Yeterlilik Kodu | TR0030016324 | |
Yeterlilik Adı | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Başkent Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Bağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.baskent.edu.tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Bilgisayar kullanımı | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | Bu programın amacı, eğitim sorunlarına sorgulama, problem çözme, araştırma yapma ve yürütme tekniklerini kullanarak bilimsel ve pratik çözümler getiren bireyleri topluma kazandırmaktır. Adayların yaşam boyu öğrenme prensibini kullanan ve yaygınlaştıran ve teknoloji ile eğitimi pragmatik şekillerde birleştirebilen bireyler olması beklenmektedir. | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, F1, F2, K ya da Z notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 120 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması gerekmektedir.Danışman yönetiminde bitirme tezi hazırlamak ve tez savunma sınavında başarılı olmak zorundadırlar. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü mezunları T.C. Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı devlet ve özel statülü okullarda öğretmen, eğitim alanına bilişim hizmetleri sunan devlet kurumlarında ve özel kurumlarda öğretim teknoloğu ve bilişim dünyasında eğitim yazılımları geliştirme, uzaktan eğitim içeriği geliştirme ve proje yönetimi gibi çok farklı alanlarda görev alabilirler. Ayrıca üniversitelerin ilgili bölümlerinde akademisyen olarak çalışabilirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030016324
ISCO:08
ISCO:08
Bu programın amacı, eğitim sorunlarına sorgulama, problem çözme, araştırma yapma ve yürütme tekniklerini kullanarak bilimsel ve pratik çözümler getiren bireyleri topluma kazandırmaktır. Adayların yaşam boyu öğrenme prensibini kullanan ve yaygınlaştıran ve teknoloji ile eğitimi pragmatik şekillerde birleştirebilen bireyler olması beklenmektedir.
- Düşünen, sorgulayan, yaratıcı ve problem çözme becerilerine sahip olabilme.
- Kendi öğrenme ihtiyaçlarını belirleyebilme ve farklı öğrenme ortamlarında kendi öğrenme süreçlerini organize edebilme.
- Bağımsız bir şekilde kendi profesyonel gelişimine yönelik planlama yapabilme ve bunu uygulayabilme.
- Yaşam boyu öğrenmeyi toplumda her kesime kabul ettirebilecek ve ulaştırabilecek bilgi ve becerilere sahip olmalı.
- Bilimsel araştırma yapabilecek temel bilgi ve becerilere sahip olabilme.
- Bilimsel bir temelde yeni analiz ve problem çözme modelleri geliştirebilecek genel becerilere sahip olma.
- Alanyazında yapılan araştırmaları nicel ve nitel analiz yöntemleriyle yorumlayabilme ve benzer çalışmalar yapabilme.
- Eğitim teknolojileri alanına özgü kullanılan bilimsel metotları kavrayabilme ve bu alan ile ilgili diğer alanlardaki genel bilgiye sahip olabilme.
- Eğitim teknolojileri alanındaki bilimsel çalışmalar konusunda geniş bilgi sahibi olabilme.
- Eğitim teknolojileri alanındaki temel kavramları bilimsel temelde anlama ve bu bilgiyi alanındaki bilimsel problemleri tanımlayabilecek şekilde yansıtabilme.
- Eğitim teknolojileri alanındaki bilimsel kuramları ve yöntemleri karşılaştırabilme, bunlar arasında amacına en uygun olanları seçebilme.
- Eğitim teknolojileri ile ilgili uluslararası standartların farkında olabilme ve bunları takip edebilme.
- Eğitim teknolojilerinin etkin kullanımı konusunda ülkemizde bilimsel ve pratik birikimin oluşmasına katkı sağlayabilme.
- Eğitim teknolojileri alanında çalışması sonucu edindiği bilgiyi hem akademik düzeyde hem de bu alanda uzman olmayan akranları ile iletişime geçerek paylaşabilme.
- Teknoloji alanında meydana gelen gelişimleri eğitim sorunlarına pratik ve bilimsel çözümler getirmek için öneriler sunabilme ve uygulamalar tasarlama ve geliştirme.
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü mezunları T.C. Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı devlet ve özel statülü okullarda öğretmen, eğitim alanına bilişim hizmetleri sunan devlet kurumlarında ve özel kurumlarda öğretim teknoloğu ve bilişim dünyasında eğitim yazılımları geliştirme, uzaktan eğitim içeriği geliştirme ve proje yönetimi gibi çok farklı alanlarda görev alabilirler. Ayrıca üniversitelerin ilgili bölümlerinde akademisyen olarak çalışabilirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030016324 | |
Qualification Title | Computer Education and Instructional Technology Master's Degree | |
Awarding Body | Başkent University | |
Awarding Body Contact | Bağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara | |
Awarding Body Url | https://www.baskent.edu.tr/en/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Computer use | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the program. Assessment methods may include classical test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the program, cumulative GPA must be at least 2.70. Letter grades and their associated coefficients are as follows; A 4,0 A- 3,7 B+ 3,3 B 3,0 B- 2,7 C+ 2,3 C 2,0 F1 0,0 F2 0,0 Grade Factor Grade Interval(over 100) A 4 95-100 A- 3,7 90-94 B+ 3,3 85-89 B 3 80-84 B- 2,7 75-79 C+ 2,3 70-74 C 2 65-69 F1 0 0-49 F2 0 - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme. | |
Conditions for Success | The program requires a minimum of seven courses with a total of 120 ECTS credits,one non-credit seminar course and a non-credit thesis studies. Students must register for thesis studies the latest at the beginning of their third semester. Registration is renewed every semester then on. At the end of the seminar course, students are required to give a 50-minute oral presentation outlining the scope of their thesis work and the work they have done up until that time. The presentation is open to an audience.The advisor grades student presentation by taking into account the evaluation of the lecturers present. Upon the completion of all requirements of a program and submission of all the following documents to the Institutes, students are entitled to receive a diploma: Jury reports Bound copies of dissertation or written work Three CDs of the recorded dissertation or written work The data entrance form and permission slip for the dissertation required by the University Library and Higher Education Board. Only after all the required documents are submitted to the Institute does the student receive a diploma. The name of the department program completed will appear on the diploma. All diplomas are signed by the Director of the Institute and the President of the University. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduate students of the department can be employed as teachers or instructional technologists in public or private schools affiliated with The Ministry of National Education, or as academicians in the universities. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030016324
ISCO:08
ISCO:08
A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the program. Assessment methods may include classical test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the program, cumulative GPA must be at least 2.70. Letter grades and their associated coefficients are as follows; A 4,0 A- 3,7 B+ 3,3 B 3,0 B- 2,7 C+ 2,3 C 2,0 F1 0,0 F2 0,0 Grade Factor Grade Interval(over 100) A 4 95-100 A- 3,7 90-94 B+ 3,3 85-89 B 3 80-84 B- 2,7 75-79 C+ 2,3 70-74 C 2 65-69 F1 0 0-49 F2 0 -
General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme.
Graduate students of the department can be employed as teachers or instructional technologists in public or private schools affiliated with The Ministry of National Education, or as academicians in the universities.
Qualification is continuous