Yeterlilik Kodu

TR0030015033

Yeterlilik Adı
Bitki Koruma Lisans Diplaması
Sorumlu KurumEge Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEge Üniversitesi Rektörlüğü Gençlik Caddesi No : 12 35040 Bornova - İZMİR
Sorumlu Kurum URLhttp://ege.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Bitki ve hayvancılık ürünleri
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

ISCED:0721

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Bitki Koruma Bölümü, 4 derslik, 1 toplantı salonu ve öğrencilerin faydalanabildiği bir kütüphane ile birlikte amaca yönelik araştırma ve eğitimin yapıldığı toplam 5 laboratuvara sahip bir lisans programıdır.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik, fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır.
  • Ziraat Mühendisliği-Bitki Koruma alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme, çözme ve bu amaçla uygun modern araçları geliştirme, seçme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma ve uygular.
  • Ziraat Mühendisliği-Bitki Koruma alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında bir başka değişle eldeki olanaklar ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular.
  • Ziraat Mühendisliği-Bitki Koruma uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
  • Bitki koruma problemlerinin çözümüne yönelik teknik olarak tanımlanmış mevcut modern önerileri sürdürülebilir tarım, çevre ve insan sağlığı ile gıda güvenliğini göz önünde tutarak seçme ve kullanma becerisi ile birlikte karşılaşılan karmaşık problemlerin veya bu disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için laboratuvar ya da arazi deneme ve deneyleri tasarlama, yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlar.
  • Tarımsal alanlarda sıkça görülen hastalık etmenlerini, zararlıları, yabancı otları ve yararlı organizmaları genel olarak mikroskobik ve makroskobik yöntemlerle tanıyabilme, yaygınlık durumları ile zarar/yarar düzeylerini saptar.
  • Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışır.
  • Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi kazanır.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır.
  • Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi kazanır.
  • Bitki Koruma alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinir.
  • Bitki Koruma uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Edindiği bilgileri bitki koruma alanındaki faaliyetlerde ve karmaşık problemlerin çözümünde kullanabilme becerisi.
  • Amacına uygun analiz ve modelleme yöntemlerini bilme, seçme ve uygulama becerisi
  • Hayat boyu öğrenme yetkinliği
  • Çok disiplinli çalışma yetkinliği,
  • Talimat alma ve verme yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrencilerin derslerdeki ve diğer etkinliklerdeki başarılarının değerlendirilmesi “Ege Üniversitesi Ölçme ve Değerlendirme Esasları Yönergesi” uyarınca yapılmaktadır. İlgili yönergeye http://oidb.ege.edu.tr/files/oidb/icerik/olcmedegerlendirme.pdf adresinden ulaşılabilmektedir.
  • Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
  • Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf not verme sistemleri kullanılır.
  • Bu kapsamda, bir ders için HBP (Ham Başarı Puanı), o dersin ara sınav ve varsa diğer yarıyıl/yıl içi eğitim-öğretim etkinliklerinden almış olduğu notların ağırlıklı ortalaması ile final veya varsa bütünleme notu dikkate alınarak hesaplanır.
  • Öğrencinin yarıyıl/yıl içi eğitim-öğretim etkinlikleri ve final sınav notunun HBP' na katkı yüzdesini ilgili dersin öğretim elemanı derse yazılma ve kayıt haftasından önce belirler ve en geç yarıyıl derslerinin ilk haftası içinde öğrencilere duyurur. Ancak yarıyıl/yıl içi etkinliklerinin katkı yüzdesi %40-70 aralığında, final veya varsa bütünleme sınav notunun katkı yüzdesi ise %60-30 aralığında olması zorunludur.
  • Hesaplanan HBP ondalık kısmı 0.50 ve üzeri olursa bir üst tamsayıya, 0.50'ten küçük olursa bir alt tamsayıya yuvarlanır. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (AGNO) hesabında, bir öğrencinin ilk yarıyıldan itibaren aldığı tüm derslere ait harf notlarının 4'lük not sistemindeki karşılıkları, bu derslere ait AKTS değerleri ile ayrı ayrı çarpılır; elde edilen sonuçlar toplanır ve alınan tüm derslerin AKTS kredileri toplamına bölünür. Sonuç, virgülden sonra iki basamak duyarlılıkla verilir. Bu sonuç AGNO olarak tanımlanır.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu Adı ; Ziraat Fakülteleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (ZİDEK)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 28.03.2023/30.09.2025

Giriş Şartı
  • Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
  •  YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
Başarma ŞartlarıAsgari 240 AKTS ders kredisini başarmak ve varsa ilgili yükseköğretim kurumunun belirlemiş olduğu diğer yükümlülükleri yerine getirmiş olmak.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
  • Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030015033


Yeterlilik Adı
Bitki Koruma Lisans Diplaması

Sorumlu Kurum
Ege Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ege Üniversitesi Rektörlüğü Gençlik Caddesi No : 12 35040 Bornova - İZMİR

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

ISCED:0721


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

ISCED:0721


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Bitki Koruma Bölümü, 4 derslik, 1 toplantı salonu ve öğrencilerin faydalanabildiği bir kütüphane ile birlikte amaca yönelik araştırma ve eğitimin yapıldığı toplam 5 laboratuvara sahip bir lisans programıdır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik, fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır.
  • Ziraat Mühendisliği-Bitki Koruma alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme, çözme ve bu amaçla uygun modern araçları geliştirme, seçme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma ve uygular.
  • Ziraat Mühendisliği-Bitki Koruma alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında bir başka değişle eldeki olanaklar ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular.
  • Ziraat Mühendisliği-Bitki Koruma uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
  • Bitki koruma problemlerinin çözümüne yönelik teknik olarak tanımlanmış mevcut modern önerileri sürdürülebilir tarım, çevre ve insan sağlığı ile gıda güvenliğini göz önünde tutarak seçme ve kullanma becerisi ile birlikte karşılaşılan karmaşık problemlerin veya bu disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için laboratuvar ya da arazi deneme ve deneyleri tasarlama, yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlar.
  • Tarımsal alanlarda sıkça görülen hastalık etmenlerini, zararlıları, yabancı otları ve yararlı organizmaları genel olarak mikroskobik ve makroskobik yöntemlerle tanıyabilme, yaygınlık durumları ile zarar/yarar düzeylerini saptar.
  • Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışır.
  • Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi kazanır.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır.
  • Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi kazanır.
  • Bitki Koruma alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinir.
  • Bitki Koruma uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Edindiği bilgileri bitki koruma alanındaki faaliyetlerde ve karmaşık problemlerin çözümünde kullanabilme becerisi.
  • Amacına uygun analiz ve modelleme yöntemlerini bilme, seçme ve uygulama becerisi
  • Hayat boyu öğrenme yetkinliği
  • Çok disiplinli çalışma yetkinliği,
  • Talimat alma ve verme yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrencilerin derslerdeki ve diğer etkinliklerdeki başarılarının değerlendirilmesi “Ege Üniversitesi Ölçme ve Değerlendirme Esasları Yönergesi” uyarınca yapılmaktadır. İlgili yönergeye http://oidb.ege.edu.tr/files/oidb/icerik/olcmedegerlendirme.pdf adresinden ulaşılabilmektedir.
  • Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
  • Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf not verme sistemleri kullanılır.
  • Bu kapsamda, bir ders için HBP (Ham Başarı Puanı), o dersin ara sınav ve varsa diğer yarıyıl/yıl içi eğitim-öğretim etkinliklerinden almış olduğu notların ağırlıklı ortalaması ile final veya varsa bütünleme notu dikkate alınarak hesaplanır.
  • Öğrencinin yarıyıl/yıl içi eğitim-öğretim etkinlikleri ve final sınav notunun HBP' na katkı yüzdesini ilgili dersin öğretim elemanı derse yazılma ve kayıt haftasından önce belirler ve en geç yarıyıl derslerinin ilk haftası içinde öğrencilere duyurur. Ancak yarıyıl/yıl içi etkinliklerinin katkı yüzdesi %40-70 aralığında, final veya varsa bütünleme sınav notunun katkı yüzdesi ise %60-30 aralığında olması zorunludur.
  • Hesaplanan HBP ondalık kısmı 0.50 ve üzeri olursa bir üst tamsayıya, 0.50'ten küçük olursa bir alt tamsayıya yuvarlanır. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (AGNO) hesabında, bir öğrencinin ilk yarıyıldan itibaren aldığı tüm derslere ait harf notlarının 4'lük not sistemindeki karşılıkları, bu derslere ait AKTS değerleri ile ayrı ayrı çarpılır; elde edilen sonuçlar toplanır ve alınan tüm derslerin AKTS kredileri toplamına bölünür. Sonuç, virgülden sonra iki basamak duyarlılıkla verilir. Bu sonuç AGNO olarak tanımlanır.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu Adı ; Ziraat Fakülteleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (ZİDEK)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 28.03.2023/30.09.2025


Giriş Şartı
  • Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
  •  YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.

Başarma Şartları
Asgari 240 AKTS ders kredisini başarmak ve varsa ilgili yükseköğretim kurumunun belirlemiş olduğu diğer yükümlülükleri yerine getirmiş olmak.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
  • Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030015033

Qualification Title
Bachelor's Degree in Plant Protection
Awarding BodyEGE UNIVERSITY
Awarding Body ContactEge University Rectorate Gençlik Caddesi 35040 Bornova – Izmir Telephone: (0-232) 311 10 10 Email: webadmin@ege.edu.tr
Awarding Body Urlhttp://ege.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024
TQF Level 6
Thematic AreasCrop and livestock production
National Occupation Classification

ISCED:0721

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile
  • It is a higher education program, that covers an eight-semester program based on secondary education qualifications and provides education for a specific learning area or profession.
Learning Environments
  • Program education and training is carried out in the form of formal education. The Department of Plant Protection is an undergraduate program. Four classrooms and 8 laboratories, where research and education activities are carried out, 2 meeting halls and a library are available to students.
Description
  • Adequate knowledge in mathematics, science and subjects specific to the discipline of Agricultural Engineering; ability to use theoretical and applied knowledge in these areas in complex engineering problems.
  • Ability to identify, formulate, solve problems in the field of Agricultural Engineering-Plant Protection and to develop and select appropriate modern tools for this purpose and to use and apply information technologies effectively.
  • Ability to design a complex system, process, device or product related to the field of Agricultural Engineering-Plant Protection under realistic constraints and conditions, considering the available resources and the current situation of the field in question, to meet specific requirements, and the ability to apply modern design methods for this purpose.
  • Ability to select and use modern tools necessary for the analysis and solution of complex problems encountered in Agricultural Engineering-Plant Protection applications, and ability to use information technologies effectively.
  • Ability to design, conduct, collect data, analyze and interpret the results of laboratory or field trials and experiments for the investigation of complex problems encountered or research topics specific to this discipline, with the ability to select and use technically defined and available modern proposals for the solution of plant protection problems, taking into account sustainable agriculture, environment and human health and food safety.
  • To be able to recognize disease agents, pests, weeds and beneficial organisms commonly seen in agricultural areas by microscopic and macroscopic methods, to determine their prevalence and damage / benefit levels.
  • Ability to work effectively in disciplinary and multidisciplinary teams; ability to work individually.
  • Ability to write effective reports in the field and to understand written reports, to and understandable instructions.
  • Awareness of the necessity of lifelong learning; the ability to access information, to follow developments in science and technology and to continuously renew oneself.
  • Acting in accordance with ethical principles, professional and ethical responsibility and knowledge of standards used in engineering practices.
  • Knowledge about business life practices such as project management, risk management and change management related to the field of Plant Protection; awareness about entrepreneurship, innovation; knowledge about sustainable development.
  • Knowledge about the effects of Plant Protection practices on health, environment and safety in universal and social dimensions and contemporary issues reflected in the field of engineering; awareness of the legal consequences of engineering solutions.
Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

  • Ability to use the acquired knowledge in activities in the field of plant protection and in solving complex problems.
  • Knowing, choosing and applying of the analysis and modeling methods appropriate for the purpose
  • Lifelong learning competence
  • Multidisciplinary working competence
  • Competence in receiving and giving instructions.
Further Info
  • The evaluation of students' achievements in courses and other activities is carried out in accordance with the "Ege University Measurement and Evaluation Principles Directive". The relevant directive can be accessed at http://oidb.ege.edu.tr/files/oidb/icerik/olcmedegerlendirme.pdf.
  • Different methods such as mid-year and end-of-year assignments, projects, applications, mid-term and final exams, make-up exams and make-up exams are used in measurement and evaluation. In order for a student to take the end-of-semester or end-of-year exam of a course;
  • Letter grading systems are used in the evaluation of student success.
  • In this context, the RAS (Raw Achievement Score) for a course is calculated by taking into account the weighted average of the grades taken from the midterm exam and other semester / year educational activities, if any, and the final or make-up grade, if any.
  • The instructor of the relevant course determines the percentage contribution of the student's semester / year activities and final exam grade to the RAS before the enrollment and registration week and announces it to the students within the first week of the semester courses at the latest. However, the contribution percentage of the semester / year activities must be between 40-70%, and the contribution percentage of the final or make-up exam grade, if any, must be between 60-30%.
  • If the decimal part of the calculated RAS is 0.50 and above, it is rounded to the next higher integer, and if it is less than 0.50, it is rounded to the next lower integer. In the calculation of the Weighted Grade Point Average (WGPA), the letter grades of all courses a student has taken since the first semester are multiplied by the ECTS values of these courses separately; the results obtained are summed and divided by the total ECTS credits of all courses taken. The result is given with a precision of two digits after the comma. This result is defined as WGPA.
Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

• YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education, training and other activities in higher education institutions.

• “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports and containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions are shared with the public by YÖK.

• The " Report of Foundation Higher Education Institutions ", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Modelling and Approval of Curriculum: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curricula of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are decided by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles on these issues determined by YÖK.

1.2. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Council of Deans.

2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles on these issues determined by YÖK.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.

Accreditation Body Name; Agricultural Faculties Education Programs Evaluation and Accreditation Association (ZİDEK)

 

Access Requirements

1. Graduating from secondary education institutions or secondary education institutions of foreign countries whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and meeting the admission requirements for undergraduate programs of higher education institutions.

2. To be placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), whose procedures and principles are determined by YÖK.

3. To have obtained sufficient points as a result of the central exam conducted by ÖSYM for the programs of higher education institutions that accept students with a special talent exam, the procedures and principles of which are determined by YÖK, and to have succeeded in the special talent exam.

4. To be placed in undergraduate programs that are the continuation of the fields they have completed in higher education institutions for associate degree graduates as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, whose procedures and principles are determined by YÖK.

Conditions for SuccessTo achieve a minimum of 240 ECTS course credits and to fulfill other obligations, if any, determined by the relevant higher education institution.
Progression Paths (Relationship Type)
  • Those with a bachelor's degree can continue their studies in master's degree programs and, if they meet the relevant requirements, in doctoral and proficiency in art programs accepted with a bachelor's degree.
  • Undergraduate students have the right to participate in double major programs offered by the higher education institutions where they are studying. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and if they are successful, they can receive two separate undergraduate diplomas.
Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer,

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board.

Validity Period (If Any)

The qualification is valid continuously.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030015033


Qualification Title
Bachelor's Degree in Plant Protection

Awarding Body
EGE UNIVERSITY

Awarding Body Contact
Ege University Rectorate Gençlik Caddesi 35040 Bornova – Izmir Telephone: (0-232) 311 10 10 Email: webadmin@ege.edu.tr

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCED:0721


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024

National Occupation Classification

ISCED:0721


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
  • It is a higher education program, that covers an eight-semester program based on secondary education qualifications and provides education for a specific learning area or profession.

Learning Environments
  • Program education and training is carried out in the form of formal education. The Department of Plant Protection is an undergraduate program. Four classrooms and 8 laboratories, where research and education activities are carried out, 2 meeting halls and a library are available to students.

Description
  • Adequate knowledge in mathematics, science and subjects specific to the discipline of Agricultural Engineering; ability to use theoretical and applied knowledge in these areas in complex engineering problems.
  • Ability to identify, formulate, solve problems in the field of Agricultural Engineering-Plant Protection and to develop and select appropriate modern tools for this purpose and to use and apply information technologies effectively.
  • Ability to design a complex system, process, device or product related to the field of Agricultural Engineering-Plant Protection under realistic constraints and conditions, considering the available resources and the current situation of the field in question, to meet specific requirements, and the ability to apply modern design methods for this purpose.
  • Ability to select and use modern tools necessary for the analysis and solution of complex problems encountered in Agricultural Engineering-Plant Protection applications, and ability to use information technologies effectively.
  • Ability to design, conduct, collect data, analyze and interpret the results of laboratory or field trials and experiments for the investigation of complex problems encountered or research topics specific to this discipline, with the ability to select and use technically defined and available modern proposals for the solution of plant protection problems, taking into account sustainable agriculture, environment and human health and food safety.
  • To be able to recognize disease agents, pests, weeds and beneficial organisms commonly seen in agricultural areas by microscopic and macroscopic methods, to determine their prevalence and damage / benefit levels.
  • Ability to work effectively in disciplinary and multidisciplinary teams; ability to work individually.
  • Ability to write effective reports in the field and to understand written reports, to and understandable instructions.
  • Awareness of the necessity of lifelong learning; the ability to access information, to follow developments in science and technology and to continuously renew oneself.
  • Acting in accordance with ethical principles, professional and ethical responsibility and knowledge of standards used in engineering practices.
  • Knowledge about business life practices such as project management, risk management and change management related to the field of Plant Protection; awareness about entrepreneurship, innovation; knowledge about sustainable development.
  • Knowledge about the effects of Plant Protection practices on health, environment and safety in universal and social dimensions and contemporary issues reflected in the field of engineering; awareness of the legal consequences of engineering solutions.

Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

  • Ability to use the acquired knowledge in activities in the field of plant protection and in solving complex problems.
  • Knowing, choosing and applying of the analysis and modeling methods appropriate for the purpose
  • Lifelong learning competence
  • Multidisciplinary working competence
  • Competence in receiving and giving instructions.

Further Info
  • The evaluation of students' achievements in courses and other activities is carried out in accordance with the "Ege University Measurement and Evaluation Principles Directive". The relevant directive can be accessed at http://oidb.ege.edu.tr/files/oidb/icerik/olcmedegerlendirme.pdf.
  • Different methods such as mid-year and end-of-year assignments, projects, applications, mid-term and final exams, make-up exams and make-up exams are used in measurement and evaluation. In order for a student to take the end-of-semester or end-of-year exam of a course;
  • Letter grading systems are used in the evaluation of student success.
  • In this context, the RAS (Raw Achievement Score) for a course is calculated by taking into account the weighted average of the grades taken from the midterm exam and other semester / year educational activities, if any, and the final or make-up grade, if any.
  • The instructor of the relevant course determines the percentage contribution of the student's semester / year activities and final exam grade to the RAS before the enrollment and registration week and announces it to the students within the first week of the semester courses at the latest. However, the contribution percentage of the semester / year activities must be between 40-70%, and the contribution percentage of the final or make-up exam grade, if any, must be between 60-30%.
  • If the decimal part of the calculated RAS is 0.50 and above, it is rounded to the next higher integer, and if it is less than 0.50, it is rounded to the next lower integer. In the calculation of the Weighted Grade Point Average (WGPA), the letter grades of all courses a student has taken since the first semester are multiplied by the ECTS values of these courses separately; the results obtained are summed and divided by the total ECTS credits of all courses taken. The result is given with a precision of two digits after the comma. This result is defined as WGPA.

Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

• YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education, training and other activities in higher education institutions.

• “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports and containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions are shared with the public by YÖK.

• The " Report of Foundation Higher Education Institutions ", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Modelling and Approval of Curriculum: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curricula of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are decided by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles on these issues determined by YÖK.

1.2. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Council of Deans.

2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles on these issues determined by YÖK.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.

Accreditation Body Name; Agricultural Faculties Education Programs Evaluation and Accreditation Association (ZİDEK)

 


Access Requirements

1. Graduating from secondary education institutions or secondary education institutions of foreign countries whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and meeting the admission requirements for undergraduate programs of higher education institutions.

2. To be placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), whose procedures and principles are determined by YÖK.

3. To have obtained sufficient points as a result of the central exam conducted by ÖSYM for the programs of higher education institutions that accept students with a special talent exam, the procedures and principles of which are determined by YÖK, and to have succeeded in the special talent exam.

4. To be placed in undergraduate programs that are the continuation of the fields they have completed in higher education institutions for associate degree graduates as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, whose procedures and principles are determined by YÖK.


Conditions for Success
To achieve a minimum of 240 ECTS course credits and to fulfill other obligations, if any, determined by the relevant higher education institution.

Progression Paths (Relationship Type)
  • Those with a bachelor's degree can continue their studies in master's degree programs and, if they meet the relevant requirements, in doctoral and proficiency in art programs accepted with a bachelor's degree.
  • Undergraduate students have the right to participate in double major programs offered by the higher education institutions where they are studying. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and if they are successful, they can receive two separate undergraduate diplomas.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer,

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board.


Validity Period (If Any)

The qualification is valid continuously.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode