Yeterlilik Kodu

TR0030220939

Yeterlilik Adı
Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumKırıkkale Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE
Sorumlu Kurum URLhttp://www.kku.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Bilgisayar kullanımı
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2 Yıl
Program Profili (Amaç)

Program, yüksek lisans eğitiminde çağdaş yaklaşımları temele alarak yürüttüğü yüksek lisans programıyla; çağdaş ölçme-değerlendirme yaklaşımlardan haberdar, teknolojik gelişmeler doğrultusunda öğretim faaliyetlerini düzenleyebilen, farklı öğretim yöntem ve stratejilerini öğretim süreçlerinde kullanabilen, alanında yapılan çalışmaları takip edebilen nitelikli bireyler yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
 

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bilgisayar ve öğretim teknolojileri alanıyla ilgili kuram ya da uygulamalara bilimsel ve üst düzey düşünme becerileri ile yaklaşılabilme
  • Bilgisayar ve öğretim teknolojilerine ilişkin temel kavram ve ilkelerini alanında uzmanlık düzeyinde çalışma yapabilecek yeterlikte kullanabilme
  • Bilgisayar ve öğretim teknolojilerinin kuramsal ve uygulamalı olarak farklı disiplinlerdeki ve disiplinler arası çalışmalardaki yerini değerlendirebilme
  • Bilgisayar ve öğretim teknolojilerinin tüm boyutlarına ilişkin alanyazına ve uygulamaya katkıda bulunacak şekilde bilimsel araştırmalar planlayabilme ve uygulayabilme
  • Bilgisayar ve öğretim teknolojilerine ilişkin güncel araştırmaları ve uygulamaları izleyebilme ve çalışmalarına yansıtabilme
  • Bilgisayar ve Öğretim teknolojilerinin yayılımının ve öğrenme öğretme süreçlerine entegrasyonunun nasıl sağlanabileceği konusunda kuramları temel alarak çözüm önerileri geliştirebilme bu konuda kurumlara rehberlik edebilme
  • Öğrenme-öğretme kuramları temelinde e-öğrenme ortamları tasarlayabilme, geliştirme ve yayılımını sağlayabilme konusundaki çalışmaları analiz edebilme ve raporlayabilme
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bölümümüzde her ders için biri ara sınav diğeri final sınavı olmak üzere 2 sınav yapılmaktadır. Ayrıca, ara sınav ve final sınavına ek olarak öğrenciler için projeler, ödev ve sınavlar düzenlenebilir. Ara sınavların% 40ı, final sınavı ise ilgili dersin ortalama puanında% 60tır. Öğrenciler, bir Yüksek Lisans dersinin başarılı sayılması için en az 70/100 almalıdır. Tüm öğrenciler tezlerini başarılı bir şekilde Fen Bilimleri Enstitüsünün yönetmeliğine göre oluşturulmuş bir jüriye savunmalıdırlar. Kümülatif genel not ortalaması (CGPA) 4.00 üzerinden 3.00den daha az olmayan ve 120 AKTS’yi tamamlamış ve tezini başarı ile savunmuş olan öğrenciler Tezli Yüksek Lisans derecesi almaya hak kazanırlar.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  •  YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  •  YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

Başvuruda kabul edilen lisans programları: Bütün lisans programı mezunlarının başvuruları kabul edilmektedir. Ancak alan dışından gelip programa kesit kayıt hakkı kazananlara bilimsel hazırlık programı uygulanır. Minimum lisans akademik ortalaması 2.25 ALES Minimum Puanı: 60 ( x) EA ( ) SÖZ ( x) SAY Yabancı Dil Puanı: 60

Başarma ŞartlarıKümülatif genel not ortalaması (CGPA) 4.00 üzerinden 3.00den daha az olmayan ve 120 AKTS’yi tamamlamış ve tezini başarı ile savunmuş olan öğrenciler Tezli Yüksek Lisans derecesi almaya hak kazanırlar. Alınması gereken minimum ders sayısı: Yedi ders +Seminer dersi Kazanılması gereken yerel kredi ve AKTS: 21 Kredi/60 AKTS Minimum akademik not ortalaması: 2.50
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı yüksek lisans mezunları, “Bilim Uzmanı” unvanı ile mezun olmaktadırlar. Mezunlar eğitim materyalleri tasarlayan şirketlerde ve üniversitelerin akademik kadrolarında çalışabilmektedirler. Özel sektörde görev alabilecekleri gibi, çeşitli uzaktan eğitim kurumlarında e-öğrenme uzmanı olarak da çalışabilirler. Bunların yanısıra TRT, TÜBİTAK gibi kurum ve kuruluşlarda da yayımcı, uzman ya da uzman yardımcısı gibi kadrolarda istihdam edilebilmektedirler. İsteyen öğrenciler, aynı ana bilim dalının doktora eğitimine devam edebilecekleri gibi, farklı bir alanda da doktora yapabilmektedirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030220939


Yeterlilik Adı
Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Kırıkkale Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Kırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2 Yıl

Program Profili (Amaç)

Program, yüksek lisans eğitiminde çağdaş yaklaşımları temele alarak yürüttüğü yüksek lisans programıyla; çağdaş ölçme-değerlendirme yaklaşımlardan haberdar, teknolojik gelişmeler doğrultusunda öğretim faaliyetlerini düzenleyebilen, farklı öğretim yöntem ve stratejilerini öğretim süreçlerinde kullanabilen, alanında yapılan çalışmaları takip edebilen nitelikli bireyler yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
 


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bilgisayar ve öğretim teknolojileri alanıyla ilgili kuram ya da uygulamalara bilimsel ve üst düzey düşünme becerileri ile yaklaşılabilme
  • Bilgisayar ve öğretim teknolojilerine ilişkin temel kavram ve ilkelerini alanında uzmanlık düzeyinde çalışma yapabilecek yeterlikte kullanabilme
  • Bilgisayar ve öğretim teknolojilerinin kuramsal ve uygulamalı olarak farklı disiplinlerdeki ve disiplinler arası çalışmalardaki yerini değerlendirebilme
  • Bilgisayar ve öğretim teknolojilerinin tüm boyutlarına ilişkin alanyazına ve uygulamaya katkıda bulunacak şekilde bilimsel araştırmalar planlayabilme ve uygulayabilme
  • Bilgisayar ve öğretim teknolojilerine ilişkin güncel araştırmaları ve uygulamaları izleyebilme ve çalışmalarına yansıtabilme
  • Bilgisayar ve Öğretim teknolojilerinin yayılımının ve öğrenme öğretme süreçlerine entegrasyonunun nasıl sağlanabileceği konusunda kuramları temel alarak çözüm önerileri geliştirebilme bu konuda kurumlara rehberlik edebilme
  • Öğrenme-öğretme kuramları temelinde e-öğrenme ortamları tasarlayabilme, geliştirme ve yayılımını sağlayabilme konusundaki çalışmaları analiz edebilme ve raporlayabilme

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bölümümüzde her ders için biri ara sınav diğeri final sınavı olmak üzere 2 sınav yapılmaktadır. Ayrıca, ara sınav ve final sınavına ek olarak öğrenciler için projeler, ödev ve sınavlar düzenlenebilir. Ara sınavların% 40ı, final sınavı ise ilgili dersin ortalama puanında% 60tır. Öğrenciler, bir Yüksek Lisans dersinin başarılı sayılması için en az 70/100 almalıdır. Tüm öğrenciler tezlerini başarılı bir şekilde Fen Bilimleri Enstitüsünün yönetmeliğine göre oluşturulmuş bir jüriye savunmalıdırlar. Kümülatif genel not ortalaması (CGPA) 4.00 üzerinden 3.00den daha az olmayan ve 120 AKTS’yi tamamlamış ve tezini başarı ile savunmuş olan öğrenciler Tezli Yüksek Lisans derecesi almaya hak kazanırlar.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  •  YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  •  YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

Başvuruda kabul edilen lisans programları: Bütün lisans programı mezunlarının başvuruları kabul edilmektedir. Ancak alan dışından gelip programa kesit kayıt hakkı kazananlara bilimsel hazırlık programı uygulanır. Minimum lisans akademik ortalaması 2.25 ALES Minimum Puanı: 60 ( x) EA ( ) SÖZ ( x) SAY Yabancı Dil Puanı: 60


Başarma Şartları
Kümülatif genel not ortalaması (CGPA) 4.00 üzerinden 3.00den daha az olmayan ve 120 AKTS’yi tamamlamış ve tezini başarı ile savunmuş olan öğrenciler Tezli Yüksek Lisans derecesi almaya hak kazanırlar. Alınması gereken minimum ders sayısı: Yedi ders +Seminer dersi Kazanılması gereken yerel kredi ve AKTS: 21 Kredi/60 AKTS Minimum akademik not ortalaması: 2.50

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı yüksek lisans mezunları, “Bilim Uzmanı” unvanı ile mezun olmaktadırlar. Mezunlar eğitim materyalleri tasarlayan şirketlerde ve üniversitelerin akademik kadrolarında çalışabilmektedirler. Özel sektörde görev alabilecekleri gibi, çeşitli uzaktan eğitim kurumlarında e-öğrenme uzmanı olarak da çalışabilirler. Bunların yanısıra TRT, TÜBİTAK gibi kurum ve kuruluşlarda da yayımcı, uzman ya da uzman yardımcısı gibi kadrolarda istihdam edilebilmektedirler. İsteyen öğrenciler, aynı ana bilim dalının doktora eğitimine devam edebilecekleri gibi, farklı bir alanda da doktora yapabilmektedirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030220939

Qualification Title
Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (YL/Tezli) Masters Degree
Awarding BodyKirikkale University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.kku.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasComputer use
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Approaching the theories and praxis in the field of CEIT (Computer Education and Instructional Technology) by utilizing scientific and higher order thinking skills. Being able to utilize the basic concepts and principles of CEIT on their research at the expert level effectively. Evaluating the theoretical and practical position of CEIT with and within transdiciplinary studies. 4. Planning and conducting research regarding the all dimensions of CEIT in order to contribute the literature and practices. Planning and conducting research regarding the all dimensions of CEIT in order to contribute the literature and practices. Following the contemporary trends in CEIT and reflecting them upon their studies. On the basis of contemporary theories, to provide solutions and guidance on the way of diffusion of Computer Education and Instructional Technologies and their integration into learning and teaching process. To analyze and report on design, develop, and dissemination of e-learning environments on the basis of teaching and learning theories.

Key Competencies-
Further Info

In our department, 2 exams are held for each course, one for midterm and one for final exam. Moreover, projects, homework and quiz may be organized for students in addition to the midterms and final exam. Midterms have %40, and final exam have %60 effect on the average score of related course. Students must get at least 70/100 for an MSc course to be considered successful. All students should successfully defend their thesis to a jury which is formed according to the regulations of Graduate School of Natural and Applied Sciences. Students, having successfully complelted all courses (120 ECTS) as well as the compulsory the thesis with a minimum CGPA of 3.00 out of 4.00 can graduate.

Quality Assurance-
Access Requirements

Undergraduate programs accepted in the application: Applications of all undergraduate program graduates are accepted. However, a scientific preparation program is applied to those who come from outside the field and gain the right to enroll in the program.

Conditions for SuccessStudents, having successfully complelted all courses (120 ECTS) as well as the compulsory the thesis with a minimum CGPA of 3.00 out of 4.00 can graduate. A masters degree programme consisted of courses which are not less than 21 credits, seminar, special topics and master thesis study. Masters degree programme in accordance with the European Credit Transfer System (ECTS) consists of courses which are not less than 60 ECTS credits at total and thesis/art study which is not less than 60 ECTS credits at total. Preparing an acceptable thesis proposal until the second semester and completing the master thesis defence examination successfully are sufficient and essential requirements. In addition, students should not subject to conditions which are specified at University Instruction and Examination Regulations. Deadlines for completion of a masters degree can be achieved from Hacettepe University and Graduate Education and Examination Regulation.
Progression Paths (Relationship Type)

Department of Computer Education and Instructional Technology masters degree graduates graduated as a Scientific expert . Graduate scan work of companies which design educational materials and university academic staff. Such as the private sector, they can work in a variety distance education institutions as an e-learning expert. In addition, they can be employed in positions such as assistant specialist or expert in such as the TRT, TUBITAK institutions and organizations. Students, who wish, can continue their education in the same or different department as a doctor.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030220939


Qualification Title
Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (YL/Tezli) Masters Degree

Awarding Body
Kirikkale University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Approaching the theories and praxis in the field of CEIT (Computer Education and Instructional Technology) by utilizing scientific and higher order thinking skills. Being able to utilize the basic concepts and principles of CEIT on their research at the expert level effectively. Evaluating the theoretical and practical position of CEIT with and within transdiciplinary studies. 4. Planning and conducting research regarding the all dimensions of CEIT in order to contribute the literature and practices. Planning and conducting research regarding the all dimensions of CEIT in order to contribute the literature and practices. Following the contemporary trends in CEIT and reflecting them upon their studies. On the basis of contemporary theories, to provide solutions and guidance on the way of diffusion of Computer Education and Instructional Technologies and their integration into learning and teaching process. To analyze and report on design, develop, and dissemination of e-learning environments on the basis of teaching and learning theories.


Key Competencies
-

Further Info

In our department, 2 exams are held for each course, one for midterm and one for final exam. Moreover, projects, homework and quiz may be organized for students in addition to the midterms and final exam. Midterms have %40, and final exam have %60 effect on the average score of related course. Students must get at least 70/100 for an MSc course to be considered successful. All students should successfully defend their thesis to a jury which is formed according to the regulations of Graduate School of Natural and Applied Sciences. Students, having successfully complelted all courses (120 ECTS) as well as the compulsory the thesis with a minimum CGPA of 3.00 out of 4.00 can graduate.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Undergraduate programs accepted in the application: Applications of all undergraduate program graduates are accepted. However, a scientific preparation program is applied to those who come from outside the field and gain the right to enroll in the program.


Conditions for Success
Students, having successfully complelted all courses (120 ECTS) as well as the compulsory the thesis with a minimum CGPA of 3.00 out of 4.00 can graduate. A masters degree programme consisted of courses which are not less than 21 credits, seminar, special topics and master thesis study. Masters degree programme in accordance with the European Credit Transfer System (ECTS) consists of courses which are not less than 60 ECTS credits at total and thesis/art study which is not less than 60 ECTS credits at total. Preparing an acceptable thesis proposal until the second semester and completing the master thesis defence examination successfully are sufficient and essential requirements. In addition, students should not subject to conditions which are specified at University Instruction and Examination Regulations. Deadlines for completion of a masters degree can be achieved from Hacettepe University and Graduate Education and Examination Regulation.

Progression Paths (Relationship Type)

Department of Computer Education and Instructional Technology masters degree graduates graduated as a Scientific expert . Graduate scan work of companies which design educational materials and university academic staff. Such as the private sector, they can work in a variety distance education institutions as an e-learning expert. In addition, they can be employed in positions such as assistant specialist or expert in such as the TRT, TUBITAK institutions and organizations. Students, who wish, can continue their education in the same or different department as a doctor.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address