanı ile Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi ve özel eğitim kurumlarına Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni olarak atanabilmektedirler. Ayrıca Gençlik ve Spor Bakanlığı'na bağlı birimlerde ve resmi kurum ve kuruluşlarda gerekli şartları taşımaları halinde görev alabilmektedirler. Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla kendi alanlarında veya ilgili alanlarda Lisansüstü programlarda öğrenim hakkı kazanabilirler.

Yasal Dayanağı

1.2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

  1.1 Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

  1. 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
    1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
    1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

2. Yükseköğretim Kurulu Yurtdışından Öğrenci Kabulüne İlişkin Esaslar

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli olarak geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030020314


Yeterlilik Adı
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Bartın Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ağdacı, Ağdacı Köyü Yolu, 74110 Bartın Merkez/Bartın

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Beden Eğitimi ve Spor öğretmenliği Bölümünün temel amacı, ortaokul ve lise düzeyinde eğitim verebilecek, çağdaş ve nitelikli Beden Eğitim ve Spor öğretmenleri yetiştirmektir.


Öğrenme Ortamları

Sınıf, saha, salon, online eğitim platformları


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği ile ilgili öğretim programlarını, öğretim stratejilerini, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirmeyi uygular.
  • Takım ve bireysel spor branşlarında sahip olduğu antrenman bilgisini ilgili alana uygular.
  • Resmi ve Milli bayramlarda tören düzenler ve spor organizasyonlarını yönetir.
  • Öğrenme öğretme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak disiplinler arası bakış açısı ile yönetir.
  • Öğrencilerin iletişim ve zihinsel becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlikleri uygular.
  • Öğrencilerde yaşadığı çevreyi tanıma, doğayı sevme ve koruma bilinci, demokrasi ve vatandaşlık kültürü, okuma becerileri ve kültürü oluşmasını sağlayacak, bilimin ve sanatın önemi konusunda farkındalığı arttırıcı etkinlikler uygular.
  • Öğrencilerin gelişimine yönelik farklı ölçme ve değerlendirme yöntemlerini çok yönlü uygular.
  • Tarih, coğrafya, hukuk, sosyoloji, psikoloji, felsefe, ekonomi ve antropoloji gibi sosyal bilim alanlarına ait bilgilere sahip olur ve beceri ve tutum geliştirir.
  • Kendini tanır, zayıf yönlerini geliştirir, karşılaşılan problemleri çözmek için sorumluluk alır.
  • Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştir, bilgiyi etkin bir biçimde kullanır.
  • Sosyal sorumluluk bilinci ile okul ve çevresini geliştirmek amacıyla proje ve etkinlikler düzenler.
  • Hayat boyu öğrenen bir birey olarak mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir, güncel gelişmeleri takip edebilmek için yabancı dili ve bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
  • Mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını düzenleyen güncel mevzuata uyar.
  • Demokrasiye, insan haklarına ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
  • Öğrenme Yetkinliği
  • İletişim ve Sosyal Yetkinlik
  • Alana Özgü Yetkinlik

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, quiz vb. gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı % 40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir.

 Puan          Katsayısı         Başarı Derecesi            

 AA                  4,00                    Pekiyi

 BA                  3,50                    İyi-Pekiyi

 BB                  3,00                    İyi

 CB                  2,50                    Orta-İyi

 CC                  2,00                    Orta

 DC                  1,50                    Zayıf- Orta

 DD                  1,00                    Zayıf

 FF                   0,00                    Başarısız


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

  1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
    1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
    2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
  2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
  3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
  4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

İlk Kayıt: Programa kayıt olmak isteyen öğrenciler, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS/AYT) kapsamında yeterli puanı almalıdır.

Yatay Geçiş: Yurtiçi veya yurtdışında eşdeğer bir programda öğrenim gören öğrenciler, yatay geçiş başvurusunda bulunabilir. Başvurular, dönem başlamadan önce değerlendirilir ve her öğrencinin başvuru yaptığı derece ile bireysel koşulları dikkate alınarak incelenir.

Değişim Programı: Üniversite tarafından onaylanan ve bir anlaşma çerçevesinde yürütülen öğrenci değişim programları kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler, bölümde İngilizce olarak sunulan derslere katılabilir.

Uluslararası Öğrenci: Uluslararası öğrenci alımlarında ise mevzuatta belirtilen puan aralıklarına göre öncelikle TR-YÖS, sonrasında kontenjan olması halinde sırası ile ulusal/uluslararası üniversiteye giriş sınavları, lise bitirme sınav ve sertifikaları ve lise diploma notuna göre sıralama yapılarak programlara yerleştirme işlemi yapılmaktadır.

Giriş Şartları ile ilgili ayrıntılı bilgiler Üniversitenin web sayfasında her kayıt döneminden önce hazırlanan kayıt kılavuzları ile tüm adaylar ile paylaşılmaktadır.


Başarma Şartları
Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında belirtilen zorunlu dersler ile asgari sayıda alınması gereken seçmeli derslerden en az DD notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’dır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği programı mezunları “Beden Eğitimi ve Spor öğretmeni” unvanı ile Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi ve özel eğitim kurumlarına Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni olarak atanabilmektedirler. Ayrıca Gençlik ve Spor Bakanlığı'na bağlı birimlerde ve resmi kurum ve kuruluşlarda gerekli şartları taşımaları halinde görev alabilmektedirler. Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla kendi alanlarında veya ilgili alanlarda Lisansüstü programlarda öğrenim hakkı kazanabilirler.


Yasal Dayanağı

1.2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

  1.1 Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

  1. 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
    1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
    1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

2. Yükseköğretim Kurulu Yurtdışından Öğrenci Kabulüne İlişkin Esaslar


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli olarak geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030020314

Qualification Title
Physical Education and Sports Teaching License
Awarding BodyBARTIN UNIVERSITY
Awarding Body ContactBartın Üniversitesi
Awarding Body Urlhttp://www.bartin.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

The primary aim of the Physical Education and Sports Teaching Department is to train contemporary and qualified Physical Education and Sports teachers who can provide education at middle and high school levels.

Learning Environments

Classroom, field, gym, online learning platforms

Description
  • Applies curriculum, teaching strategies, methods and techniques, and measurement and evaluation related to Physical Education and Sports Teaching.
  • Applies the training knowledge he has in team and individual sports branches to the relevant field.
  • It organizes ceremonies on official and national holidays and manages sports organizations.
  • It manages the learning-teaching process with an interdisciplinary perspective, taking into account the developmental characteristics of students, their individual differences and the characteristics of the subject area.
  • Implements activities to improve students' communication and mental skills.
  • It implements activities that will enable students to know the environment they live in, awareness of loving and protecting nature, democracy and citizenship culture, reading skills and culture, and raise awareness about the importance of science and art.
  • It applies different measurement and evaluation methods in a versatile way for the development of students.
  • Acquire knowledge and develop skills and attitudes in social science fields such as history, geography, law, sociology, psychology, philosophy, economics and anthropology.
  • He knows himself, improves his weaknesses, and takes responsibility to solve the problems encountered.
  • Develop a positive attitude towards lifelong learning and use knowledge effectively.
  • It organizes projects and events in order to improve the school and its environment with social responsibility awareness.
  • As a lifelong learner, he constantly improves his professional knowledge and skills and uses foreign languages ​​and information technologies effectively to follow current developments.
  • Complies with the current legislation regulating the duties, rights and responsibilities related to his profession.
  • Acts in accordance with democracy, human rights and social, scientific, cultural and professional ethical principles.
Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

  •     Ability to Work Independently and Take Responsibility
  •     Learning Competence
  •     Communication and Social Competence
  •     Field-Specific Competency
Further Info

Each student must register for courses at the beginning of the semester and attend at least 70% of the courses in order to take the end-of-term exam. Students are subject to at least one midterm and final exam for each course. The contribution of the midterm exam (scores obtained from measurement tools such as homework, quiz, etc. can also be evaluated as midterm exam grade) to the success grade is 40%, and the contribution of the final exam is 60%. All exams are evaluated out of 100 points.

 Puan          Katsayısı         Başarı Derecesi            

 AA                  4,00                    Pekiyi

 BA                  3,50                    İyi-Pekiyi

 BB                  3,00                    İyi

 CB                  2,50                    Orta-İyi

 CC                  2,00                    Orta

 DC                  1,50                    Zayıf- Orta

 DD                  1,00                    Zayıf

 FF                   0,00                    Başarısız

Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs:

  • The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, training, and other activities in higher education institutions.
  • “University Monitoring and Evaluation Reports,” prepared based on criteria set by YÖK, are published annually. These reports include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions and are shared with the public by YÖK.
  • The “Foundation Higher Education Institutions Report,” which contains academic, administrative, and financial data on foundation higher education institutions, is also published annually by YÖK. These reports include quantitative and qualitative evaluations and are shared publicly.

Quality assurance for undergraduate programs in higher education is regulated under the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance in Higher Education Diploma Programs."

  1. Development and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required to establish undergraduate departments and programs in higher education institutions.
    1. The curriculum and learning outcomes for each undergraduate program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles set by YÖK.
    1. National Core Education Programs are implemented by higher education institutions after being approved by YÖK and accepted by the respective Council of Deans.

       2. Assessment and Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes of each undergraduate program are carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions based on YÖK's fundamental principles.

       3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other requirements set by their higher education institution.

      4. Self-Evaluation and External Evaluation: Higher education institutions submit an "Institutional Internal Evaluation Report" for the previous year to the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report," prepared as part of external evaluations, with the public.

Accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK demonstrate that program qualifications meet quality assurance standards. YÖKAK also conducts regular reviews of qualifications in line with its regulations.

Access Requirements

First Registration: Students who want to enroll in the programme must get enough points in the Higher Education Institutions Examination (YKS / AYT) conducted by the Measurement, Selection and Placement Centre (ÖSYM).

Horizontal Transfer: Students studying in an equivalent programme at home or abroad can apply for transfer. Applications are evaluated before the start of the semester and are examined by taking into account the degree to which each student applies and the individual conditions.

Exchange Programme: Students coming from abroad within the scope of student exchange programmes approved by the University and carried out within the framework of an agreement can attend the courses offered in English in the department.

International Student: In international student admissions, according to the score ranges specified in the legislation, firstly TR-YÖS, then, if there is a quota, national / international university entrance exams, high school graduation exams and certificates and high school diploma grades are ranked according to the placement process.

Detailed information about the entrance requirements is shared with all candidates with the registration guides prepared before each registration period on the University's web page.

Conditions for SuccessStudents enrolled in this program must have a minimum cumulative grade point average (CGPA) of 2.00 out of 4.00 to graduate. Additionally, they are required to pass the compulsory courses specified in the curriculum and achieve at least a grade of DD in the elective courses that must be taken in minimum required numbers. The minimum ECTS credits required for graduation is 240.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduation Career Opportunities: Physical Education and Sports Teacher at institutions affiliated with the Ministry of National Education (MEB), Youth and Sports Specialist, Coach, Academic Career

Legal Basis
  1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

  1. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board

Principles Regarding the Admission of International Students to Higher Education Institutions Determined by the Higher Education Council

Validity Period (If Any)

The qualification is valid continuously.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030020314


Qualification Title
Physical Education and Sports Teaching License

Awarding Body
BARTIN UNIVERSITY

Awarding Body Contact
Bartın Üniversitesi

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

The primary aim of the Physical Education and Sports Teaching Department is to train contemporary and qualified Physical Education and Sports teachers who can provide education at middle and high school levels.


Learning Environments

Classroom, field, gym, online learning platforms


Description
  • Applies curriculum, teaching strategies, methods and techniques, and measurement and evaluation related to Physical Education and Sports Teaching.
  • Applies the training knowledge he has in team and individual sports branches to the relevant field.
  • It organizes ceremonies on official and national holidays and manages sports organizations.
  • It manages the learning-teaching process with an interdisciplinary perspective, taking into account the developmental characteristics of students, their individual differences and the characteristics of the subject area.
  • Implements activities to improve students' communication and mental skills.
  • It implements activities that will enable students to know the environment they live in, awareness of loving and protecting nature, democracy and citizenship culture, reading skills and culture, and raise awareness about the importance of science and art.
  • It applies different measurement and evaluation methods in a versatile way for the development of students.
  • Acquire knowledge and develop skills and attitudes in social science fields such as history, geography, law, sociology, psychology, philosophy, economics and anthropology.
  • He knows himself, improves his weaknesses, and takes responsibility to solve the problems encountered.
  • Develop a positive attitude towards lifelong learning and use knowledge effectively.
  • It organizes projects and events in order to improve the school and its environment with social responsibility awareness.
  • As a lifelong learner, he constantly improves his professional knowledge and skills and uses foreign languages ​​and information technologies effectively to follow current developments.
  • Complies with the current legislation regulating the duties, rights and responsibilities related to his profession.
  • Acts in accordance with democracy, human rights and social, scientific, cultural and professional ethical principles.

Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

  •     Ability to Work Independently and Take Responsibility
  •     Learning Competence
  •     Communication and Social Competence
  •     Field-Specific Competency

Further Info

Each student must register for courses at the beginning of the semester and attend at least 70% of the courses in order to take the end-of-term exam. Students are subject to at least one midterm and final exam for each course. The contribution of the midterm exam (scores obtained from measurement tools such as homework, quiz, etc. can also be evaluated as midterm exam grade) to the success grade is 40%, and the contribution of the final exam is 60%. All exams are evaluated out of 100 points.

 Puan          Katsayısı         Başarı Derecesi            

 AA                  4,00                    Pekiyi

 BA                  3,50                    İyi-Pekiyi

 BB                  3,00                    İyi

 CB                  2,50                    Orta-İyi

 CC                  2,00                    Orta

 DC                  1,50                    Zayıf- Orta

 DD                  1,00                    Zayıf

 FF                   0,00                    Başarısız


Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs:

  • The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, training, and other activities in higher education institutions.
  • “University Monitoring and Evaluation Reports,” prepared based on criteria set by YÖK, are published annually. These reports include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions and are shared with the public by YÖK.
  • The “Foundation Higher Education Institutions Report,” which contains academic, administrative, and financial data on foundation higher education institutions, is also published annually by YÖK. These reports include quantitative and qualitative evaluations and are shared publicly.

Quality assurance for undergraduate programs in higher education is regulated under the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance in Higher Education Diploma Programs."

  1. Development and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required to establish undergraduate departments and programs in higher education institutions.
    1. The curriculum and learning outcomes for each undergraduate program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles set by YÖK.
    1. National Core Education Programs are implemented by higher education institutions after being approved by YÖK and accepted by the respective Council of Deans.

       2. Assessment and Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes of each undergraduate program are carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions based on YÖK's fundamental principles.

       3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other requirements set by their higher education institution.

      4. Self-Evaluation and External Evaluation: Higher education institutions submit an "Institutional Internal Evaluation Report" for the previous year to the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report," prepared as part of external evaluations, with the public.

Accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK demonstrate that program qualifications meet quality assurance standards. YÖKAK also conducts regular reviews of qualifications in line with its regulations.


Access Requirements

First Registration: Students who want to enroll in the programme must get enough points in the Higher Education Institutions Examination (YKS / AYT) conducted by the Measurement, Selection and Placement Centre (ÖSYM).

Horizontal Transfer: Students studying in an equivalent programme at home or abroad can apply for transfer. Applications are evaluated before the start of the semester and are examined by taking into account the degree to which each student applies and the individual conditions.

Exchange Programme: Students coming from abroad within the scope of student exchange programmes approved by the University and carried out within the framework of an agreement can attend the courses offered in English in the department.

International Student: In international student admissions, according to the score ranges specified in the legislation, firstly TR-YÖS, then, if there is a quota, national / international university entrance exams, high school graduation exams and certificates and high school diploma grades are ranked according to the placement process.

Detailed information about the entrance requirements is shared with all candidates with the registration guides prepared before each registration period on the University's web page.


Conditions for Success
Students enrolled in this program must have a minimum cumulative grade point average (CGPA) of 2.00 out of 4.00 to graduate. Additionally, they are required to pass the compulsory courses specified in the curriculum and achieve at least a grade of DD in the elective courses that must be taken in minimum required numbers. The minimum ECTS credits required for graduation is 240.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduation Career Opportunities: Physical Education and Sports Teacher at institutions affiliated with the Ministry of National Education (MEB), Youth and Sports Specialist, Coach, Academic Career


Legal Basis
  1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

  1. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board

Principles Regarding the Admission of International Students to Higher Education Institutions Determined by the Higher Education Council


Validity Period (If Any)

The qualification is valid continuously.


Url
Open Address