Yeterlilik Kodu

TR0030014531

Yeterlilik Adı
Beslenme ve Diyetetik Lisans Diploması
Sorumlu KurumOndokuzMayıs Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKörfez, 19 Mayıs Ünv., 55270 Atakum/Samsun
Sorumlu Kurum URLhttps://www.omu.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Tıp
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08:2265

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. Programın eğitim amaçları aşağıdaki gibidir.

  • Mesleki yaşamlarında gerekli temel bilgileri etik ilkeler doğrultusunda uygulama, yorumlama, problem çözme ve karar verme becerisine sahip,
  • Bireyin ve toplumun yeterli, dengeli ve sağlıklı beslenmesini sağlayan, yaşam kalitesini artırmak amacıyla uluslararası mesleki standartlar çerçevesinde belirlenen niteliklere uygun,
  • Multidisipliner çalışma becerisine sahip ve ekip çalışmasını benimseyen,
  • Yaşam boyu öğrenme bilinci çerçevesinde Beslenme ve Diyetetik bilimindeki gelişmeleri takip eden ve uygulayan “Diyetisyenler” yetiştirmektir.
Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve sağlık kurumlarında uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Beslenme ve Diyetetik alanında diyetisyenlik mesleğinin gerektirdiği temel, alana özgü ve sosyal dersler hakkında teorik ve pratik bilgiler kazanır.
  • Beslenme ve Diyetetik alanında karşılaşılan sorunları tanır ve bunların çözümü için uygun teknoloji ve kanıta dayalı bilgiyi kullanır.
  • Beslenme ve Diyetetik alanında deney, araştırma, proje ve saha çalışmalarını uygun yöntemlerle tasarlama, veri toplama, analiz etme ve sonuçları raporlama becerisini kazanmak.
  • Yaşamın her aşamasında bireyin ve toplumun sağlığı için edindiği mesleki becerilerle hastalıkların önlenmesine yönelik beslenme politikalarının oluşturulmasında sorumluluk alır.
  • Yaşam boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda ve kalite yönetim süreçlerine uygun olarak alanında amacına uygun güncel bilimsel veri kaynaklarına/araçlarına erişim yöntemlerini etkin olarak kullanabilir.
  • Bireysel ve/veya takım çalışması kapsamında ulusal ve uluslararası (B1 düzeyinde İngilizce) platformlarda etkili iletişim becerilerini kullanarak kendi alanındaki diğer disiplinlerle çalışır.
  • Toplu beslenme sistemlerinde yemek hizmetlerinde süreç yöneticisi olarak görev yapar.
  • Hasta veya sağlıklı gruplara beslenme eğitimi, beslenme danışmanlığı ve tıbbi beslenme tedavisi sunarak beslenme önerileri geliştirir.
  • Beslenme ve Diyetetik uygulamalarının bireysel, toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuki sonuçlarının bilincinde olup, mesleki etik ilkelere uygun hareket etmek. Mesleğinin gerektirdiği sorumlulukları bilir ve bu doğrultuda meslektaşlarına ve çevresine örnek olur.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(1) Başarı notu, öğrencilerin dönem/yıl içi değerlendirme notu ile dönem/yıl sonu veya bütünleme sınavından aldıkları notların öngörülen ağırlıklara göre hesaba katılmasıyla belirlenen ham başarı notlarının 4’lük not sistemindeki karşılığını ifade eder. Öğrencilerin başarı notlarının hesaplanmasında bağıl veya mutlak değerlendirme sistemi kullanılır. Birimlerde mutlak ve bağıl değerlendirme sistemlerinden hangisinin kullanılacağı, birim kurulunun önerisi ve Senato onayı ile belirlenir.

(2) Bağıl ve mutlak değerlendirme sistemlerine ilişkin ölçme ve değerlendirme esasları, bağıl değerlendirme sisteminde başarı notu hesaplamasına katılma koşulları ve sınırları ile başarı dereceleri hakkındaki esaslar, Senato tarafından belirlenir.

(3) Her iki değerlendirme sisteminde de herhangi bir dersten dönem/yıl sonu veya bütünleme sınavına girmeyen ve bu sınavda 100 puan üzerinden en az 50 puan alamayan öğrenciler başarısız sayılır. Bu sınır, ilgili birim kurulunun önerisi ve Senato kararı ile değiştirilebilir. Bütünleme sınavı yapılmayan ve dönem içi değerlendirmenin ağırlıklı olduğu birimlerde derslerden başarılı sayılmak için dönem/yıl sonu sınavından asgari bir not alma koşulu aranmaz.

(4) Öğrencinin KM ve G notu aldığı dersler, GANO hesabında dikkate alınmaz.

(5) Harfle ilan edilen başarı notları ile bunların ağırlık katsayıları/anlamları aşağıdaki şekildedir:

 

4.00 AA

3.50 BA

3.00 BB

2.50 CB

2.00 CC

1.50 DC

1.00 DD

0.00 FF

0.00 FD

0.00 FG

KM

G

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (SABAK)

Başlangıç: 20.03.2024 / Bitiş: 30.09.2026

Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.

Başarma ŞartlarıÖğrencilerin mezun olabilmeleri için 8 yarıyıldaki tüm dersleri başararak 240 AKTS kazanmış olmaları ve 29 Ocak 2023 tarih ve 32088 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Ondokuz Mayıs Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği’nde belirtilen koşulları sağlaması gerekmektedir. 
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar, hastanelerde klinik diyetisyen veya yönetici diyetisyen olarak, çeşitli kamu kurum ve kuruluşlarında yönetici diyetisyen veya toplum sağlığı diyetisyeni, besin sanayinde, bireysel diyet danışma ve eğitim merkezlerinde çalışabilmekte ve/veya akademisyen olarak istihdam edilebilmektedir.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030014531


Yeterlilik Adı
Beslenme ve Diyetetik Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
OndokuzMayıs Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Körfez, 19 Mayıs Ünv., 55270 Atakum/Samsun

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08:2265


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08:2265


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. Programın eğitim amaçları aşağıdaki gibidir.

  • Mesleki yaşamlarında gerekli temel bilgileri etik ilkeler doğrultusunda uygulama, yorumlama, problem çözme ve karar verme becerisine sahip,
  • Bireyin ve toplumun yeterli, dengeli ve sağlıklı beslenmesini sağlayan, yaşam kalitesini artırmak amacıyla uluslararası mesleki standartlar çerçevesinde belirlenen niteliklere uygun,
  • Multidisipliner çalışma becerisine sahip ve ekip çalışmasını benimseyen,
  • Yaşam boyu öğrenme bilinci çerçevesinde Beslenme ve Diyetetik bilimindeki gelişmeleri takip eden ve uygulayan “Diyetisyenler” yetiştirmektir.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve sağlık kurumlarında uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Beslenme ve Diyetetik alanında diyetisyenlik mesleğinin gerektirdiği temel, alana özgü ve sosyal dersler hakkında teorik ve pratik bilgiler kazanır.
  • Beslenme ve Diyetetik alanında karşılaşılan sorunları tanır ve bunların çözümü için uygun teknoloji ve kanıta dayalı bilgiyi kullanır.
  • Beslenme ve Diyetetik alanında deney, araştırma, proje ve saha çalışmalarını uygun yöntemlerle tasarlama, veri toplama, analiz etme ve sonuçları raporlama becerisini kazanmak.
  • Yaşamın her aşamasında bireyin ve toplumun sağlığı için edindiği mesleki becerilerle hastalıkların önlenmesine yönelik beslenme politikalarının oluşturulmasında sorumluluk alır.
  • Yaşam boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda ve kalite yönetim süreçlerine uygun olarak alanında amacına uygun güncel bilimsel veri kaynaklarına/araçlarına erişim yöntemlerini etkin olarak kullanabilir.
  • Bireysel ve/veya takım çalışması kapsamında ulusal ve uluslararası (B1 düzeyinde İngilizce) platformlarda etkili iletişim becerilerini kullanarak kendi alanındaki diğer disiplinlerle çalışır.
  • Toplu beslenme sistemlerinde yemek hizmetlerinde süreç yöneticisi olarak görev yapar.
  • Hasta veya sağlıklı gruplara beslenme eğitimi, beslenme danışmanlığı ve tıbbi beslenme tedavisi sunarak beslenme önerileri geliştirir.
  • Beslenme ve Diyetetik uygulamalarının bireysel, toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuki sonuçlarının bilincinde olup, mesleki etik ilkelere uygun hareket etmek. Mesleğinin gerektirdiği sorumlulukları bilir ve bu doğrultuda meslektaşlarına ve çevresine örnek olur.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(1) Başarı notu, öğrencilerin dönem/yıl içi değerlendirme notu ile dönem/yıl sonu veya bütünleme sınavından aldıkları notların öngörülen ağırlıklara göre hesaba katılmasıyla belirlenen ham başarı notlarının 4’lük not sistemindeki karşılığını ifade eder. Öğrencilerin başarı notlarının hesaplanmasında bağıl veya mutlak değerlendirme sistemi kullanılır. Birimlerde mutlak ve bağıl değerlendirme sistemlerinden hangisinin kullanılacağı, birim kurulunun önerisi ve Senato onayı ile belirlenir.

(2) Bağıl ve mutlak değerlendirme sistemlerine ilişkin ölçme ve değerlendirme esasları, bağıl değerlendirme sisteminde başarı notu hesaplamasına katılma koşulları ve sınırları ile başarı dereceleri hakkındaki esaslar, Senato tarafından belirlenir.

(3) Her iki değerlendirme sisteminde de herhangi bir dersten dönem/yıl sonu veya bütünleme sınavına girmeyen ve bu sınavda 100 puan üzerinden en az 50 puan alamayan öğrenciler başarısız sayılır. Bu sınır, ilgili birim kurulunun önerisi ve Senato kararı ile değiştirilebilir. Bütünleme sınavı yapılmayan ve dönem içi değerlendirmenin ağırlıklı olduğu birimlerde derslerden başarılı sayılmak için dönem/yıl sonu sınavından asgari bir not alma koşulu aranmaz.

(4) Öğrencinin KM ve G notu aldığı dersler, GANO hesabında dikkate alınmaz.

(5) Harfle ilan edilen başarı notları ile bunların ağırlık katsayıları/anlamları aşağıdaki şekildedir:

 

4.00 AA

3.50 BA

3.00 BB

2.50 CB

2.00 CC

1.50 DC

1.00 DD

0.00 FF

0.00 FD

0.00 FG

KM

G


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (SABAK)

Başlangıç: 20.03.2024 / Bitiş: 30.09.2026


Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.


Başarma Şartları
Öğrencilerin mezun olabilmeleri için 8 yarıyıldaki tüm dersleri başararak 240 AKTS kazanmış olmaları ve 29 Ocak 2023 tarih ve 32088 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Ondokuz Mayıs Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği’nde belirtilen koşulları sağlaması gerekmektedir. 

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar, hastanelerde klinik diyetisyen veya yönetici diyetisyen olarak, çeşitli kamu kurum ve kuruluşlarında yönetici diyetisyen veya toplum sağlığı diyetisyeni, besin sanayinde, bireysel diyet danışma ve eğitim merkezlerinde çalışabilmekte ve/veya akademisyen olarak istihdam edilebilmektedir.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030014531

Qualification Title
Nutrition and Dietetics License
Awarding BodyOndokuz Mayıs University
Awarding Body ContactOndokuz Mayıs University Kurupelit Campus, 55139 Atakum/Samsun
Awarding Body Urlhttps://www.omu.edu.tr
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024
TQF Level 6
Thematic AreasMedicine
National Occupation Classification

ISCO 08:2265

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

It is a higher education program that covers an eight-semester program based on secondary education qualifications and provides education for a specific learning area or profession. The educational objectives of the program are as follows.

  • To have the ability to apply, interpret, problem-solve and decide the basic knowledge required in their professional lives in line with ethical principles,
  • Ensuring adequate, balanced and healthy nutrition of the individual and society, in accordance with the qualifications determined within the framework of international professional standards in order to improve the quality of life,
  • Have the ability to work multidisciplinary and adopt teamwork,
  • To train “Dietitians” who follow and apply the developments in the science of Nutrition and Dietetics within the framework of lifelong learning awareness.
Learning Environments

Education and training are carried out in the form of formal, open or distance education. Practical training are provided in laboratories in our institution or in healthcare institutions.

Description
  • It takes responsibility for the formation of nutrition policies in order to prevent diseases with the professional skills that it has acquired for the health of the individual and the society at every stage of life.
  • Gains theoretical and practical information about the basic, field-specific and social courses required by the dietitian profession in the field of Nutrition and Dietetics.
  • Recognizes the problems encountered in the field of Nutrition and Dietetics and uses appropriate technology and evidence-based knowledge for their solution.
  • Gaining the skills of designing experiments, researches, projects and field studies with appropriate methods in the field of Nutrition and Dietetics, collects data, analyzes and reports the results.
  • Can use effective information technologies in accordance with the principle of lifelong learning and in accordance with quality management processes, methods of accessing up-to-date scientific data sources/tools suitable for their purpose in the field.
  • He/she works with other disciplines in his/her field by using effective communication skills in national and international (B1 level English) platforms as part of individual and/or teamwork.
  • Serves as a process manager in food services in mass nutrition systems.
  • Develops nutritional recommendations by providing nutrition education, nutritional counseling and medical nutrition therapy to sick or healthy groups.
  • Be aware of the individual, social and universal effects and legal consequences of Nutrition and Dietetics practices and act in accordance with professional ethical principles. He knows the responsibilities required by his profession and sets an example to his colleagues and environment in this direction.
Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

  • Reading and writing competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence
Further Info

(1) The grade point represents the 4-point scale equivalent of the raw grade point average calculated by taking into account the midterm and final exam scores of the students according to the prescribed weights. Relative or absolute evaluation system is used in the calculation of students' grade points. Whether the relative or absolute evaluation system will be used in the units is determined by the proposal of the unit council and the approval of the Senate.

(2) The principles of measurement and evaluation for relative and absolute evaluation systems, the conditions and limits for participation in the grade point calculation in the relative evaluation system, and the principles regarding the success levels are determined by the Senate.

(3) In both evaluation systems, students who do not take the final exam or makeup exam for a course and who cannot score at least 50 points out of 100 in this exam are considered unsuccessful. This limit may be changed by the proposal of the relevant unit council and the Senate decision. In units where makeup exams are not held and where midterm evaluations are weighted, there is no minimum grade requirement for passing the course from the final exam.

(4) The courses for which the student receives KM and G grades are not taken into account in the calculation of the CGPA.

(5) The letter grades and their weight coefficients/meanings announced are as follows for the academic units of the university.

4.00 AA

3.50 BA

3.00 BB

2.50 CB

2.00 CC

1.50 DC

1.00 DD

0.00 FF

0.00 FD

0.00 FG

KM

G

Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

As a result of the evaluation made by the Health Sciences Education Programs Accreditation Board, our department's education program was entitled to receive accreditation from the Association of Evaluation and Accreditation of Health Sciences Programs (SABAK) for 2 years between 20.03.2024-30.09.2026.

Access Requirements

General admission requirements for Turkish and foreign students apply to start the program.

Conditions for SuccessIn order to graduate, students succeed all courses in eight semesters  need to be completed at least 240 ECTS and It is required to meet the conditions stated in Ondokuz Mayıs University Regulation on Associate and Undergraduate Education published in the Official Gazette dated 29.01.2023 and numbered 32088.
Progression Paths (Relationship Type)

In addition to being an academician, graduates serve as investigative, educational, treatment and rehabilitative in inpatient treatment institutions, child and elderly nursing homes, mother-child health community health special diet outpatient clinics. In addition, graduates can also work as managers, researchers and trainers in private or public institutions related to food and nutrition in other public nutrition institutions.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030014531


Qualification Title
Nutrition and Dietetics License

Awarding Body
Ondokuz Mayıs University

Awarding Body Contact
Ondokuz Mayıs University Kurupelit Campus, 55139 Atakum/Samsun

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08:2265


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024

National Occupation Classification

ISCO 08:2265


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

It is a higher education program that covers an eight-semester program based on secondary education qualifications and provides education for a specific learning area or profession. The educational objectives of the program are as follows.

  • To have the ability to apply, interpret, problem-solve and decide the basic knowledge required in their professional lives in line with ethical principles,
  • Ensuring adequate, balanced and healthy nutrition of the individual and society, in accordance with the qualifications determined within the framework of international professional standards in order to improve the quality of life,
  • Have the ability to work multidisciplinary and adopt teamwork,
  • To train “Dietitians” who follow and apply the developments in the science of Nutrition and Dietetics within the framework of lifelong learning awareness.

Learning Environments

Education and training are carried out in the form of formal, open or distance education. Practical training are provided in laboratories in our institution or in healthcare institutions.


Description
  • It takes responsibility for the formation of nutrition policies in order to prevent diseases with the professional skills that it has acquired for the health of the individual and the society at every stage of life.
  • Gains theoretical and practical information about the basic, field-specific and social courses required by the dietitian profession in the field of Nutrition and Dietetics.
  • Recognizes the problems encountered in the field of Nutrition and Dietetics and uses appropriate technology and evidence-based knowledge for their solution.
  • Gaining the skills of designing experiments, researches, projects and field studies with appropriate methods in the field of Nutrition and Dietetics, collects data, analyzes and reports the results.
  • Can use effective information technologies in accordance with the principle of lifelong learning and in accordance with quality management processes, methods of accessing up-to-date scientific data sources/tools suitable for their purpose in the field.
  • He/she works with other disciplines in his/her field by using effective communication skills in national and international (B1 level English) platforms as part of individual and/or teamwork.
  • Serves as a process manager in food services in mass nutrition systems.
  • Develops nutritional recommendations by providing nutrition education, nutritional counseling and medical nutrition therapy to sick or healthy groups.
  • Be aware of the individual, social and universal effects and legal consequences of Nutrition and Dietetics practices and act in accordance with professional ethical principles. He knows the responsibilities required by his profession and sets an example to his colleagues and environment in this direction.

Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

  • Reading and writing competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence

Further Info

(1) The grade point represents the 4-point scale equivalent of the raw grade point average calculated by taking into account the midterm and final exam scores of the students according to the prescribed weights. Relative or absolute evaluation system is used in the calculation of students' grade points. Whether the relative or absolute evaluation system will be used in the units is determined by the proposal of the unit council and the approval of the Senate.

(2) The principles of measurement and evaluation for relative and absolute evaluation systems, the conditions and limits for participation in the grade point calculation in the relative evaluation system, and the principles regarding the success levels are determined by the Senate.

(3) In both evaluation systems, students who do not take the final exam or makeup exam for a course and who cannot score at least 50 points out of 100 in this exam are considered unsuccessful. This limit may be changed by the proposal of the relevant unit council and the Senate decision. In units where makeup exams are not held and where midterm evaluations are weighted, there is no minimum grade requirement for passing the course from the final exam.

(4) The courses for which the student receives KM and G grades are not taken into account in the calculation of the CGPA.

(5) The letter grades and their weight coefficients/meanings announced are as follows for the academic units of the university.

4.00 AA

3.50 BA

3.00 BB

2.50 CB

2.00 CC

1.50 DC

1.00 DD

0.00 FF

0.00 FD

0.00 FG

KM

G


Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

As a result of the evaluation made by the Health Sciences Education Programs Accreditation Board, our department's education program was entitled to receive accreditation from the Association of Evaluation and Accreditation of Health Sciences Programs (SABAK) for 2 years between 20.03.2024-30.09.2026.


Access Requirements

General admission requirements for Turkish and foreign students apply to start the program.


Conditions for Success
In order to graduate, students succeed all courses in eight semesters  need to be completed at least 240 ECTS and It is required to meet the conditions stated in Ondokuz Mayıs University Regulation on Associate and Undergraduate Education published in the Official Gazette dated 29.01.2023 and numbered 32088.

Progression Paths (Relationship Type)

In addition to being an academician, graduates serve as investigative, educational, treatment and rehabilitative in inpatient treatment institutions, child and elderly nursing homes, mother-child health community health special diet outpatient clinics. In addition, graduates can also work as managers, researchers and trainers in private or public institutions related to food and nutrition in other public nutrition institutions.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode