Yeterlilik Kodu | TR0030220782 | |
Yeterlilik Adı | Bilgisayar Programcılığı Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kırıkkale Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.kku.edu.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Bilgisayar kullanımı | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Bilgisayar teknolojileri 21. yüzyıl toplumlarının her düzeyinde aktif kullanılan teknolojilerdir. Hemen her sektöründe bilgisayarlı sistemlerden, otomasyonlardan, bilgisayar ağlarından ve Web servislerinden yararlanılmaktadır. Bu da Bilgisayar Programcılığını günümüzün en fazla ihtiyaç duyduğu mesleklerden biri haline getirmektedir. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Sınavlar ve değerlendirmeler yönetmeliğe göre yapılır. Bireysel olarak veya takımlarda etkin çalışır. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Bilişim problemlerinin belirlenmiş çözümü için verilen analiz ve modelleme yöntemlerini adlandırır. Algoritmik düşünme ve planlama yaklaşımını uygulamalarında kullanır | |
Başarma Şartları | Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030220782
ISCO:08
ISCO:08
Bilgisayar teknolojileri 21. yüzyıl toplumlarının her düzeyinde aktif kullanılan teknolojilerdir. Hemen her sektöründe bilgisayarlı sistemlerden, otomasyonlardan, bilgisayar ağlarından ve Web servislerinden yararlanılmaktadır. Bu da Bilgisayar Programcılığını günümüzün en fazla ihtiyaç duyduğu mesleklerden biri haline getirmektedir.
Bu önlisans programın amacı, Bilgisayar Programcılığı alanlarında ihtiyaç duyulan nitelikli insan kaynağı yetiştirmektir. Bununla birlikte Bilgisayar Programcısı olarak çalışmakta olan personelin etkinlik ve verimliliklerini artıracak şekilde donatılmalarını sağlamak amaçlanmaktadır.
Bilgisayar Programcılığı önlisans programının eğitim konuları ve içerikleri dikkate alındığında temelde yine bilgisayarlı uzaktan eğitim teknolojilerine dayanan Uzaktan öğretim Sistemi kapsamında verilmesi uygulama açısından da avantaj sağlayacağı düşünülmektedir. Özellikle sosyal izolasyonun zorunlu hale geldiği süreçler de dahil ancak uzaktan eğitim ile yükseköğretime erişim fırsatı olan dezavantajlı bireylerin bu programdan yararlanmaları sağlanmış olacaktır.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Alan ve alan eğitimi ile ilgili ileri düzeyde bilgiye sahip olur ve bunu gerçek öğretim ortamlarında kullanır.
- Bilimsel araştırma yapacağı öğrenci grubunun gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir.
- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri aktif öğrenme süreçleri kapsamında geliştirir ve derinleştirir.
- Uluslararası rekabete hazır bireyleri aktif öğrenme ortamları çerçevesinde destekleyebilecek öğretim uygulamalarını yapar.
- Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur.
- Bağımsız olarak bilimsel araştırma yapabilecek ya da sanatsal ürün hazırlayabilecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve bunları uygular.
- Alanında uzmanlık gerektiren problemlere nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir.
- Öğretim materyalleri geliştirebilecek ve uygulayabilecek becerilere sahip olur.
- Alanında aldığı eğitim doğrultusunda etkinlikler düzenler, planlar ve seminer türü ortamlarda paylaşır.
- Branşı ile ilgili alan eğitimine yönelik ulusal ve uluslararası düzeydeki gelişmeleri takip eder, öğrenir ve kullanır.
- Alanıyla ilgili bilgilere eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşır.
- Hayat boyu karşılaştığı sorunlar ve her türlü çalışmalarında bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini uygular.
- Bilimsel araştırma ve projelerde takım çalışmalarına etkin olarak katılır, sorumluluklarını yerine getirir.
- Sanat öğrenimi ve öğretimi ile ilgili konferans açık oturum, bilimsel toplantı ve seminerlere dinleyici olarak katılır.
- Alanında karşılaştığı bir problemi tanımlar, araştırmayı planlar ve yürütür.
- Alanında yürüttüğü çalışmaları toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek yapar.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade
Sınavlar ve değerlendirmeler yönetmeliğe göre yapılır. Bireysel olarak veya takımlarda etkin çalışır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Bilişim problemlerinin belirlenmiş çözümü için verilen analiz ve modelleme yöntemlerini adlandırır. Algoritmik düşünme ve planlama yaklaşımını uygulamalarında kullanır
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030220782 | |
Qualification Title | Bilgisayar Programcılığı Associate | |
Awarding Body | Kirikkale University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.kku.edu.tr/ | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Computer use | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Gains advanced knowledge about the field and field education and uses it in real teaching environments. Knows the developmental characteristics and learning styles of the student group that will conduct scientific research. It uses the theoretical and applied knowledge acquired in the field of expertise, develops and deepens this knowledge within the scope of active learning processes. It makes teaching practices that can support individuals who are ready for international competition within the framework of active learning environments. Have scientific and analytical thinking skills. Knows and applies scientific research methods and techniques at a level to be able to independently conduct scientific research or prepare artistic products. Brings solutions to problems that require expertise in the field by using quantitative and qualitative scientific research methods. Have the skills to develop and apply teaching materials. In line with the education she received in her field, he/she organizes events, plans and shares them in seminar-type environments. Follows, learns and uses national and international developments in field education related to his/her branch. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Examinations and assessments are made according to the regulation. Works effectively individually or in teams. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Name the given analysis and modeling methods for the determined solution of informatics problems. Uses algorithmic thinking and planning approach in their applications | |
Conditions for Success | Works effectively individually or in teams. Communicates verbally and in writing; follows information in the field of informatics and computer sciences and communicates with colleagues by using at least one foreign language at least at A2 General Level of the European Language Portfolio. | |
Progression Paths (Relationship Type) | With the awareness of professional and ethical responsibility, it has an awareness of observing professional ethics in informatics applications. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030220782
Gains advanced knowledge about the field and field education and uses it in real teaching environments. Knows the developmental characteristics and learning styles of the student group that will conduct scientific research. It uses the theoretical and applied knowledge acquired in the field of expertise, develops and deepens this knowledge within the scope of active learning processes. It makes teaching practices that can support individuals who are ready for international competition within the framework of active learning environments. Have scientific and analytical thinking skills. Knows and applies scientific research methods and techniques at a level to be able to independently conduct scientific research or prepare artistic products. Brings solutions to problems that require expertise in the field by using quantitative and qualitative scientific research methods. Have the skills to develop and apply teaching materials. In line with the education she received in her field, he/she organizes events, plans and shares them in seminar-type environments. Follows, learns and uses national and international developments in field education related to his/her branch.
Examinations and assessments are made according to the regulation. Works effectively individually or in teams.
Name the given analysis and modeling methods for the determined solution of informatics problems. Uses algorithmic thinking and planning approach in their applications
With the awareness of professional and ethical responsibility, it has an awareness of observing professional ethics in informatics applications.
Qualification is continuous