Yeterlilik Kodu | TR0030016345 | |
Yeterlilik Adı | Beslenme ve Diyetetik Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Başkent Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Bağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.baskent.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 28/05/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tıp | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. • Okuma yazma yetkinliği • Çoklu dil yetkinliği • Bilimde yetkinlik • Dijital yetkinlik • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği • Vatandaşlık yetkinliği • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını (KİDR)” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. Beslenme ve Diyetetik Programı Özdeğerlendirme raporu yıllık hazırlanır. Program, Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (SABAK) tarafından 2019-2024 yılları arasında 5 yıl süreyle akredite edilmiştir Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (SABAK) Başlangıç: 15.03.2019 / Bitiş: 30.09.2024 | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, F1, F2 ya da Z notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği 3. Başkent Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030016345
ISCO 08
ISCO 08
- Program, 1999’da vakıf üniversitesinde Sağlık Bilimleri Fakültesi’ne bağlı kurulan ilk Beslenme ve Diyetetik programıdır. Programının amacı, yaşam boyu toplumun yeterli ve dengeli beslenme ile sağlığın korunması ve geliştirilmesi amacıyla, ekip çalışmasını benimseyen, evrensel düşünce ve değerlere sahip, topluma duyarlı, sorgulayan, araştıran, kendini sürekli geliştiren, alanında bilgili ve donanımlı diyetisyenler yetiştirmektir. Bu çerçevede ders programında 5 temel alana (Temel ve Sosyal Bilimler, Beslenme Bilimleri, Diyetetik, Toplu Beslenme Sistemleri, Toplum Beslenmesi) yönelik dersler bulunmaktadır. Program, Beslenme ve Diyetetik Ulusal Çekirdek Eğitim Programı (BDBÇEP) ile uyumludur.
- Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya mesleki eğitim olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Beslenme ve Diyetetik alanında disipline özgü eğitim ile kazandıkları teorik bilgileri pratik uygulama alanlarında kullanabilme becerisi kazanır.
- Beslenme ve Diyetetik alanındaki problemleri saptama, analitik yöntemlerle çözümleme, güncel literatür ile inceleme ve değerlendirme becerisi kazanır.
- Bireysel olarak veya grup çalışmalarında etkin bir şekilde sorumluluk alma becerisi kazanır.
- Mesleki uygulamalarda gerekli olan ekipmanlar ve bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi kazanır.
- Beslenme ve Diyetetik eğitim programı sonrasında Türkçe ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi kazanır.
- Öğrenim süresince ve sonrasında ulusal ve/veya uluslararası düzeyde yaşam boyu öğrenme bilinci ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır.
- Beslenme ve Diyetetik alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme, bu çalışma ile ilgili deney yapma, veri toplama, sonuçlarını analiz etme, arşivleme ve elde edilen sonuçları çözme ve/veya yorumlama yeteneği ile bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği yaparak gereken sorumluluğu alma becerisi kazanır.
- Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarını öğrenip uygulama bilincindedir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
• Okuma yazma yetkinliği
• Çoklu dil yetkinliği
• Bilimde yetkinlik
• Dijital yetkinlik
• Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
• Vatandaşlık yetkinliği
• Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; “Başkent Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği”, “Başkent Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü Beslenme ve Diyetetik Uygulamaları Yönergesi” ve “Başkent Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü Halk Sağlığı Stajı Yönergesi esas alınarak yapılır.
- Her ders için ölçme ve değerlendirme yöntemleri olarak yazılı ve sözlü sınavlar, mini sınavlar, seminer sunumları, rol-play, proje, vaka sunumları gibi farklı yöntemler kullanılır ve Ders Bilgi Paketi’nde açıklanır
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını (KİDR)” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. Beslenme ve Diyetetik Programı Özdeğerlendirme raporu yıllık hazırlanır. Program, Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (SABAK) tarafından 2019-2024 yılları arasında 5 yıl süreyle akredite edilmiştir
Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (SABAK)
Başlangıç: 15.03.2019 / Bitiş: 30.09.2024
- Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) Alan Yeterlilik Testi (AYT) sayısal puan türüne göre programa yerleşirler.
- Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik. Uyarınca öğrenci kabul edilir.
- Diyetisyenler, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
- Diyetisyenler, tedavi kurumlarında, yiyecek-içecek hizmeti verilen kuruluşlarda, toplum sağlığı hizmetlerinde, ağırlık denetimi merkezlerinde, besin sanayi ve endüstrisinde, araştırma merkezlerinde, örgün ve yaygın eğitim kurumları gibi pek çok alanda iş bulabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
3. Başkent Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030016345 | |
Qualification Title | Bachelor of Nutrition and Dietetics Program | |
Awarding Body | Başkent University | |
Awarding Body Contact | Bağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara | |
Awarding Body Url | https://www.baskent.edu.tr/en/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 28/05/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Medicine | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile |
| |
Learning Environments |
| |
Description |
| |
Key Competencies |
| |
Further Info |
| |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. Higher education institutions submit the evaluation reports they have prepared for the previous year to the Higher Education Quality Board at the beginning of each year. This board shares the reports of external evaluations with the public. Another practice conducted within the scope of external evaluation is accreditations. The Nutrition and Dietetics program prepares internal evaluation report annually. Program has been accredited by the Health Sciences Education Programs Evaluation and Accreditation Association (SABAK) for 5 years between 2019- 2024. | |
Access Requirements |
| |
Conditions for Success | All courses in the program must be successfully completed within the framework of Başkent University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations. In this program, a minimum of 240 ECTS credits must be achieved and the GPA must be at least 2.00 out of 4.00 | |
Progression Paths (Relationship Type) |
| |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Bachelor's Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council 3. Başkent University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030016345
ISCO 08
ISCO 08
- The program is the first Nutrition and Dietetics program established under the Faculty of Health Sciences at the foundation university in 1999. The aim of the program is to train dietitians who embrace teamwork, have universal thoughts and values, are socially sensitive, questioning, researching, constantly improving themselves, knowledgeable and equipped in their field, in order to protect and improve the health of the society through adequate and balanced nutrition throughout life. In this context, the curriculum includes courses in 5 basic areas (Basic and Social Sciences, Nutritional Sciences, Dietetics, Mass Nutrition Systems, Community Nutrition). The program is compatible with the Nutrition and Dietetics National Core Education Program (BDB-ÇEP).
- Education is delivered through traditional, open, or distance learning modalities. In addition, practical training is provided as internships or vocational training in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry, healthcare institutions and workplaces.
- To gain the ability to use the theoretical knowledge gained through discipline-specific training in the field of Nutrition and Dietetics in practical application areas.
- To be able to effectively take responsibility individually or in group work
- To gain the ability to communicate verbally and in writing in at least one foreign language.
- To use of equipment and information technologies required in professional practices effectively
- To be able to identify problems in the field of Nutrition and Dietetics, analyze them with analytical methods, examine and evaluate them with current literature.
- To gain lifelong learning awareness and the ability to constantly renew oneself at the national and/or international level during and after education.
- To be able to conduct a study independently, conduct experiments on this study, collect data, analyze and archive the results, and solve and/or interpret the results obtained by using the knowledge in the field of Nutrition and Dietetics.
- To have the awareness to learn and apply the laws, regulations, legislation and professional ethics rules regarding their duties, rights and responsibilities.
- Possesses an advanced level of the following key competencies.
- Literacy competence
- Competence in science
- Digital competence
- Personal, social, and learning to learn competence
- Civic competence
- Cultural awareness and expression competence
- The assessment and evaluation methods; It is based on "Başkent University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations", "Başkent University Faculty of Health Sciences Department of Nutrition and Dietetics Nutrition and Dietetics Applications Directive" and "Başkent University Faculty of Health Sciences Department of Nutrition and Dietetics Public Health Internship Directive".
- Different methods such as written and oral exams, quiz, seminar presentations, role-play, projects and case presentations are used as measurement and evaluation methods for each course and are explained in the Course Information Package
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Higher education institutions submit the evaluation reports they have prepared for the previous year to the Higher Education Quality Board at the beginning of each year. This board shares the reports of external evaluations with the public. Another practice conducted within the scope of external evaluation is accreditations. The Nutrition and Dietetics program prepares internal evaluation report annually. Program has been accredited by the Health Sciences Education Programs Evaluation and Accreditation Association (SABAK) for 5 years between 2019- 2024.
- A student placed in the program according to the numerical score type of the Higher Education Institutions Examination (YKS) Field Proficiency Test (AYT) conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM).
- A student is accepted according to the “Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and InterInstitutional Credit Transfer”
- Dietitians can continue their master's degree programs and, if they meet the relevant conditions, doctoral and art proficiency programs accepted with a bachelor's degree.
- Dietitians can work in many areas such as inpatient treatment institutions, food and beverage service providers, public health services, weight control centers, food industry, research centers, formal and non-formal education institutions
1. Higher Education Law No 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Bachelor's Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council
3. Başkent University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations
Qualification is continuous