Yeterlilik Kodu | TR0030016181 | |
Yeterlilik Adı | Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Başkent Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Bağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.baskent.edu.tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Bilgisayar kullanımı | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
- | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 90 | |
Programın Normal Süresi | 1 | |
Program Profili (Amaç) | Bu program uzaktan eğitim olarak sunulmaktadır. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans (Uzaktan Öğretim) programının amacı Milli Eğitim Bakanlığı, yüksek öğretim kurumları, bakanlıklar merkez ve taşra teşkilatı, silahlı kuvvetler ve özel sektörde görev yapan öğretmen ve eğitmenlerin öğretim sistemlerinin teknoloji kullanarak sistematik ve sistemik olarak analizi, tasarımı, geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi konusunda kuramsal ve uygulamalı güncel bilgi ve becerileri edinmelerini sağlamaktır. | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, F1, F2, K ya da Z notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 90 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans (Uzaktan Öğretim) Programı mezunları devlet kurumlarında ve özel kurumlarda öğretim teknoloğu ve bilişim sektöründe eğitim yazılımları geliştirme, uzaktan eğitim içeriği geliştirme ve proje yönetimi gibi çok farklı alanlarda görev alabilirler. Ayrıca üniversitelerin ilgili bölümlerinde akademisyen olarak çalışabilirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030016181
-
-
Bu program uzaktan eğitim olarak sunulmaktadır. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans (Uzaktan Öğretim) programının amacı Milli Eğitim Bakanlığı, yüksek öğretim kurumları, bakanlıklar merkez ve taşra teşkilatı, silahlı kuvvetler ve özel sektörde görev yapan öğretmen ve eğitmenlerin öğretim sistemlerinin teknoloji kullanarak sistematik ve sistemik olarak analizi, tasarımı, geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi konusunda kuramsal ve uygulamalı güncel bilgi ve becerileri edinmelerini sağlamaktır.
- Düşünen, sorgulayan, yaratıcı ve problem çözme becerilerine sahip olabilme.
- Kendi öğrenme ihtiyaçlarını belirleyebilme ve farklı öğrenme ortamlarında kendi öğrenme süreçlerini organize edebilme.
- Bağımsız bir şekilde kendi profesyonel gelişimine yönelik planlama yapabilme ve bunu uygulayabilme.
- Yaşam boyu öğrenmeyi toplumda her kesime kabul ettirebilecek ve ulaştırabilecek bilgi ve becerilere sahip olmalı.
- Bilimsel araştırma yapabilecek temel bilgi ve becerilere sahip olabilme.
- Bilimsel bir temelde yeni analiz ve problem çözme modelleri geliştirebilecek genel becerilere sahip olma.
- Alanyazında yapılan araştırmaları nicel ve nitel analiz yöntemleriyle yorumlayabilme ve benzer çalışmalar yapabilme.
- Eğitim teknolojileri alanına özgü kullanılan bilimsel metotları kavrayabilme ve bu alan ile ilgili diğer alanlardaki genel bilgiye sahip olabilme.
- Eğitim teknolojileri alanındaki bilimsel çalışmalar konusunda geniş bilgi sahibi olabilme.
- Eğitim teknolojileri alanındaki temel kavramları bilimsel temelde anlama ve bu bilgiyi alanındaki bilimsel problemleri tanımlayabilecek şekilde yansıtabilme.
- Eğitim teknolojileri alanındaki bilimsel kuramları ve yöntemleri karşılaştırabilme, bunlar arasında amacına en uygun olanları seçebilme.
- Eğitim teknolojileri ile ilgili uluslararası standartların farkında olabilme ve bunları takip edebilme.
- Eğitim teknolojilerinin etkin kullanımı konusunda ülkemizde bilimsel ve pratik birikimin oluşmasına katkı sağlayabilme.
- Eğitim teknolojileri alanında çalışması sonucu edindiği bilgiyi hem akademik düzeyde hem de bu alanda uzman olmayan akranları ile iletişime geçerek paylaşabilme.
- Teknoloji alanında meydana gelen gelişimleri eğitim sorunlarına pratik ve bilimsel çözümler getirmek için öneriler sunabilme ve uygulamalar tasarlama ve geliştirme.
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans (Uzaktan Öğretim) Programı mezunları devlet kurumlarında ve özel kurumlarda öğretim teknoloğu ve bilişim sektöründe eğitim yazılımları geliştirme, uzaktan eğitim içeriği geliştirme ve proje yönetimi gibi çok farklı alanlarda görev alabilirler. Ayrıca üniversitelerin ilgili bölümlerinde akademisyen olarak çalışabilirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030016181 | |
Qualification Title | MASTER IN COMPUTER EDUCATION AND INSTRUCTIONAL TECHNOLOGIES EDUCATION WITHOUT THESIS (DISTANCE LEARNING) Master's Degree without Thesis (Second Cycle) | |
Awarding Body | Başkent University | |
Awarding Body Contact | Bağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara | |
Awarding Body Url | https://www.baskent.edu.tr/en/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Computer use | |
National Occupation Classification |
- | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the program. Assessment methods may include classical test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the program, cumulative GPA must be at least 2.50. At least 80% of the measurement and evaluation activities of the courses in the program are conducted in the form of supervised examination / presentation within the scope of the distance education methods and principles of the Higher Education Council. Letter grades and their associated coefficients are as follows; A 4,0 A- 3,7 B+ 3,3 B 3,0 B- 2,7 C+ 2,3 C 2,0 F1 0,0 F2 0,0 Grade Factor Grade Interval(over 100) A 4 95-100 A- 3,7 90-94 B+ 3,3 85-89 B 3 80-84 B- 2,7 75-79 C+ 2,3 70-74 C 2 65-69 F1 0 0-49 F2 0 - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme. | |
Conditions for Success | The program requires a minimum of ten courses with a total of 120 ECTS credits,one non-credit seminar course. Students must register for thesis studies the latest at the beginning of their third semester. Registration is renewed every semester then on. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduate students of the department can be employed as teachers or instructional technologists in public or private schools affiliated with The Ministry of National Education, or as academicians in the universities. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030016181
-
-
A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the program. Assessment methods may include classical test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the program, cumulative GPA must be at least 2.50. At least 80% of the measurement and evaluation activities of the courses in the program are conducted in the form of supervised examination / presentation within the scope of the distance education methods and principles of the Higher Education Council. Letter grades and their associated coefficients are as follows; A 4,0 A- 3,7 B+ 3,3 B 3,0 B- 2,7 C+ 2,3 C 2,0 F1 0,0 F2 0,0 Grade Factor Grade Interval(over 100) A 4 95-100 A- 3,7 90-94 B+ 3,3 85-89 B 3 80-84 B- 2,7 75-79 C+ 2,3 70-74 C 2 65-69 F1 0 0-49 F2 0 -
General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme.
Graduate students of the department can be employed as teachers or instructional technologists in public or private schools affiliated with The Ministry of National Education, or as academicians in the universities.
Qualification is continuous