Yeterlilik Kodu

TR0030221629

Yeterlilik Adı
Bilgisayar Mühendisliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumArdahan Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiArdahan Üniversitesi
Sorumlu Kurum URLhttp://www.ardahan.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Bilgisayar kullanımı
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Ülkemizde sanayinin ve teknolojinin gelişmesine bağlı olarak bilgisayar teknolojisi konusunda deneyimli ve nitelikli teknik personele gereksinim her geçen gün daha da artmaktadır. Ardahan Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü, ülkemizin bu anlamda ihtiyacı olan güncel bilgi birikimine sahip bilgisayar mühendisleri yetiştirmek amacıyla 2022-2023 öğretim yılında lisans düzeyinde eğitime başlamıştır. Bölümümüz, bu tarihten beri kaliteli eğitim anlayışından ödün vermeden, hem akademik kadrosunu hem de altyapısını bilgisayar teknolojilerindeki değişimlere ayak uyduracak şekilde geliştirmekte; bilgili, bilinçli, donanımlı ve etik değerlere önem veren Bilgisayar Mühendisleri yetiştirmeyi amaç edinmektedir.

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü parçalar yeterli bilgi içerir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgiler, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanım becerisi.
  • Karmaşık mühendislik problemlerini belirleme, tanımlama, formüle etme ve kesme becerisi; bu amaçlanan uygun analiz ve prosedür yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
  • Karmaşık bir sistem, süreç, cihaz veya ürünü değiştirme kısıtlamalar ve koşullar altında, belirli bileşenleri karşılayacak şekilde tasarlama işlemi; Bu, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisini amaçlamıştır.
  • Mühendislik uygulamalarının ayrıntıları, karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araç geliştirme, seçme ve kullanma hatası; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
  • Karmaşık elektrik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuç analiz etme ve yorumlama yapma.
  • Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
  • Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma işi; en az bir yabancı dil bilgisi; Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim kayıtlarını hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; özelliklerine erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
  • Etik ilkelere uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk sorumluluğu; mühendislik uygulamaları kullanılan standartlar hakkında bilgi.
  • Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş davranışlarıki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, ilerlemelik hakkında sonuçta; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
  • Mühendislik hizmetlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanının yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda sonsuza kadar.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bilgisayar Mühendisliği Bölümü yazılım ve donanım olmak üzere iki bölümde eğitim veren bir bölümdür. Bu bölümde görev yapan öğretim elemanları uluslararası düzeyde yeterliliklerini kanıtlamış, alanlarında uzman bilim insanlarıdır. Bölümde oluşturulan laboratuvar olanakları ile öğrencilerin ders konularını sadece teorik değil uygulamalı olarak öğrenmeleri amaçlanmaktadır.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

  • Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
  • Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
  • Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
  • Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
  • Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
  • Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Giriş Şartı

Ülkemizde sanayi ve teknolojinin gelişmesine bağlı olarak bilgisayar teknolojisi alanında deneyimli ve nitelikli teknik personel ihtiyacı her geçen gün artmaktadır. Ardahan Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü, ülkemizin bu konuda ihtiyaç duyduğu güncel bilgi birikimine sahip bilgisayar mühendisleri yetiştirmek amacıyla 2022-2023 eğitim-öğretim yılında lisans düzeyinde eğitime başlamıştır. Bu tarihten bu yana bölümümüz, kaliteli eğitim anlayışından ödün vermeden, bilgisayar teknolojilerindeki değişimlere ayak uyduracak şekilde hem akademik kadrosunu hem de altyapısını geliştirmekte; Bilgili, bilinçli, donanımlı, etik değerlere önem veren Bilgisayar Mühendisleri yetiştirmeyi amaçlamaktadır.

Başarma ŞartlarıArdahan Üniversitesi Önlisans-Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde belirtilen şartları yerine getiren öğrenciler mezuniyet hakkını elde etmektedir. Bilgisayar Mühendisliği Programı mezunları, elektrik (ör: Enerji Bakanlığı, TEDAŞ-YEDAŞ, TEİAŞ, EÜAŞ – HES, vb.), elektronik (ör: Netaş, Vestel, Siemens, Arçelik, TOGG, vb.), haberleşme (ör: Türk Telekom AŞ, Turkcell, vb), savunma sanayii (ör: Aselsan, Roketsan, Havelsan, TAI, STM, Baykar, vb.), ulaştırma (ör: THY, vb.), sağlık sektöründe araştırma-geliştirme, üretim ve pazarlama birimlerinde, yurtiçi ve yurtdışı üniversitelerde lisansüstü araştırmacısı olarak, çeşitli kamu kurumlarında (ör: Türk Silahlı Kuvvetleri, Milli Savunma Bakanlığı, Milli İstihbarat Teşkilatı, vb.) ve çeşitli ulusal sirketlerde ve yine ayrıca çeşitli çok uluslu şirketlerde iş bulabilme imkanına sahip olabilmektedirler.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programdan mezun olan öğrenciler ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde Yabancı Dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla Türkiye’de veya Yurtdışındaki Eğitim Kurumlarının lisansüstü programlarında öğrenim görebilmektedir. 

Yasal Dayanağı
  • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
  • Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
  • Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
  • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
  • Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030221629


Yeterlilik Adı
Bilgisayar Mühendisliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Ardahan Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ardahan Üniversitesi

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Ülkemizde sanayinin ve teknolojinin gelişmesine bağlı olarak bilgisayar teknolojisi konusunda deneyimli ve nitelikli teknik personele gereksinim her geçen gün daha da artmaktadır. Ardahan Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü, ülkemizin bu anlamda ihtiyacı olan güncel bilgi birikimine sahip bilgisayar mühendisleri yetiştirmek amacıyla 2022-2023 öğretim yılında lisans düzeyinde eğitime başlamıştır. Bölümümüz, bu tarihten beri kaliteli eğitim anlayışından ödün vermeden, hem akademik kadrosunu hem de altyapısını bilgisayar teknolojilerindeki değişimlere ayak uyduracak şekilde geliştirmekte; bilgili, bilinçli, donanımlı ve etik değerlere önem veren Bilgisayar Mühendisleri yetiştirmeyi amaç edinmektedir.


Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü parçalar yeterli bilgi içerir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgiler, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanım becerisi.
  • Karmaşık mühendislik problemlerini belirleme, tanımlama, formüle etme ve kesme becerisi; bu amaçlanan uygun analiz ve prosedür yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
  • Karmaşık bir sistem, süreç, cihaz veya ürünü değiştirme kısıtlamalar ve koşullar altında, belirli bileşenleri karşılayacak şekilde tasarlama işlemi; Bu, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisini amaçlamıştır.
  • Mühendislik uygulamalarının ayrıntıları, karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araç geliştirme, seçme ve kullanma hatası; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
  • Karmaşık elektrik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuç analiz etme ve yorumlama yapma.
  • Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
  • Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma işi; en az bir yabancı dil bilgisi; Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim kayıtlarını hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; özelliklerine erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
  • Etik ilkelere uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk sorumluluğu; mühendislik uygulamaları kullanılan standartlar hakkında bilgi.
  • Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş davranışlarıki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, ilerlemelik hakkında sonuçta; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
  • Mühendislik hizmetlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanının yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda sonsuza kadar.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bilgisayar Mühendisliği Bölümü yazılım ve donanım olmak üzere iki bölümde eğitim veren bir bölümdür. Bu bölümde görev yapan öğretim elemanları uluslararası düzeyde yeterliliklerini kanıtlamış, alanlarında uzman bilim insanlarıdır. Bölümde oluşturulan laboratuvar olanakları ile öğrencilerin ders konularını sadece teorik değil uygulamalı olarak öğrenmeleri amaçlanmaktadır.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

  • Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
  • Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
  • Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
  • Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
  • Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
  • Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

Ülkemizde sanayi ve teknolojinin gelişmesine bağlı olarak bilgisayar teknolojisi alanında deneyimli ve nitelikli teknik personel ihtiyacı her geçen gün artmaktadır. Ardahan Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü, ülkemizin bu konuda ihtiyaç duyduğu güncel bilgi birikimine sahip bilgisayar mühendisleri yetiştirmek amacıyla 2022-2023 eğitim-öğretim yılında lisans düzeyinde eğitime başlamıştır. Bu tarihten bu yana bölümümüz, kaliteli eğitim anlayışından ödün vermeden, bilgisayar teknolojilerindeki değişimlere ayak uyduracak şekilde hem akademik kadrosunu hem de altyapısını geliştirmekte; Bilgili, bilinçli, donanımlı, etik değerlere önem veren Bilgisayar Mühendisleri yetiştirmeyi amaçlamaktadır.


Başarma Şartları
Ardahan Üniversitesi Önlisans-Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde belirtilen şartları yerine getiren öğrenciler mezuniyet hakkını elde etmektedir. Bilgisayar Mühendisliği Programı mezunları, elektrik (ör: Enerji Bakanlığı, TEDAŞ-YEDAŞ, TEİAŞ, EÜAŞ – HES, vb.), elektronik (ör: Netaş, Vestel, Siemens, Arçelik, TOGG, vb.), haberleşme (ör: Türk Telekom AŞ, Turkcell, vb), savunma sanayii (ör: Aselsan, Roketsan, Havelsan, TAI, STM, Baykar, vb.), ulaştırma (ör: THY, vb.), sağlık sektöründe araştırma-geliştirme, üretim ve pazarlama birimlerinde, yurtiçi ve yurtdışı üniversitelerde lisansüstü araştırmacısı olarak, çeşitli kamu kurumlarında (ör: Türk Silahlı Kuvvetleri, Milli Savunma Bakanlığı, Milli İstihbarat Teşkilatı, vb.) ve çeşitli ulusal sirketlerde ve yine ayrıca çeşitli çok uluslu şirketlerde iş bulabilme imkanına sahip olabilmektedirler.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programdan mezun olan öğrenciler ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde Yabancı Dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla Türkiye’de veya Yurtdışındaki Eğitim Kurumlarının lisansüstü programlarında öğrenim görebilmektedir. 


Yasal Dayanağı
  • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
  • Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
  • Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
  • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
  • Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030221629

Qualification Title
Bilgisayar Mühendisliği Bölümü/Bilgisayar Mühendisliği Programı
Awarding BodyArdahan University
Awarding Body ContactArdahan University
Awarding Body Urlhttp://www.ardahan.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasComputer use
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. , Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. , Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. , Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. , Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. , Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. , Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. , Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. , Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. , Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. , Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Key Competencies-
Further Info

Computer Engineering Department is a department that provides education in two departments, software and hardware. The lecturers working in this department are scientists who have proven their qualifications at an international level and are experts in their fields. With the laboratory facilities created in the department, it is aimed that the students learn the course subjects not only theoretically but also practically.

Quality Assurance-
Access Requirements

Depending on the development of industry and technology in our country, the need for experienced and qualified technical personnel in computer technology is increasing day by day. Ardahan University Computer Engineering Department started education at the undergraduate level in the 2022-2023 academic year in order to train computer engineers with the up-to-date knowledge that our country needs in this regard. Since this date, our department has been developing both its academic staff and its infrastructure in a way that keeps up with the changes in computer technologies, without compromising its understanding of quality education; It aims to train Computer Engineers who are knowledgeable, conscious, equipped and give importance to ethical values.

Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)

0

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

-

Url Open Address
Qualification Code

TR0030221629


Qualification Title
Bilgisayar Mühendisliği Bölümü/Bilgisayar Mühendisliği Programı

Awarding Body
Ardahan University

Awarding Body Contact
Ardahan University

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. , Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. , Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. , Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. , Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. , Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. , Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. , Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. , Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. , Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. , Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.


Key Competencies
-

Further Info

Computer Engineering Department is a department that provides education in two departments, software and hardware. The lecturers working in this department are scientists who have proven their qualifications at an international level and are experts in their fields. With the laboratory facilities created in the department, it is aimed that the students learn the course subjects not only theoretically but also practically.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Depending on the development of industry and technology in our country, the need for experienced and qualified technical personnel in computer technology is increasing day by day. Ardahan University Computer Engineering Department started education at the undergraduate level in the 2022-2023 academic year in order to train computer engineers with the up-to-date knowledge that our country needs in this regard. Since this date, our department has been developing both its academic staff and its infrastructure in a way that keeps up with the changes in computer technologies, without compromising its understanding of quality education; It aims to train Computer Engineers who are knowledgeable, conscious, equipped and give importance to ethical values.


Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)

0


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

-


Url
Open Address