Yeterlilik Kodu | TR0030220741 | |
Yeterlilik Adı | Beslenme ve Diyetetik Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kırıkkale Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.kku.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tıp | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Beslenme ve Diyetetik Bölümü, öğrencilerini toplumun beslenme durumunun saptanması; toplumda beslenmeye ilişkin sorunların ve önceliklerin belirlenmesi ve değerlendirilmesi, ülkemizin beslenme düzeyinin iyileştirilmesi için çözüm yollarının geliştirilmesi ve uygulanması, ülkemizin besin ve beslenme politikaları ile ilgili çalışmalarda görev alması; besin analizlerinin yapılması; değişik yaş gruplarının besin ve besin ögesi gereksinimlerinin belirlenmesi, hastalıklara özgü tıbbi beslenme tedavilerinin (diyet) düzenlenmesi ve uygulanması ile toplu beslenme hizmeti verilen kuruluşlarda yemek servisinin yönetimi ve organizasyonu gibi çeşitli alanlarda uygulamalar ve araştırmalar yapabilecek eğitim ve becerilerin kazandırılmasına odaklanmaktadır. Program müfredatında beslenme ve diyetetik alanında temel derslerin yanı sıra sağlık bilimleri alanından anatomi, fizyoloji, mikrobiyoloji gibi konularda da tümleyici dersler bulunmaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | (1) Birimlerde, seviye tespit sınavları ile yabancı dil ve Türkçe hazırlık sınıfları dışında başarı notu bağıl değerlendirme yöntemine göre hesaplanır. Bağıl değerlendirme yöntemine ilişkin esaslar Senato tarafından belirlenir. (2) Bağıl değerlendirmede, ara sınavın başarı notuna katkısı %40, yarıyıl/yılsonu sınavından alınan notun başarı notuna katkısı %60’tır. Uzaktan eğitim yapan programlarda bu oranlar ilgili mevzuat hükümlerine göre belirlenir. (3) Eğitim programlarında zorunlu staj dersi bulunan birimlerde staj dersinin uygulanması ve değerlendirilmesi Senato ve ilgili kurullarca belirlenen esaslara göre yapılır. (4) Harf notları ve katsayıları aşağıdaki şekildedir: Başarı Notu Katsayı Puan AA 4.00 88-100 BA 3.50 81-87 BB 3.00 74-80 CB 2.50 67-73 CC 2.00 60-66 DC 1.50 53-59 DD 1.00 46-52 FD 0.50 39-45 FF 0.00 0-38 (5) Geçer notlar; AA, BA, BB, CB, CC notlarıdır. Bu notlardan birini almış olan bir öğrenci o dersi başarmış sayılır. Not tanımlaması yapılmayan dersler ve uygulamalar için başarılı derslere G (geçer), başarısız derslere K (kalır) notu verilir. (6) Koşullu geçer notlar; DC ve DD notlarıdır. Bu notlardan birini almış olan bir öğrenci genel not ortalamasının en az 2.00 olması halinde o dersi başarmış sayılır. Kümülatif ortalaması 4.00 üzerinden 2.00 den daha az olmayan ve programındaki tüm dersleri (240 AKTS) başarmış ve varsa zorunlu stajını ve tezini tamamlamış olan öğrenciler mezuniyet için gerekli koşulları sağlamış olur. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Lise diplomasına sahip olmak ve Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan ilgili sınav türünden başarılı olmak. Yatay ve Dikey geçiş için gerekli koşulları sağlamak. | |
Başarma Şartları | Kümülatif ortalaması 4.00 üzerinden 2.00 den daha az olmayan ve programındaki tüm dersleri (240 AKTS) başarmış ve varsa zorunlu stajını ve tezini tamamlamış olan öğrenciler mezuniyet için gerekli koşulları sağlamış olur. Kümülatif ortalaması 4.00 üzerinden 2.00 den daha az olmayan ve programındaki tüm dersleri (240 AKTS) başarmış ve varsa zorunlu stajını ve tezini tamamlamış olan öğrenciler mezuniyet için gerekli koşulları sağlamış olur. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlarımız klinik diyetisyen, yönetici diyetisyen, toplum sağlığı diyetisyeni, araştırmacı diyetisyen, eğitimci diyetisyen, danışman diyetisyen vb. olarak; Sağlık kuruluşları (özel ve devlet hastaneleri, üniversite hastaneleri, özel tıp merkezleri, diyaliz merkezleri vb.) Beslenme ve diyet danışma merkezleri Kreş, gündüz bakım evleri, okullar, yurtlar Huzur evleri, yaşlı bakım merkezleri Yemek fabrikaları, oteller Gıda sanayi Toplum sağlığı merkezleri, sağlık müdürlükleri, il halk sağlığı müdürlükleri, Spor kulüpleri Spor-fitness merkezleri, zayıflama merkezleri, güzellik salonları Araştırma kurumları Eğitim kurumları Medya kurumları gibi çeşitli kurum ve kuruluşlarda çalışma imkânına sahiptirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030220741
ISCO:08
ISCO:08
Beslenme ve Diyetetik Bölümü, öğrencilerini toplumun beslenme durumunun saptanması; toplumda beslenmeye ilişkin sorunların ve önceliklerin belirlenmesi ve değerlendirilmesi, ülkemizin beslenme düzeyinin iyileştirilmesi için çözüm yollarının geliştirilmesi ve uygulanması, ülkemizin besin ve beslenme politikaları ile ilgili çalışmalarda görev alması; besin analizlerinin yapılması; değişik yaş gruplarının besin ve besin ögesi gereksinimlerinin belirlenmesi, hastalıklara özgü tıbbi beslenme tedavilerinin (diyet) düzenlenmesi ve uygulanması ile toplu beslenme hizmeti verilen kuruluşlarda yemek servisinin yönetimi ve organizasyonu gibi çeşitli alanlarda uygulamalar ve araştırmalar yapabilecek eğitim ve becerilerin kazandırılmasına odaklanmaktadır. Program müfredatında beslenme ve diyetetik alanında temel derslerin yanı sıra sağlık bilimleri alanından anatomi, fizyoloji, mikrobiyoloji gibi konularda da tümleyici dersler bulunmaktadır.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Meslek hayatının gerektirdiği Beslenme ve Diyetetik alanı ile ilgili kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir
- Beslenme ve Diyetetik eğitimi sonrasında yaşam boyu öğrenme ve mesleki bilgilerini güncellenmesinin önemi ve gerekliliği konusunda bilgiye sahiptir
- Beslenme ve Diyetetik alanında beslenme bilimleri, diyetetik, toplum beslenmesi ve toplu beslenme sistemleri ile ilgili edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır
- Ulusal ve Uluslararası besin ve beslenme politikaları, beslenme eylem planları hakkında bilgi sahibi olarak bu bilgileri toplumun beslenme ve sağlık düzeyinin iyileştirilmesi ve sağlığın korunması ve geliştirilmesinde kullanma becerisine sahip olur ve uygular
- Beslenme ve diyetetik eğitiminde edindiği tıbbi bilgilerden yararlanarak bireylerin beslenme durumunun geliştirilmesi, beslenmenin risk faktörü olduğu hastalıklardan korunması ve hastalıkların diyet tedavisinde kullanma becerisine sahip olur ve uygular
- Bireylerin ve toplumun beslenme durumunun geliştirilmesinde toplu beslenme sistemlerinin yönetiminde yönetimsel karar verme, süreç değerlendirme, risk analizi yapma bilgi ve becerisine sahip olur ve uygular
- Beslenme ve Diyetetik alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik eğitim etkinlikleri planlayıp, yönetebilir
- Beslenme ve Diyetetik alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için meslek hayatında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir
- Beslenme ve Diyetetik alanı ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yenilikçi düşünme, karar verme ve problem çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri kullanabilir
- Beslenme ve Diyetetik alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak karşılaştığı yeni bilgiler ve durumları eleştirel bir yaklaşımla analiz edip değerlendirebilir
- Danışanları, meslektaşları ve diğer sağlık profesyonelleri ile yazılı ve sözlü iletişimde, iletişim becerilerini, doğru ve kurallara uygun biçimde dil bilgisini ve alanı ile ilgili terminolojiyi kullanabilir
- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde diğer sağlık profesyonelleri, resmi ve özel kurum ve kuruluşlar ve sivil toplum kuruluşları ile birlikte beslenme ve diyetetik alanı ile ilişkili projeler üretebilir, projelerde yer alabilir, kampanyalar vb. çeşitli etkinlikler düzenleyebilir
- Kendini ifade etme ve kurumunu temsil etme konusunda Türkçe´yi ve gerektiği yerde yabancı dil bilgisini doğru, kurallara uygun biçimde yazılı ve sözlü iletişimde kullanabilme beceri ve yeterliliğine sahip olur
- Edindiği bilgi ve becerinin yanı sıra mesleki değer ve tutumları ile de danışanlarına, meslektaşlarına ve topluma model olur
- Beslenme ve Diyetetik alanı ile ilgili bilgilerin paylaşılması, doğru mesajların verilmesi, çalışma verilerinin toplanması, değerlendirilmesi, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında sorumluluk bilincine sahip olup toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
(1) Birimlerde, seviye tespit sınavları ile yabancı dil ve Türkçe hazırlık sınıfları dışında başarı notu bağıl değerlendirme yöntemine göre hesaplanır. Bağıl değerlendirme yöntemine ilişkin esaslar Senato tarafından belirlenir.
(2) Bağıl değerlendirmede, ara sınavın başarı notuna katkısı %40, yarıyıl/yılsonu sınavından alınan notun başarı notuna katkısı %60’tır. Uzaktan eğitim yapan programlarda bu oranlar ilgili mevzuat hükümlerine göre belirlenir.
(3) Eğitim programlarında zorunlu staj dersi bulunan birimlerde staj dersinin uygulanması ve değerlendirilmesi Senato ve ilgili kurullarca belirlenen esaslara göre yapılır.
(4) Harf notları ve katsayıları aşağıdaki şekildedir: Başarı Notu Katsayı Puan AA 4.00 88-100 BA 3.50 81-87 BB 3.00 74-80 CB 2.50 67-73 CC 2.00 60-66 DC 1.50 53-59 DD 1.00 46-52 FD 0.50 39-45 FF 0.00 0-38
(5) Geçer notlar; AA, BA, BB, CB, CC notlarıdır. Bu notlardan birini almış olan bir öğrenci o dersi başarmış sayılır. Not tanımlaması yapılmayan dersler ve uygulamalar için başarılı derslere G (geçer), başarısız derslere K (kalır) notu verilir.
(6) Koşullu geçer notlar; DC ve DD notlarıdır. Bu notlardan birini almış olan bir öğrenci genel not ortalamasının en az 2.00 olması halinde o dersi başarmış sayılır. Kümülatif ortalaması 4.00 üzerinden 2.00 den daha az olmayan ve programındaki tüm dersleri (240 AKTS) başarmış ve varsa zorunlu stajını ve tezini tamamlamış olan öğrenciler mezuniyet için gerekli koşulları sağlamış olur.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Lise diplomasına sahip olmak ve Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan ilgili sınav türünden başarılı olmak. Yatay ve Dikey geçiş için gerekli koşulları sağlamak.
Mezunlarımız klinik diyetisyen, yönetici diyetisyen, toplum sağlığı diyetisyeni, araştırmacı diyetisyen, eğitimci diyetisyen, danışman diyetisyen vb. olarak; Sağlık kuruluşları (özel ve devlet hastaneleri, üniversite hastaneleri, özel tıp merkezleri, diyaliz merkezleri vb.) Beslenme ve diyet danışma merkezleri Kreş, gündüz bakım evleri, okullar, yurtlar Huzur evleri, yaşlı bakım merkezleri Yemek fabrikaları, oteller Gıda sanayi Toplum sağlığı merkezleri, sağlık müdürlükleri, il halk sağlığı müdürlükleri, Spor kulüpleri Spor-fitness merkezleri, zayıflama merkezleri, güzellik salonları Araştırma kurumları Eğitim kurumları Medya kurumları gibi çeşitli kurum ve kuruluşlarda çalışma imkânına sahiptirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030220741 | |
Qualification Title | Beslenme ve Diyetetik License | |
Awarding Body | Kirikkale University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.kku.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Medicine | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Has the theoretical and practical knowledge related to the field of Nutrition and Dietetics required by professional life. Has knowledge about the importance and necessity of updating lifelong learning and professional knowledge after Nutrition and Dietetics training. Uses advanced theoretical and practical knowledge in nutrition and dietetics related to nutrition sciences, dietetics, community nutrition and collective nutrition systems. Has knowledge about national and international nutrition and nutrition policies, nutrition action plans and has the ability to use this information to improve the nutrition and health level of the society and to protect and develop health. By using the medical information acquired in nutrition and dietetics education, individuals have the ability to improve their nutritional status, protect them from diseases that are a risk factor for nutrition and use them in the diet treatment of diseases. Have the knowledge and skills of managerial decision making, process evaluation, risk analysis in the management of collective nutrition systems in the development of nutritional status of individuals and society. Can conduct an advanced study on Nutrition and Dietetics independently, plan and manage educational activities for the development of employees under its responsibility. In the field of Nutrition and Dietetics, he / she can take responsibility as an individual and as a team member in his / her professional life to solve the unforeseen and complex problems encountered. Be able to use scientific methods and techniques in critical and innovative thinking, decision making and problem solving in problems related to Nutrition and Dietetics. By using the advanced knowledge and skills acquired in the field of Nutrition and Dietetics, he / she can critically analyze and evaluate new information and situations. They can use the communication skills, correct and correct language and terminology in the written and verbal communication with their colleagues, colleagues and other health professionals. With the awareness of social responsibility, he can produce projects related to nutrition and dietetics, along with other health professionals, public and private institutions and organizations and non-governmental organizations in the social environment in which he lives, can take part in projects, campaigns etc. organize various activities. Students will have the skill and competence to use Turkish in order to express themselves and to represent the institution and, if necessary, to use the foreign language correctly and correctly in written and oral communication. In addition to the knowledge and skills he / she acquired, he / she becomes a model for his / her clients, colleagues and society with his / her professional values ??and attitudes. It is responsible for social, scientific, cultural and professional ethical values ??in the stages of sharing information about Nutrition and Dietetics, giving accurate messages, collecting, evaluating, implementing and announcing the study data. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | In the departments, the grade is calculated according to the relative assessment method except the level examination and foreign language and Turkish preparatory classes. The principles regarding the relative evaluation method are determined by the Senate of the university. n the relative evaluation, the contribution of midterm exam to the success grade is 40% and the contribution of the grade from the semester / final exam to the success grade is 60%. In distance education programs, these rates are determined according to the provisions of the relevant legislation. In departments with compulsory internship courses in the training programs, the implementation and evaluation of the internship course is done according to the principles determined by the Senate and related boards. Letter grades and coefficients are as follows: Letter Grade Coefficients Score AA 4.00 88-100 BA 3.50 81-87 BB 3.00 74-80 CB 2.50 67-73 CC 2.00 60-66 DC 1.50 53-59 DD 1.00 46-52 FD 0.50 39-45 FF 0.00 0-38 Passing notes; AA, BA, BB, CB, CC. A student who has taken one of these grades is considered successful in that course. For courses and applications that do not have grade definition, successful courses are given G (passing) and unsuccessful courses are given K (failing) grades. Conditional pass notes; DC and DD grades. A student who has taken one of these grades is considered successful if the grade point average is at least 2.00. Students, having successfully completed all courses (240 ECTS) as well as the compulsory internship and the thesis (if exists) with a minimum CGPA of 2.00 out of 4.00 can graduate. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Holding a high school diploma; obtaining the needed score in the relevant field in the examination held by Student Selection and Placement Center (ÖSYM), meeting the necesseray requirements for vertical and horizantal transfer. | |
Conditions for Success | Students, having successfully completed all courses (240 ECTS) as well as the compulsory internship and the thesis (if exists) with a minimum CGPA of 2.00 out of 4.00 can graduate. Students, having successfully completed all courses (240 ECTS) as well as the compulsory internship and the thesis (if exists) with a minimum CGPA of 2.00 out of 4.00 can graduate. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Our graduates work as a clinical dietitian, food service manager, public health dietitian, researcher, trainer, advisor at health associations ( government and private hospitals, university hospitals, private medical centers, hemodialis centers), nutrition and dietetic centers, daycare centers, daily children’s homes, schools, hostels, nursing homes, rehabilitation centers for old people, catering companies, hotels, food sector, community health centers, province health directorates, sports centers, weigh loss centers, beauty centers, research companies, laboratuars, universities and media companies. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030220741
Has the theoretical and practical knowledge related to the field of Nutrition and Dietetics required by professional life. Has knowledge about the importance and necessity of updating lifelong learning and professional knowledge after Nutrition and Dietetics training. Uses advanced theoretical and practical knowledge in nutrition and dietetics related to nutrition sciences, dietetics, community nutrition and collective nutrition systems. Has knowledge about national and international nutrition and nutrition policies, nutrition action plans and has the ability to use this information to improve the nutrition and health level of the society and to protect and develop health. By using the medical information acquired in nutrition and dietetics education, individuals have the ability to improve their nutritional status, protect them from diseases that are a risk factor for nutrition and use them in the diet treatment of diseases. Have the knowledge and skills of managerial decision making, process evaluation, risk analysis in the management of collective nutrition systems in the development of nutritional status of individuals and society. Can conduct an advanced study on Nutrition and Dietetics independently, plan and manage educational activities for the development of employees under its responsibility. In the field of Nutrition and Dietetics, he / she can take responsibility as an individual and as a team member in his / her professional life to solve the unforeseen and complex problems encountered. Be able to use scientific methods and techniques in critical and innovative thinking, decision making and problem solving in problems related to Nutrition and Dietetics. By using the advanced knowledge and skills acquired in the field of Nutrition and Dietetics, he / she can critically analyze and evaluate new information and situations. They can use the communication skills, correct and correct language and terminology in the written and verbal communication with their colleagues, colleagues and other health professionals. With the awareness of social responsibility, he can produce projects related to nutrition and dietetics, along with other health professionals, public and private institutions and organizations and non-governmental organizations in the social environment in which he lives, can take part in projects, campaigns etc. organize various activities. Students will have the skill and competence to use Turkish in order to express themselves and to represent the institution and, if necessary, to use the foreign language correctly and correctly in written and oral communication. In addition to the knowledge and skills he / she acquired, he / she becomes a model for his / her clients, colleagues and society with his / her professional values ??and attitudes. It is responsible for social, scientific, cultural and professional ethical values ??in the stages of sharing information about Nutrition and Dietetics, giving accurate messages, collecting, evaluating, implementing and announcing the study data.
In the departments, the grade is calculated according to the relative assessment method except the level examination and foreign language and Turkish preparatory classes. The principles regarding the relative evaluation method are determined by the Senate of the university. n the relative evaluation, the contribution of midterm exam to the success grade is 40% and the contribution of the grade from the semester / final exam to the success grade is 60%. In distance education programs, these rates are determined according to the provisions of the relevant legislation. In departments with compulsory internship courses in the training programs, the implementation and evaluation of the internship course is done according to the principles determined by the Senate and related boards. Letter grades and coefficients are as follows: Letter Grade Coefficients Score AA 4.00 88-100 BA 3.50 81-87 BB 3.00 74-80 CB 2.50 67-73 CC 2.00 60-66 DC 1.50 53-59 DD 1.00 46-52 FD 0.50 39-45 FF 0.00 0-38 Passing notes; AA, BA, BB, CB, CC. A student who has taken one of these grades is considered successful in that course. For courses and applications that do not have grade definition, successful courses are given G (passing) and unsuccessful courses are given K (failing) grades. Conditional pass notes; DC and DD grades. A student who has taken one of these grades is considered successful if the grade point average is at least 2.00. Students, having successfully completed all courses (240 ECTS) as well as the compulsory internship and the thesis (if exists) with a minimum CGPA of 2.00 out of 4.00 can graduate.
Holding a high school diploma; obtaining the needed score in the relevant field in the examination held by Student Selection and Placement Center (ÖSYM), meeting the necesseray requirements for vertical and horizantal transfer.
Our graduates work as a clinical dietitian, food service manager, public health dietitian, researcher, trainer, advisor at health associations ( government and private hospitals, university hospitals, private medical centers, hemodialis centers), nutrition and dietetic centers, daycare centers, daily children’s homes, schools, hostels, nursing homes, rehabilitation centers for old people, catering companies, hotels, food sector, community health centers, province health directorates, sports centers, weigh loss centers, beauty centers, research companies, laboratuars, universities and media companies.
Qualification is continuous