Yeterlilik Kodu | TR0030218994 | |
Yeterlilik Adı | Bitkisel Üretim ve Teknolojileri Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Muş Alparslan Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Muş Alparslan Üniversitesi Külliyesi, Diyarbakır Yolu 7. km, 49250 Merkez/Muş | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.alparslan.edu.tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Bitki ve hayvancılık ürünleri | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Bitkisel Üretim ve Teknolojileri programına T.C. Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezinin (ÖSYM) yaptığı Yüksek Öğretime Giriş (YGS) ve Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS) sonucuna göre kabul edilirler. ÖSYM tarafından düzenlenen LYS (Lisansüstü Yerleştirme Sınavı) sınavında başarılı olanların MF-2 puan türündeki tercih sıralamasına göre yerleştirmesi yapılır. | |
Başarma Şartları | Bitkisel Üretim ve Teknolojileri Bölümü Lisans programından mezun olarak bu alanda yeterlilik kazanabilmek için, · Ders planındaki 243 AKTS kredisine sahip olan tüm dersleri başarmak · 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmak gerekir · 30 iş günü boyunca zorunlu stajının tamamlanması Bitkisel Üretim ve Teknolojileri Bölümü Lisans programından mezun olarak bu alanda yeterlilik kazanabilmek için, · Ders planındaki 243 AKTS kredisine sahip olan tüm dersleri başarmak · 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmak gerekir · 30 iş günü boyunca zorunlu stajının tamamlanması | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Programdan mezun olacak “Bitkisel Üretim ve Teknolojileri Uzmanı” Ziraat Mühendisleri, kamuda T.C. Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, T.C. Orman ve Su İşleri Bakanlığı, T.C. Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı bünyesinde; özel ve kamu üniversitelerinde, Tarım ve Kredi Kooperatifleri, tarımla ilgili üretici birlikleri bünyesinde; özel ve kamu bankalarında, fide-fidan, tohumculuk ile biyoteknoloji gibi tarımla ilgili diğer kamu ve özel sektör kuruluşlarında, tarımsal üretim işletmelerinde, analiz laboratuvarlarında, organik tarım işletmeleri, tarımsal danışmanlık firmaları ile bitki koruma ürünleri satış ve pazarlama işletmeleri olmak üzere oldukça geniş bir iş alanında istihdam edilebilirler. Ayrıca, girişimciliklerini kullanarak tarımsal üretim, danışmanlık vb. konularda kendi özel işletmelerini açabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030218994
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
- Tarla ve bahçe bitkilerinin modern yetiştiricilik yöntem ve teknikleri ile stratejilerini bilme ve uygulayabilme.
- Bitki yetiştiriciliğinde toprak bilgisi, bitki besleme yöntem ve tekniklerini bilme ve uygulayabilme.
- Bitkisel üretimde kayıplara neden olan biotik ve abiotik faktörleri tanımlayabilme, zararlı yönetim sistemlerini planlayıp uygulayabilme.
- Doğal kaynakların etkin kullanıldığı, çevre dostu tarımsal üretim sistemlerini uygulayabilme.
- Bitki yetiştiriciliği ile ilişkili ekosistem ve sürdürülebilir tarım yönetimi, planlaması ve uygulamasına yönelik bilgilere sahip olma.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
- Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma becerisi.
- Gıda, yenilenebilir enerji/biyo enerji, hammadde üretimi ve/veya işleme süreçleri hakkında bilgi sahibi olabilme.
- Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme, sorgulama ve araştırma, bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve tasarım yapabilme, edinilen bilgileri toplum yararına kullanabilme.
- Araştırma ve değerlendirme yapabilme, elde ettiği verileri yorumlama ve değerlendirebilme, proje ve danışmanlık hizmetleri sunabilme becerisine sahip olabilme.
- Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlama ve yönetebilme, disiplinler arası çalışma yapabilme.
- Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara ve gelişmelere duyarlı olabilme ve bu gelişmeleri izleyebilme.
- Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilme, sorunları tanımlama, analiz etme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
- Farklı kültürlerde yaşayabilme ve sosyal yaşama uyum sağlama.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Öğrencilerin Bitkisel Üretim ve Teknolojileri Bölümü programı müfredatında yer alan her bir ders ünitesinin öngörülen öğrenme çıktılarını elde etmede ne kadar başarılı oldukları, dönem içi etkinliklerle ve her dönem sonunda yapılan final sınavlarıyla ölçülmektedir.
- Dönem içi faaliyetlerin değerlendirilmesi, yönetmelikle belirlenen lisans programlarındaki bütün dersler için zorunlu en az bir adet ara sınav, ödev, kısa sınav (quiz), proje, arazi ve laboratuvar denemelerini içerir.
- Programlar, eğitim amaç ve hedeflerini sağlamak amacıyla program ve ders düzeyinde sonuçların başarısını ölçülmesindeki ihtiyaca bağlı olarak dönem içi faaliyetlerde daha fazla değerlendirme yönteminin tanımlanması için teşvik edilmektedir.
- Her ders için kullanılan değerlendirme yöntemlerinin niteliği ve sayısı, dönem sonu notuna olan katkıları ile birlikte ders açıklamaları bölümlerinde Ölçme ve Değerlendirme başlığı altında verilmiştir.
- Bu düzenlemeler her dönem başında, önceden ilan edilir ve web sitesinde ders tanımları bölümleri yayınlanır.
- Ara sınav ve final sınavları üniversite tarafından belirlenen ve ilan edilen tarih, yer ve zamanlarda yapılır.
- Öğrencilerin dönem sonu notları, ara sınav, final sınavı ve varsa diğer değerlendirme sonuçlarına dayanarak öğrencilerin devam şartını sağlamasını da dikkate alınarak öğretim elemanları tarafından verilir.
- Dönem sonu notunun belirlenmesinde dönem içi faaliyetlerinin katkısı en fazla % 40 olabilir ve final sınavının katkısı Yönetmelikle belirlenen tüm lisans programlarındaki tüm dersler için en az % 40 ve en fazla % 60 olur. Bir ara sınav ve final sınavı gerektirmeyen dersler, ilgili bölümlerin yönetimleri tarafından belirlenir ve bu dersler için belirli değerlendirme ve not verme yöntemleri yukarıda anlatılan kanallar yoluyla duyurulur.
- Bu tür faaliyetlerin değerlendirilmesi Senato tarafından belirlenen ilkeler doğrultusunda yapılır ve Başarılı ya da Başarısız olarak değerlendirilir.
- Değerlendirme: Bir öğrencinin başarısı her bir ders için tanımlanan değerlendirme şekline (dönem içi çalışmalar ve final) göre dersi veren öğretim elemanı tarafından belirlenir.
- Değerlendirme 100 tam puan üzerinden yapılır ve dönem sonunda standart sapma ve sınıfın not ortalaması dikkate alınarak ilkeleri Senato tarafından belirlenen bağıl değerlendirme yöntemi kullanılarak harf notuna dönüştürülür.
- Bitkisel Üretim ve Teknolojileri Bölümü Lisans programından mezun olarak bu alanda yeterlilik kazanabilmek için, Ders planındaki 243 AKTS kredisine sahip olan tüm dersleri başarmak · 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmak gerekir · 30 iş günü boyunca zorunlu stajının tamamlanması
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Bitkisel Üretim ve Teknolojileri programına T.C. Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezinin (ÖSYM) yaptığı Yüksek Öğretime Giriş (YGS) ve Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS) sonucuna göre kabul edilirler. ÖSYM tarafından düzenlenen LYS (Lisansüstü Yerleştirme Sınavı) sınavında başarılı olanların MF-2 puan türündeki tercih sıralamasına göre yerleştirmesi yapılır.
Programdan mezun olacak “Bitkisel Üretim ve Teknolojileri Uzmanı” Ziraat Mühendisleri, kamuda T.C. Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, T.C. Orman ve Su İşleri Bakanlığı, T.C. Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı bünyesinde; özel ve kamu üniversitelerinde, Tarım ve Kredi Kooperatifleri, tarımla ilgili üretici birlikleri bünyesinde; özel ve kamu bankalarında, fide-fidan, tohumculuk ile biyoteknoloji gibi tarımla ilgili diğer kamu ve özel sektör kuruluşlarında, tarımsal üretim işletmelerinde, analiz laboratuvarlarında, organik tarım işletmeleri, tarımsal danışmanlık firmaları ile bitki koruma ürünleri satış ve pazarlama işletmeleri olmak üzere oldukça geniş bir iş alanında istihdam edilebilirler. Ayrıca, girişimciliklerini kullanarak tarımsal üretim, danışmanlık vb. konularda kendi özel işletmelerini açabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030218994 | |
Qualification Title | Bitkisel Üretim ve Teknolojileri Bachelor | |
Awarding Body | MUŞ ALPARSLAN UNIVERSITY | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.alparslan.edu.tr | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Crop and livestock production | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | How successful the students are in achieving the predicted learning outcomes of each course unit in the curriculum of the Department of Crop Production and Technologies is measured by the activities during the semester and the final exams held at the end of each semester. Evaluation of activities during the semester includes at least one required midterm exam, homework, quiz, project, field and laboratory tests for all courses in undergraduate programs determined by regulation. Programs are encouraged to define more assessment methods in semester activities based on the need to measure the achievement of outcomes at program and course level to meet educational goals and objectives. The quality and number of assessment methods used for each course, along with their contribution to the final grade, are given under the heading Assessment and Evaluation in the course descriptions sections. These arrangements are announced in advance at the beginning of each semester and the course descriptions sections are published on the website. Midterm and final exams are held on the dates, places and times determined and announced by the university. The final grades of the students are given by the instructors, taking into account that the students meet the attendance requirement based on the midterm, final exam and, if any, other evaluation results. In determining the end of term grade, the contribution of the activities during the semester can be at most 40%, and the contribution of the final exam is at least 40% and maximum 60% for all courses in all undergraduate programs determined by the Regulation. Courses that do not require a midterm and a final exam are determined by the administration of the relevant departments, and certain evaluation and grading methods for these courses are announced through the channels described above. Evaluation of such activities is made in line with the principles determined by the Senate and is evaluated as Successful or Unsuccessful. Evaluation: The success of a student is determined by the lecturer who teaches the course according to the evaluation method (term studies and final) defined for each course. Evaluation is made over 100 full points and at the end of the semester, the standard deviation and grade point average of the class are taken into account and converted into letter grades using the relative evaluation method determined by the Senate. In order to gain proficiency in this field by graduating from the Department of Plant Production and Technologies Undergraduate Program, · Successful completion of all courses with 243 ECTS credits in the lesson plan · Must have a cumulative grade point average of at least 2.00 out of 4.00 Completion of compulsory internship for 30 working days | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | T.C. to the Herbal Production and Technologies program. They are accepted according to the results of the Higher Education Entrance (YGS) and Undergraduate Placement Exam (LYS) conducted by the Assessment, Selection and Placement Center (ÖSYM). Those who are successful in the LYS (Graduate Placement Exam) organized by ÖSYM are placed according to the order of preference in the MF-2 score type. | |
Conditions for Success | In order to gain proficiency in this field by graduating from the Department of Plant Production and Technologies Undergraduate Program, · Successful completion of all courses with 243 ECTS credits in the lesson plan · Must have a cumulative grade point average of at least 2.00 out of 4.00 Completion of compulsory internship for 30 working days In order to gain proficiency in this field by graduating from the Department of Plant Production and Technologies Undergraduate Program, · Successful completion of all courses with 243 ECTS credits in the lesson plan · Must have a cumulative grade point average of at least 2.00 out of 4.00 Completion of compulsory internship for 30 working days | |
Progression Paths (Relationship Type) | Agricultural Engineers, Plant Production and Technologies Specialist who will graduate from the program, will be working in the T.R. Ministry of Food, Agriculture and Livestock, T.R. Ministry of Forestry and Water Affairs, T.C. Within the Ministry of Science, Industry and Technology; in private and public universities, within the body of Agricultural and Credit Cooperatives, producer unions related to agriculture; A wide range of businesses, including private and public banks, other public and private sector organizations related to agriculture such as seedlings, seeds and biotechnology, agricultural production enterprises, analysis laboratories, organic agriculture enterprises, agricultural consultancy firms and plant protection products sales and marketing enterprises. can be employed in the field. In addition, using their entrepreneurship, agricultural production, consultancy, etc. They can open their own private businesses. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030218994
How successful the students are in achieving the predicted learning outcomes of each course unit in the curriculum of the Department of Crop Production and Technologies is measured by the activities during the semester and the final exams held at the end of each semester. Evaluation of activities during the semester includes at least one required midterm exam, homework, quiz, project, field and laboratory tests for all courses in undergraduate programs determined by regulation. Programs are encouraged to define more assessment methods in semester activities based on the need to measure the achievement of outcomes at program and course level to meet educational goals and objectives. The quality and number of assessment methods used for each course, along with their contribution to the final grade, are given under the heading Assessment and Evaluation in the course descriptions sections. These arrangements are announced in advance at the beginning of each semester and the course descriptions sections are published on the website. Midterm and final exams are held on the dates, places and times determined and announced by the university. The final grades of the students are given by the instructors, taking into account that the students meet the attendance requirement based on the midterm, final exam and, if any, other evaluation results. In determining the end of term grade, the contribution of the activities during the semester can be at most 40%, and the contribution of the final exam is at least 40% and maximum 60% for all courses in all undergraduate programs determined by the Regulation. Courses that do not require a midterm and a final exam are determined by the administration of the relevant departments, and certain evaluation and grading methods for these courses are announced through the channels described above. Evaluation of such activities is made in line with the principles determined by the Senate and is evaluated as Successful or Unsuccessful. Evaluation: The success of a student is determined by the lecturer who teaches the course according to the evaluation method (term studies and final) defined for each course. Evaluation is made over 100 full points and at the end of the semester, the standard deviation and grade point average of the class are taken into account and converted into letter grades using the relative evaluation method determined by the Senate. In order to gain proficiency in this field by graduating from the Department of Plant Production and Technologies Undergraduate Program, · Successful completion of all courses with 243 ECTS credits in the lesson plan · Must have a cumulative grade point average of at least 2.00 out of 4.00 Completion of compulsory internship for 30 working days
T.C. to the Herbal Production and Technologies program. They are accepted according to the results of the Higher Education Entrance (YGS) and Undergraduate Placement Exam (LYS) conducted by the Assessment, Selection and Placement Center (ÖSYM). Those who are successful in the LYS (Graduate Placement Exam) organized by ÖSYM are placed according to the order of preference in the MF-2 score type.
Agricultural Engineers, Plant Production and Technologies Specialist who will graduate from the program, will be working in the T.R. Ministry of Food, Agriculture and Livestock, T.R. Ministry of Forestry and Water Affairs, T.C. Within the Ministry of Science, Industry and Technology; in private and public universities, within the body of Agricultural and Credit Cooperatives, producer unions related to agriculture; A wide range of businesses, including private and public banks, other public and private sector organizations related to agriculture such as seedlings, seeds and biotechnology, agricultural production enterprises, analysis laboratories, organic agriculture enterprises, agricultural consultancy firms and plant protection products sales and marketing enterprises. can be employed in the field. In addition, using their entrepreneurship, agricultural production, consultancy, etc. They can open their own private businesses.
Qualification is continuous