Yeterlilik Kodu | TR0030217283 | |
Yeterlilik Adı | Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Gazi Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Emniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.gazi.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Bilgisayar kullanımı | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kuruluşu Adı; Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) | |
Giriş Şartı | Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir. | |
Başarma Şartları | Güncel bilgi ve iletişim teknolojileri ve ilgili kavramları bilir. Bilimsel yöntemleri tartışır. Öğrenmenin en üst düzeye taşınabilmesi için bilgi ve iletişim teknolojilerinin etkin kullanımını bilir. Öğretim teknolojilerine ilişkin kuram, model, strateji, yöntem ve güncel yaklaşımları bilir. Öğrencilerin gelişim ve bilişsel özellikleri ile bireysel farklılıklarını bilir. Bilgi ve iletişim teknolojilerinin bilimsel temellerini bilir. Genel öğretim ilke ve yöntemleri ile alanına özel öğretim yöntemlerini bilir. Uzaktan eğitimin kuramsal ve teknolojik altyapısını bilir. Eğitim-öğretim ortamlarının teknolojik açıdan nasıl planlanması ve organize edileceğini bilir. Bilim ve teknolojinin tarihi ve kültürel gelişimini bilir. Eğitsel materyal tasarlama ve geliştirme ilkelerini bilir. Alanıyla ilgili basılı ve elektronik kaynakları bilir ve kullanır. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için etkinlikler ve mesleki projeler planlar ve uygular. Alanındaki yenilikçi yaklaşımları takip eder ve uygular. Alanıyla ilgili kazandığı bilgi ve becerileri, eğitsel problemlere yaratıcı çözümler üretmek için kullanır. Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak eğitim materyalleri tasarlar ve geliştirir. Mesleki bilgi ve becerilerini yazılım geliştirme projelerinde kullanır. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. Tarih, genel kültür, yabancı dil ve öğretmenlik mesleği genel yeterliliklerini kullanır. Öğrencinin, alması gereken dersleri başarı ile tamamlamış ve böylece 4,00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı genel not ortalamasını sağlamış olması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bir BÖTE mezunu;
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030217283
ISCO 08
ISCO 08
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
- Güncel bilgi ve iletişim teknolojileri ve ilgili kavramları bilir.
- Bilimsel yöntemleri tartışır.
- Öğrenmenin en üst düzeye taşınabilmesi için bilgi ve iletişim teknolojilerinin etkin kullanımını bilir.
- Öğretim teknolojilerine ilişkin kuram, model, strateji, yöntem ve güncel yaklaşımları bilir.
- Öğrencilerin gelişim ve bilişsel özellikleri ile bireysel farklılıklarını bilir.
- Bilgi ve iletişim teknolojilerinin bilimsel temellerini bilir.
- Genel öğretim ilke ve yöntemleri ile alanına özel öğretim yöntemlerini bilir.
- Uzaktan eğitimin kuramsal ve teknolojik altyapısını bilir.
- Eğitim-öğretim ortamlarının teknolojik açıdan nasıl planlanması ve organize edileceğini bilir.
- Bilim ve teknolojinin tarihi ve kültürel gelişimini bilir.
- Eğitsel materyal tasarlama ve geliştirme ilkelerini bilir.
- Alanıyla ilgili basılı ve elektronik kaynakları bilir ve kullanır.
- Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
- Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için etkinlikler ve mesleki projeler planlar ve uygular.
- Alanındaki yenilikçi yaklaşımları takip eder ve uygular.
- Alanıyla ilgili kazandığı bilgi ve becerileri, eğitsel problemlere yaratıcı çözümler üretmek için kullanır.
- Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak eğitim materyalleri tasarlar ve geliştirir.
- Mesleki bilgi ve becerilerini yazılım geliştirme projelerinde kullanır.
- Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
- Tarih, genel kültür, yabancı dil ve öğretmenlik mesleği genel yeterliliklerini kullanır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Öğrencilere kayıtlı oldukları yarıyıl/yıl sonunda her ders için bir başarı harf notu verilir.
- Bu başarı harf notu, dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur.
- Başarı harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, yarıyıl içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur. Bu harf notunun hesaplanması ilgili akademik birim kurulunun önerisi, akademik birimin ilgili kurulunun kararı ve Senatonun onayıyla belirlenir.
- Öğrencinin başarı notu 100 tam puan üzerinden belirlenir. Bu puana, ham başarı puanı denir.
- Ham başarı puanı 25,00`ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız olur. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak Üniversite Eğitim Komisyonunun kararı ve Senato onayı ile hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle, aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu Adı; Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)
Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.
Bir BÖTE mezunu;
- Üniversitelerde hali hazırda uygulanmakta olan Öğretim Elemanı Yetiştirme (ÖYP) programları aracılığı ile geleceğin akademisyenleri olarak;
- Eğitim yazılımları geliştiren firma ya da kurumlarda eğitim uzmanı, içerik geliştirme uzmanı ya da öğretim teknoloğu olarak;
- Uzaktan eğitim kurumlarında ya da bu konuda uzmanlaşmış firmalarda uzaktan eğitim yöneticisi, proje yöneticisi, uzaktan eğitim uzmanı, içerik geliştirme uzmanı ya da konu alanı uzmanı olarak;
- Bilgi işlem dairelerinde ağ sorumlusu, veritabanı uzmanı ya da yazılım geliştirme uzmanı olarak;
- Firmalarda grafik ve canlandırma tasarımcısı olarak;
- Kamu ve özel kurumların eğitim bölümlerinde eğitim uzmanı ya da öğretim teknoloğu olarak;
- Dershanelerde, halk eğitim merkezlerinde ya da yaygın eğitim etkinliklerinde çeşitli bilgisayar alanlarında öğretmen olarak;
- Özel ilk ve orta öğretim kurumlarında öğretim teknoloğu ya da araştırma-geliştirme uzmanı olarak çalışabilmektedir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030217283 | |
Qualification Title | BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ Undergraduate | |
Awarding Body | Gazi University | |
Awarding Body Contact | Gazi University | |
Awarding Body Url | http://www.gazi.edu.tr | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Computer use | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Know up-to-date information and communication technologies and related concepts. Discuss methods of science. Know effective use of information and communication technologies to maximize learning. Know theories, methods, models and contemporary approaches to instructional technologies. Know developmental and cognitive characteristics and individula differences of learners. Know scientific base of information and communication technologies Know general and special instructional principles and methods. Know theoretical and technological base of distance education. Know how to plan and organize educational settings tecnologically. Know the development of information and communication Technologies historically and culturally. Know educational material design and development principles. Know print and electronic resources in the field. Use the ways of accessing knowledge. Plan and carry out social responsibility activities and plan and implement professional projects. Follow and implement innovative approaches in the field. Use knowledge and skills in the field to generate creative solutions to educational problems. Design and develop educational materials through information and communication Technologies. Use the professional knowledge and skills in the software development. Take responsibility and fulfills the task effectively in individual and group works. Use history, foreign language, world knowledge and general teaching competencies | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Measurement and Evaluation (1) For each course taken, students are given a letter success grade at the end of the semester/year. (2) This grade is given by the instructor of the course. (3) While evaluating the letter grade, a student?s success at classes, mid-terms/final examinations and attendance to classes are considered. The calculation of the letter grade is determined by the approval of the related academic unit and the Senate. (4) The success grade of a student is calculated over 100 points. This grade is called raw success point. (5) A student whose raw success point is under 25.00 is directly given an FF grade and the student fails the course. The success grade of a student whose raw success point is 25.00 and above is evaluated by using the methods determined by the board decisions of the Educational Commission of the University and the Senate; with the letter grades of which coefficients and explanations are mentioned below. After this evaluation, it is also possible that the raw success points 25.00 and above may become FF letter grades. 1 Know up-to-date information and communication technologies and related concepts. 2 Discuss methods of science. 3 Know effective use of information and communication technologies to maximize learning. 4 Know theories, methods, models and contemporary approaches to instructional technologies. 5 Know developmental and cognitive characteristics and individula differences of learners. 6 Know scientific base of information and communication technologies. 7 Know general and special instructional principles and methods. 8 Know theoretical and technological base of distance education. 9 Know how to plan and organize educational settings tecnologically. 10 Know the development of information and communication Technologies historically and culturally. 11 Know educational material design and development principles. 12 Know print and electronic resources in the field. 13 Use the ways of accessing knowledge. 14 Plan and carry out social responsibility activities and plan and implement professional projects. 15 Follow and implement innovative approaches in the field. 16 Use knowledge and skills in the field to generate creative solutions to educational problems. 17 Design and develop educational materials through information and communication Technologies. 18 Use the professional knowledge and skills in the software development. 19 take responsibility and fulfills the task effectively in individual and group works. 20 Use history, foreign language, world knowledge and general teaching competencies | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme. | |
Conditions for Success | 1 Know up-to-date information and communication technologies and related concepts. 2 Discuss methods of science. 3 Know effective use of information and communication technologies to maximize learning. 4 Know theories, methods, models and contemporary approaches to instructional technologies. 5 Know developmental and cognitive characteristics and individula differences of learners. 6 Know scientific base of information and communication technologies. 7 Know general and special instructional principles and methods. 8 Know theoretical and technological base of distance education. 9 Know how to plan and organize educational settings tecnologically. 10 Know the development of information and communication Technologies historically and culturally. 11 Know educational material design and development principles. 12 Know print and electronic resources in the field. 13 Use the ways of accessing knowledge. 14 Plan and carry out social responsibility activities and plan and implement professional projects. 15 Follow and implement innovative approaches in the field. 16 Use knowledge and skills in the field to generate creative solutions to educational problems. 17 Design and develop educational materials through information and communication Technologies. 18 Use the professional knowledge and skills in the software development. 19 take responsibility and fulfills the task effectively in individual and group works. 20 Use history, foreign language, world knowledge and general teaching competencies A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) | A BÖTE graduate; - As the academicians of the future through the Instructor Training (ÖYP) programs currently being implemented at universities; - As an education specialist, content development specialist or teaching technologist in companies or institutions that develop educational software; - As a distance education manager, project manager, distance education specialist, content development specialist or subject area specialist in distance education institutions or companies specialized in this field; - As a network supervisor, database specialist or software development specialist in IT departments; - As a graphic and animation designer in companies; - As education specialist or teaching technologist in the education departments of public and private institutions; - As a teacher in various computer areas in private teaching institutions, public education centers or non-formal education activities; - As a teaching technologist or research and development specialist in private primary and secondary education institutions can work. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030217283
Know up-to-date information and communication technologies and related concepts. Discuss methods of science. Know effective use of information and communication technologies to maximize learning. Know theories, methods, models and contemporary approaches to instructional technologies. Know developmental and cognitive characteristics and individula differences of learners. Know scientific base of information and communication technologies Know general and special instructional principles and methods. Know theoretical and technological base of distance education. Know how to plan and organize educational settings tecnologically. Know the development of information and communication Technologies historically and culturally. Know educational material design and development principles. Know print and electronic resources in the field. Use the ways of accessing knowledge. Plan and carry out social responsibility activities and plan and implement professional projects. Follow and implement innovative approaches in the field. Use knowledge and skills in the field to generate creative solutions to educational problems. Design and develop educational materials through information and communication Technologies. Use the professional knowledge and skills in the software development. Take responsibility and fulfills the task effectively in individual and group works. Use history, foreign language, world knowledge and general teaching competencies
Measurement and Evaluation (1) For each course taken, students are given a letter success grade at the end of the semester/year. (2) This grade is given by the instructor of the course. (3) While evaluating the letter grade, a student?s success at classes, mid-terms/final examinations and attendance to classes are considered. The calculation of the letter grade is determined by the approval of the related academic unit and the Senate. (4) The success grade of a student is calculated over 100 points. This grade is called raw success point. (5) A student whose raw success point is under 25.00 is directly given an FF grade and the student fails the course. The success grade of a student whose raw success point is 25.00 and above is evaluated by using the methods determined by the board decisions of the Educational Commission of the University and the Senate; with the letter grades of which coefficients and explanations are mentioned below. After this evaluation, it is also possible that the raw success points 25.00 and above may become FF letter grades. 1 Know up-to-date information and communication technologies and related concepts. 2 Discuss methods of science. 3 Know effective use of information and communication technologies to maximize learning. 4 Know theories, methods, models and contemporary approaches to instructional technologies. 5 Know developmental and cognitive characteristics and individula differences of learners. 6 Know scientific base of information and communication technologies. 7 Know general and special instructional principles and methods. 8 Know theoretical and technological base of distance education. 9 Know how to plan and organize educational settings tecnologically. 10 Know the development of information and communication Technologies historically and culturally. 11 Know educational material design and development principles. 12 Know print and electronic resources in the field. 13 Use the ways of accessing knowledge. 14 Plan and carry out social responsibility activities and plan and implement professional projects. 15 Follow and implement innovative approaches in the field. 16 Use knowledge and skills in the field to generate creative solutions to educational problems. 17 Design and develop educational materials through information and communication Technologies. 18 Use the professional knowledge and skills in the software development. 19 take responsibility and fulfills the task effectively in individual and group works. 20 Use history, foreign language, world knowledge and general teaching competencies
General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme.
A BÖTE graduate; - As the academicians of the future through the Instructor Training (ÖYP) programs currently being implemented at universities; - As an education specialist, content development specialist or teaching technologist in companies or institutions that develop educational software; - As a distance education manager, project manager, distance education specialist, content development specialist or subject area specialist in distance education institutions or companies specialized in this field; - As a network supervisor, database specialist or software development specialist in IT departments; - As a graphic and animation designer in companies; - As education specialist or teaching technologist in the education departments of public and private institutions; - As a teacher in various computer areas in private teaching institutions, public education centers or non-formal education activities; - As a teaching technologist or research and development specialist in private primary and secondary education institutions can work.
Qualification is continuous