Yeterlilik Kodu | TR0030032051 | |||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Bilgisayar Mühendisliği (İngilizce) Lisans Diploması | |||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | Kadir Has Üniversitesi | |||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Adres: Cibali, Kadir Has Cd., 34083 Cibali / Fatih/Fatih/İstanbul (0212) 533 65 32 | |||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | https://www.khas.edu.tr/tr | |||||||||||||||||||||||
Yönelim | Genel | |||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 14/10/2024 tarihinde yerleştirildi | ||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 6 | |||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yazılım ve uygulamalar geliştirme ve analizi | |||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08: 2512.02 Yazılım Geliştirici | |||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | |||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 240 | |||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve Bilgisayar Mühendisliği’ne yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. Programın amacı, Bilgisayar Mühendisliği alanına yön verecek bilgileri, özgün araştırmalar ile üretmek; mezunlarımızın Bilgisayar Mühendisliği ve Bilişim alanında donanımlı yetişmelerini sağlayacak, dünya standartlarında, nitelikli mühendislik eğitimi vermektir. İngilizce olarak eğitim vermektedir. | |||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Kadir Has Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği hükümleri ve senato kararlarıyla belirlenir. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf’e veya not’a dayalı sistemler kullanılır. Öğrencilere, Kadir Has Üniversitesi’nde uygulanan eğitim modellerine uygun ders ölçme ve değerlendirme yöntemleri uygulanır. Her ders için öğrencilerin sorumlu oldukları ölçme ve değerlendirme yöntemlerine ilişkin bilgiler, öğretim üyesi tarafından belirlenir ve ders izlencesinde belirtilir. İlgili öğretim elemanı, öğrencinin dersin izlencesinde belirtilen sorumluluklarını yerine getirmede gösterdiği başarısını değerlendirerek ve sınıfın genel başarı düzeyini göz önünde bulundurarak, aşağıda yer alan tablodaki harf notlarından birini öğrencinin aldığı ders için takdir eder ve akademik takvimde belirtilen son güne kadar sisteme girer. Harf notlarının ifade ettikleri başarı katsayıları aşağıda belirtildiği gibidir:
Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC, G harf notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Bir dersten DC, DD harf notlarından birini alan öğrenci, o dersi koşullu olarak başarmış sayılır. Genel not ortalamasının (GNO) en az 2,00 olması durumunda, mezuniyet için, koşullu başarılmış derslerin tekrar edilmesi şart değildir. Bir dersten FF veya K harf notlarından birini alan öğrenci, o dersten başarısız olmuş sayılır. Kadir Has Üniversitesi Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği https://my.khas.edu.tr/uploads/files/mevzuat/kadir-has-universitesi-lisans-egitim-ve-ogretim-yonetmeligi.pdf | |||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK) Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi : 01.05.2016 / 30.09.2027 | |||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | Adaylar, ÖSYM tarafından yapılan TYT, AYT (SAY) veya DGS sınavlarına girip yeterli puan almalı ve tercihte bulunmalıdır. Yerleştirme işlemleri ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılmaktadır. Yurtdışında lise öğretimini tamamlamış adaylar da Üniversite tarafından belirlenen koşulları sağladıkları takdirde programa kabul edilebilirler. Türkiye’deki veya yurt dışındaki diğer yükseköğretim kurumlarından Kadir Has Üniversitesi programlarına kurumlar arası yatay geçiş ve kurum içi yatay geçiş yoluyla öğrenci kabulü, YÖK’ün “Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik ” hükümlerine ve Kadir Has Üniversitesi Lisans Programları Yatay Geçiş Yönergesi’ne göre yapılır. (Ayrıntılı bilgi: www.khas.edu.tr) | |||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Programdan mezun olmak için senato tarafından kabul edilmiş 240 AKTS kredisine karşılık gelen lisans ders planında bulunan tüm derslerin en az 2,00 GNO (Genel Not Ortalaması) ile başarılması ve toplamda 60 günlük iş yeri stajının tamamlanması gerekmektedir. | |||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |||||||||||||||||||||||
QrCode |
TR0030032051
ISCO:08: 2512.02 Yazılım Geliştirici
ISCO:08: 2512.02 Yazılım Geliştirici
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve Bilgisayar Mühendisliği’ne yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. Programın amacı, Bilgisayar Mühendisliği alanına yön verecek bilgileri, özgün araştırmalar ile üretmek; mezunlarımızın Bilgisayar Mühendisliği ve Bilişim alanında donanımlı yetişmelerini sağlayacak, dünya standartlarında, nitelikli mühendislik eğitimi vermektir. İngilizce olarak eğitim vermektedir.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Temel bilimler, temel mühendislik ve bilgisayar mühendisliği tasarım ilke ve yöntemleri ile ilgili yeterli bilgi birikimi, ve bunları karmaşık mühendislik problemlerinin modellenmesi ve çözümü için uygulayabilme becerisi,
- Ayrık matematik kavram ve konularını uygulayabilme becerisi,
- Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, veri toplama, yorumlama, problemleri analiz etme, modelleme ve etkin çözümler geliştirme ve uygulama becerisi,
- Donanım ve yazılım bileşenleri ile bir bilgisayar sisteminin, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, analizini, tasarımını ve yönetimini modern mühendislik yöntemleri ile gerçekleştirebilme becerisi,
- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için, modern mühendislik teknik ve araçlarını, bilişim teknolojileri ve yazılımlarını geliştirme, seçme ve etkin bir şekilde kullanabilme becerisi,
- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya bilgisayar mühendisliği alanındaki araştırma konularının incelenmesi için laboratuvar ve bilgisayar ortamında deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi,
- Tek ve çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi, buna yönelik bireysel becerilere de sahip olma
- Türkçe ve İngilizce olarak, yazılı ve sözlü etkili iletişim kurabilme becerisi, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi,
- Kendi alanındaki uluslararası çalışmaları takip edebilme becerisi,
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci, bilimi ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyebilme becerisi, etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci, mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi,
- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık
- Evrensel ve toplumsal sorunlara duyarlılık, çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında ve mühendislik çözümlerinin sağlık, çevre, güvenlikle ilgili etkileri konusunda bilgi ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.alıktır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Kadir Has Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği hükümleri ve senato kararlarıyla belirlenir. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf’e veya not’a dayalı sistemler kullanılır.
Öğrencilere, Kadir Has Üniversitesi’nde uygulanan eğitim modellerine uygun ders ölçme ve değerlendirme yöntemleri uygulanır. Her ders için öğrencilerin sorumlu oldukları ölçme ve değerlendirme yöntemlerine ilişkin bilgiler, öğretim üyesi tarafından belirlenir ve ders izlencesinde belirtilir.
İlgili öğretim elemanı, öğrencinin dersin izlencesinde belirtilen sorumluluklarını yerine getirmede gösterdiği başarısını değerlendirerek ve sınıfın genel başarı düzeyini göz önünde bulundurarak, aşağıda yer alan tablodaki harf notlarından birini öğrencinin aldığı ders için takdir eder ve akademik takvimde belirtilen son güne kadar sisteme girer.
Harf notlarının ifade ettikleri başarı katsayıları aşağıda belirtildiği gibidir:
HARF NOTU |
KATSAYI |
AA |
4,0 |
BA |
3,5 |
BB |
3,0 |
CB |
2,5 |
CC |
2,0 |
DC |
1,5 |
DD |
1,0 |
FF |
0 |
G |
- |
K |
- |
Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC, G harf notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Bir dersten DC, DD harf notlarından birini alan öğrenci, o dersi koşullu olarak başarmış sayılır. Genel not ortalamasının (GNO) en az 2,00 olması durumunda, mezuniyet için, koşullu başarılmış derslerin tekrar edilmesi şart değildir. Bir dersten FF veya K harf notlarından birini alan öğrenci, o dersten başarısız olmuş sayılır.
Kadir Has Üniversitesi Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği https://my.khas.edu.tr/uploads/files/mevzuat/kadir-has-universitesi-lisans-egitim-ve-ogretim-yonetmeligi.pdf
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)
Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi :
01.05.2016 / 30.09.2027
Adaylar, ÖSYM tarafından yapılan TYT, AYT (SAY) veya DGS sınavlarına girip yeterli puan almalı ve tercihte bulunmalıdır. Yerleştirme işlemleri ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılmaktadır. Yurtdışında lise öğretimini tamamlamış adaylar da Üniversite tarafından belirlenen koşulları sağladıkları takdirde programa kabul edilebilirler. Türkiye’deki veya yurt dışındaki diğer yükseköğretim kurumlarından Kadir Has Üniversitesi programlarına kurumlar arası yatay geçiş ve kurum içi yatay geçiş yoluyla öğrenci kabulü, YÖK’ün “Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik ” hükümlerine ve Kadir Has Üniversitesi Lisans Programları Yatay Geçiş Yönergesi’ne göre yapılır. (Ayrıntılı bilgi: www.khas.edu.tr)
- Mezunlar, yazılım alanında faaliyet gösteren bütün şirketlerde, IT altyapı desteği, bilgisayar ağı kurulum, Internet servis sağlayıcıları, bulut servis sağlayıcıları şeklinde hizmet veren bütün şirketlerde, bankacılık ve yazılım sektöründe, araştırma, üretim, otomasyon birimlerinde ve GSM operatörlerinde iş bulabilmektedir.
- Yüksek lisans programlarına ve mezuniyet ortalamalarına göre doktora programlarına başvurabilirler.
- Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030032051 | |||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Bachelor's Degree in Computer Engineering | |||||||||||||||||||||||
Awarding Body | Kadir Has University | |||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Cibali Mah. Kadir Has Cad. 34083 Fatih, İstanbul Tel: +90 (212) 533 65 32 | |||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | https://www.khas.edu.tr/tr | |||||||||||||||||||||||
Orientation | General | |||||||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 14/10/2024 | ||||||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | |||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Software and applications development and analysis | |||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO:08: 2512.02 Software Developers | |||||||||||||||||||||||
Category | Main | |||||||||||||||||||||||
Credit Value | 240 | |||||||||||||||||||||||
Program Duration | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||
Program Profile | It is a higher education program that covers an eight-semester program based on secondary school qualifications and provides education for Computer Engineering. The aim of the program is to produce information that will shape the field of Computer Engineering through original research and to provide world-class, qualified engineering education that will ensure that our graduates are equipped in the field of Computer Engineering and Informatics. | |||||||||||||||||||||||
Learning Environments | Education is conducted in the form of formal, open, or distance education. Additionally, practical training is carried out as internships or workplace training in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry, healthcare facilities, and workplaces. | |||||||||||||||||||||||
Description |
| |||||||||||||||||||||||
Key Competencies |
| |||||||||||||||||||||||
Further Info | Measurement and evaluation methods; exam types and their contribution to the course grade are determined by the provisions of Kadir Has University’s Undergraduate Education Regulations and Senate decisions. Different methods such as homework, project, practice, midterm, and final exams are used in measurement and evaluation. Letter and/or numeric grading systems are used in the evaluation of student success. The students are subject to the assessments and evaluations for the courses in line with the educational models that are in force within the organization of Kadir Has University. The details concerning the assessment and evaluation methods that the students are required to comply with for each course will be identified by the academician and, the students are informed accordingly on the syllabus. Considering the success of the student for the achievement of the requirements as described on the syllabus and, taking into consideration the general success level, the respective academician will assign a letter grade shown in the table below for the courses taken by the student, and enters them to the system by the deadline as specified on the academic calendar. The success factors represented by the letter grades are as follows:
A student with a letter grade of AA, BA, BB, CB, CC or G is considered to have passed that course. A student with a letter grade of DC or DD is considered to have conditionally passed that course. In case of a grade point average (GPA) of at least 2.00, the student is not required to repeat the conditionally passed courses for the graduation. A student with a letter grade of FF or K is considered to have failed that course. Kadir Has University Undergraduate Education Regulations https://my.khas.edu.tr/uploads/files/mevzuat/undergraduate-education-regulations3.pdf | |||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions is published annually by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curriculum of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the programs' qualifications is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined by the legislation. Association for Evaluation and Accreditation of Engineering Education Programs (MÜDEK) Accreditation Start/End Date : 01.05.2016 / 30.09.2027 | |||||||||||||||||||||||
Access Requirements | Candidates must take the TYT, AYT (SAY), or DGS exams administered by ÖSYM, achieve satisfactory scores, and then make their selection. Placement procedures are centrally conducted by ÖSYM (Evaluation, Selection, and Placement Center). Candidates who have completed high school education abroad can also be accepted to the program if they meet the conditions determined by the University. In addition, Intra-Transfer (within the institution) and inter-transfer (between institutions) admissions are made according to “Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Degree Level Programs, Double Major, Minor and Credit Transfer Between Institutions in Higher Education Institutions” by Council of Higher Education (YÖK) and the Kadir Has University, Directive on Lateral (Internal) Transfers Among Bachelor’s Degree Programs. Students who meet the application requirements can apply for undergraduate transfer within the time period specified in the Academic Calendar with the online application form by adding the required application documents. (For further details, visit: www.khas.edu.tr). | |||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | Students are required to successfully complete all courses in the curriculum accepted by the Senate (240 ECTS Credits) and have a minimum Cumulative Grade Point Average (GPA) of 2.00/4.00. In addition, each student must complete 60 days compulsory internship. | |||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) |
| |||||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |||||||||||||||||||||||
Url | Open Address | |||||||||||||||||||||||
QrCode |
TR0030032051
ISCO:08: 2512.02 Software Developers
ISCO:08: 2512.02 Software Developers
It is a higher education program that covers an eight-semester program based on secondary school qualifications and provides education for Computer Engineering. The aim of the program is to produce information that will shape the field of Computer Engineering through original research and to provide world-class, qualified engineering education that will ensure that our graduates are equipped in the field of Computer Engineering and Informatics.
Education is conducted in the form of formal, open, or distance education. Additionally, practical training is carried out as internships or workplace training in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry, healthcare facilities, and workplaces.
- Adequate knowledge of science, engineering, and, design principles and methods in computer engineering, and the ability to apply this knowledge to model and solve engineering problems,
- Ability to apply discrete mathematics concepts and topics,
- Ability to define complex engineering problems, collect and analyze data, analyze problems and develop models, and implement solutions for engineering problems,
- Ability to analyze, design and manage the hardware/software computer system requirements with limited resources and conditions by modern engineering principles,
- Ability to use modern engineering techniques, tools and information technologies and develop software equipment and software,
- Ability to conduct and design laboratory experiments by using computers and ability to collect, analyze, interpret data to analye engineering problems,
- Ability to work in single and multidisciplinary teams as well as to have related individual skills,
- Ability to communicate in Turkish and English very well in written and oral form, ability to write reports and understand written reports, to prepare and present design and production reports, to give and receive clear and understandable instructions,
- Ability to follow international works in his/her field,
- Ability to follow technological innovations and to engage in life-long learning in order to adapt himself/herself to the changing conditions of the future with professional and ethical responsibility, knowledge on the standarts used in engineering applications
- Knowledge on project management and sustainable development, awareness of entrepreneurship and innovation,
- An understanding of universal and social issues, knowledge about the impacts of engineering solutions related to health, environment and security, awareness of legal implications of them.
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurship competence
- Cultural awareness and expressive competence
Measurement and evaluation methods; exam types and their contribution to the course grade are determined by the provisions of Kadir Has University’s Undergraduate Education Regulations and Senate decisions. Different methods such as homework, project, practice, midterm, and final exams are used in measurement and evaluation. Letter and/or numeric grading systems are used in the evaluation of student success.
The students are subject to the assessments and evaluations for the courses in line with the educational models that are in force within the organization of Kadir Has University. The details concerning the assessment and evaluation methods that the students are required to comply with for each course will be identified by the academician and, the students are informed accordingly on the syllabus.
Considering the success of the student for the achievement of the requirements as described on the syllabus and, taking into consideration the general success level, the respective academician will assign a letter grade shown in the table below for the courses taken by the student, and enters them to the system by the deadline as specified on the academic calendar.
The success factors represented by the letter grades are as follows:
LETTER GRADE |
SUCCESS FACTOR |
AA |
4,0 |
BA |
3,5 |
BB |
3,0 |
CB |
2,5 |
CC |
2,0 |
DC |
1,5 |
DD |
1,0 |
FF |
0 |
G |
- |
K |
- |
A student with a letter grade of AA, BA, BB, CB, CC or G is considered to have passed that course. A student with a letter grade of DC or DD is considered to have conditionally passed that course. In case of a grade point average (GPA) of at least 2.00, the student is not required to repeat the conditionally passed courses for the graduation. A student with a letter grade of FF or K is considered to have failed that course.
Kadir Has University Undergraduate Education Regulations
https://my.khas.edu.tr/uploads/files/mevzuat/undergraduate-education-regulations3.pdf
To oversee the quality of higher education programs;
YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
"University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
"Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions is published annually by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curriculum of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the programs' qualifications is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined by the legislation.
Association for Evaluation and Accreditation of Engineering Education Programs (MÜDEK)
Accreditation Start/End Date :
01.05.2016 / 30.09.2027
Candidates must take the TYT, AYT (SAY), or DGS exams administered by ÖSYM, achieve satisfactory scores, and then make their selection. Placement procedures are centrally conducted by ÖSYM (Evaluation, Selection, and Placement Center). Candidates who have completed high school education abroad can also be accepted to the program if they meet the conditions determined by the University. In addition, Intra-Transfer (within the institution) and inter-transfer (between institutions) admissions are made according to “Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Degree Level Programs, Double Major, Minor and Credit Transfer Between Institutions in Higher Education Institutions” by Council of Higher Education (YÖK) and the Kadir Has University, Directive on Lateral (Internal) Transfers Among Bachelor’s Degree Programs. Students who meet the application requirements can apply for undergraduate transfer within the time period specified in the Academic Calendar with the online application form by adding the required application documents. (For further details, visit: www.khas.edu.tr).
- The graduates are employed in various companies operating in the field of software development, in various companies providing services such as IT infrastructure support, computer network installation, Internet service providers, cloud service providers, in the banking and software development sector, in research, production, automation units, and GSM operators.
- Upon successful completion of the undergraduate program, candidates can go on to graduate programs based on their GPA and admission criteria of the applied graduate program.
- Undergraduate students have the right to participate in double major programs offered by the higher education institutions where they are enrolled. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and, if successful, receive two separate undergraduate diplomas.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Qualification is continuous