Yeterlilik Kodu | TR0030018230 | |
Yeterlilik Adı | Bilgisayar Programcılığı (Ergani MYO) Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Dicle Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Dicle Üniversitesi Rektörlüğü Kıtılbıl Mah. Kampüs 21280 Sur/ DİYARBAKIR | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.dicle.edu.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | 5 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yazılım ve uygulamalar geliştirme ve analizi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak yılda iki dönem olmak üzere iki yıllık bir programı kapsayan, nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan ve müfredatın en az %40'ı uygulamalı eğitime dayalı olan ve lisans öğretiminin ilk kademesini teşkil eden bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | 1. Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve 1 yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise %60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 60 puan alma zorunluluğu vardır. Başarı notları ve ağırlık katsayıları aşağıdaki gibidir. Başarı Notu (Sayıyla) Başarı Harf Notu Ağırlık Katsayısı Anlamı 90-100 AA 4,00 Geçer 85-89 BA 3,50 Geçer 75-84 BB 3,00 Geçer 70-74 CB 2,50 Geçer 60-69 CC 2,00 Geçer 0-59 DC 1,50 Geçmez | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kuruluşu Adı; Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 01.01.2025 / 31.12.2026 | |
Giriş Şartı | 1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının önlisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak. 2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili önlisans programına yerleştirilmiş olmak. | |
Başarma Şartları | Bilgisayar Programcılığı programından ön lisans derecesi elde edebilmek için, öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması, mesleki stajını tamamlayarak hazırladığı staj raporundan geçer not alması ve genel ağırlıklı not ortalamasının 100 üzerinden en az 60 olması gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezun olduklarında tekniker unvanı alırlar. Bilgisayar Programcılığı Programı mezunları, kamu ve özel sektör kuruluşlarında kendi alanlarına uygun dallarda (bilgisayar programcısı, web tasarımı, donanım, network) çalışabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030018230
ISCO 08
ISCO 08
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak yılda iki dönem olmak üzere iki yıllık bir programı kapsayan, nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan ve müfredatın en az %40'ı uygulamalı eğitime dayalı olan ve lisans öğretiminin ilk kademesini teşkil eden bir yükseköğretim programıdır.
Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
- İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
- Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.
- Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır.
- Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir.
- Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
- Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
- Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
- Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar.
- Web programlama teknolojilerini açıklar ve uygular.
- Veri tabanı tasarımı ve yönetimini gerçekleştirir.
- Yazılımları test eder ve hataları giderir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade
1. Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve 1 yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise %60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 60 puan alma zorunluluğu vardır.
Başarı notları ve ağırlık katsayıları aşağıdaki gibidir.
Başarı Notu (Sayıyla) Başarı Harf Notu Ağırlık Katsayısı Anlamı
90-100 AA 4,00 Geçer
85-89 BA 3,50 Geçer
75-84 BB 3,00 Geçer
70-74 CB 2,50 Geçer
60-69 CC 2,00 Geçer
0-59 DC 1,50 Geçmez
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu Adı; Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 01.01.2025 / 31.12.2026
1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının önlisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili önlisans programına yerleştirilmiş olmak.
Mezun olduklarında tekniker unvanı alırlar. Bilgisayar Programcılığı Programı mezunları, kamu ve özel sektör kuruluşlarında kendi alanlarına uygun dallarda (bilgisayar programcısı, web tasarımı, donanım, network) çalışabilmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030018230 | |
Qualification Title | Computer Programming Associate Degree Diploma | |
Awarding Body | Dicle University | |
Awarding Body Contact | Dicle University Rectorate Kıtılbıl Mah. Campus 21280 Sur/ DIYARBAKIR | |
Awarding Body Url | http://www.dicle.edu.tr/ | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | 5 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025 |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Software and applications development and analysis | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | It is a higher education program that covers a two-year program, two semesters a year, based on secondary education qualifications, aims to train qualified manpower, and at least 40% of the curriculum is based on applied education and constitutes the first stage of undergraduate education. | |
Learning Environments | Education and training are carried out in the form of formal education. In addition, practical training is provided as internships or workplace training in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry, healthcare institutions and workplaces. | |
Description |
| |
Key Competencies | Possesses the key competencies listed below at a pre-advanced level.
| |
Further Info | 1. In order for each student to enroll in the courses at the beginning of the semester and to take the final exam, he must continue at least 70 %of the courses and at least 80 %of the applications. Students are subjected to at least 1 midterm exam and 1 final exam for each course. The contribution of the scores obtained from measuring tools such as midterm exam, homework, laboratory exam, quiz, etc. as midterm exam grade, can be evaluated) and the contribution of the final exam is 60 %. All exams are evaluated over 100 points. There is an obligation to get at least 60 points from the final exam. Success notes and weight coefficients are as follows. Success Note(with the number) Success letter grade Weight coefficient Meaning 90-100 AA 4,00 Passing 85-89 BA 3,50 Passing 75-84 BB 3,00 Passing 70-74 CB 2,50 Passing 60-69 CC 2,00 Passing 0-59 DC 1,50 Not passing | |
Quality Assurance | In order to observe the quality of higher education programs; • YÖK is responsible for the planning, regulation, management and supervision of education and training and other activities in higher education institutions. • “University Monitoring and Evaluation Reports” of Higher Education Institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. According to these reports, it is shared with the public in the reports that contain quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions. Each year, the “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year. These reports, which contain quantitative and qualitative evaluations for the foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of associate degree programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs :: 1. Creation and Approval of Curriculum: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of associate degree departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of associate degree programs in higher education institutions and the learning gains that each diploma program will bring to the student will be determined by the Senate of Higher Education Institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. The curriculum of the national core training programs is applied by Higher Education Institutions with the approval of YÖK. 2. Measurement-evaluation: How to measure and evaluate the learning achievements that each associate degree program will gain to the student is carried out in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: In case of success completing the course loans and other obligations determined by higher education institutions, students registered in associate degree programs; It takes a diploma of associate degree. 4. Self-Assessment-Exclusion Evaluation: In the context of continuous monitoring, the “institution internal evaluation reports” for the previous year enter the information system prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK). YÖKAK shared the “Corporate Feedback Report ğı prepared by the Higher Education Institutions on the external assessment of the public with the public. In addition, accreditation decisions made by YÖKAK or recognized accreditation organizations indicate that the quality assurance of the competence of the programs is ensured. He carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the Higher Education legislation.Accreditation Body Name; Vocational Education Evaluation and Accreditation Association (MEDEK) Accreditation Start/End Date: 01.01.2025 / 31.12.2026 | |
Access Requirements |
| |
Conditions for Success | In order to obtain an associate degree from the Computer Programming program, students must successfully complete all of the compulsory and elective courses (equivalent to a total of 120 ECTS) in the program, complete their professional internship and receive a passing grade from the internship report they prepared, and their overall weighted grade point average must be at least 60 out of 100. | |
Progression Paths (Relationship Type) | When they graduate, they receive the title of technician. Graduates of the Computer Programming Program can work in public and private sector organizations in branches appropriate to their fields (computer programmer, web design, hardware, network). | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030018230
ISCO 08
ISCO 08
It is a higher education program that covers a two-year program, two semesters a year, based on secondary education qualifications, aims to train qualified manpower, and at least 40% of the curriculum is based on applied education and constitutes the first stage of undergraduate education.
Education and training are carried out in the form of formal education. In addition, practical training is provided as internships or workplace training in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry, healthcare institutions and workplaces.
- Have basic, current and applied information about his profession.
- Have knowledge about occupational health and safety, environmental awareness and quality processes.
- Follows current developments and practices in his profession and uses them effectively.
- Effectively uses information technologies (software, programs, animations, etc.) related to his profession.
- Has the ability to independently evaluate professional problems and issues with an analytical and critical approach and propose solutions.
- Can present his/her thoughts effectively through written and verbal communication at the level of knowledge and skills and expresses them clearly.
- Takes responsibility as a team member to solve unforeseen complex problems encountered in applications related to his field.
- Has awareness of career management and lifelong learning.
- It has social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting data related to its field, applying it and announcing the results.
- Follows the information in his field and communicates with his colleagues by using a foreign language.
- Creates algorithms and data structures and makes mathematical calculations.
- Explains and applies web programming technologies.
- Performs database design and management.
- Tests software and fixes errors.
Possesses the key competencies listed below at a pre-advanced level.
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression
1. In order for each student to enroll in the courses at the beginning of the semester and to take the final exam, he must continue at least 70 %of the courses and at least 80 %of the applications. Students are subjected to at least 1 midterm exam and 1 final exam for each course. The contribution of the scores obtained from measuring tools such as midterm exam, homework, laboratory exam, quiz, etc. as midterm exam grade, can be evaluated) and the contribution of the final exam is 60 %. All exams are evaluated over 100 points. There is an obligation to get at least 60 points from the final exam.
Success notes and weight coefficients are as follows.
Success Note(with the number) Success letter grade Weight coefficient Meaning
90-100 AA 4,00 Passing
85-89 BA 3,50 Passing
75-84 BB 3,00 Passing
70-74 CB 2,50 Passing
60-69 CC 2,00 Passing
0-59 DC 1,50 Not passing
In order to observe the quality of higher education programs;
• YÖK is responsible for the planning, regulation, management and supervision of education and training and other activities in higher education institutions.
• “University Monitoring and Evaluation Reports” of Higher Education Institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. According to these reports, it is shared with the public in the reports that contain quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions.
Each year, the “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year. These reports, which contain quantitative and qualitative evaluations for the foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
The quality assurance of associate degree programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs ::
1. Creation and Approval of Curriculum:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of associate degree departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of associate degree programs in higher education institutions and the learning gains that each diploma program will bring to the student will be determined by the Senate of Higher Education Institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. The curriculum of the national core training programs is applied by Higher Education Institutions with the approval of YÖK.
2. Measurement-evaluation: How to measure and evaluate the learning achievements that each associate degree program will gain to the student is carried out in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: In case of success completing the course loans and other obligations determined by higher education institutions, students registered in associate degree programs; It takes a diploma of associate degree.
4. Self-Assessment-Exclusion Evaluation: In the context of continuous monitoring, the “institution internal evaluation reports” for the previous year enter the information system prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK). YÖKAK shared the “Corporate Feedback Report ğı prepared by the Higher Education Institutions on the external assessment of the public with the public. In addition, accreditation decisions made by YÖKAK or recognized accreditation organizations indicate that the quality assurance of the competence of the programs is ensured. He carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the Higher Education legislation.Accreditation Body Name; Vocational Education Evaluation and Accreditation Association (MEDEK)
Accreditation Start/End Date: 01.01.2025 / 31.12.2026
- To be graduated from the secondary education institutions or from foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to meet the conditions of admission to the associate degree programs of higher education institutions.
- To be placed in the relevant associate degree program of the higher education institution as a result of the central exam made by the HEC's and its procedures and principles, which was determined by the Council of Higher Education.
When they graduate, they receive the title of technician. Graduates of the Computer Programming Program can work in public and private sector organizations in branches appropriate to their fields (computer programmer, web design, hardware, network).
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
The qualification is valid at all times.
