Yeterlilik Kodu | TR0030222752 | |
Yeterlilik Adı | Bilgisayar Programcılığı Programı (İ.Ö)(Gedik MYO) Ön lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Gedik Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Cumhuriyet Mahallesi İlkbahar Sokak No: 1-3-5 Yakacık 34876 Kartal İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.gedik.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 5 | 5 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Bilgisayar kullanımı | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Bilişim sektöründe oluşan ara eleman ihtiyacını karşılamak amacıyla hazırlanmış bir ön lisans programıdır. Bilgisayar teknolojilerindeki problemleri tanımlama, analiz ve çözme kabiliyetine sahip, yaşam boyu öğrenmeyi ve öğrendiklerini en iyi şekilde uygulamayı hedefleyen, mesleki, ahlaki ve sosyal sorumluluklarını bilen, insana, topluma ve doğaya saygılı, takım çalışmasına uyumlu ve katılımcı teknikerler yetiştirmektir. | |
Öğrenme Ortamları | Bilgisayar Laboratuvarları: Donanımlı bilgisayarlar ve yazılımlarla uygulamalı dersler için ortam sağlar. Kütüphane: Basılı ve dijital kaynaklara erişim imkânı sunar. Online Eğitim Platformları: Uzaktan eğitim veya destekleyici materyaller için kullanılır (örneğin, Learning Management System - LMS). Proje Geliştirme Alanları: Grup çalışmaları ve uygulama geliştirme projeleri için ayrılmış alanlardır. Seminer ve Workshop Alanları: Sektör profesyonelleriyle etkileşim ve güncel teknoloji eğitimleri için kullanılır. Sanal Sunucular ve Bulut Sistemleri: Gerçek dünya uygulamalarını deneyimlemek için altyapı sağlar. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Bilgisayar Programcılığı Programı, MEDEK (Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği) tarafından akredite edilmiştir. Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihleri: 01.01.2025- 31.12.2028 | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Programdaki tüm dersleri (zorunlu ve seçmeli) başarıyla tamamlamak. Genel not ortalamasının en az 2.00/4.00 olması. Staj ve uygulamalı derslerde belirtilen kriterleri yerine getirmek. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı | Yükseköğretim Kanunu (2547 Sayılı Kanun)
Meslek Yüksekokulları Yönetmeliği
Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Kararları
Üniversite Yönetmelikleri
| |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030222752
ISCO 08
ISCO 08
Bilişim sektöründe oluşan ara eleman ihtiyacını karşılamak amacıyla hazırlanmış bir ön lisans programıdır. Bilgisayar teknolojilerindeki problemleri tanımlama, analiz ve çözme kabiliyetine sahip, yaşam boyu öğrenmeyi ve öğrendiklerini en iyi şekilde uygulamayı hedefleyen, mesleki, ahlaki ve sosyal sorumluluklarını bilen, insana, topluma ve doğaya saygılı, takım çalışmasına uyumlu ve katılımcı teknikerler yetiştirmektir.
Bilgisayar Laboratuvarları: Donanımlı bilgisayarlar ve yazılımlarla uygulamalı dersler için ortam sağlar.
Kütüphane: Basılı ve dijital kaynaklara erişim imkânı sunar.
Online Eğitim Platformları: Uzaktan eğitim veya destekleyici materyaller için kullanılır (örneğin, Learning Management System - LMS).
Proje Geliştirme Alanları: Grup çalışmaları ve uygulama geliştirme projeleri için ayrılmış alanlardır.
Seminer ve Workshop Alanları: Sektör profesyonelleriyle etkileşim ve güncel teknoloji eğitimleri için kullanılır.
Sanal Sunucular ve Bulut Sistemleri: Gerçek dünya uygulamalarını deneyimlemek için altyapı sağlar.
- Temel Programlama Becerileri: Farklı programlama dillerini kullanarak yazılım geliştirme yeteneği kazanma.
- Algoritma ve Problem Çözme: Problemleri analiz etme ve algoritmalar geliştirerek çözümler üretme.
- Veritabanı Yönetimi: Veritabanı tasarımı, yönetimi ve SQL kullanımı bilgisi edinme.
- Web ve Mobil Uygulama Geliştirme: Modern araçlarla web ve mobil uygulamalar geliştirebilme becerisi.
- Ağ ve Sistem Yönetimi: Bilgisayar ağları ve sistem yönetimi konularında temel bilgi ve beceri kazanma.
- Teknik Dokümantasyon: Yazılım geliştirme süreçlerinde teknik dokümantasyon hazırlayabilme.
- Ekip Çalışması ve İletişim: Proje bazlı ekip çalışmalarında etkin iletişim kurabilme.
- Güncel Teknolojilere Hakimiyet: Yazılım sektöründeki yenilikleri takip ederek uygulayabilme.
- Etik ve Mesleki Sorumluluk: Mesleki etik kurallara uygun çalışma bilinci geliştirme.
- Yaşam Boyu Öğrenme: Sürekli öğrenme ve kendini geliştirme becerisi kazanma.
- Ders Notu Puan Aralığı Katsayı
- AA 88-100 4.0
- BA 81-87 3.5
- DC 45-54 1.5
- DD 40-44 1.0
- FD 30-39 0.5
- FF 0-29 0
- GM- Girmedi,
- TK- Tekrar,
- DZ-Devamsız,
- TR-Transfer Dersler,
- G-geçti,
- K-Kaldı,
- ERA –Erasmus Sırasında Alınan Dersler,
- ÖD- Öğrenci Değişimi Programı Sırasında Dersler
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme
Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Bilgisayar Programcılığı Programı, MEDEK (Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği) tarafından akredite edilmiştir.
Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihleri: 01.01.2025- 31.12.2028
- Lise veya dengi bir okuldan mezun olmak.
- ÖSYM tarafından yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) sonucu ilgili puan türünden yeterli puanı almak.
- Mezunlar, Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile Bilgisayar Mühendisliği, Yazılım Mühendisliği, Yönetim Bilişim Sistemleri gibi 4 yıllık lisans programlarına geçiş yapabilirler.
- İş dünyasında yazılım geliştirme, web tasarımı, sistem yönetimi ve veri analizi gibi alanlarda çalışabilirler.
- Mezuniyet sonrası, sektör odaklı sertifika programlarına katılarak uzmanlıklarını geliştirebilirler.
Yükseköğretim Kanunu (2547 Sayılı Kanun)
- Türkiye'deki yükseköğretim kurumlarının kuruluşu, işleyişi ve eğitim faaliyetleri bu kanuna dayanır.
Meslek Yüksekokulları Yönetmeliği
- Meslek yüksekokullarının eğitim-öğretim süreçleri, programların hazırlanması ve uygulanmasıyla ilgili esasları düzenler.
Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Kararları
- Programların açılması, müfredatlarının onaylanması ve denetimi YÖK tarafından belirlenir ve yürütülür.
Üniversite Yönetmelikleri
- İstanbul Gedik Üniversitesi’nin kendi iç yönetmelikleri, yönergeleri ve senato kararları, programın detaylarını ve uygulamalarını belirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030222752 | |
Qualification Title | Computer Programming Associate Degree (Evening Education) | |
Awarding Body | Gedik University | |
Awarding Body Contact | Cumhuriyet Neighborhood, İlkbahar Street, No: 1-3-5, Yakacık, 34876 Kartal, Istanbul, Türkiye | |
Awarding Body Url | http://www.gedik.edu.tr | |
Orientation | General | |
EQF Level | 5 | 5 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025 |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Computer use | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | It is an associate degree program designed to meet the need for intermediate staff in the IT sector. The program aims to train technicians who have the ability to identify, analyze, and solve problems in computer technologies, embrace lifelong learning and apply what they have learned in the best way possible, are aware of their professional, ethical, and social responsibilities, respect people, society, and nature, and are compatible with teamwork and participative. | |
Learning Environments | Computer Laboratories: Provide an environment for practical lessons with equipped computers and software. | |
Description |
| |
Key Competencies | Has intermediate proficiency in the following key competencies.
| |
Further Info | 1. The methods of measurement and evaluation, types of exams, and their contribution to the course success grade are determined by the Senate of Istanbul Gedik University in accordance with the fundamental principles set by the Higher Education Council (YÖK). 2. Different methods such as assignments, projects, practicals, mid-term exams, and final exams are used in measurement and evaluation. 3. Letter-based grading systems are used in evaluating student performance. Lecture Notes Score Range Coefficient AA 88-100 4.0 BA 81-87 3.5 BB 76-80 3.5 CB 65-75 2.5 CC 55-64 2.0 DC 45-54 1.5 DD 40-44 1.0 FD 30-39 0.5 FF 0-29 0
GM- He didn't enter, TK- Again, DZ-Discontinuous, TR-Transfer Lessons, G-passed, K-Fail, ERA – Lessons Learned During Erasmus, LO- Courses During Student Exchange Program | |
Quality Assurance | Certainly! Here's the translation of the text: In order to ensure the quality of higher education programs: • YÖK (The Council of Higher Education) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, teaching, and other activities in higher education institutions. • "University Monitoring and Evaluation Reports," which are prepared annually for higher education institutions within the framework of criteria determined by YÖK, are published. These reports, which include both quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. • YÖK publishes the "Private Higher Education Institutions Report" annually, which contains academic, administrative, and financial data on private higher education institutions. The reports, including both quantitative and qualitative evaluations of private higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of associate degree programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Teaching Programs: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria necessary for the establishment of associate degree departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of associate degree programs and the learning outcomes to be achieved by students in each diploma program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles set by YÖK. 1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with YÖK’s approval. 2. Assessment and Evaluation: The assessment and evaluation of the learning outcomes that each associate degree program aims to achieve is carried out in accordance with the principles determined by YÖK, based on the education, teaching, and examination regulations prepared by higher education institutions. 3. Certification: Students enrolled in associate degree programs are awarded an associate degree diploma upon successfully completing the required course credits and other obligations specified by the higher education institutions. 4. Self-Evaluation and External Evaluation: As part of continuous monitoring, higher education institutions enter their "Institutional Self-Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" it prepares on the external evaluation of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions made by accredited or recognized accreditation bodies authorized by YÖKAK also demonstrate that the programs meet the required quality assurance standards. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications specified by its regulations. Computer Programming Program has been accredited by MEDEK (Vocational Education Evaluation and Accreditation Association). Accreditation Start/End Dates: 01.01.2025- 31.12.2028 | |
Access Requirements |
| |
Conditions for Success | Completing a minimum of 120 ECTS course credits. Successfully completing all courses (with no grades of GM, DZ, K, FD, or FF). Having a minimum cumulative grade point average of 2.00 on a 4.00 scale. | |
Progression Paths (Relationship Type) |
| |
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education** 1.1. Regulation on the Principles of Transition Between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Bachelor's Degree Studies for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030222752
ISCO 08
ISCO 08
It is an associate degree program designed to meet the need for intermediate staff in the IT sector. The program aims to train technicians who have the ability to identify, analyze, and solve problems in computer technologies, embrace lifelong learning and apply what they have learned in the best way possible, are aware of their professional, ethical, and social responsibilities, respect people, society, and nature, and are compatible with teamwork and participative.
Computer Laboratories: Provide an environment for practical lessons with equipped computers and software.
Library: Offers access to printed and digital resources.
Online Learning Platforms: Used for distance education or supplementary materials (e.g., Learning Management System - LMS).
Project Development Areas: Dedicated spaces for group work and application development projects.
Seminar and Workshop Areas: Used for interaction with industry professionals and training on current technologies.
Virtual Servers and Cloud Systems: Provide infrastructure to experience real-world applications.
- Basic Programming Skills: Gaining the ability to develop software using different programming languages.
- Algorithm and Problem Solving: Analyzing problems and producing solutions by developing algorithms.
- Database Management: Acquiring knowledge in database design, management, and SQL usage.
- Web and Mobile Application Development: Developing web and mobile applications using modern tools.
- Network and System Management: Gaining fundamental knowledge and skills in computer networks and system management.
- Technical Documentation: Preparing technical documentation during software development processes.
- Teamwork and Communication: Establishing effective communication in project-based teamwork.
- Proficiency in Current Technologies: Keeping up with and applying innovations in the software industry.
- Ethical and Professional Responsibility: Developing awareness of working in accordance with professional ethical rules.
- Lifelong Learning: Acquiring the skills for continuous learning and self-improvement.
Has intermediate proficiency in the following key competencies.
- Literacy
- Multilingual proficiency
- Mathematical competence and proficiency in science, technology, and engineering
- Digital competence
- Personal, social, and learning-to-learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurship competence
- Cultural awareness and expression competence
1. The methods of measurement and evaluation, types of exams, and their contribution to the course success grade are determined by the Senate of Istanbul Gedik University in accordance with the fundamental principles set by the Higher Education Council (YÖK).
2. Different methods such as assignments, projects, practicals, mid-term exams, and final exams are used in measurement and evaluation.
3. Letter-based grading systems are used in evaluating student performance.
Lecture Notes Score Range Coefficient
AA 88-100 4.0
BA 81-87 3.5
BB 76-80 3.5
CB 65-75 2.5
CC 55-64 2.0
DC 45-54 1.5
DD 40-44 1.0
FD 30-39 0.5
FF 0-29 0
GM- He didn't enter,
TK- Again,
DZ-Discontinuous,
TR-Transfer Lessons,
G-passed,
K-Fail,
ERA – Lessons Learned During Erasmus,
LO- Courses During Student Exchange Program
Certainly! Here's the translation of the text:
In order to ensure the quality of higher education programs:
• YÖK (The Council of Higher Education) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, teaching, and other activities in higher education institutions.
• "University Monitoring and Evaluation Reports," which are prepared annually for higher education institutions within the framework of criteria determined by YÖK, are published. These reports, which include both quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
• YÖK publishes the "Private Higher Education Institutions Report" annually, which contains academic, administrative, and financial data on private higher education institutions. The reports, including both quantitative and qualitative evaluations of private higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
The quality assurance of associate degree programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Teaching Programs: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria necessary for the establishment of associate degree departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of associate degree programs and the learning outcomes to be achieved by students in each diploma program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles set by YÖK. 1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with YÖK’s approval.
2. Assessment and Evaluation: The assessment and evaluation of the learning outcomes that each associate degree program aims to achieve is carried out in accordance with the principles determined by YÖK, based on the education, teaching, and examination regulations prepared by higher education institutions.
3. Certification: Students enrolled in associate degree programs are awarded an associate degree diploma upon successfully completing the required course credits and other obligations specified by the higher education institutions.
4. Self-Evaluation and External Evaluation: As part of continuous monitoring, higher education institutions enter their "Institutional Self-Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" it prepares on the external evaluation of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions made by accredited or recognized accreditation bodies authorized by YÖKAK also demonstrate that the programs meet the required quality assurance standards. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications specified by its regulations.
Computer Programming Program has been accredited by MEDEK (Vocational Education Evaluation and Accreditation Association).
Accreditation Start/End Dates: 01.01.2025- 31.12.2028
- Graduating from a high school or an equivalent institution.
- Obtaining a sufficient score in the relevant score type from the Higher Education Institutions Exam (YKS) conducted by ÖSYM.
- Graduates can transfer to 4-year bachelor's programs such as Computer Engineering, Software Engineering, and Management Information Systems through the Vertical Transfer Exam (DGS).
- They can work in fields such as software development, web design, system administration, and data analysis in the business world.
- After graduation, they can enhance their expertise by participating in sector-specific certification programs.
1. Law No. 2547 on Higher Education**
1.1. Regulation on the Principles of Transition Between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Bachelor's Degree Studies for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board
The qualification is valid at all times.
