Yeterlilik Kodu

TR0030016181

Yeterlilik Adı
Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumBaşkent Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiBağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara
Sorumlu Kurum URLhttps://www.baskent.edu.tr
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Bilgisayar kullanımı
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

-

KategoriAna
Kredi Değeri90
Programın Normal Süresi 1
Program Profili (Amaç)

Bu program uzaktan eğitim olarak sunulmaktadır. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans (Uzaktan Öğretim) programının amacı Milli Eğitim Bakanlığı, yüksek öğretim kurumları, bakanlıklar merkez ve taşra teşkilatı, silahlı kuvvetler ve özel sektörde görev yapan öğretmen ve eğitmenlerin öğretim sistemlerinin teknoloji kullanarak sistematik ve sistemik olarak analizi, tasarımı, geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi konusunda kuramsal ve uygulamalı güncel bilgi ve becerileri edinmelerini sağlamaktır. 

Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Düşünen, sorgulayan, yaratıcı ve problem çözme becerilerine sahip olabilme.
  • Kendi öğrenme ihtiyaçlarını belirleyebilme ve farklı öğrenme ortamlarında kendi öğrenme süreçlerini organize edebilme.
  • Bağımsız bir şekilde kendi profesyonel gelişimine yönelik planlama yapabilme ve bunu uygulayabilme.
  • Yaşam boyu öğrenmeyi toplumda her kesime kabul ettirebilecek ve ulaştırabilecek bilgi ve becerilere sahip olmalı.
  • Bilimsel araştırma yapabilecek temel bilgi ve becerilere sahip olabilme.
  • Bilimsel bir temelde yeni analiz ve problem çözme modelleri geliştirebilecek genel becerilere sahip olma.
  • Alanyazında yapılan araştırmaları nicel ve nitel analiz yöntemleriyle yorumlayabilme ve benzer çalışmalar yapabilme.
  • Eğitim teknolojileri alanına özgü kullanılan bilimsel metotları kavrayabilme ve bu alan ile ilgili diğer alanlardaki genel bilgiye sahip olabilme.
  • Eğitim teknolojileri alanındaki bilimsel çalışmalar konusunda geniş bilgi sahibi olabilme.
  • Eğitim teknolojileri alanındaki temel kavramları bilimsel temelde anlama ve bu bilgiyi alanındaki bilimsel problemleri tanımlayabilecek şekilde yansıtabilme.
  • Eğitim teknolojileri alanındaki bilimsel kuramları ve yöntemleri karşılaştırabilme, bunlar arasında amacına en uygun olanları seçebilme.
  • Eğitim teknolojileri ile ilgili uluslararası standartların farkında olabilme ve bunları takip edebilme.
  • Eğitim teknolojilerinin etkin kullanımı konusunda ülkemizde bilimsel ve pratik birikimin oluşmasına katkı sağlayabilme.
  • Eğitim teknolojileri alanında çalışması sonucu edindiği bilgiyi hem akademik düzeyde hem de bu alanda uzman olmayan akranları ile iletişime geçerek paylaşabilme.
  • Teknoloji alanında meydana gelen gelişimleri eğitim sorunlarına pratik ve bilimsel çözümler getirmek için öneriler sunabilme ve uygulamalar tasarlama ve geliştirme.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma ŞartlarıÖğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, F1, F2, K ya da Z notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 90 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans (Uzaktan Öğretim) Programı mezunları devlet kurumlarında ve özel kurumlarda öğretim teknoloğu ve bilişim sektöründe eğitim yazılımları geliştirme, uzaktan eğitim içeriği geliştirme ve proje yönetimi gibi çok farklı alanlarda görev alabilirler. Ayrıca üniversitelerin ilgili bölümlerinde akademisyen olarak çalışabilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030016181


Yeterlilik Adı
Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Başkent Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Bağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

-


AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

-


Kategori
Ana

Kredi Değeri
90

Programın Normal Süresi
1

Program Profili (Amaç)

Bu program uzaktan eğitim olarak sunulmaktadır. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans (Uzaktan Öğretim) programının amacı Milli Eğitim Bakanlığı, yüksek öğretim kurumları, bakanlıklar merkez ve taşra teşkilatı, silahlı kuvvetler ve özel sektörde görev yapan öğretmen ve eğitmenlerin öğretim sistemlerinin teknoloji kullanarak sistematik ve sistemik olarak analizi, tasarımı, geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi konusunda kuramsal ve uygulamalı güncel bilgi ve becerileri edinmelerini sağlamaktır. 


Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Düşünen, sorgulayan, yaratıcı ve problem çözme becerilerine sahip olabilme.
  • Kendi öğrenme ihtiyaçlarını belirleyebilme ve farklı öğrenme ortamlarında kendi öğrenme süreçlerini organize edebilme.
  • Bağımsız bir şekilde kendi profesyonel gelişimine yönelik planlama yapabilme ve bunu uygulayabilme.
  • Yaşam boyu öğrenmeyi toplumda her kesime kabul ettirebilecek ve ulaştırabilecek bilgi ve becerilere sahip olmalı.
  • Bilimsel araştırma yapabilecek temel bilgi ve becerilere sahip olabilme.
  • Bilimsel bir temelde yeni analiz ve problem çözme modelleri geliştirebilecek genel becerilere sahip olma.
  • Alanyazında yapılan araştırmaları nicel ve nitel analiz yöntemleriyle yorumlayabilme ve benzer çalışmalar yapabilme.
  • Eğitim teknolojileri alanına özgü kullanılan bilimsel metotları kavrayabilme ve bu alan ile ilgili diğer alanlardaki genel bilgiye sahip olabilme.
  • Eğitim teknolojileri alanındaki bilimsel çalışmalar konusunda geniş bilgi sahibi olabilme.
  • Eğitim teknolojileri alanındaki temel kavramları bilimsel temelde anlama ve bu bilgiyi alanındaki bilimsel problemleri tanımlayabilecek şekilde yansıtabilme.
  • Eğitim teknolojileri alanındaki bilimsel kuramları ve yöntemleri karşılaştırabilme, bunlar arasında amacına en uygun olanları seçebilme.
  • Eğitim teknolojileri ile ilgili uluslararası standartların farkında olabilme ve bunları takip edebilme.
  • Eğitim teknolojilerinin etkin kullanımı konusunda ülkemizde bilimsel ve pratik birikimin oluşmasına katkı sağlayabilme.
  • Eğitim teknolojileri alanında çalışması sonucu edindiği bilgiyi hem akademik düzeyde hem de bu alanda uzman olmayan akranları ile iletişime geçerek paylaşabilme.
  • Teknoloji alanında meydana gelen gelişimleri eğitim sorunlarına pratik ve bilimsel çözümler getirmek için öneriler sunabilme ve uygulamalar tasarlama ve geliştirme.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, F1, F2, K ya da Z notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 90 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans (Uzaktan Öğretim) Programı mezunları devlet kurumlarında ve özel kurumlarda öğretim teknoloğu ve bilişim sektöründe eğitim yazılımları geliştirme, uzaktan eğitim içeriği geliştirme ve proje yönetimi gibi çok farklı alanlarda görev alabilirler. Ayrıca üniversitelerin ilgili bölümlerinde akademisyen olarak çalışabilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030016181

Qualification Title
MASTER IN COMPUTER EDUCATION AND INSTRUCTIONAL TECHNOLOGIES EDUCATION WITHOUT THESIS (DISTANCE LEARNING) Master's Degree without Thesis (Second Cycle)
Awarding BodyBaşkent University
Awarding Body ContactBağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara
Awarding Body Urlhttps://www.baskent.edu.tr/en/
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasComputer use
National Occupation Classification

-

CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info

A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the program. Assessment methods may include classical test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the program, cumulative GPA must be at least 2.50. At least 80% of the measurement and evaluation activities of the courses in the program are conducted in the form of supervised examination / presentation within the scope of the distance education methods and principles of the Higher Education Council. Letter grades and their associated coefficients are as follows; A 4,0 A- 3,7 B+ 3,3 B 3,0 B- 2,7 C+ 2,3 C 2,0 F1 0,0 F2 0,0 Grade Factor Grade Interval(over 100) A 4 95-100 A- 3,7 90-94 B+ 3,3 85-89 B 3 80-84 B- 2,7 75-79 C+ 2,3 70-74 C 2 65-69 F1 0 0-49 F2 0 -

Quality Assurance-
Access Requirements

General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme.

Conditions for SuccessThe program requires a minimum of ten courses with a total of 120 ECTS credits,one non-credit seminar course. Students must register for thesis studies the latest at the beginning of their third semester. Registration is renewed every semester then on.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduate students of the department can be employed as teachers or instructional technologists in public or private schools affiliated with The Ministry of National Education, or as academicians in the universities.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030016181


Qualification Title
MASTER IN COMPUTER EDUCATION AND INSTRUCTIONAL TECHNOLOGIES EDUCATION WITHOUT THESIS (DISTANCE LEARNING) Master's Degree without Thesis (Second Cycle)

Awarding Body
Başkent University

Awarding Body Contact
Bağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

-


EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

-


Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info

A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the program. Assessment methods may include classical test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the program, cumulative GPA must be at least 2.50. At least 80% of the measurement and evaluation activities of the courses in the program are conducted in the form of supervised examination / presentation within the scope of the distance education methods and principles of the Higher Education Council. Letter grades and their associated coefficients are as follows; A 4,0 A- 3,7 B+ 3,3 B 3,0 B- 2,7 C+ 2,3 C 2,0 F1 0,0 F2 0,0 Grade Factor Grade Interval(over 100) A 4 95-100 A- 3,7 90-94 B+ 3,3 85-89 B 3 80-84 B- 2,7 75-79 C+ 2,3 70-74 C 2 65-69 F1 0 0-49 F2 0 -


Quality Assurance
-

Access Requirements

General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme.


Conditions for Success
The program requires a minimum of ten courses with a total of 120 ECTS credits,one non-credit seminar course. Students must register for thesis studies the latest at the beginning of their third semester. Registration is renewed every semester then on.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduate students of the department can be employed as teachers or instructional technologists in public or private schools affiliated with The Ministry of National Education, or as academicians in the universities.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address