Yeterlilik Kodu | TR0030028615 | |
Yeterlilik Adı | Bilgisayar Bilimleri Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Dokuz Eylül Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Alsancak, No: 144 35210, Cumhuriyet Blv, 35220 Konak | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.deu.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yazılım ve uygulamalar geliştirme ve analizi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Programın amacı Esnek hesaplamalar, Veri Madenciliği, Zeki Sistemler, Bulanık Mantık, Bulanık Kümeler, Optimizasyon gibi güncel bilim teknolojilerini bilimsel olarak araştıracak ve geliştirecek, bunları uygulamada kullanabilecek mezunlar vermektir. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | 1. Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. 3. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır. Bağıl değerlendirme sistemine göre bir öğrencinin bir dersten başarı notu, o derse ait yarıyıl içi çalışmalarında gösterdiği başarı düzeyi ve yarıyıl sonu veya bütünleme sınavında aldığı not birlikte değerlendirilerek sınıfın başarı düzeyine göre belirlenir. Bağıl değerlendirme olarak anılacak bu değerlendirme, dersi veren öğretim elemanı tarafından, notların istatistiksel dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurularak yapılır. Bağıl değerlendirme sonunda her öğrenciye, dersi veren öğretim elemanı tarafından başarı derecesini belirten harflerle ifade edilen başarı notu takdir olunarak verilir. Başarı notlarının ifade ettikleri başarı dereceleri ve katsayıları aşağıdaki tabloda gösterilmiştir. 90-100 4.00 AA 85-89 3.50 BA 80-84 3.00 BB 75-79 2.50 CB 70-74 2.00 CC 65-69 1.50 DC 60-64 1.00 DD 50-59 0.50 FD 49 ve aşağısı 0.00 FF Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD notlarından birisini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Ayrıca; Y (Yetersiz), B (Başarılı), M (Muaf) notları ortalamaya katılmayan notlar ve D (Devamsız), E (Eksik) notları geçici notlar olup, bunlardan; a) D notu derse devam yükümlülüklerini veya ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getirmediği için sınava girme hakkını elde edemeyen öğrencilere verilir ve not ortalaması hesabında (FF) notu işlemi görür. b) B notu, not ortalamalarına katılmayan derslerden başarılı olan öğrencilere verilir. c) Y notu, not ortalamalarına katılmayan derslerden başarı gösteremeyen öğrencilere verilir | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon kuruluşu adı: Fen, Edebiyat, Fen - Edebiyat, Dil Ve Tarih - Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme Ve Akreditasyon Derneği (FEDEK) Akreditasyon Başlangıç- Bitiş tarihi; 09.03.2024 - 30.09.2026 | |
Giriş Şartı | Lise diploması, ulusal Öğrenci Seçme Sınavı ile yerleştirme. | |
Başarma Şartları | Öğrencinin 4 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, 32 iş günü süreli stajını ve bitirme projesini başarıyla tamamlayan, minimum 240 AKTS kredisini sağlayan ve genel not ortalaması en az 2.00 / 4.00 olan öğrencilere verilir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bu programdan mezun olan öğrenciler, ikinci düzey programlara başvuruda bulunabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030028615
ISCO 08
ISCO 08
Programın amacı Esnek hesaplamalar, Veri Madenciliği, Zeki Sistemler, Bulanık Mantık, Bulanık Kümeler, Optimizasyon gibi güncel bilim teknolojilerini bilimsel olarak araştıracak ve geliştirecek, bunları uygulamada kullanabilecek mezunlar vermektir.
Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
- Bilgisayar Bilimleri konularında temel kavram, terminoloji ve teknik bilgilere sahip olma, temel teorik ve uygulama yöntemleri hakkında bilgilere sahiptir.
- Alanındaki temel gelişmeleri izleyebilme, matematik modeller oluşturabilme ve veriler üzerinde yorumlama yeteneğine sahip olabilme, sorunları tanımlayarak algoritmik çözüm üretebilme ve programlama dilleri vasıtasıyla gerçekleştirebilir.
- Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenine sahiptir.
- Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanabilme becerisine sahiptir.
- Güncel literatürü takip etme ve edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımla değerlendirebilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahiptir.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir.
- Bilgisayar Bilimleri alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir.
- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleme ve bunları uygulayabilir.
- İngilizce yabancı dilini kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.
- Bilgisayar Bilimleri alanındaki keşif ve sonuçları kullanarak diğer bilim dalları ile entegrasyon sağlayabilir.
- Kuramsal ve teknik bilgileri bilgisayar bilimleri alanındaki uzman kişilerle detaylı olarak, bu alanda uzman olmayan kişilerle de temel düzeyde paylaşabilir.
- Verilerin işlenmesi, saklanması ve yorumlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahiptir.
- Algoritmik çözüm yöntemlerine ve programlama dillerine hakimdir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
1. Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. 3. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.
Bağıl değerlendirme sistemine göre bir öğrencinin bir dersten başarı notu, o derse ait yarıyıl içi çalışmalarında gösterdiği başarı düzeyi ve yarıyıl sonu veya bütünleme sınavında aldığı not birlikte değerlendirilerek sınıfın başarı düzeyine göre belirlenir. Bağıl değerlendirme olarak anılacak bu değerlendirme, dersi veren öğretim elemanı tarafından, notların istatistiksel dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurularak yapılır. Bağıl değerlendirme sonunda her öğrenciye, dersi veren öğretim elemanı tarafından başarı derecesini belirten harflerle ifade edilen başarı notu takdir olunarak verilir. Başarı notlarının ifade ettikleri başarı dereceleri ve katsayıları aşağıdaki tabloda gösterilmiştir.
90-100 4.00 AA
85-89 3.50 BA
80-84 3.00 BB
75-79 2.50 CB
70-74 2.00 CC
65-69 1.50 DC
60-64 1.00 DD
50-59 0.50 FD
49 ve aşağısı 0.00 FF
Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD notlarından birisini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.
Ayrıca; Y (Yetersiz), B (Başarılı), M (Muaf) notları ortalamaya katılmayan notlar ve D (Devamsız), E (Eksik) notları geçici notlar olup, bunlardan;
a) D notu derse devam yükümlülüklerini veya ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getirmediği için sınava girme hakkını elde edemeyen öğrencilere verilir ve not ortalaması hesabında (FF) notu işlemi görür.
b) B notu, not ortalamalarına katılmayan derslerden başarılı olan öğrencilere verilir.
c) Y notu, not ortalamalarına katılmayan derslerden başarı gösteremeyen öğrencilere verilir
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon kuruluşu adı:
Fen, Edebiyat, Fen - Edebiyat, Dil Ve Tarih - Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme Ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)
Akreditasyon Başlangıç- Bitiş tarihi;
09.03.2024 - 30.09.2026
Lise diploması, ulusal Öğrenci Seçme Sınavı ile yerleştirme.
Bu programdan mezun olan öğrenciler, ikinci düzey programlara başvuruda bulunabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030028615 | |
Qualification Title | Computer Science Graduate Degree | |
Awarding Body | Dokuz Eylül University | |
Awarding Body Contact | Alsancak, No: 144 35210, Cumhuriyet Blv, 35220 Konak | |
Awarding Body Url | https://www.deu.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Software and applications development and analysis | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The aim of the program is to train graduates who would investigate and develop current | |
Learning Environments | Learning takes place in the form of formal education. In addition, practical training is provided in | |
Description | • Having technical information about basic concepts, terminology and theoretical and applied methods fundamentally in computer science topics, • Arrange and realize projects and events for social environment in which he lives by means of social responsibility awareness, • Be able to follow information about the field by using English as a foreign language and be able to communicate with his colleagues, | |
Key Competencies | Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
| |
Further Info | 1. Assessment and evaluation methods; exam types and their contribution to lecture's final grade, are determined by senates of higher education institutions in line with fundamental principles determined by the Council of Higher Education (YÖK). 2. Assignments, projects, application, midterms and final exams are used for assessment and evaluation. 3. Letter grade or score-based systems are applied while evaluating student's achievement. According to the relative evaluation system, a student's success grade in a course is determined according to the success level of the class by evaluating the success level of the semester studies for that course and the grade he received in the final or make-up exam. This evaluation, which will be referred to as relative evaluation, is made by the instructor teaching the course, taking into account the statistical distribution of grades and the class average. At the end of the relative evaluation, each student is given a grade of success, expressed in letters indicating the degree of success, by the instructor teaching the course. The degrees of success and coefficients expressed by the success grades are shown in the table below. 90-100 4.00 AA 85-89 3.50 BA 80-84 3.00 BB 75-79 2.50 CB 70-74 2.00 CC 65-69 1.50 DC 60-64 1.00 DD 50-59 0.50 FD 49 ve aşağısı 0.00 FF A student who receives one of the AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD grades from a course is deemed to have succeeded that course. Moreover; Y (Unsatisfactory), B (Pass), M (Exempt) grades are grades that are not included in the average, and D (Absentee), E (Incomplete) grades are temporary grades; a) D grade is given to students who do not have the right to take the exam because they do not fulfill their attendance obligations or conditions regarding course practices, and is treated as (FF) grade in the grade point average calculation. b) Grade B is given to students who are successful in courses that are not included in their grade point average. c) Y grade is given to students who fail to succeed in courses that are not included in their grade point average. | |
Quality Assurance | In order to supervise the quality of higher education programmes; • YÖK is responsible of planning, organising, managing and supervising higher education institution's educational and other activities. YÖK prepares "University Monitoring and Evaluation Reports" within its own criteria and publishes these reports annually. YÖK prepares reports that include qualitative and quantitative evaluations of higher education institutions in accordance with these annual reports and shares them with general public. • The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published by YÖK annually. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations made for foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to "Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes": 1. Establishment and Approval of Curricula 1.1. In higher education institutions, the curriculum of undergraduate programmes and the learning outcomes each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. After the curriculum of National Core Education Programmes is accepted by the relevant Deans Council, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK. YÖK determines the minimum standards and criteria required to open undergraduate programmes in higher education institutions. 2. Assessment and Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate programme will bring to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programmes who successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma. 4. Self Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions. In addition, the accreditation decisions made by the accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality of programmes' qualifications is assured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation. The Association For Evaluation and Accreditation of University Programs in Mathematical, Natural And Social Sciences (FEDEK) 09.03.2024 - 30.09.2026 | |
Access Requirements | High school diploma, placement through a nation-wide Student Selection Examination | |
Conditions for Success | To graduate from this 4 year program, students are required to successfully complete all courses and satisfy a minimum of 240 ECTS credits. The students also need to complete the 32 weekdays practical training program, complete the graduation project and have a cumulative grade point average of a minimum of 2.00 / 4.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students who graduate from this program can apply for second cycle programs. | |
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation | |
Validity Period (If Any) | Qualification is permanently valid. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030028615
ISCO 08
ISCO 08
The aim of the program is to train graduates who would investigate and develop current
scientific technologies such as Soft Computing, Data Mining, Intelligent Systems, Fuzzy Logic, Fuzzy Sets, and Management Support Systems and use them in practice.
Learning takes place in the form of formal education. In addition, practical training is provided in
laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces.
• Having technical information about basic concepts, terminology and theoretical and applied methods fundamentally in computer science topics,
• Be able to follow essential developments in the area, to construct mathematical models and to have ability to comment on data, be able to define problems, produce solutions and realize the solutions by means of programming languages,
• Have ability to work individually and participate in any multidisciplinary team effectively, have self confidence in taking on responsibility,
• Have ability to use the time efficiently in producing solution process by analytic thinking ability,
• Be able to follow up-to-date technical literature and evaluate the acquired information with critical approach, have ability to use databases and other data resources,
• Have the awareness of necessity in lifetime learning; have ability to follow the progress in scienc and technology and renovate himself consistently,
• Be able to inform related individuals or organizations about the subjects in computer science; be able to transmit ideas and solution suggestions about the problems in written or orally,
• Arrange and realize projects and events for social environment in which he lives by means of social responsibility awareness,
• Be able to follow information about the field by using English as a foreign language and be able to communicate with his colleagues,
• Be able to integrate discoveries and outcomes in field of computer science with other disciplines,
• Have ability to share conceptual and technical information with experts in computer science in detail and with non-experts basically,
• Have social, scientific and ethical values in processing, storing and interpreting data,
• Become master in algorithmic solution methods and programming language.
Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
- Digital competence
- Personal, social, and learning-to-learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurship competence
- Cultural awareness and expression competence
1. Assessment and evaluation methods; exam types and their contribution to lecture's final grade, are determined by senates of higher education institutions in line with fundamental principles determined by the Council of Higher Education (YÖK).
2. Assignments, projects, application, midterms and final exams are used for assessment and evaluation.
3. Letter grade or score-based systems are applied while evaluating student's achievement.
According to the relative evaluation system, a student's success grade in a course is determined according to the success level of the class by evaluating the success level of the semester studies for that course and the grade he received in the final or make-up exam. This evaluation, which will be referred to as relative evaluation, is made by the instructor teaching the course, taking into account the statistical distribution of grades and the class average. At the end of the relative evaluation, each student is given a grade of success, expressed in letters indicating the degree of success, by the instructor teaching the course. The degrees of success and coefficients expressed by the success grades are shown in the table below.
90-100 4.00 AA
85-89 3.50 BA
80-84 3.00 BB
75-79 2.50 CB
70-74 2.00 CC
65-69 1.50 DC
60-64 1.00 DD
50-59 0.50 FD
49 ve aşağısı 0.00 FF
A student who receives one of the AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD grades from a course is deemed to have succeeded that course.
Moreover; Y (Unsatisfactory), B (Pass), M (Exempt) grades are grades that are not included in the average, and D (Absentee), E (Incomplete) grades are temporary grades;
a) D grade is given to students who do not have the right to take the exam because they do not fulfill their attendance obligations or conditions regarding course practices, and is treated as (FF) grade in the grade point average calculation.
b) Grade B is given to students who are successful in courses that are not included in their grade point average.
c) Y grade is given to students who fail to succeed in courses that are not included in their grade point average.
In order to supervise the quality of higher education programmes;
• YÖK is responsible of planning, organising, managing and supervising higher education institution's educational and other activities. YÖK prepares "University Monitoring and Evaluation Reports" within its own criteria and publishes these reports annually. YÖK prepares reports that include qualitative and quantitative evaluations of higher education institutions in accordance with these annual reports and shares them with general public.
• The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published by YÖK annually. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations made for foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to "Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes":
1. Establishment and Approval of Curricula 1.1. In higher education institutions, the curriculum of undergraduate programmes and the learning outcomes each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. After the curriculum of National Core Education Programmes is accepted by the relevant Deans Council, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
YÖK determines the minimum standards and criteria required to open undergraduate programmes in higher education institutions.
2. Assessment and Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate programme will bring to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programmes who successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma.
4. Self Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions. In addition, the accreditation decisions made by the accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality of programmes' qualifications is assured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.
The Association For Evaluation and Accreditation of University Programs in Mathematical, Natural And Social Sciences (FEDEK)
09.03.2024 - 30.09.2026
High school diploma, placement through a nation-wide Student Selection Examination
Students who graduate from this program can apply for second cycle programs.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
Qualification is permanently valid.
