Yeterlilik Kodu | TR0030031901 | |
Yeterlilik Adı | Bilgisayar Programcılığı (Teknik Bilimler MYO) Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kayseri Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Mevlâna Mahallesi 15 Temmuz Yerleşkesi Küme evler No:5 38280 Talas / KAYSERİ | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.kayseri.edu.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | 5 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Bilgisayar kullanımı | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 : 2514.01 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Yüksekokulumuzun misyonu; ülkemizin temel değerleri ve stratejik hedeflerine uygun eğitim sunmak, evrensel geçerliliği olan bilgi ve beceriler ile donatılmış bireyler yetiştirmek; bilime katkı sağlayacak, ülkede ve dünyada kullanılabilir ve paydaşlara yararlı olacak bilgi ve teknoloji üretmek; mensuplarının ve toplumun sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif gelişimine katkı sağlayacak etkinlikler düzenlemektir. Vizyonumuz; bilimsel çalışmalarda, bilgi ve teknoloji üretiminde, kültürel, sosyal, sanatsal ve sportif etkinliklerde Türkiye’de önde gelen ve dünyada saygın; mezunları tercih edilen ve aranan; uluslararası nitelikte öğrenci ve öğretim elemanı yapısına sahip; paydaşların gereksinimlerini hızlı, kaliteli ve etkili çözümlerle karşılayan öncü bir yüksekokul olmaktır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde aynı zamanda endüstride ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Dijital Yetkinlik:
Girişimcilik Yetkinliği:
Matematiksel, Bilimsel ve Teknolojik Yetkinlik:
Kişisel, Sosyal ve Öğrenmeyi Öğrenme Yetkinliği:
Sürekli öğrenme ve mesleki gelişime açık olma | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise %60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler, o dersi başarmış sayılırlar. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır. | |
Giriş Şartı | Kayseri Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Programlarına; ilgili Meslek Lisesinden mezun olan öğrenciler ve diğer lise ve Meslek lisesi mezunu öğrenciler, Yükseköğretim Kurulu Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan sınav sonucunda TYT sınavında yeterli puanı almış ve özel şartları taşıyan öğrenciler alınmaktadır. Programlara ayrıca, yatay geçiş yoluyla da öğrenci kabul edilmektedir. Bu geçişler bir yönerge ile düzenlenmiştir ve öğrenciler farklı yükseköğretim kurumlarının diploma programları veya aynı yükseköğretim kurumu içindeki diploma programları arasında ancak önceden ilan edilen sayı ve geçiş şartları çerçevesinde geçiş yapabilirler. | |
Başarma Şartları | 1- 4 dönemden oluşan 2 yıllık eğitimi tamamlamak. 2- Toplam 120 AKTS krediyi tamamlamak. 3- Genel Not Ortalamasının 2.00 ve üzeri olması. 4- 30 günlük yaz stajını tamamlamak. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlar, kurumların bilgi işlem merkezlerinde, yazılım firmalarında, bilgisayar alanında teknik servis hizmeti veren firmalarda, teknoloji mağazalarında, internet servis sağlayıcılarında, iletişim sektöründe, internet üzerinden e-ticaret yapan firmalarda, radyo ve televizyon yayını yapan kuruluşlarda, reklam şirketlerinde, eğitim kurumlarında, araştırma merkezlerinde, banka ve sigorta şirketlerinde ve kamu kurum ve kuruluşlarında çalışabilmektedirler. Kamu Personel Seçme Sınavı’na (KPSS) giren mezunlar Bilgisayar Programcısı olarak atanabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030031901
ISCO 08 : 2514.01
ISCO 08 : 2514.01
Yüksekokulumuzun misyonu; ülkemizin temel değerleri ve stratejik hedeflerine uygun eğitim sunmak, evrensel geçerliliği olan bilgi ve beceriler ile donatılmış bireyler yetiştirmek; bilime katkı sağlayacak, ülkede ve dünyada kullanılabilir ve paydaşlara yararlı olacak bilgi ve teknoloji üretmek; mensuplarının ve toplumun sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif gelişimine katkı sağlayacak etkinlikler düzenlemektir. Vizyonumuz; bilimsel çalışmalarda, bilgi ve teknoloji üretiminde, kültürel, sosyal, sanatsal ve sportif etkinliklerde Türkiye’de önde gelen ve dünyada saygın; mezunları tercih edilen ve aranan; uluslararası nitelikte öğrenci ve öğretim elemanı yapısına sahip; paydaşların gereksinimlerini hızlı, kaliteli ve etkili çözümlerle karşılayan öncü bir yüksekokul olmaktır.
Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde aynı zamanda endüstride ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Bilgisayar alanıyla ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
- İş sağlığı ve güvenliği, çevresel bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
- Bilgisayar alanıyla ilgili güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.
- Bilgisayar alanıyla ilgili temel bilişim teknolojilerini ve uygulamaları etkin bir şekilde kullanabilir.
- Bilgisayar alanlarında karşılaşılan problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir.
- Hem teknik hem de teknik olmayan ortamlarda yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanmayı öğrenir.
- Bilgisayar alanıyla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda araştırma yapabilme, projelerde görev alabilme, verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme, eleştirel olarak değerlendirebilme ve çözüm önerileri geliştirebilme becerilerine sahip olur.
- Sürekli öğrenme bakış açısı ile güncel ve yenilikçi teknoloji ve uygulamaları takip edebilir.
- Bilgisayar alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
- Bir yabancı dili kullanarak bilgisayar alanındaki güncel bilgileri takip eder ve iletişim kurmada kullanır.
Dijital Yetkinlik:
- Algoritmik düşünme, programlama ve yazılım geliştirme becerileri
- Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma
- Veri güvenliği ve etik bilişim farkındalığı
Girişimcilik Yetkinliği:
- İş kurma ve yönetme konusunda temel bilgi ve beceriler
- Yenilikçi çözümler üretme ve problem çözme becerisi
- Risk alma ve fırsatları değerlendirme yeteneği
Matematiksel, Bilimsel ve Teknolojik Yetkinlik:
- Bilgisayar bilimleri, yazılım ve donanım alanlarında teknik bilgi
- Mantıksal düşünme ve analitik problem çözme becerileri
- Mühendislik ve teknolojik uygulamalara yönelik farkındalık
Kişisel, Sosyal ve Öğrenmeyi Öğrenme Yetkinliği:
- Takım çalışması ve iş birliği becerisi
- Eleştirel düşünme ve analitik yaklaşım
Sürekli öğrenme ve mesleki gelişime açık olma
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise %60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler, o dersi başarmış sayılırlar.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
- Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
- Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
Kayseri Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Programlarına; ilgili Meslek Lisesinden mezun olan öğrenciler ve diğer lise ve Meslek lisesi mezunu öğrenciler, Yükseköğretim Kurulu Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan sınav sonucunda TYT sınavında yeterli puanı almış ve özel şartları taşıyan öğrenciler alınmaktadır. Programlara ayrıca, yatay geçiş yoluyla da öğrenci kabul edilmektedir. Bu geçişler bir yönerge ile düzenlenmiştir ve öğrenciler farklı yükseköğretim kurumlarının diploma programları veya aynı yükseköğretim kurumu içindeki diploma programları arasında ancak önceden ilan edilen sayı ve geçiş şartları çerçevesinde geçiş yapabilirler.
Mezunlar, kurumların bilgi işlem merkezlerinde, yazılım firmalarında, bilgisayar alanında teknik servis hizmeti veren firmalarda, teknoloji mağazalarında, internet servis sağlayıcılarında, iletişim sektöründe, internet üzerinden e-ticaret yapan firmalarda, radyo ve televizyon yayını yapan kuruluşlarda, reklam şirketlerinde, eğitim kurumlarında, araştırma merkezlerinde, banka ve sigorta şirketlerinde ve kamu kurum ve kuruluşlarında çalışabilmektedirler. Kamu Personel Seçme Sınavı’na (KPSS) giren mezunlar Bilgisayar Programcısı olarak atanabilmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030031901 | |
Qualification Title | Computer Programming Associate Degree Diploma | |
Awarding Body | Kayseri University | |
Awarding Body Contact | Kayseri University Rectorate, Mevlana Neighborhood 15 Temmuz Campus Kümeevler No:5 38280 Talas / KAYSERI | |
Awarding Body Url | https://www.kayseri.edu.tr/ | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | 5 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025 |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Computer use | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 : 2514.01 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | The mission of our vocational school is to provide education in line with the fundamental values and strategic goals of our country, to train individuals equipped with universally valid knowledge and skills, to produce knowledge and technology that will contribute to science and be beneficial to stakeholders both nationally and internationally, and to organize activities that contribute to the social, cultural, artistic, and sports development of its members and society. Our vision is to be a leading vocational school in Turkey and a respected institution worldwide in scientific studies, knowledge and technology production, cultural, social, artistic, and sports activities; to have graduates who are preferred and sought after; to have an internationally recognized student and faculty structure; and to provide fast, high-quality, and effective solutions to stakeholders' needs | |
Learning Environments | Education and training are conducted in formal education settings. Additionally, practical training is carried out in laboratories and workshops within higher education institutions, as well as through internships or workplace training in industries and businesses. | |
Description |
| |
Key Competencies | Digital Competency:
Entrepreneurial Competency:
Mathematical, Scientific, and Technological Competency:
Personal, Social, and Learning to Learn Competency:
| |
Further Info | Each student must enroll in courses at the beginning of the semester and attend at least 70% of the courses and 80% of the practical applications to take the final exam. Students are required to take at least one midterm exam and a final exam for each course. The contribution of the midterm exam (including assignments, laboratory exams, quizzes, etc.) to the final grade is 40%, while the final exam contributes 60%. All exams are evaluated on a 100-point scale. A minimum score of 50 is required in the final exam. Students who receive letter grades AA, BA, BB, CB, or CC are considered to have successfully passed the course. | |
Quality Assurance | To ensure the quality of higher education programs:
The quality assurance of associate degree programs in higher education is ensured in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs." To ensure the quality of higher education programs:
Certification: Students enrolled in associate degree programs are awarded an associate degree diploma upon successfully completing the course credits and other requirements determined by higher education institutions. | |
Access Requirements | Students who have graduated from relevant vocational high schools and other high school graduates who meet the required score in the Higher Education Council Measurement, Selection, and Placement Center’s (ÖSYM) exam (TYT) and fulfill specific conditions are admitted to Kayseri University Technical Sciences Vocational School programs. Additionally, students can transfer to the programs through horizontal transfer, which is regulated by a directive, allowing students to transfer between diploma programs of different higher education institutions or within the same institution, provided they meet the announced number and transfer conditions. | |
Conditions for Success | Completion of the 2-year education consisting of 4 semesters. Completion of a total of 120 ECTS credits. Attainment of a minimum GPA of 2.00 or above. Completion of a 30-day summer internship. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates can work in IT departments of institutions, software companies, firms providing technical service in the computing field, technology stores, internet service providers, communication sectors, e-commerce firms, radio and television broadcasting organizations, advertising companies, educational institutions, research centers, banks, insurance companies, and public institutions and organizations. Graduates who take the Public Personnel Selection Examination (KPSS) can be appointed as Computer Programmers. | |
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transition between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor Programs, and Inter-Institutional Credit Transfer at Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Distance Education Associate Degree Program Graduates to Bachelor's Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | The qualification is permanently valid. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030031901
ISCO 08 : 2514.01
ISCO 08 : 2514.01
The mission of our vocational school is to provide education in line with the fundamental values and strategic goals of our country, to train individuals equipped with universally valid knowledge and skills, to produce knowledge and technology that will contribute to science and be beneficial to stakeholders both nationally and internationally, and to organize activities that contribute to the social, cultural, artistic, and sports development of its members and society.
Our vision is to be a leading vocational school in Turkey and a respected institution worldwide in scientific studies, knowledge and technology production, cultural, social, artistic, and sports activities; to have graduates who are preferred and sought after; to have an internationally recognized student and faculty structure; and to provide fast, high-quality, and effective solutions to stakeholders' needs
Education and training are conducted in formal education settings. Additionally, practical training is carried out in laboratories and workshops within higher education institutions, as well as through internships or workplace training in industries and businesses.
- Acquires fundamental, up-to-date, and practical knowledge in the field of computing.
- Gains knowledge about occupational health and safety, environmental awareness, and quality processes.
- Follows and effectively uses current developments and applications in the computing field.
- Effectively utilizes fundamental information technologies and applications related to computing.
- Develops the ability to independently evaluate and propose solutions to problems and issues encountered in computing with an analytical and critical approach.
- Learns to use written and verbal communication skills in both technical and non-technical environments.
- Possesses the ability to conduct research, participate in projects, interpret data, analyze, identify problems, critically evaluate, and develop solution proposals based on acquired knowledge in computing.
- Maintains a lifelong learning perspective by following current and innovative technologies and applications.
- Adheres to social, scientific, cultural, and ethical values in the collection, application, and dissemination of data related to computing.
- Uses a foreign language to follow current information in the computing field and communicate effectively.
Digital Competency:
- Algorithmic thinking, programming, and software development skills
- Effective use of information and communication technologies
- Awareness of data security and ethical computing
Entrepreneurial Competency:
- Fundamental knowledge and skills in establishing and managing a business
- Innovative problem-solving skills
- Ability to take risks and evaluate opportunities
Mathematical, Scientific, and Technological Competency:
- Technical knowledge in computer science, software, and hardware fields
- Logical thinking and analytical problem-solving skills
- Awareness of engineering and technological applications
Personal, Social, and Learning to Learn Competency:
- Teamwork and collaboration skills
- Critical thinking and analytical approach
- Willingness for lifelong learning and professional development
Each student must enroll in courses at the beginning of the semester and attend at least 70% of the courses and 80% of the practical applications to take the final exam. Students are required to take at least one midterm exam and a final exam for each course. The contribution of the midterm exam (including assignments, laboratory exams, quizzes, etc.) to the final grade is 40%, while the final exam contributes 60%. All exams are evaluated on a 100-point scale. A minimum score of 50 is required in the final exam. Students who receive letter grades AA, BA, BB, CB, or CC are considered to have successfully passed the course.
To ensure the quality of higher education programs:
- The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising the education, training, and other activities carried out in higher education institutions.
- Each year, "University Monitoring and Evaluation Reports" for higher education institutions are prepared and published by YÖK based on the criteria it determines. These reports include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions and are shared with the public.
- YÖK also publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report" annually, which includes academic, administrative, and financial data related to foundation higher education institutions. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations, are made publicly available by YÖK.
The quality assurance of associate degree programs in higher education is ensured in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs."
To ensure the quality of higher education programs:
- Curriculum Development and Approval:
- YÖK establishes the minimum standards and criteria required for the establishment of associate degree departments and programs in higher education institutions.
- The curriculum of associate degree programs and the learning outcomes that each diploma program aims to provide are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles set by YÖK.
- The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
- Assessment and Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes provided by each associate degree program are conducted in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions based on the fundamental principles set by YÖK.
Certification: Students enrolled in associate degree programs are awarded an associate degree diploma upon successfully completing the course credits and other requirements determined by higher education institutions.
Students who have graduated from relevant vocational high schools and other high school graduates who meet the required score in the Higher Education Council Measurement, Selection, and Placement Center’s (ÖSYM) exam (TYT) and fulfill specific conditions are admitted to Kayseri University Technical Sciences Vocational School programs. Additionally, students can transfer to the programs through horizontal transfer, which is regulated by a directive, allowing students to transfer between diploma programs of different higher education institutions or within the same institution, provided they meet the announced number and transfer conditions.
Graduates can work in IT departments of institutions, software companies, firms providing technical service in the computing field, technology stores, internet service providers, communication sectors, e-commerce firms, radio and television broadcasting organizations, advertising companies, educational institutions, research centers, banks, insurance companies, and public institutions and organizations. Graduates who take the Public Personnel Selection Examination (KPSS) can be appointed as Computer Programmers.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transition between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor Programs, and Inter-Institutional Credit Transfer at Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Distance Education Associate Degree Program Graduates to Bachelor's Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is permanently valid.
