Yeterlilik Kodu | TR0030003991 | |||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Bilgisayar Mühendisliği (İngilizce) Lisans Diploması | |||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | Akdeniz Üniversitesi | |||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Pınarbaşı Mah. Dumlupınar Bulvarı 07070 Kampüs Konyaaltı/Antalya/TÜRKİYE | |||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | http://www.akdeniz.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||
Yönelim | Genel | |||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi | ||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 6 | |||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Bilgisayar kullanımı | |||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | |||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 240 | |||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) |
| |||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları |
| |||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir. Harf notları ve her bir notun katsayısı aşağıda belirtilmektedir. Başarı Notu: KATSAYI
| |||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.07.2023/30.09.2025 | |||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı |
| |||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Bilgisayar Mühendisliği lisans programından mezun olabilmek için öğrencinin, programın müfredatında yer alan tüm zorunlu ve seçmeli dersleri alarak başarıyla tamamlaması gerekmektedir. Her bir dersten en az "CC" harf notu almalı veya Genel Ağırlıklı Not Ortalaması (GANO) 2,25 ve üzeri ise "DC" harf notu aldığı derslerden, GANO'su 2,50 ve üzeri ise "DD" harf notu aldığı derslerden de başarılı sayılır. Ayrıca, programın öngördüğü toplam 240 AKTS (Yarıyıl sayısı x 30 AKTS) kredisini tamamlamalıdır. Öğrenci, staj ve diğer zorunlu uygulamaları da başarıyla bitirmelidir. Devam zorunluluğu kapsamında, teorik derslerin en az %70'ine ve uygulamalı derslerin en az %80'ine katılım şartı bulunmaktadır. Devam şartını sağlamayan öğrenciler, ilgili derslerden "Devamsız" (D) notu alarak başarısız sayılırlar. Öğrenim süresi dört yıl olan lisans programını azami yedi yıl içinde tamamlamak zorunludur; hazırlık sınıfı varsa bu süreye dahil edilmez. Belirtilen süreler içinde mezun olamayan öğrenciler, ilgili mevzuat hükümlerine tabi olurlar. GANO'su 2,00'ın altında olan öğrenciler başarısız kabul edilir ve akademik yetersizlik uyarısı alırlar. GANO'su 1,80'in altına düşen öğrenciler için ek tedbirler ve ilgili mevzuat hükümleri uygulanır. Başarısız olunan veya not yükseltmek istenen dersler tekrar alınabilir; tekrar edilen derslerde alınan en son not geçerlidir ve GANO hesabında kullanılır. Bazı dersler için ön koşul niteliğinde dersler bulunabilir; öğrenci, ön koşul derslerini başarıyla tamamlamadan ilgili derslere kayıt yaptıramaz. Ayrıca, ortak dersler olan Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi ve Türk Dili gibi dersleri de başarıyla geçmesi gerekmektedir. Öğrencinin üniversitenin disiplin yönetmeliklerine uygun davranması ve herhangi bir disiplin cezası almaması da mezuniyet için gereklidir. | |||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bilgisayar Mühendisliği Bölümü mezunları, kamu ve özel sektörde geniş istihdam olanaklarına sahiptir. Yazılım geliştirme, veri bilimi, yapay zeka, ağ ve güvenlik sistemleri gibi alanlarda çalışabilen mezunlar; mühendis, yazılım geliştirici, veri analisti, proje yöneticisi, sistem yöneticisi ve araştırmacı pozisyonlarında görev alabilmektedir. | |||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030003991
ISCO 08
ISCO 08
- Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
- Öğrenme örgün veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
- Matematik, fen bilimleri ve mühendislik bilgisi, karmaşık problemleri çözer.
- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve uygun yöntemleri uygular.
- Gerçekçi kısıtlarla sistem veya ürün tasarlama, modern tasarım yöntemlerini kullanır.
- Mühendislikte modern teknik ve araçları seçme ve bilişim teknolojilerini kullanır.
- Deney tasarlama, veri toplama ve analiz eder.
- Disiplin içi ve çok disiplinli ekiplerde etkin çalışma, bireysel çalışır.
- Yazılı ve sözlü iletişim, yabancı dil bilgisi, raporlama ve sunum yapar.
- Yaşam boyu öğrenmeye açık olma, bilgiye erişim ve kendini geliştirir.
- Etik değerlere uyum, mesleki ve etik sorumluluk alır.
- Proje, risk ve değişiklik yönetimi bilgisi; girişimcilik ve sürdürülebilir kalkınma farkındalığı kazanır.
- Mühendislik uygulamalarının toplumsal, çevresel ve hukuki etkilerine dair farkındalık kaznır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir. Harf notları ve her bir notun katsayısı aşağıda belirtilmektedir. Başarı Notu:
KATSAYI
AA |
4.0 |
AB |
3.7 |
BA |
3.3 |
BB |
3.0 |
BC |
2.7 |
CB |
2.3 |
CC |
2.0 |
CD |
1.7 |
DC |
1.3 |
DD |
1.0 |
FF |
0.0 |
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.07.2023/30.09.2025
- Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
Bilgisayar Mühendisliği Bölümü mezunları, kamu ve özel sektörde geniş istihdam olanaklarına sahiptir. Yazılım geliştirme, veri bilimi, yapay zeka, ağ ve güvenlik sistemleri gibi alanlarda çalışabilen mezunlar; mühendis, yazılım geliştirici, veri analisti, proje yöneticisi, sistem yöneticisi ve araştırmacı pozisyonlarında görev alabilmektedir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir

Qualification Code | TR0030003991 | |
Qualification Title | Computer Engineering Bachelors Degree Diploma | |
Awarding Body | Akdeniz University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.akdeniz.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Computer use | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile |
| |
Learning Environments |
| |
Description |
| |
Key Competencies | Possesses advanced proficiency in the following key competencies:
| |
Further Info | The student must have passed all courses in the program and must not have a grade of FF, DZ or YZ. In this program, the student must have at least 240 ECTS credits and a general grade point average of at least 2.00 out of 4.00. In this program, different evaluation methods such as midterm exams, homework, exercises, projects, practice and final exams are applied. Evaluation methods may include classic exams, multiple choice exams, homework, performance evaluation and product evaluation. In order to graduate from the program, a weighted general grade point average of at least 2.00 is required. The grade of a course is determined as a result of the evaluation of the above elements and is given as a letter. Letter grades and the coefficient of each grade are given below. Success Grade: COEFFICIENT AA 4.0 AB 3.7 BA 3.3 BB 3.0 BC 2.7 CB 2.3 CC 2.0 CD 1.7 DC 1.3 DD 1.0 FF 0.0 | |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. | |
Access Requirements |
| |
Conditions for Success | To graduate from the Computer Engineering undergraduate program, students must successfully complete all required and elective courses included in the program's curriculum. They must obtain at least a "CC" letter grade in each course; however, if their Cumulative Grade Point Average (CGPA) is 2.25 or above, they are considered successful in courses where they have received a "DC" letter grade. Similarly, if their CGPA is 2.50 or above, they are also considered successful in courses with a "DD" letter grade. Additionally, students must complete a total of 240 ECTS credits (number of semesters × 30 ECTS) as prescribed by the program. They must also successfully finish internships and other mandatory practical applications. Under the attendance requirement, students are obliged to attend at least 70% of theoretical courses and 80% of practical courses. Those who fail to meet the attendance criteria receive a "Fail due to Absenteeism" (D) grade in the relevant courses and are considered unsuccessful. The undergraduate program, which has a standard duration of four years, must be completed within a maximum of seven years; this period excludes any preparatory classes. Students who fail to graduate within the specified time are subject to the provisions of the relevant regulations. Students with a CGPA below 2.00 are considered unsuccessful and receive an academic insufficiency warning. Additional measures and relevant regulatory provisions apply to students whose CGPA falls below 1.80. Courses in which students have failed or wish to improve their grades can be retaken; the most recent grade obtained in repeated courses is valid and used in CGPA calculations. Certain courses may have prerequisite courses; students cannot register for these courses without successfully completing the prerequisites. Furthermore, students must successfully pass common courses such as Principles of Atatürk and History of Turkish Revolution, and Turkish Language. Adherence to the university's disciplinary regulations and avoiding any disciplinary penalties are also required for graduation. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the Computer Engineering Department have a wide range of employment opportunities in both the public and private sectors. They can work in areas such as software development, data science, artificial intelligence, and network and security systems. Graduates may take on roles as engineers, software developers, data analysts, project managers, system administrators, and researchers. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030003991
ISCO 08
ISCO 08
- It is a higher education program based on secondary education qualifications, covering eight semesters and providing education geared toward a specific field of study or profession.
- Learning takes place through either formal or distance education. Additionally, practical training is conducted in laboratories and workshops within higher education institutions, or through internships or workplace training in industry and business settings.
- Knowledge of mathematics, science, and engineering with the ability to solve complex problems.
- Ability to identify, formulate, and apply appropriate methods for engineering problems.
- Design of systems or products under realistic constraints using modern design methods.
- Proficiency in selecting and using modern techniques and IT tools in engineering applications.
- Ability to design experiments, collect data, and analyze results.
- Effective teamwork in intra-disciplinary and multi-disciplinary groups, as well as individual work skills.
- Proficiency in written and oral communication, foreign language knowledge, reporting, and presentation skills.
- Awareness of lifelong learning, accessing information, and self-development.
- Adherence to ethical values and awareness of professional and ethical responsibilities.
- Knowledge of project, risk, and change management, along with awareness of entrepreneurship and sustainable development.
- Awareness of the societal, environmental, and legal impacts of engineering practices.
Possesses advanced proficiency in the following key competencies:
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
- Digital competence
- Personal, social, and learning-to-learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurship competence
- Cultural awareness and expression competence
The student must have passed all courses in the program and must not have a grade of FF, DZ or YZ. In this program, the student must have at least 240 ECTS credits and a general grade point average of at least 2.00 out of 4.00. In this program, different evaluation methods such as midterm exams, homework, exercises, projects, practice and final exams are applied. Evaluation methods may include classic exams, multiple choice exams, homework, performance evaluation and product evaluation. In order to graduate from the program, a weighted general grade point average of at least 2.00 is required. The grade of a course is determined as a result of the evaluation of the above elements and is given as a letter. Letter grades and the coefficient of each grade are given below. Success Grade:
COEFFICIENT
AA 4.0
AB 3.7
BA 3.3
BB 3.0
BC 2.7
CB 2.3
CC 2.0
CD 1.7
DC 1.3
DD 1.0
FF 0.0
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
- Graduate from secondary education institutions or equivalent foreign secondary education institutions recognized by the Ministry of National Education and meet the admission requirements for higher education institutions.
- Be placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution based on the results of the central examination conducted by the ÖSYM, following the procedures and principles set by the Council of Higher Education (YÖK).
- Achieve a sufficient score in the central examination conducted by ÖSYM for programs that admit students through a special talent exam, and successfully pass the special talent exam, as per the procedures and principles determined by YÖK.
- For associate degree graduates, be placed in undergraduate programs related to their fields based on the results of the DGS conducted by ÖSYM, in accordance with the procedures and principles determined by YÖK.
Graduates of the Computer Engineering Department have a wide range of employment opportunities in both the public and private sectors. They can work in areas such as software development, data science, artificial intelligence, and network and security systems. Graduates may take on roles as engineers, software developers, data analysts, project managers, system administrators, and researchers.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Qualification is continuous
