Yeterlilik Kodu | TR0030037496 | |
Yeterlilik Adı | Beden Eğitimi Ve Spor Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Barbaros, 17100 Kepez/Çanakkale Merkez/Çanakkale | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.comu.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Ölçme ve değerlendirme yöntemleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu'nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak Yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. Ölçme ve Değerlendirme için ödev, proje, uygulama, ara sınav, mazeret sınavı ve dönem sonu sınavı yöntemleri kullanılır. Öğrencinin başarısının değerlendirilmesinde Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Önlisans-Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği kullanılır. Bir dersten bir öğrenci; a) (AA), (BA), (BB), (CB) veya (CC) notlarından birini almış ise o dersi başarmış sayılır. b) (DC) veya (DD) notlarından birini almış ve GNO’su 2.00 ve üzeri ise koşullu başarılı sayılır. c) (DC) veya (DD) notlarından birini almış ve GNO’su 2.00’ın altında ise koşullu başarısız sayılır. ç) (FD) ve (FF) notlarından birini almış ise başarısız sayılır. d) Derse devam koşulunu yerine getirmediyse devamsız (DS) sayılır. e) Kredisiz olan dersler ile stajların devamsızlık ve başarı değerlendirmelerinde; (YE) yeterli, (YS) yetersiz, (DS) devamsız sayılır. f) Öğrencinin girmeyi hak etmediği bir sınava girmesi sonucunda aldığı not iptal edilir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Spor Bilimleri Derneği (Spor Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu) (SPORAK) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 26.07.2023/26.07.2025 | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Bir öğrencinin öğrenimini başarı ile bitirerek Beden eğitimi ve spor bölümünden lisans derecesi elde edebilmesi için programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (240 ATKS karşılığı) tümünden başarılı olması ve kredisiz ders notlarının (YE) olması zorunludur. GNO’su 2.00 ve üzerinde olan öğrenciler koşullu başarılı derslerden de başarılı kabul edilirler. Mezun olabilmek için öğrenciler 240 AKTS kredisini mutlaka tamamlamalıdırlar. Bir öğrencinin GNO’su aynı zamanda mezuniyet not ortalamasıdır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Beden eğitimi ve spor öğretmenliği lisans programının amacı; spor, beden eğitimi, pedagojik formasyon ve genel kültür konularında donanımlı, bu bilgileri beden eğitimi ve spor öğretiminde etkili şekilde kullanabilen beden eğitimi öğretmenleri yetiştirmektir. Mezun olan öğrenciler gerekli koşullar sağlandığında lisansüstü eğitime geçiş yapabilmektedirler. Ayrıca öğrenciler, lisans programında gördüğü dersler ile ilgili 1. ve 2. Kademe antrenör belge alma hakkını kazanarak farklı spor alanlarında istihdam elde ederler. Mezunlar antrenör kademe düzeylerini arttırma şansına sahiptirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030037496
ISCO 08
ISCO 08
- Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği lisans programı mezunlarına ileri düzeyde bilgi, beceri ve yetkinlik gerektiren mesleki uygulama alanlarına, araştırma alanlarına, yüksek lisans ve doktora programlarına geçiş yeterlilikleri kazandıran akademik ağırlıklı bir programdır. Bu programı başarıyla tamamlayan adayların; çağdaş öğrenme ve öğretme kuramlarına hâkim, alanındaki yenilikleri takip eden, eleştirel düşünme, etkili iletişim, takım çalışması ve liderlik becerilerine sahip olmaları, eğitimde etik değerlere bağlı kalmaları, beden eğitimi alanındaki sorunları tanımlayarak çözüm üretebilmeleri beklenir.
- Eğitim ve öğretim, Spor Bilimleri Fakültesi bünyesinde örgün, açık ya da uzaktan öğretim olarak sunulmaktadır. Fakülteye ait laboratuvar, spor salonu, yüzme havuzu, cimnastik salonunda ve dersliklerde eğitimler gerçekleştirilmektedir. Ayrıca, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda öğretmenlik deneyimi dersi ile staj imkânı bulunmaktadır.
- Ulusal veya uluslararası alanlarda girişimci bilimsel projeler yazar ve spor ile ilgili problemlere disiplinlerarası bir yaklaşımla yenilikçi çözümler getirir.
- Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisini kazanır.
- Beden Eğitimi ve sporunun öğretim amaçlarının gerçekleştirilmesinde yenilikçi yöntemlerin kullanılması, işlevsel araçların geliştirilmesi, teknolojik gelişmeleri takip etme ve kullanabilme becerisini kazanır.
- Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisini kazanır.
- Disiplin içi ve disiplinlerarası almış olduğu bilgi ve beceriler ile öğretim yöntemlerini kavrar ve belirli bir dersi planlar, işler, değerlendirerek bağımsız çalışma becerisi geliştirir.
- Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını uygular ve farklı disiplinlerden alacağı derslerle bu becerisini geliştir.
- Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini, görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını disiplin içi ve dışı dersler ile kavrar.
- Beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir.
- Öğrencilerin bedensel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik yapılan uygulama, ölçme ve değerlendirme süreci ile sonuçlarını yorumlayarak geri bildirim sağlar.
- Beden eğitimi ve spor alanı ile farklı disiplinlerle ilgili olarak toplumla işbirliği yapar ve destekleyici etkileşimi kurma becerisini kazanır.
- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, en az bir yabancı dil bilgisi ile iletişim kurabilir.
- Beden eğitimi ve spor bilimleri, kendi çalışma alanları ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
Ölçme ve değerlendirme yöntemleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu'nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak Yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. Ölçme ve Değerlendirme için ödev, proje, uygulama, ara sınav, mazeret sınavı ve dönem sonu sınavı yöntemleri kullanılır. Öğrencinin başarısının değerlendirilmesinde Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Önlisans-Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği kullanılır. Bir dersten bir öğrenci;
a) (AA), (BA), (BB), (CB) veya (CC) notlarından birini almış ise o dersi başarmış sayılır.
b) (DC) veya (DD) notlarından birini almış ve GNO’su 2.00 ve üzeri ise koşullu başarılı sayılır.
c) (DC) veya (DD) notlarından birini almış ve GNO’su 2.00’ın altında ise koşullu başarısız sayılır.
ç) (FD) ve (FF) notlarından birini almış ise başarısız sayılır.
d) Derse devam koşulunu yerine getirmediyse devamsız (DS) sayılır.
e) Kredisiz olan dersler ile stajların devamsızlık ve başarı değerlendirmelerinde; (YE) yeterli, (YS) yetersiz, (DS) devamsız sayılır. f) Öğrencinin girmeyi hak etmediği bir sınava girmesi sonucunda aldığı not iptal edilir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Spor Bilimleri Derneği (Spor Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu) (SPORAK)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 26.07.2023/26.07.2025
- Lise ve dengi okul diploması. Üniversite öğrenci seçme sınavından yeterli puan alabilme. Özel yetenek sınavında başarılı olmak.
Beden eğitimi ve spor öğretmenliği lisans programının amacı; spor, beden eğitimi, pedagojik formasyon ve genel kültür konularında donanımlı, bu bilgileri beden eğitimi ve spor öğretiminde etkili şekilde kullanabilen beden eğitimi öğretmenleri yetiştirmektir. Mezun olan öğrenciler gerekli koşullar sağlandığında lisansüstü eğitime geçiş yapabilmektedirler. Ayrıca öğrenciler, lisans programında gördüğü dersler ile ilgili 1. ve 2. Kademe antrenör belge alma hakkını kazanarak farklı spor alanlarında istihdam elde ederler. Mezunlar antrenör kademe düzeylerini arttırma şansına sahiptirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030037496 | |
Qualification Title | Physical Education and Sports | |
Awarding Body | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | |
Awarding Body Contact | Canakkale Onsekiz Mart University, Faculty of Medicine, Terzioğlu Campus, Merkez-Çanakkale, Tel: 0286 2180018, ECTS Coordinator: Dr. Nilüfer ULAŞ AYTÜRK, nilufer.ayturk@comu.edu.tr | |
Awarding Body Url | https://global.comu.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile |
| |
Learning Environments |
| |
Description |
| |
Key Competencies |
| |
Further Info | Measurement and evaluation methods and their contribution to course success grades are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK) on these issues. Homework, project, application, midterm exam, make-up exam and final exam methods are used for measurement and evaluation. Çanakkale Onsekiz Mart University Associate-Undergraduate Education and Examination Regulation is used in the evaluation of student success. A student from a course; a) If he/she has received one of the grades (AA), (BA), (BB), (CB) or (CC), he/she is considered to have passed that course. b) If he/she has received one of the grades (DC) or (DD) and his/her GPA is 2.00 and above, he/she is considered to have passed conditionally. c) If he/she has received one of the grades (DC) or (DD) and his/her GPA is below 2.00, he/she is considered to have failed conditionally. ç) If he/she has received one of the grades (FD) and (FF), he/she is considered to have failed. d) If the class attendance requirement is not met, it is considered as absent (DS). e) In the absence and success evaluations of non-credit courses and internships; (YE) is considered sufficient, (YS) is considered insufficient, (DS) is considered absent. f) If a student takes an exam that he/she does not deserve to take, the grade he/she receives is cancelled. | |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. | |
Access Requirements |
| |
Conditions for Success | In order to successfully complete their studies and obtain a bachelor's degree in the Physical Education and Sports program, a student must pass all required and elective courses in the program, equivalent to 240 ECTS credits, and receive "Satisfactory" (YE) grades in non-credit courses. Students with a GPA of 2.00 or above are also considered successful in conditionally passed courses. To graduate, students must complete a total of 240 ECTS credits. A student’s GPA also serves as their graduation grade point average. | |
Progression Paths (Relationship Type) | The aim of the undergraduate program in Physical Education and Sports is to train physical education teachers who are well-equipped in sports, physical education, pedagogical formation, and general culture, and who can effectively utilize this knowledge in teaching physical education and sports. Graduates who meet the necessary requirements can pursue postgraduate education. Additionally, students have the opportunity to obtain Level 1 and Level 2 coaching certificates related to the courses in their undergraduate program, allowing them to secure employment in various sports fields. Graduates also have the opportunity to advance their coaching certification levels. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | The qualification is permanently valid. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030037496
ISCO 08
ISCO 08
- The undergraduate program in Physical Education and Sports Teaching is an academically oriented program designed to provide graduates with advanced knowledge, skills, and competencies required for professional practice, research areas, and transition to master's and doctoral programs. Graduates who successfully complete this program are expected to:\n- Be proficient in contemporary learning and teaching theories.\n- Stay updated with innovations in their field.\n- Possess critical thinking, effective communication, teamwork, and leadership skills.\n- Adhere to ethical values in education.\n- Identify and solve problems in the field of physical education.
- Education and training are offered within the Faculty of Sport Sciences through formal, open, or distance learning methods. Classes are conducted in the faculty's laboratories, sports halls, swimming pools, gymnastics halls, and classrooms. Additionally, there are opportunities for teaching practice courses and internships in schools affiliated with the Ministry of National Education.
- Writes entrepreneurial scientific projects in national or international fields and brings innovative solutions to sports-related problems with an interdisciplinary approach.
- Gains the ability to study concepts and theories in physical education and sports using scientific and technological methods, analyze data, and use tools suitable for the teaching process.
- Acquires the ability to use innovative methods in achieving teaching goals in physical education and sports, develop functional tools, and follow and utilize technological advancements.
- Develops the skill to use information technology, scientific research methods, and techniques in professional development applications.
- Understands teaching methods with the knowledge and skills acquired within and across disciplines and develops the ability to plan, conduct, and evaluate a specific lesson independently.
- Applies different learning approaches based on students' developmental characteristics and enhances this skill through courses from various disciplines.
- Understands the Turkish National Education system, the teaching profession, its responsibilities, and methods for understanding students through both in-discipline and interdisciplinary courses.
- Solves problems related to the field of physical education and sports and develops awareness of legal and professional ethical values.
- Provides feedback by interpreting the application, measurement, and evaluation processes and results aimed at determining students' physical and athletic development.
- Collaborates with the community regarding issues related to physical education, sports, and other disciplines, gaining the ability to establish supportive interactions.
- Gains effective communication and reporting skills in spoken and written Turkish and can communicate in at least one foreign language.
- Attains adequate knowledge in physical education and sports sciences, their respective fields, and pedagogical foundations, along with the skills to acquire and teach theoretical and practical knowledge and concepts throughout life.
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
- Digital competence
- Personal, social, and learning-to-learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurship competence
Measurement and evaluation methods and their contribution to course success grades are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK) on these issues. Homework, project, application, midterm exam, make-up exam and final exam methods are used for measurement and evaluation. Çanakkale Onsekiz Mart University Associate-Undergraduate Education and Examination Regulation is used in the evaluation of student success. A student from a course;
a) If he/she has received one of the grades (AA), (BA), (BB), (CB) or (CC), he/she is considered to have passed that course.
b) If he/she has received one of the grades (DC) or (DD) and his/her GPA is 2.00 and above, he/she is considered to have passed conditionally.
c) If he/she has received one of the grades (DC) or (DD) and his/her GPA is below 2.00, he/she is considered to have failed conditionally.
ç) If he/she has received one of the grades (FD) and (FF), he/she is considered to have failed.
d) If the class attendance requirement is not met, it is considered as absent (DS).
e) In the absence and success evaluations of non-credit courses and internships; (YE) is considered sufficient, (YS) is considered insufficient, (DS) is considered absent. f) If a student takes an exam that he/she does not deserve to take, the grade he/she receives is cancelled.
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
- High school or equivalent school diploma. Adequate score in the university student selection exam. Success in the special talent exam.
The aim of the undergraduate program in Physical Education and Sports is to train physical education teachers who are well-equipped in sports, physical education, pedagogical formation, and general culture, and who can effectively utilize this knowledge in teaching physical education and sports. Graduates who meet the necessary requirements can pursue postgraduate education. Additionally, students have the opportunity to obtain Level 1 and Level 2 coaching certificates related to the courses in their undergraduate program, allowing them to secure employment in various sports fields. Graduates also have the opportunity to advance their coaching certification levels.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is permanently valid.
