Yeterlilik Kodu | TR0030030996 | |
Yeterlilik Adı | Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Eskişehir Teknik Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Eskişehir Teknik Üniversitesi 2 Eylül Kampüsü, 26555 Tepebaşı/Eskişehir | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.eskisehir.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi Bölümü, eğitim bilimleri, eğitim psikolojisi, spor psikolojisi, insan anatomisi ve kinesiyoloji, egzersiz fizyolojisi, antrenman bilimi, psikomotor gelişim, öğretim ilke ve yöntemleri gibi konuları içeren interdisipliner bir alandır. Bölüm, öğrencilerinin mesleki bilgilerinin yanında, nitelikli, araştırmacı, problemlere kısa sürede doğru çözümler bulabilen, bilimsel ve teknik gelişmeleri takip edebilen, çağdaş, üretken ve donanımlı bireyler olarak mezun olmalarını sağlamaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca staj ve uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere mezunlar ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Programda derslerde uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri, başarı notları ve sınavlarla ile ilgili olarak 19.09.2018 tarihinde Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girmiş olan Eskı̇şehı̇r Teknı̇k Ünı̇versı̇tesı̇ Önlı̇sans ve Lı̇sans Eğı̇tı̇m-Öğretı̇m ve Sınav Yönetmelı̇ğı̇ uygulanır. Yönetmeliğin 18. Maddesi başarı değerlendirmesini açıklar: Derslerin ara ve dönem sonu sınavları, ödev, uygulama vb. değerlendirmelerinin türü ile yüzdelik bilgileri; dersi veren öğretim elemanı tarafından dönemin ilk 2 haftası içinde öğrenci bilişim sistemi veri tabanına girilerek internet üzerinden dersin tanıtım sayfasında öğrencilere duyurulur. Dönem içi değerlendirmelerin başarı notuna katkısı %30’dan az, %60’tan fazla olamaz. Sadece dönem sonu sınavı yapılan uygulamalı derslerde, dönem sonu sınavının başarı notuna katkısı %100’dür. Öğrencinin ders başarısı, o dersi alan tüm öğrencilerin genel başarı düzeyi de göz önüne alınarak dersi veren öğretim elemanı tarafından harf notlarından biriyle belirlenir. Başarı düzeyine ilişkin harf notları ve katsayıları şunlardır: AA 4,00 AB 3,70 BA 3,30 BB 3,00 BC 2,70 CB 2,30 CC 2,00 CD 1,70 DC 1,30 DD 1,00 FF 0,00 Bu harf notlarına ek olarak; ÇK: Çekildi, DV: Devam ediyor, DZ: Devamsız, EK: Eksik, KL: Kaldırıldı, SD: Sorumlu değil, YT: Yeterli (katsayısı olmayan ve not ortalamasına katılmayan), YZ: Yetersiz (katsayısı olmayan ve not ortalamasına katılmayan) harf notlu değerlendirmeler de yapılabilir. Programda her ders için kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemleri, dersi veren ilgili öğretim üyesi tarafından Eskişehir Teknik Üniversitesi AKTS paketi ve bölüm web sayfasında ders izlencesi formatında tanımlanır ve paylaşılır. Programda, öğrencilerin bilgi, beceri, analitik düşünme, eleştirel değerlendirme ve yaratıcılık kapasitelerini sistematik olarak değerlendirir ve bu başarıyı 4.00’lük not sistemiyle belgelendirir. Proje tabanlı derslerde başarı ölçme yöntemleri arasında ödevler ve sunumlar da yer alır. Teorik ve uygulamalı derslerde yazılı sınavlar, ödevler ve diğer değerlendirme araçları kullanılmaktadır. Değerlendirme süreçlerinde şeffaflık ve adalet sağlamak adına kriter tabanlı değerlendirme, çoklu ölçme yöntemleri ve geri bildirim mekanizmaları uygulanır. Kriterler, dönem başında belirlenir ve öğrencilere duyurulur. Proje dersleri gibi uygulamalı derslerde jüri üyeleri, değerlendirmelerini bağımsız olarak yapar ve sonuçlar aritmetik ortalamayla hesaplanır. Online araçlar ve rubrik sistemleri, değerlendirme sürecini destekler ve kolaylaştırır. Öğrencilerin itiraz hakları, notların açıklanmasından sonraki üç gün içinde kullanılabilir; resmi itirazlar ise sınav sonuçlarının ilanından itibaren beş iş günü içinde yapılır. Belgeler, itiraz durumlarına karşı iki yıl boyunca arşivlenir. Öğrenciler, daha önce öğrenim gördükleri yurt içi veya yurt dışındaki diğer Yükseköğretim kurumlarından aldıkları dersleri ve başarı notlarını Eskişehir Teknik Üniversitesine kesin kayıt yaptırdığı ilk hafta içinde başvurdukları takdirde, kredi ve not transfer talepleri ilgili öğretim birimi yönetim kurulu tarafından değerlendirilerek bütün öğrenimini kapsayacak şekilde ve bir defaya mahsus olmak üzere karara bağlanır. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Spor Bilimleri Derneği (SPORAK) Başlangıç: 01.10.2023 / Bitiş: 01.10.2026 | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Programın mezuniyet koşullarında yer alan tüm dersleri başarı ile tamamlamak Programda tamamladığı toplam en az 240 AKTS kredisi olmak Aldığı derslerden ÇK, DZ, EK, FF ve YZ harf notu almamak Genel not ortalamasının en az 2,00 olması | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü mezunları Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda beden eğitimi öğretmeni olarak, ilgili federasyonlardan antrenörlük belgesi alarak, Gençlik Spor Genel Müdürlüğü Eğitim Dairesi ve diğer birimlerinde, Antrenör veya Spor Uzmanı olarak, Üniversitelerin Beden Eğitimi ve Spor Programlarında öğretim elemanı veya araştırma görevlisi olarak çalışabilirler. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030030996
ISCO 08
ISCO 08
Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi Bölümü, eğitim bilimleri, eğitim psikolojisi, spor psikolojisi, insan anatomisi ve kinesiyoloji, egzersiz fizyolojisi, antrenman bilimi, psikomotor gelişim, öğretim ilke ve yöntemleri gibi konuları içeren interdisipliner bir alandır. Bölüm, öğrencilerinin mesleki bilgilerinin yanında, nitelikli, araştırmacı, problemlere kısa sürede doğru çözümler bulabilen, bilimsel ve teknik gelişmeleri takip edebilen, çağdaş, üretken ve donanımlı bireyler olarak mezun olmalarını sağlamaktadır.
Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca staj ve uygulamalı eğitimler yapılır.
- Beden Eğitimi öğretimine uygun planlama yapabilme becerisi kazanır
- Beden Eğitimi öğretimine uygun öğrenme ortamları düzenleyebilme becerisi kazanır
- Beden Eğitimi öğretiminin gerçekleştirilmesi sürecinde teknolojik kaynakları kullanabilir.
- Beden Eğitimi öğretime uygun araç-gereç ve kaynakları kullanabilmek
- Okul takım çalışmalarını planlayabilir.
- Beden Eğitimi öğretiminde özel eğitime gereksinim duyan ve özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapabilme becerisi kazanır.
- Beden Eğitimi dersine katılan öğrencilerin temel ve özelleşmiş hareket bilgi ve becerilerini geliştirir.
- Beden Eğitimi dersini alan öğrencilerde düzenli fiziksel etkinlik ve sağlıklı yaşam bilinci oluşturur.
- Öğrenciler müsabakalara katılımını ve çalışmalarının yürütülmesini sağlayabilme becerisi kazanır.
- Öğrencileri sağlıklı beslenme konusunda bilinçlendirir.
- Spor sakatlanmalarında ilk yardım kurallarını uygulayabilme becerisi kazanır.
- Doğayı tanıma ve çevreyi koruma bilinci oluşturabilir.
- Öğrencilere spor ve spor organizasyonları bilinci ve sevgisi kazandırabilme becerisi kazanır.
- Beden Eğitimi dersi öğretiminde eğitsel oyunları etkili kullanır.
- Özel eğitime gereksinim duyan öğrencilere yönelik etkinlikler düzenleyebilir.
- Ulusal bayramlarda ve özel günlerde sportif etkinlikler yapabilir.
- Beden Eğitimi dersine yönelik yapacağı ölçme ve değerlendirme uygulamalarının amaçlarını belirler.
- Ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanabilme becerisi kazanır.
- Öğrencilerin bedensel gelişimlerini belirleyebilmeye yönelik yapılan ölçme sonuçlarını yorumlama ve geri bildirim sağlar.
- Ulusal bayram ve törenlerin yönetim ve organizasyonunu yapabilme becerisi kazanır
- Beden Eğitimi dersi öğretimine ilişkin kişisel ve mesleki gelişimini sağlar
- Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır.
- Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurar.
- Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere mezunlar ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Bilim ve teknolojide yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Programda derslerde uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri, başarı notları ve sınavlarla ile ilgili olarak 19.09.2018 tarihinde Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girmiş olan Eskı̇şehı̇r Teknı̇k Ünı̇versı̇tesı̇ Önlı̇sans ve Lı̇sans Eğı̇tı̇m-Öğretı̇m ve Sınav Yönetmelı̇ğı̇ uygulanır.
Yönetmeliğin 18. Maddesi başarı değerlendirmesini açıklar:
Derslerin ara ve dönem sonu sınavları, ödev, uygulama vb. değerlendirmelerinin türü ile yüzdelik bilgileri; dersi veren öğretim elemanı tarafından dönemin ilk 2 haftası içinde öğrenci bilişim sistemi veri tabanına girilerek internet üzerinden dersin tanıtım sayfasında öğrencilere duyurulur. Dönem içi değerlendirmelerin başarı notuna katkısı %30’dan az, %60’tan fazla olamaz. Sadece dönem sonu sınavı yapılan uygulamalı derslerde, dönem sonu sınavının başarı notuna katkısı %100’dür. Öğrencinin ders başarısı, o dersi alan tüm öğrencilerin genel başarı düzeyi de göz önüne alınarak dersi veren öğretim elemanı tarafından harf notlarından biriyle belirlenir. Başarı düzeyine ilişkin harf notları ve katsayıları şunlardır:
AA 4,00
AB 3,70
BA 3,30
BB 3,00
BC 2,70
CB 2,30
CC 2,00
CD 1,70
DC 1,30
DD 1,00
FF 0,00
Bu harf notlarına ek olarak;
ÇK: Çekildi,
DV: Devam ediyor,
DZ: Devamsız,
EK: Eksik,
KL: Kaldırıldı,
SD: Sorumlu değil,
YT: Yeterli (katsayısı olmayan ve not ortalamasına katılmayan),
YZ: Yetersiz (katsayısı olmayan ve not ortalamasına katılmayan)
harf notlu değerlendirmeler de yapılabilir.
Programda her ders için kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemleri, dersi veren ilgili öğretim üyesi tarafından Eskişehir Teknik Üniversitesi AKTS paketi ve bölüm web sayfasında ders izlencesi formatında tanımlanır ve paylaşılır.
Programda, öğrencilerin bilgi, beceri, analitik düşünme, eleştirel değerlendirme ve yaratıcılık kapasitelerini sistematik olarak değerlendirir ve bu başarıyı 4.00’lük not sistemiyle belgelendirir. Proje tabanlı derslerde başarı ölçme yöntemleri arasında ödevler ve sunumlar da yer alır. Teorik ve uygulamalı derslerde yazılı sınavlar, ödevler ve diğer değerlendirme araçları kullanılmaktadır.
Değerlendirme süreçlerinde şeffaflık ve adalet sağlamak adına kriter tabanlı değerlendirme, çoklu ölçme yöntemleri ve geri bildirim mekanizmaları uygulanır. Kriterler, dönem başında belirlenir ve öğrencilere duyurulur. Proje dersleri gibi uygulamalı derslerde jüri üyeleri, değerlendirmelerini bağımsız olarak yapar ve sonuçlar aritmetik ortalamayla hesaplanır. Online araçlar ve rubrik sistemleri, değerlendirme sürecini destekler ve kolaylaştırır. Öğrencilerin itiraz hakları, notların açıklanmasından sonraki üç gün içinde kullanılabilir; resmi itirazlar ise sınav sonuçlarının ilanından itibaren beş iş günü içinde yapılır. Belgeler, itiraz durumlarına karşı iki yıl boyunca arşivlenir.
Öğrenciler, daha önce öğrenim gördükleri yurt içi veya yurt dışındaki diğer Yükseköğretim kurumlarından aldıkları dersleri ve başarı notlarını Eskişehir Teknik Üniversitesine kesin kayıt yaptırdığı ilk hafta içinde başvurdukları takdirde, kredi ve not transfer talepleri ilgili öğretim birimi yönetim kurulu tarafından değerlendirilerek bütün öğrenimini kapsayacak şekilde ve bir defaya mahsus olmak üzere karara bağlanır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Spor Bilimleri Derneği (SPORAK)
Başlangıç: 01.10.2023 / Bitiş: 01.10.2026
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
- Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü mezunları Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda beden eğitimi öğretmeni olarak, ilgili federasyonlardan antrenörlük belgesi alarak, Gençlik Spor Genel Müdürlüğü Eğitim Dairesi ve diğer birimlerinde, Antrenör veya Spor Uzmanı olarak, Üniversitelerin Beden Eğitimi ve Spor Programlarında öğretim elemanı veya araştırma görevlisi olarak çalışabilirler.
Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030030996 | |
Qualification Title | Physical Education and Sports Teacher Training | |
Awarding Body | Eskişehir Technical University | |
Awarding Body Contact | Gazipaşa Mahallesi, Eskişehir Teknik Üniversitesi İki Eylül Kampüsü 26555, Tepebaşı/ESKİŞEHİR | |
Awarding Body Url | https://www.eskisehir.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The Department of Physical Education and Sports Education is an interdisciplinary field covering topics such as educational sciences, educational psychology, sports psychology, human anatomy and kinesiology, exercise physiology, training science, psychomotor development, and principles and methods of teaching. The department aims to ensure that its graduates are not only equipped with professional knowledge but also become qualified, inquisitive, and capable individuals who can quickly find accurate solutions to problems, follow scientific and technological developments, and are modern, productive, and well-rounded. | |
Learning Environments | Education and training are conducted in the form of formal, open, or distance education, with theoretical courses occurring in classrooms and practical courses occurring in halls. In addition, students are given practical training as internship training. | |
Description |
| |
Key Competencies | Graduates possess the key competencies listed below at an advanced level:
| |
Further Info | The Eskisehir Technical University Undergraduate Education-Teaching and Exam Regulation, which was published in the Official Gazette on September 19, 2018, is applied regarding the measurement and evaluation methods applied in the courses in the program, success grades and exams. Article number 18 of the regulation explains the success evaluation: The type and percentage information of the midterm and final exams, homework, practice, etc. evaluations of the courses are entered into the student information system database by the instructor giving the course within the first 2 weeks of the term and announced to the students on the course introduction page over the internet. The contribution of the midterm evaluations to the success grade cannot be less than 30% and more than 60%. In applied courses where only a final exam is held, the contribution of the final exam to the success grade is 100%. The student's course success is determined with one of the letter grades by the instructor who teaches the course, considering the general success level of all students taking that course. The letter grades and related coefficients to the success level are as follows: AA 4.00 AB 3.70 BA 3.30 BB 3.00 BC 2.70 CB 2.30 CC 2.00 CD 1.70 DC 1.30 DD 1.00 FF 0.00 In addition to these letter grades; ÇK: Withdrew, DV: In progress, DZ: Absent, EK: Incomplete, KL: Removed, SD: Not responsible, YT: Sufficient (without coefficient and not included in the grade point average), YZ: Insufficient (without coefficient and not included in the grade point average) letter grade evaluations can also be made.
The measurement and evaluation methods used for each course in the program are defined and shared by the relevant faculty member in the Eskisehir Technical University ECTS package and the course syllabus on the department web page. The program systematically evaluates the knowledge, skills, analytical thinking, critical evaluation and creativity capacities of the students and documents this success with a 4.00 grading system. In project-based courses, the methods of measuring success include assignments and presentations system. Written exams, assignments and other evaluation tools are used in theoretical and practical courses. Criterion-based evaluation, multiple measurement methods and feedback mechanisms are applied to ensure transparency and fairness in the evaluation processes. The criteria are determined at the beginning of the semester and announced to the students. In practical courses such as project courses, the jury members make their evaluations independently and the results are calculated with the arithmetic mean. Online tools and rubric systems support and facilitate the evaluation process. Students can exercise their right to appeal within three days of the announcement of grades; official appeals can be made within five working days of the announcement of exam results. Documents are archived for two years against appeals. If students apply for courses and grades, they have taken from other higher education institutions in Turkey or abroad within the first week of their final registration to Eskisehir Technical University, their credit and grade transfer requests will be evaluated by the relevant education unit's board of directors and a decision will be made once and covering their entire education. | |
Quality Assurance | For the oversight of the quality of higher education programs: • YÖK (Council of Higher Education) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education and other activities conducted in higher education institutions. • "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions are published annually based on criteria determined by YÖK. These reports include both quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions and are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Principles and Procedures for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Establishment and Approval of Educational Programs: 1.1. YÖK (Council of Higher Education) determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles set by YÖK. 1.3. After the curriculum of National Core Education Programs is approved by the relevant Deans' Council, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK. 2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students are conducted in accordance with the education and examination regulations prepared by higher education institutions, in line with the basic principles set by YÖK (Council of Higher Education). 3. Certification: Upon successfully completing the course credits and other obligations determined by higher education institutions, students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree. 4. Self-Assessment - External Assessment: Higher education institutions enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year in the context of continuous monitoring. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared by higher education institutions regarding external evaluation with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also demonstrate the quality assurance of program qualifications. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined by legislation. Accreditation Start/End Date: 01.10.2023 / 01.10.2026 | |
Access Requirements |
| |
Conditions for Success | Successfully complete all courses included in the program's graduation requirements Complete at least 240 ECTS credits in total in the program Not receive ÇK, DZ, EK, FF and YZ letter grades from the courses taken Have a general grade point average of at least 2.00 | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the Department of Physical Education and Sports Teaching can work as physical education teachers in schools affiliated with the Ministry of National Education, as coaches by obtaining coaching certificates from relevant federations, or as coaches or sports specialists in the Education Department and other units of the General Directorate of Youth and Sports. Additionally, they can pursue careers as academic staff or research assistants in Physical Education and Sports programs at universities. Those holding a bachelor's degree can continue to master's programs and, if they meet the necessary requirements, pursue doctoral and proficiency in arts programs that accept bachelor's degree holders. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030030996
ISCO 08
ISCO 08
The Department of Physical Education and Sports Education is an interdisciplinary field covering topics such as educational sciences, educational psychology, sports psychology, human anatomy and kinesiology, exercise physiology, training science, psychomotor development, and principles and methods of teaching.
The department aims to ensure that its graduates are not only equipped with professional knowledge but also become qualified, inquisitive, and capable individuals who can quickly find accurate solutions to problems, follow scientific and technological developments, and are modern, productive, and well-rounded.
Education and training are conducted in the form of formal, open, or distance education, with theoretical courses occurring in classrooms and practical courses occurring in halls. In addition, students are given practical training as internship training.
- Develop the ability to plan lessons appropriate for physical education instruction.
- Gain skills in organizing learning environments suitable for physical education ü teaching.
- Utilize technological resources effectively during the physical education teaching process.
- Employ appropriate tools, materials, and resources for physical education instruction.
- Plan school team activities.
- Develop the ability to create plans for students requiring special education within physical education teaching.
- Enhance students' fundamental and specialized movement knowledge and skills in physical education classes.
- Instill awareness of regular physical activity and healthy living among students.
- Acquire the ability to facilitate students' participation in competitions and manage their training activities.
- Educate students about healthy nutrition.
- Gain the ability to apply first aid principles in sports injuries.
- Foster awareness of nature appreciation and environmental protection.
- Develop the ability to instill a consciousness and appreciation for sports and sports organizations in students.
- Effectively incorporate educational games into physical education teaching.
- Organize activities tailored for students requiring special education.
- Conduct sports events during national holidays and special occasions.
- Define the objectives of assessment and evaluation practices related to physical education classes.
- Develop the ability to utilize assessment and evaluation tools and methods.
- Interpret measurement results aimed at determining students' physical development and provide feedback.
- Acquire the ability to manage and organize national holidays and ceremonies.
- Ensure personal and professional development concerning physical education teaching.
- Utilize scientific research methods and techniques in practices aimed at professional development.
- Follow information in their field and communicate with colleagues using a foreign language.
- Use computer software, along with information and communication technologies, as required by the field of physical education and sports.
Graduates possess the key competencies listed below at an advanced level:
- Reading and writing competence
- Multilingual competence
- Competence in science and technology
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression competence
The Eskisehir Technical University Undergraduate Education-Teaching and Exam Regulation, which was published in the Official Gazette on September 19, 2018, is applied regarding the measurement and evaluation methods applied in the courses in the program, success grades and exams.
Article number 18 of the regulation explains the success evaluation:
The type and percentage information of the midterm and final exams, homework, practice, etc. evaluations of the courses are entered into the student information system database by the instructor giving the course within the first 2 weeks of the term and announced to the students on the course introduction page over the internet. The contribution of the midterm evaluations to the success grade cannot be less than 30% and more than 60%. In applied courses where only a final exam is held, the contribution of the final exam to the success grade is 100%. The student's course success is determined with one of the letter grades by the instructor who teaches the course, considering the general success level of all students taking that course. The letter grades and related coefficients to the success level are as follows:
AA 4.00
AB 3.70
BA 3.30
BB 3.00
BC 2.70
CB 2.30
CC 2.00
CD 1.70
DC 1.30
DD 1.00
FF 0.00
In addition to these letter grades;
ÇK: Withdrew,
DV: In progress,
DZ: Absent,
EK: Incomplete,
KL: Removed,
SD: Not responsible,
YT: Sufficient (without coefficient and not included in the grade point average),
YZ: Insufficient (without coefficient and not included in the grade point average)
letter grade evaluations can also be made.
The measurement and evaluation methods used for each course in the program are defined and shared by the relevant faculty member in the Eskisehir Technical University ECTS package and the course syllabus on the department web page.
The program systematically evaluates the knowledge, skills, analytical thinking, critical evaluation and creativity capacities of the students and documents this success with a 4.00 grading system. In project-based courses, the methods of measuring success include assignments and presentations system. Written exams, assignments and other evaluation tools are used in theoretical and practical courses.
Criterion-based evaluation, multiple measurement methods and feedback mechanisms are applied to ensure transparency and fairness in the evaluation processes. The criteria are determined at the beginning of the semester and announced to the students. In practical courses such as project courses, the jury members make their evaluations independently and the results are calculated with the arithmetic mean. Online tools and rubric systems support and facilitate the evaluation process. Students can exercise their right to appeal within three days of the announcement of grades; official appeals can be made within five working days of the announcement of exam results. Documents are archived for two years against appeals.
If students apply for courses and grades, they have taken from other higher education institutions in Turkey or abroad within the first week of their final registration to Eskisehir Technical University, their credit and grade transfer requests will be evaluated by the relevant education unit's board of directors and a decision will be made once and covering their entire education.
For the oversight of the quality of higher education programs:
• YÖK (Council of Higher Education) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education and other activities conducted in higher education institutions.
• "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions are published annually based on criteria determined by YÖK. These reports include both quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions and are shared with the public by YÖK.
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Principles and Procedures for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Establishment and Approval of Educational Programs:
1.1. YÖK (Council of Higher Education) determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles set by YÖK.
1.3. After the curriculum of National Core Education Programs is approved by the relevant Deans' Council, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students are conducted in accordance with the education and examination regulations prepared by higher education institutions, in line with the basic principles set by YÖK (Council of Higher Education).
3. Certification: Upon successfully completing the course credits and other obligations determined by higher education institutions, students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree.
4. Self-Assessment - External Assessment: Higher education institutions enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year in the context of continuous monitoring. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared by higher education institutions regarding external evaluation with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also demonstrate the quality assurance of program qualifications. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined by legislation.
Accreditation Start/End Date:
01.10.2023 / 01.10.2026
- To have received sufficient points as a result of the central examination conducted by ÖSYM for the programs of higher education institutions that accept students through special talent examination, the procedures and principles of which are determined by YÖK, and to have passed the special talent examination.
- To have graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to have met the conditions for admission to undergraduate programs of higher education institutions
Graduates of the Department of Physical Education and Sports Teaching can work as physical education teachers in schools affiliated with the Ministry of National Education, as coaches by obtaining coaching certificates from relevant federations, or as coaches or sports specialists in the Education Department and other units of the General Directorate of Youth and Sports. Additionally, they can pursue careers as academic staff or research assistants in Physical Education and Sports programs at universities.
Those holding a bachelor's degree can continue to master's programs and, if they meet the necessary requirements, pursue doctoral and proficiency in arts programs that accept bachelor's degree holders.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is valid at all times.
