Yeterlilik Kodu

TR0030033459

Yeterlilik Adı
Beden Eğitimi ve Spor Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumBayburt Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiBayburt Üniversitesi
Sorumlu Kurum URLhttp://www.bayburt.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Spor
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)

Beden eğitimi ve spor alanında verimli sistemlerin tasarlanması, nitelikli eleman yetiştirilmesi, gelişen spor teknolojisi olanaklarının tanıtılması,ülke genelinde beden eğitimi ve sporun gelişmesi amaçlanmaktadır. Böylece uygulanan eğitim programlarına katılan öğrencinin;insan organizmasının yapısını, işleyişini ve davranışlarını bilen,Türk spor örgütünü tanıyan ve karşılaştırmalı değerlendirmeler yapabilen, öğretmenlik ve antrenörlük niteliklerine sahip bir eleman olması amaçlanmaktadır.

Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Beden ve spora uygun temel bilimsel bilgi ve tutum geliştirir Örgütsel etik ilkeleri açıklar Özel eğitim çocuklarının gelişim ve eğitim sorunlarının farkında olur Olimpizm ve olimpik hareket kültürünü yaşatır Uygulamalı Beden eğitimi ve sporda hareket gelişim dönemlerini ve modellerini yaş gruplarına göre oluşturur. Rekreasyon etkinliklerini tanıyabilir ve uygular.
  • Örgütsel etik ilkeleri açıklar.
  • Özel eğitim çocuklarının gelişim ve eğitim sorunlarının farkında olur.
  • Olimpizm ve olimpik hareket kültürünü yaşatır.
  • Beden eğitimi ve sporda hareket gelişim dönemlerini ve modellerini yaş gruplarına göre oluşturur.
  • Rekreasyon etkinliklerini tanıyabilir ve uygular.
  • Beden Eğitimi ve sporla ilgili politikaları yorumlar.
  • Beden eğitimi ve sporda farklı yaş gruplarındaki bireylerin fiziksel aktivite düzeylerini belirler.
  • Beden Eğitimi ve spor örgütlerinin örnek olay analizlerini yapar.
  • Bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve iletişim becerilerini geliştirir.
  • Spor organizasyonları planlayabilir ve yürütür.
  • Spor ortamında psikolojik eğilimleri belirler ve psikolojinin yöntem tekniklerini uygular.
  • Alandaki ulusal ve uluslar arası gelişmeleri takip edebilme ve mesleki gelişimini sürdürür.
  • Beden eğitimi ve sporda bireylerin gelişimine yönelik test geliştirme ve ölçme sonuçlarını yorumlar.
  • Beden eğitimi ve spor alanındaki bilimsel yöntemleri açıklar ve istatistik tekniklerini kullanır.
  • Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
  • Beden eğitimi ve spor örgütlerinin örgüt iklimi ve kültürünü tanımlar.
  • Engelli sporlarında fiziksel uygunluğun ölçülme ve değerlendirmesini yapar.
  • Sporda ilkyardım tekniklerini uygular.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma ŞartlarıBu programdan mezun olabilmek için programdaki tüm dersleri başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 3.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak gereklidir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Öğretmen, Akademisyen, Gençlik ve Spor Bakanlığı´na bağlı merkez ve taşra teşkilatlarında idareci, antrenör, spor kulüplerinde antrenör, kondisyoner, spor koordinatörü, yönetici olarak çalışmaktadırlar.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)-
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030033459


Yeterlilik Adı
Beden Eğitimi ve Spor Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Bayburt Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Bayburt Üniversitesi

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)

Beden eğitimi ve spor alanında verimli sistemlerin tasarlanması, nitelikli eleman yetiştirilmesi, gelişen spor teknolojisi olanaklarının tanıtılması,ülke genelinde beden eğitimi ve sporun gelişmesi amaçlanmaktadır. Böylece uygulanan eğitim programlarına katılan öğrencinin;insan organizmasının yapısını, işleyişini ve davranışlarını bilen,Türk spor örgütünü tanıyan ve karşılaştırmalı değerlendirmeler yapabilen, öğretmenlik ve antrenörlük niteliklerine sahip bir eleman olması amaçlanmaktadır.


Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Beden ve spora uygun temel bilimsel bilgi ve tutum geliştirir Örgütsel etik ilkeleri açıklar Özel eğitim çocuklarının gelişim ve eğitim sorunlarının farkında olur Olimpizm ve olimpik hareket kültürünü yaşatır Uygulamalı Beden eğitimi ve sporda hareket gelişim dönemlerini ve modellerini yaş gruplarına göre oluşturur. Rekreasyon etkinliklerini tanıyabilir ve uygular.
  • Örgütsel etik ilkeleri açıklar.
  • Özel eğitim çocuklarının gelişim ve eğitim sorunlarının farkında olur.
  • Olimpizm ve olimpik hareket kültürünü yaşatır.
  • Beden eğitimi ve sporda hareket gelişim dönemlerini ve modellerini yaş gruplarına göre oluşturur.
  • Rekreasyon etkinliklerini tanıyabilir ve uygular.
  • Beden Eğitimi ve sporla ilgili politikaları yorumlar.
  • Beden eğitimi ve sporda farklı yaş gruplarındaki bireylerin fiziksel aktivite düzeylerini belirler.
  • Beden Eğitimi ve spor örgütlerinin örnek olay analizlerini yapar.
  • Bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve iletişim becerilerini geliştirir.
  • Spor organizasyonları planlayabilir ve yürütür.
  • Spor ortamında psikolojik eğilimleri belirler ve psikolojinin yöntem tekniklerini uygular.
  • Alandaki ulusal ve uluslar arası gelişmeleri takip edebilme ve mesleki gelişimini sürdürür.
  • Beden eğitimi ve sporda bireylerin gelişimine yönelik test geliştirme ve ölçme sonuçlarını yorumlar.
  • Beden eğitimi ve spor alanındaki bilimsel yöntemleri açıklar ve istatistik tekniklerini kullanır.
  • Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
  • Beden eğitimi ve spor örgütlerinin örgüt iklimi ve kültürünü tanımlar.
  • Engelli sporlarında fiziksel uygunluğun ölçülme ve değerlendirmesini yapar.
  • Sporda ilkyardım tekniklerini uygular.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
Bu programdan mezun olabilmek için programdaki tüm dersleri başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 3.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak gereklidir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Öğretmen, Akademisyen, Gençlik ve Spor Bakanlığı´na bağlı merkez ve taşra teşkilatlarında idareci, antrenör, spor kulüplerinde antrenör, kondisyoner, spor koordinatörü, yönetici olarak çalışmaktadırlar.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)
-

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030033459

Qualification Title
Awarding BodyBayburt University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.bayburt.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasSports
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030033459


Qualification Title

Awarding Body
Bayburt University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address