Yeterlilik Kodu | TR0030033326 | |
Yeterlilik Adı | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Üniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://iuc.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Program, ülkemizin ihtiyaç duyduğu çağdaş, analitik düşünebilen, sorunlara çözüm üretebilen ve eğitimde yeni teknolojileri etkili bir şekilde kullanabilen öğretmen adaylarını yetiştirerek topluma kazandırmayı amaçlamaktadır. Program, öğretmen adaylarının hem pedagojik bilgi ve becerilerini hem de teknoloji temelli öğretim tasarımı, uygulama ve değerlendirme konularındaki yetkinliklerini geliştirmeyi hedeflemektedir. Aynı zamanda, mezunlarının yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek değişen eğitim ihtiyaçlarına uyum sağlamaları amaçlanmaktadır. Ülkemizin gereksinim duyduğu, çağdaş, analitik düşünebilen ve sorunlara çözüm üreten, öğretimde yeni teknolojileri etkin olarak kullanabilen öğretmen adaylarını yetiştirmek ve topluma kazandırmaktır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilmektedir. Genel Kültür, Öğretmenlik Meslek Bilgisi, Alan Bilgisi dersleri Fakülte bünyesinde bulunan sınıflar ve bilgisayar laboratuvarları gibi donanımlı ortamlarda verilmektedir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir:
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Lisans Programı 01.05.2025 - 01.05.2028 tarihleri arasında geçerli olmak üzere EPDAD (Ögretmenlik Egitim Programları Degerlendirme ve Akreditasyon Derneği) tarafından akredite edilmiştir. | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | İlgili birimin öğretim planında yer alan derslerin tümünden başarılı olmuş, mezuniyet için gerekli; en az 240 AKTS krediyi tamamlamış, AGNO’su en az 2,00 düzeyinde olan ve ilgili birim tarafından belirlenen diğer tüm çalışmaları tamamlamış öğrenci, koşullu başarılı dersleri var olsa dahi öğrenimini bitirmiş sayılır ve ilgili birim yönetim kurulu tarafından mezuniyeti onaylanarak kendisine ilgili programın diploması verilir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
Çeşitli dershanelerde ve özel kurs merkezlerinde eğitimci olarak görev alabilirler. | |
Yasal Dayanağı |
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030033326
ISCO:08
ISCO:08
Program, ülkemizin ihtiyaç duyduğu çağdaş, analitik düşünebilen, sorunlara çözüm üretebilen ve eğitimde yeni teknolojileri etkili bir şekilde kullanabilen öğretmen adaylarını yetiştirerek topluma kazandırmayı amaçlamaktadır. Program, öğretmen adaylarının hem pedagojik bilgi ve becerilerini hem de teknoloji temelli öğretim tasarımı, uygulama ve değerlendirme konularındaki yetkinliklerini geliştirmeyi hedeflemektedir. Aynı zamanda, mezunlarının yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek değişen eğitim ihtiyaçlarına uyum sağlamaları amaçlanmaktadır. Ülkemizin gereksinim duyduğu, çağdaş, analitik düşünebilen ve sorunlara çözüm üreten, öğretimde yeni teknolojileri etkin olarak kullanabilen öğretmen adaylarını yetiştirmek ve topluma kazandırmaktır.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilmektedir. Genel Kültür, Öğretmenlik Meslek Bilgisi, Alan Bilgisi dersleri Fakülte bünyesinde bulunan sınıflar ve bilgisayar laboratuvarları gibi donanımlı ortamlarda verilmektedir.
- Bilişim teknolojileriyle ilgili kavramları doğru ve yerinde kullanabilme yetkinliğine sahiptir.
- Amaca uygun bir bilgisayar sistemi kurma, bu sistemle uyumlu yazılım ve çevre birimlerini tanımlayarak kullanabilme yetkinliğine sahiptir.
- Yazılım, donanım ve ağ unsurları için temel bakım ve onarım stratejileri geliştirerek uygulayabilme yetkinliğine sahiptir.
- Dosyalama ve zaman yönetimiyle ilgili organizasyonlar yapabilme yetkinliğine sahiptir.
- Belirli amaçlar için hazırlanmış uygulama yazılımlarını kullanabilme yetkinliğine sahiptir.
- Ağ ve İnternet uygulamalarını yerinde kullanabilme yetkinliğine sahiptir.
- Öğrenenlerin farklı gereksinimlerini karşılayabilecek teknoloji destekli süreçler ve uygulamalar düzenleyebilme yetkinliğine sahiptir.
- Bilişim teknolojilerinden yararlanarak bilgiye ulaşma, veri toplama, analiz etme ve değerlendirebilme yetkinliğine sahiptir.
- Etkili öğretme-öğrenme materyalleri hazırlayabilme yetkinliğine sahiptir.
- Özel gereksinimli ve özel eğitime gereksinim duyan öğrencileri dikkate alan uygulamalar yapabilme yetkinliğine sahiptir.
- Alanı ile ilgili bilimsel yaklaşım ve yöntemleri bilir.
- Öğrencilerin gelişimsel özellikleri, davranış yönetimi, öğrenme biçimleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
- Edindiği bilgiler doğrultusunda stratejiler geliştirme, eğitim programları oluşturma, materyal hazırlama bilgisine sahiptir.
- Öğrencilerin gelişimsel ve eğitimsel ihtiyaçlarına uygun öğretim yöntemi seçer, eğitim programı ve materyal geliştirir.
- Öğrencilerinin kazanımlarını farklı ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.
- Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
- Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve bu gelişmeleri izler.
- Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
- Öğrencilerle, velilerle ve ilgili diğer bireylerle etkili iletişim kurar.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir:
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Bir dersteki başarının ölçülmesinde, o derse ait yarıyıl/yıl içi çalışmaları ile yarıyıl/yıl sonu sınavlarında sağlanan başarı dikkate alınır.
- Yarıyıl içi çalışmaların türleri ve başarı notuna katkısı ders kayıtlarından en az bir hafta önce öğrencilere duyurulur.
- Yarıyıl/yıl içi etkinlikleri; ara sınav/sınavları, kısa sınav/sınavlar, arazi çalışmaları, uygulama, ödev, sunum, proje, staj, atölye, seminer, laboratuvar ve benzeri çalışmalardan oluşur. Bunların ders başarı notuna katkısı, ilgili dersin sorumlu öğretim üyesinin önerisi üzerine ilgili birim yönetim kurulunca karara bağlanır. Ham başarı notu, katkı oranları dikkate alınarak hesaplanır. Bağıl değerlendirme sisteminde hesaplama sonucu çıkan notun virgülden iki basamak sonrası yuvarlanır. Mutlak değerlendirme sisteminde ise küsuratlı notlar en yakın tam sayıya yuvarlanır.
- Bir ders için yarıyıl uygulamasında yarıyıl içinde, yıl uygulamasında ise yıl içinde en az bir ara sınav yapılır. Bununla birlikte ders içindeki proje, ödev, laboratuvar, uygulama ve benzeri çalışmalar, ilgili birim kurulu kararıyla ara sınav yerine geçebilir.
- Yarıyıl/yıl sonu bitirme veya bütünleme sınavının ders başarı notuna katkısı en az %50, en fazla %70’tir. Bu oran ilgili birim kurulu kararı ile belirlenir.
- Devamsızlık dışındaki bir nedenle tekrar alınan derslerde devam zorunluluğu aranmaz. Tekrar alınan dersin ara ve yarıyıl/yıl sonu sınavlarına katılmak zorunludur. Tekrar alınan derslerin önceki ara sınav notları dikkate alınmaz. İki kez alınmasına rağmen başarısız olunan klinik uygulamalı derslerde yıl içi tüm teorik ve klinik uygulama etkinliklerine devam etme zorunluluğu vardır.
- Açık ve uzaktan eğitim yöntemiyle öğretim yapılan programlarda gözetimsiz yapılan ölçme değerlendirme etkinliklerinin genel başarıya etkisi, %20’den fazla olamayacak şekilde ilgili birim kurulu kararı ile belirlenir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
- Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
- Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
- Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
- Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
- Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Lisans Programı 01.05.2025 - 01.05.2028 tarihleri arasında geçerli olmak üzere EPDAD (Ögretmenlik Egitim Programları Degerlendirme ve Akreditasyon Derneği) tarafından akredite edilmiştir.
- Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
- Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
- Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
- Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
- Eğitim ve Akademik Kariyer İmkanları:
- Mezunlar, "Bilişim Teknolojileri Öğretmeni" unvanıyla Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi ve özel eğitim kurumlarında öğretmenlik yapabilir.
- Lisansüstü eğitimlerine devam ederek yüksek lisans ve doktora programlarına katılabilir, akademik kariyer yaparak üniversitelerin öğretim elemanı kadrolarında çalışabilirler.
- Özel Sektör İmkanları:
- Eğitim materyalleri tasarlayan şirketlerde içerik geliştirici, proje yöneticisi veya teknoloji danışmanı olarak çalışabilirler.
- Eğitim teknoloğu olarak özel sektörde yer alabilir, e-öğrenme projelerinde uzmanlık yapabilirler.
- Kamu ve Kurumsal Çalışma Alanları:
- TRT, TÜBİTAK gibi kamu kurumlarında yayımcı, uzman ya da uzman yardımcısı unvanlarıyla görev alabilirler.
- Çeşitli uzaktan eğitim kurumlarında e-öğrenme uzmanı olarak çalışabilirler.
- Dershane ve Kurs İmkanları:
Çeşitli dershanelerde ve özel kurs merkezlerinde eğitimci olarak görev alabilirler.
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
- Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
- Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030033326 | |
Qualification Title | Bachelor's Degree in Computer Education and Instructional Technologıes | |
Awarding Body | Istanbul University - Cerrahpaşa | |
Awarding Body Contact | Istanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul | |
Awarding Body Url | https://iuc.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The aim of the Program is to train and integrate into society prospective teachers who are modern, capable of analytical thinking, able to generate solutions to problems, and effectively use emerging technologies in education. This program aims to enhance prospective teachers’ pedagogical knowledge and skills as well as their competencies in technology-based instructional design, implementation, and evaluation. Furthermore, it seeks to prepare graduates to adopt a lifelong learning approach and adapt to the evolving needs of education. | |
Learning Environments | Education and training is carried out in the form of formal, open or distance education. General Culture, Teaching Vocational Knowledge, Field Knowledge courses are given in well-equipped environments such as classrooms and computer laboratories within the Faculty. | |
Description |
| |
Key Competencies | Has advanced level of the key competencies listed below:
| |
Further Info |
| |
Quality Assurance | To monitor the quality of higher education programs;
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their "Institutional Internal Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. Istanbul University-Cerrahpaşa Hasan Ali Yücel Faculty of Education Computer Education and Instructional Technology Undergraduate Program has been accredited by EPDAD (Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs) to be valid between 01.05.2025 - 01.05.2028. | |
Access Requirements |
| |
Conditions for Success | A student who has been successful in all of the courses in the curriculum of the relevant unit, who has completed at least 240 ECTS credits required for graduation, whose GPA is at least 2.00 and who has completed all other studies determined by the relevant unit, is considered to have completed his / her education even if he / she has conditionally successful courses, and his / her graduation is approved by the board of directors of the relevant unit and he / she is awarded the diploma of the relevant program. | |
Progression Paths (Relationship Type) |
| |
Legal Basis |
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address |
TR0030033326
ISCO:08
ISCO:08
The aim of the Program is to train and integrate into society prospective teachers who are modern, capable of analytical thinking, able to generate solutions to problems, and effectively use emerging technologies in education. This program aims to enhance prospective teachers’ pedagogical knowledge and skills as well as their competencies in technology-based instructional design, implementation, and evaluation. Furthermore, it seeks to prepare graduates to adopt a lifelong learning approach and adapt to the evolving needs of education.
Education and training is carried out in the form of formal, open or distance education. General Culture, Teaching Vocational Knowledge, Field Knowledge courses are given in well-equipped environments such as classrooms and computer laboratories within the Faculty.
- To be able to use the concepts related to information technologies correctly and appropriately
- To be able to set up a computer system suitable for the purpose, to define and use software and peripherals compatible with this system
- Develop and implement basic maintenance and repair strategies for software, hardware and network elements
- To be able to make organizations related to filing and time management
- To be able to use application software prepared for specific purposes
- To be able to use network and Internet applications in place
- To be able to organize technology-supported processes and applications that can meet the different needs of learners
- To be able to access information, collect, analyze and evaluate data by using information technologies
- To be able to prepare effective teaching-learning materials
- To be able to make applications that take into account students with special needs and students who need special education
- Knows scientific approaches and methods related to the field
- Has knowledge of students' developmental characteristics, behavior management, learning styles and difficulties.
- Has the knowledge of developing strategies, creating educational programs and preparing materials in line with the knowledge acquired.
- Selects appropriate teaching methods for students' developmental and educational needs, develops educational programs and materials.
- Evaluates the achievements of students in a multidimensional way by using different measurement and evaluation methods.
- Uses ways of accessing information effectively.
- Demonstrates that he/she is sensitive to the events/developments on the agenda of the society and the world and follows these developments.
- Sets an example to the society with his/her appearance, attitude, demeanor and behavior.
- Acts in accordance with democracy, human rights, social, scientific and professional ethical values.
- Communicates effectively with students, parents and other relevant individuals.
Has advanced level of the key competencies listed below:
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurship competence
- - Cultural awareness and expressive competence
- In measuring the success in a course, the success achieved in the semester / year studies and semester / year-end exams for that course are taken into account.
- The types of in-semester studies and their contribution to the success grade are announced to the students at least one week before the course registration.
- Semester / year activities; midterm / exams, quizzes / exams, field studies, practice, homework, presentation, project, internship, workshop, seminar, laboratory and similar studies. Their contribution to the course grade is decided by the board of directors of the relevant unit upon the proposal of the faculty member responsible for the course. The raw success grade is calculated by taking into account the contribution rates. In the relative evaluation system, the grade resulting from the calculation is rounded two digits after the comma. In the absolute evaluation system, fractional grades are rounded to the nearest whole number.
- For a course, at least one midterm exam is held during the semester in semester practice and at least one midterm exam is held during the year in year practice. However, projects, assignments, laboratories, applications and similar studies in the course can be substituted for midterm exams with the decision of the relevant unit board.
- The contribution of the semester/year-end final or make-up exam to the course grade is at least 50% and at most 70%. This ratio is determined by the decision of the relevant unit board.
- Attendance is not required for courses retaken for a reason other than absenteeism. It is compulsory to attend the midterm and semester / year-end exams of the repeated course. Previous midterm exam grades of the repeated courses are not taken into consideration. In clinical practice courses that have been taken twice but failed, it is obligatory to attend all theoretical and clinical practice activities during the year.
- The effect of unsupervised assessment and evaluation activities on the general success of the programs taught by open and distance education method is determined by the decision of the relevant unit board so that it cannot be more than 20%.
To monitor the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK are published. Reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
- Creation and Approval of Curricula:
- YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
- The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
- The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
- Assessment and Evaluation: Each undergraduate program is designed to provide students The measurement and evaluation of the learning outcomes to be gained is carried out according to the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
- Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's degree.
Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their "Institutional Internal Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Istanbul University-Cerrahpaşa Hasan Ali Yücel Faculty of Education Computer Education and Instructional Technology Undergraduate Program has been accredited by EPDAD (Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs) to be valid between 01.05.2025 - 01.05.2028.
- To graduate from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to meet the admission requirements for undergraduate programs of higher education institutions.
- To be placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.
- To have obtained sufficient points as a result of the central exam conducted by ÖSYM for the programs of higher education institutions that accept students with a special talent exam, the procedures and principles of which are determined by YÖK, and to have succeeded in the special talent exam.
- To be placed in undergraduate programs that are the continuation of the fields they have completed in higher education institutions for associate degree graduates as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, whose procedures and principles are determined by YÖK.
- Educational and Academic Career Opportunities:
- Graduates can teach in public and private educational institutions affiliated to the Ministry of National Education with the title of "Information Technologies Teacher".
- Graduates can continue their postgraduate education and participate in master's and doctoral programs, and can work in the academic staff of universities by making an academic career.
- Private Sector Opportunities:
- They can work as content developers, project managers or technology consultants in companies that design educational materials.
- They can work in the private sector as educational technologists and specialize in e-learning projects.
- Public and Corporate Work Areas:
- They can work as publishers, experts or assistant experts in public institutions such as TRT and TÜBİTAK.
- They can work as e-learning experts in various distance education institutions.
- Classroom and Course Opportunities:
- They can work as an educator in various courses and private course centers.
- Higher Education Law No. 2547
- Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
- Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
- Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is valid at all times.