Yeterlilik Kodu

TR0030024493

Yeterlilik Adı
Bitki Koruma Tezsiz Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumAnkara Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAnkara Üniversitesi Rektörlüğü, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye
Sorumlu Kurum URLhttps://www.ankara.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Bitki ve hayvancılık ürünleri
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri90
Programın Normal Süresi 1
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bitkilerde görülen abiyotik ve biyotik hastalıkları, zararlıları, yabancı otları, mikorizaları, ayrıca hastalık, zararlı ve yabancıotları baskı altına alan faydalı organizmaları ve bunların taksonomileri hakkında bilgi sahibi olur.
  • Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir.
  • Alanla ilgili araştırma konusu olabilecek sorunları belirler.
  • Belirlediği sorunlar doğrultusunda araştırma konusunu seçer.
  • İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
  • Bitki Korumanın ilişkili olduğu ekoloji, botanik, zooloji, moleküler biyoloji, genetik, ekonomi gibi bilim dalları ile ilişkileri hakkında bilgi sahibi olur.
  • Hastalık (fungal, bakteriyel, viral vd) , zararlı (böcekler, akarlar, nematotlar, kemirgenler, vd.) ve yabancı otların yönetimi hakkında birikime sahip olur.
  • Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar.
  • Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
  • Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma.
  • Seçtiği konu ile ilgili alanyazın taraması yapar ve araştırma desenini planlar.
  • Araştırma konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar.
  • Pestisitlerin çevre, insan ve hedef alınmayan organizmalara etkileri hakkında bilgi sahibi olur.
  • Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma.
  • Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma.
  • Bitki Koruma alanındaki sorunları teşhis eder ve çözüm üretir.
  • Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder.
  • Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma.
  • Etik kurallara uyma.
  • İletişim becerilerini etkili kullanma.
  • Bulguları yorumlar, düzenler ve sunar.
  • Hastalık, zararlı ve yabancıot sorunlarına sürdürülebilir, çevreci ve ekonomik çözümler üretecek yetiye sahip olur.
  • Gerektiğinde farklı bilim dalları ile entegre olarak hastalık, zararlı ve yabancıotların savaşımında yararlanılacak yeni ürünlerin (dayanıklı çeşit, hastalıktan ari tohum, parazitoid-predatör, pestisit, faydalı model , tuzak v.b. ) üretimi, dizayn ve geliştirilmesi çalışmalarını yürütür.
  • Araştırmayı rapor haline getirir.
  • Araştırma raporunu savunur.
  • Pestisit kullanımı sırasında oluşabilecek bu olumsuzlukları (kalıntı, tolerans, direnç vb.) en aza indirecek teorik ve pratik uygulamalar yapar.
  • Hastalık, zararlı ve yabancıotlar konularında araştırma ve denemeler yürütebilir.
  • Bitki Koruma ile ilişkili laboratuvarları (genel entomoloji, biyolojik mücadele, depolanmış ürün hastalık ve zararlıları, nematoloji, akaroloji, toksikoloji, moleküler entomoloji ve fitopatoloji, genel fitopatoloji, mikoloji, bakteriyoloji, viroloji, seroloji, yabancıot) yönetebilir.
  • Alanında ile ilgili mesleki ve teknolojik son gelişmeleri izler ve yorumlar.
  • Alanındaki son gelişmeler ile ilgili araştırma sonuçlarını ulusal ve uluslararası düzeyde yayınlayabilir.
  • Bitki Koruma sorunlarının çözümü için araştırmalar planlayabilir ve yürütebilir.
  • Tarımsal üretim yapılan alanlarda ve işletmelerde zararlı, hastalık ve yabancıotlar ve savaşımları konularında danışmanlık ve bilirkişilik yapabilir.
  • Tarımdaki son gelişmeleri izler, bitki koruma sorunlarını çözme yeteneği kazanır, yeni fikir ve yöntemler geliştirebilir.
  • Bitki Koruma ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurar. Gerektiğinde üreticileri ve ilgili kurumları bilgilendirir ve yönlendirebilir.
  • Bitki Koruma alanında toplumun farklı kesimlerini bilgilendirme ve eğitimi konusunda doğrudan ve basın yoluyla iletişim kurabilme sorumluluğu ve özgüvenine sahiptir.
  • Tarımsal savaşım ve gıda güvenliği ilişkisini üretici, tüketici ve çevre boyutlarıyla değerlendirebilen ve bunu toplumun bütünüyle paylaşabilme yetisine sahiptir.
  • Geleneksel tarım, organik tarım, iyi tarım uygulamaları, entegre savaşım modelleri, entegre ürün yönetimi ve sürdürülebilir tarım ile ilgili konularda danışmanlık, proje yöneticiliği, eğitmenlik yapabilir, çözümler üretir, ilgili kişi ve kurumlara tavsiyede bulunur.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Bitkilerde hastalıklara neden olan abiotik ve biotik etmenlerin özellikleri, simptomatolojileri, hastalık oluşturma mekanizmaları, epidemiyolojileri ve genel savaşım yöntemleri hakkında temel bilgilere sahiptir. Ayrıca bitki patojenlerinin genetik çeşitliliği hakkında genel bilgi birikimine sahiptir.
  • Bitkilerde zararlıların genel morfolojileri, gelişmeleri, çevre ile ilişkileri ve genel savaşım yöntemleri hakkında temel bilgilere sahiptir. Böceklerin toplanması, kolleksiyonu, preparasyonu, tanımlanması, isimlendirilmesi, sınıflandırılması; böceklerin biyoçeşitlilikteki yeri; böcek takımlarındaki filogenetik (klasik ve moleküler) ilişkiler; zararlıların takımlarının familyalarının morfolojik, fizyolojik ve biyolojik ve ekolojik (birey ve popülasyon) özelliklerini ayırt edebilir.
  • Tarımda sorun olan yabancı otları, zarar şekillerini, biyo-ekolojilerini ve savaşım yöntemlerini açıklar.
  • Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler Yüksek Lisans derecesi kazanırlar.
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Tezli ve tezsiz yüksek lisans programlarına başvuruda bulunacak adayların aşağıdaki koşulları sağlamış olması gerekir:

a) Bir lisans diplomasına sahip olmaları, yabancı ülkelerdeki lisans programını bitirmiş Türk uyruklu öğrencilerin Yükseköğretim Kurulundan alacakları denklik belgesine de sahip olmaları gerekir ve lisans not ortalamasının, ikinci öğretimde yürütülen tezsiz yüksek lisans programları için de geçerli olmak üzere, 4.00 katsayı üzerinden en az 2.00 olması gerekir.

b) ALES’ten başvurdukları programın puan türünde en az 55 tam puan almış olmaları gerekir. Uluslararası geçerliği olan lisansüstü giriş sınavı sonuçları bu Yönetmeliğin 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (a) bendine göre değerlendirilebilir. En az 55 ALES puanı sağlayarak lisansüstü eğitime başlamış ancak, herhangi bir anabilim dalı lisansüstü programından ilişiği kesilerek veya bir lisansüstü programı tamamlayarak yeniden başka bir programa başlamak isteyen öğrencilerden en fazla bir yarıyıl ara vererek başvuranlar için ALES koşulu aranmaz.

c) YDS’den en az 50 puan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen ve bu Yönetmeliğin 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendine göre ulusal veya uluslararası bir sınavdan eşdeğeri puan almak zorundadırlar. Tezsiz yüksek lisans programlarında yabancı dil sınav puanı zorunlu değildir; ancak tezsiz yüksek lisans programına öğrenci kabulünde ilgili anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu onayı ile yabancı dil koşulu da aranabilir.

ç) Adaylar mülakatta 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Mülakatta, talep edilmişse, adayın sunduğu referans mektubu ve neden yüksek lisans yapmak istediğini, hedeflerini belirten kompozisyonu dikkate alınarak sözlü değerlendirme yapılır.

d) Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; ALES puanı, lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir. Değerlendirmede ALES puanının % 50'si, lisans not ortalamasının % 20'si  ve mülakat sonucunun % 30'u dikkate alınarak anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararıyla en az toplam 65 puan alanlar arasında sıralama yapılır.

e) ALES puanı koşulu aranmayan tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir. Değerlendirmede lisans not ortalamasının % 50'si  ve mülakat sonucunun % 50'si dikkate alınarak anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararıyla en az toplam 65 puan alanlar arasında sıralama yapılır.

f) Güzel Sanatlar Fakültesi ile Devlet Konservatuvarı  anabilim/anasanat dallarına öğrenci kabulünde ALES puan koşulu aranmaz. Öğrenci kabulünde bu maddenin birinci fıkrasının (e) bendi hükümleri uygulanır.

Başarma ŞartlarıTezli yüksek lisans programları 21 ulusal krediden ve 120 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer, diğer öğrenim etkinlikleri ve tez çalışmasından oluşur. 120 AKTS kredisinin 60 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 60 AKTS kredisi de tez çalışmasını içeren uzmanlık alan derslerinden oluşur. Tezsiz yüksek lisans programları 30 ulusal kredi ve 90 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az on ders ile dönem projesinden oluşur. Başarı puanı 4.00 üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu veya bütünleme sınavlarında başarılı sayılmak için yüksek lisans öğrencilerinin 4.00 üzerinden en az 2.75 almaları gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

a) Özel İdare İl ve İlçe Tarım Müdürlükleri

b) Tarım ve Köy İşleri Bakanlığına bağlı araştırma enstitüleri ve müdürlükleri, Koruma Kontrol Genel Müdürlükleri.

c) Özel tarımsal ilaç firmalarının merkez ve bölge müdürlüklerinde

d) Özel Fide, Fidan veya Tohum üreten firmalar

e) Organik Üretim Yapan Firmalar

f) Depo, Ambar ve Çevre Sağlığı ilaçlamaları yapan firmalar

g) Özel ilaç bayileri

h) Seralar

i) Meslek Odalarında danışman ve sorumlu müdürlük

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030024493


Yeterlilik Adı
Bitki Koruma Tezsiz Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Ankara Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ankara Üniversitesi Rektörlüğü, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
90

Programın Normal Süresi
1

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bitkilerde görülen abiyotik ve biyotik hastalıkları, zararlıları, yabancı otları, mikorizaları, ayrıca hastalık, zararlı ve yabancıotları baskı altına alan faydalı organizmaları ve bunların taksonomileri hakkında bilgi sahibi olur.
  • Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir.
  • Alanla ilgili araştırma konusu olabilecek sorunları belirler.
  • Belirlediği sorunlar doğrultusunda araştırma konusunu seçer.
  • İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
  • Bitki Korumanın ilişkili olduğu ekoloji, botanik, zooloji, moleküler biyoloji, genetik, ekonomi gibi bilim dalları ile ilişkileri hakkında bilgi sahibi olur.
  • Hastalık (fungal, bakteriyel, viral vd) , zararlı (böcekler, akarlar, nematotlar, kemirgenler, vd.) ve yabancı otların yönetimi hakkında birikime sahip olur.
  • Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar.
  • Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
  • Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma.
  • Seçtiği konu ile ilgili alanyazın taraması yapar ve araştırma desenini planlar.
  • Araştırma konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar.
  • Pestisitlerin çevre, insan ve hedef alınmayan organizmalara etkileri hakkında bilgi sahibi olur.
  • Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma.
  • Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma.
  • Bitki Koruma alanındaki sorunları teşhis eder ve çözüm üretir.
  • Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder.
  • Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma.
  • Etik kurallara uyma.
  • İletişim becerilerini etkili kullanma.
  • Bulguları yorumlar, düzenler ve sunar.
  • Hastalık, zararlı ve yabancıot sorunlarına sürdürülebilir, çevreci ve ekonomik çözümler üretecek yetiye sahip olur.
  • Gerektiğinde farklı bilim dalları ile entegre olarak hastalık, zararlı ve yabancıotların savaşımında yararlanılacak yeni ürünlerin (dayanıklı çeşit, hastalıktan ari tohum, parazitoid-predatör, pestisit, faydalı model , tuzak v.b. ) üretimi, dizayn ve geliştirilmesi çalışmalarını yürütür.
  • Araştırmayı rapor haline getirir.
  • Araştırma raporunu savunur.
  • Pestisit kullanımı sırasında oluşabilecek bu olumsuzlukları (kalıntı, tolerans, direnç vb.) en aza indirecek teorik ve pratik uygulamalar yapar.
  • Hastalık, zararlı ve yabancıotlar konularında araştırma ve denemeler yürütebilir.
  • Bitki Koruma ile ilişkili laboratuvarları (genel entomoloji, biyolojik mücadele, depolanmış ürün hastalık ve zararlıları, nematoloji, akaroloji, toksikoloji, moleküler entomoloji ve fitopatoloji, genel fitopatoloji, mikoloji, bakteriyoloji, viroloji, seroloji, yabancıot) yönetebilir.
  • Alanında ile ilgili mesleki ve teknolojik son gelişmeleri izler ve yorumlar.
  • Alanındaki son gelişmeler ile ilgili araştırma sonuçlarını ulusal ve uluslararası düzeyde yayınlayabilir.
  • Bitki Koruma sorunlarının çözümü için araştırmalar planlayabilir ve yürütebilir.
  • Tarımsal üretim yapılan alanlarda ve işletmelerde zararlı, hastalık ve yabancıotlar ve savaşımları konularında danışmanlık ve bilirkişilik yapabilir.
  • Tarımdaki son gelişmeleri izler, bitki koruma sorunlarını çözme yeteneği kazanır, yeni fikir ve yöntemler geliştirebilir.
  • Bitki Koruma ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurar. Gerektiğinde üreticileri ve ilgili kurumları bilgilendirir ve yönlendirebilir.
  • Bitki Koruma alanında toplumun farklı kesimlerini bilgilendirme ve eğitimi konusunda doğrudan ve basın yoluyla iletişim kurabilme sorumluluğu ve özgüvenine sahiptir.
  • Tarımsal savaşım ve gıda güvenliği ilişkisini üretici, tüketici ve çevre boyutlarıyla değerlendirebilen ve bunu toplumun bütünüyle paylaşabilme yetisine sahiptir.
  • Geleneksel tarım, organik tarım, iyi tarım uygulamaları, entegre savaşım modelleri, entegre ürün yönetimi ve sürdürülebilir tarım ile ilgili konularda danışmanlık, proje yöneticiliği, eğitmenlik yapabilir, çözümler üretir, ilgili kişi ve kurumlara tavsiyede bulunur.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Bitkilerde hastalıklara neden olan abiotik ve biotik etmenlerin özellikleri, simptomatolojileri, hastalık oluşturma mekanizmaları, epidemiyolojileri ve genel savaşım yöntemleri hakkında temel bilgilere sahiptir. Ayrıca bitki patojenlerinin genetik çeşitliliği hakkında genel bilgi birikimine sahiptir.
  • Bitkilerde zararlıların genel morfolojileri, gelişmeleri, çevre ile ilişkileri ve genel savaşım yöntemleri hakkında temel bilgilere sahiptir. Böceklerin toplanması, kolleksiyonu, preparasyonu, tanımlanması, isimlendirilmesi, sınıflandırılması; böceklerin biyoçeşitlilikteki yeri; böcek takımlarındaki filogenetik (klasik ve moleküler) ilişkiler; zararlıların takımlarının familyalarının morfolojik, fizyolojik ve biyolojik ve ekolojik (birey ve popülasyon) özelliklerini ayırt edebilir.
  • Tarımda sorun olan yabancı otları, zarar şekillerini, biyo-ekolojilerini ve savaşım yöntemlerini açıklar.
  • Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler Yüksek Lisans derecesi kazanırlar.

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Tezli ve tezsiz yüksek lisans programlarına başvuruda bulunacak adayların aşağıdaki koşulları sağlamış olması gerekir:

a) Bir lisans diplomasına sahip olmaları, yabancı ülkelerdeki lisans programını bitirmiş Türk uyruklu öğrencilerin Yükseköğretim Kurulundan alacakları denklik belgesine de sahip olmaları gerekir ve lisans not ortalamasının, ikinci öğretimde yürütülen tezsiz yüksek lisans programları için de geçerli olmak üzere, 4.00 katsayı üzerinden en az 2.00 olması gerekir.

b) ALES’ten başvurdukları programın puan türünde en az 55 tam puan almış olmaları gerekir. Uluslararası geçerliği olan lisansüstü giriş sınavı sonuçları bu Yönetmeliğin 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (a) bendine göre değerlendirilebilir. En az 55 ALES puanı sağlayarak lisansüstü eğitime başlamış ancak, herhangi bir anabilim dalı lisansüstü programından ilişiği kesilerek veya bir lisansüstü programı tamamlayarak yeniden başka bir programa başlamak isteyen öğrencilerden en fazla bir yarıyıl ara vererek başvuranlar için ALES koşulu aranmaz.

c) YDS’den en az 50 puan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen ve bu Yönetmeliğin 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendine göre ulusal veya uluslararası bir sınavdan eşdeğeri puan almak zorundadırlar. Tezsiz yüksek lisans programlarında yabancı dil sınav puanı zorunlu değildir; ancak tezsiz yüksek lisans programına öğrenci kabulünde ilgili anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu onayı ile yabancı dil koşulu da aranabilir.

ç) Adaylar mülakatta 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Mülakatta, talep edilmişse, adayın sunduğu referans mektubu ve neden yüksek lisans yapmak istediğini, hedeflerini belirten kompozisyonu dikkate alınarak sözlü değerlendirme yapılır.

d) Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; ALES puanı, lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir. Değerlendirmede ALES puanının % 50'si, lisans not ortalamasının % 20'si  ve mülakat sonucunun % 30'u dikkate alınarak anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararıyla en az toplam 65 puan alanlar arasında sıralama yapılır.

e) ALES puanı koşulu aranmayan tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir. Değerlendirmede lisans not ortalamasının % 50'si  ve mülakat sonucunun % 50'si dikkate alınarak anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararıyla en az toplam 65 puan alanlar arasında sıralama yapılır.

f) Güzel Sanatlar Fakültesi ile Devlet Konservatuvarı  anabilim/anasanat dallarına öğrenci kabulünde ALES puan koşulu aranmaz. Öğrenci kabulünde bu maddenin birinci fıkrasının (e) bendi hükümleri uygulanır.


Başarma Şartları
Tezli yüksek lisans programları 21 ulusal krediden ve 120 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer, diğer öğrenim etkinlikleri ve tez çalışmasından oluşur. 120 AKTS kredisinin 60 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 60 AKTS kredisi de tez çalışmasını içeren uzmanlık alan derslerinden oluşur. Tezsiz yüksek lisans programları 30 ulusal kredi ve 90 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az on ders ile dönem projesinden oluşur. Başarı puanı 4.00 üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu veya bütünleme sınavlarında başarılı sayılmak için yüksek lisans öğrencilerinin 4.00 üzerinden en az 2.75 almaları gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

a) Özel İdare İl ve İlçe Tarım Müdürlükleri

b) Tarım ve Köy İşleri Bakanlığına bağlı araştırma enstitüleri ve müdürlükleri, Koruma Kontrol Genel Müdürlükleri.

c) Özel tarımsal ilaç firmalarının merkez ve bölge müdürlüklerinde

d) Özel Fide, Fidan veya Tohum üreten firmalar

e) Organik Üretim Yapan Firmalar

f) Depo, Ambar ve Çevre Sağlığı ilaçlamaları yapan firmalar

g) Özel ilaç bayileri

h) Seralar

i) Meslek Odalarında danışman ve sorumlu müdürlük


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030024493

Qualification Title
Awarding BodyAnkara University
Awarding Body ContactAnkara University Rectorate, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye
Awarding Body Urlhttps://www.ankara.edu.tr/en
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasCrop and livestock production
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value90
Program Duration1
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030024493


Qualification Title

Awarding Body
Ankara University

Awarding Body Contact
Ankara University Rectorate, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
90

Program Duration
1

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address