Yeterlilik Kodu

TR0030016054

Yeterlilik Adı
Biyokimya ve Moleküler Biyoloji Doktora Diploması
Sorumlu KurumAcıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAcıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi
Sorumlu Kurum URLhttp://www.acibadem.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 8
Sınıflandırma (Tematik Alan)Biyokimya
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Biyokimya ve Moleküler Biyoloji Doktora Programı’nın amacı, her gün hızla değişerek ve yenilenerek ilerleyen Bilim ve Teknoloji çağına ayak uydurmak için güçlü bir ekip çalışması ruhu ile düşünme, sorgulama, fikir üretme, araştırma ve üretime katkı yapabilecek kendi alanında dünyanın önde gelen nitelikli bilim adamlarını yetiştirmektir.
  • Biyokimya ve Moleküler Biyoloji, günümüzde en hızlı gelişen bilim dalları olup, tüm dünyada olduğu gibi, ülkemizde de tıp, farmakoloji, tarım, hayvancılık, endüstri, çevre gibi sektörleri önemli ölçüde etkilemektedirler. Modern biyoteknolojik ürünlerin tümü biyokimya ve moleküler biyolojideki bilgi birikimine dayanmaktadır.
  • Bu doktora programında, öğrencilere sağlıkta ve hastalıkta gözlenen önemli hücresel ve kimyasal olayları moleküler düzeyde ayrıntılı bir şekilde öğretmek hedeflenmektedir. Genetik, sinyal iletimi ve metabolik reaksiyonlar çevreyle uyum gösteren girift bir etkileşim ağı oluştururlar. Mutasyon veya polimorfizm gibi tek molekülü etkileyen kalıtsal değişimler kimyasal sürecin yanında hücresel davranışı da etkiler. Böylece organların fonksiyonunda ve organizmanın kendisinde ciddi etkiler yaratabilirler. Bu sebepler yüzünden günümüz biyokimyası genetikten öteye genomik, proteomik, gen ve protein ağı konularına, ayrıca lipid, karbonhidrat ve proteinlerin metabolik yollarına, hücresel iletişim ve sinyal kaskadlarına, organların kompleks hastalıkları ve kardiyovasküler dolaşıma uzanan çok geniş bir interdispliner ağı kapsamaktadır. Modern biyokimyasal araştırmalarda da bu geniş içeriğe paralel olarak mikroarrayler, peptidlerin, proteinlerin ve biomoleküllerin kütle-spektrometrik analizleri gibi ileri teknikler kullanılmaktadır. Bu doktora programına katılacak öğrenciler hem interdisipliner bir programın geniş teorik bilgisini alabilecekler hem de biyokimyasal ve genetik araştırmaların klinik ve laboratuvar boyutu hakkında deneyim kazanacaklardır.
  • Sonuç olarak; iş olanakları ve çeşitli bölgelerden tercih edilirlik açısından üstün olan araştırmacı yetiştirmeyi amaçlayan bu Doktora Eğitimi Programını tamamlayan bir öğrenci, üniversiteler ile araştırma merkezleri gibi tüzel ve özel kuruluşlarda akademisyen ya da araştırmacı olarak görev yapabileceği gibi hastalıkların tanı ve tedavi merkezleri gibi tıp fakülteleri ve sağlık sektörünün birçok laboratuvarlarında üst düzey deneyimli elemanlar olarak çalışabileceklerdir.
Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Sağlıkta ve hastalıkta gözlenen önemli hücresel ve kimyasal olayları moleküler düzeyde ayrıntılı bir şekilde öğrenir.
  • Genetik, sinyal iletimi ve metabolik reaksiyonları ve bunların birbiriyle ilişkisini biyokimyasal ve moleküler biyolojik yaklaşımları kullanarak güncel bilgilerin ışığında bütünsel bir bakış açısıyla değerlendirir.
  • Laboratuvarda kullanılan teknik ekipman, özgün cihaz ve yöntemleri eğitim ve araştırma alanlarında multidisipliner yaklaşımlarla kullanır.
  • Literatürdeki güncel bilimsel gelişmeleri geçerli bilgi kaynaklarına ulaşarak takip eder.
  • Özgün bir deneysel çalışmayı bağımsız olarak tasarlar, yönetir, sonuçlandırır ve bulguları literatür bilgilerini kullanarak yorumlar.
  • Yaptığı özgün deneysel çalışmanın bulgularını bilimsel toplantılarda sunar, ulusal/uluslararası hakemli dergilerde yayınlar.
  • Bilimsel araştırma ve yayın etiği ilkelerini benimser ve uygular.
  • Alanındaki yeni bilgiyi ve teknolojik gelişmeleri takip eder, tasarlayacağı bilimsel projelerde bu bilgileri kullanır.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • BMB programındaki her ders için dersi veren öğretim üyesi tarafından farklı ölçme ve değerlendirme teknikleri uygulanmaktadır. Buna bağlı olarak, ara sınav, final, laboratuvar uygulaması, seminer, proje, makale tartışması gibi farklı yöntemler mevcuttur. Her ders için ölçme ve değerlendirme yöntemi detaylı olarak ders bilgi paketlerinde verilmiştir.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı
  • Yüksek lisans derecesi ile başvuran adayların Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavından (ALES) elde edecekleri sayısal puanın en az 55 olması, Yabancı uyruklu öğrenciler için GRE en az 149 ya da GMAT en az 450 puan olması gerekmektedir. Yükseköğretim Kurulu tarafından kabul edilen yabancı dil sınavlarından; TOEFL-IBT: En az 66 puan, YDS/ÜDS/KPDS/YÖKDİL: En az 55 puan alması gerekmektedir.
  • Lisans derecesi ile doktora programına başvuranların ALES sınavından elde edecekleri sayısal puanın en az 80 olması, GRE en az 152 ya da GMAT en az 590 puan olması gerekmektedir. Lisans mezuniyet not ortalamalarının 4 üzerinden en az 3 veya eşdeğeri bir puan olması gerekmektedir. Yükseköğretim Kurulu tarafından kabul edilen yabancı dil sınavlarından; TOEFL-IBT: En az 84 puan, YDS/ÜDS/KPDS/YÖKDİL: En az 70 puan alması gerekmektedir
Başarma Şartları Almış olduğu dersleri başarı ile geçmesi ve en az 240 AKTSyi tamamlamış olması, doktora yeterlilik sınavını başarı ile verdikten sonra tez çalışmalarını yapması ve tez savunmasında başarılı bulunması ve her yıl kongrelere sunulmuş bir abstract; SCI-SCI-expanded kapsamındaki dergilerde yayınlanmış en az iki yayında ortak yazar ve öğrencinin tezinin SCI-SCI-expanded kapsamındaki dergilerde yayına kabul edilmiş olması durumunda, öğrenci mezuniyete hak kazanır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Mezunlarımız üniversitelerde akademik personel olarak kariyerlerine devam edebilirler, yurt dışına doktora sonrası araştırmacı olarak gidebilirler. AR-Ge merkezlerinde araştırmacı olarak çalışabilirler. İlaç sanayinde çalışabilirler. Tıbbi laboratuarlarda çalışabilirler.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030016054


Yeterlilik Adı
Biyokimya ve Moleküler Biyoloji Doktora Diploması

Sorumlu Kurum
Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
8

TYÇ Seviyesi
8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Biyokimya ve Moleküler Biyoloji Doktora Programı’nın amacı, her gün hızla değişerek ve yenilenerek ilerleyen Bilim ve Teknoloji çağına ayak uydurmak için güçlü bir ekip çalışması ruhu ile düşünme, sorgulama, fikir üretme, araştırma ve üretime katkı yapabilecek kendi alanında dünyanın önde gelen nitelikli bilim adamlarını yetiştirmektir.
  • Biyokimya ve Moleküler Biyoloji, günümüzde en hızlı gelişen bilim dalları olup, tüm dünyada olduğu gibi, ülkemizde de tıp, farmakoloji, tarım, hayvancılık, endüstri, çevre gibi sektörleri önemli ölçüde etkilemektedirler. Modern biyoteknolojik ürünlerin tümü biyokimya ve moleküler biyolojideki bilgi birikimine dayanmaktadır.
  • Bu doktora programında, öğrencilere sağlıkta ve hastalıkta gözlenen önemli hücresel ve kimyasal olayları moleküler düzeyde ayrıntılı bir şekilde öğretmek hedeflenmektedir. Genetik, sinyal iletimi ve metabolik reaksiyonlar çevreyle uyum gösteren girift bir etkileşim ağı oluştururlar. Mutasyon veya polimorfizm gibi tek molekülü etkileyen kalıtsal değişimler kimyasal sürecin yanında hücresel davranışı da etkiler. Böylece organların fonksiyonunda ve organizmanın kendisinde ciddi etkiler yaratabilirler. Bu sebepler yüzünden günümüz biyokimyası genetikten öteye genomik, proteomik, gen ve protein ağı konularına, ayrıca lipid, karbonhidrat ve proteinlerin metabolik yollarına, hücresel iletişim ve sinyal kaskadlarına, organların kompleks hastalıkları ve kardiyovasküler dolaşıma uzanan çok geniş bir interdispliner ağı kapsamaktadır. Modern biyokimyasal araştırmalarda da bu geniş içeriğe paralel olarak mikroarrayler, peptidlerin, proteinlerin ve biomoleküllerin kütle-spektrometrik analizleri gibi ileri teknikler kullanılmaktadır. Bu doktora programına katılacak öğrenciler hem interdisipliner bir programın geniş teorik bilgisini alabilecekler hem de biyokimyasal ve genetik araştırmaların klinik ve laboratuvar boyutu hakkında deneyim kazanacaklardır.
  • Sonuç olarak; iş olanakları ve çeşitli bölgelerden tercih edilirlik açısından üstün olan araştırmacı yetiştirmeyi amaçlayan bu Doktora Eğitimi Programını tamamlayan bir öğrenci, üniversiteler ile araştırma merkezleri gibi tüzel ve özel kuruluşlarda akademisyen ya da araştırmacı olarak görev yapabileceği gibi hastalıkların tanı ve tedavi merkezleri gibi tıp fakülteleri ve sağlık sektörünün birçok laboratuvarlarında üst düzey deneyimli elemanlar olarak çalışabileceklerdir.

Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Sağlıkta ve hastalıkta gözlenen önemli hücresel ve kimyasal olayları moleküler düzeyde ayrıntılı bir şekilde öğrenir.
  • Genetik, sinyal iletimi ve metabolik reaksiyonları ve bunların birbiriyle ilişkisini biyokimyasal ve moleküler biyolojik yaklaşımları kullanarak güncel bilgilerin ışığında bütünsel bir bakış açısıyla değerlendirir.
  • Laboratuvarda kullanılan teknik ekipman, özgün cihaz ve yöntemleri eğitim ve araştırma alanlarında multidisipliner yaklaşımlarla kullanır.
  • Literatürdeki güncel bilimsel gelişmeleri geçerli bilgi kaynaklarına ulaşarak takip eder.
  • Özgün bir deneysel çalışmayı bağımsız olarak tasarlar, yönetir, sonuçlandırır ve bulguları literatür bilgilerini kullanarak yorumlar.
  • Yaptığı özgün deneysel çalışmanın bulgularını bilimsel toplantılarda sunar, ulusal/uluslararası hakemli dergilerde yayınlar.
  • Bilimsel araştırma ve yayın etiği ilkelerini benimser ve uygular.
  • Alanındaki yeni bilgiyi ve teknolojik gelişmeleri takip eder, tasarlayacağı bilimsel projelerde bu bilgileri kullanır.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • BMB programındaki her ders için dersi veren öğretim üyesi tarafından farklı ölçme ve değerlendirme teknikleri uygulanmaktadır. Buna bağlı olarak, ara sınav, final, laboratuvar uygulaması, seminer, proje, makale tartışması gibi farklı yöntemler mevcuttur. Her ders için ölçme ve değerlendirme yöntemi detaylı olarak ders bilgi paketlerinde verilmiştir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı
  • Yüksek lisans derecesi ile başvuran adayların Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavından (ALES) elde edecekleri sayısal puanın en az 55 olması, Yabancı uyruklu öğrenciler için GRE en az 149 ya da GMAT en az 450 puan olması gerekmektedir. Yükseköğretim Kurulu tarafından kabul edilen yabancı dil sınavlarından; TOEFL-IBT: En az 66 puan, YDS/ÜDS/KPDS/YÖKDİL: En az 55 puan alması gerekmektedir.
  • Lisans derecesi ile doktora programına başvuranların ALES sınavından elde edecekleri sayısal puanın en az 80 olması, GRE en az 152 ya da GMAT en az 590 puan olması gerekmektedir. Lisans mezuniyet not ortalamalarının 4 üzerinden en az 3 veya eşdeğeri bir puan olması gerekmektedir. Yükseköğretim Kurulu tarafından kabul edilen yabancı dil sınavlarından; TOEFL-IBT: En az 84 puan, YDS/ÜDS/KPDS/YÖKDİL: En az 70 puan alması gerekmektedir

Başarma Şartları
Almış olduğu dersleri başarı ile geçmesi ve en az 240 AKTSyi tamamlamış olması, doktora yeterlilik sınavını başarı ile verdikten sonra tez çalışmalarını yapması ve tez savunmasında başarılı bulunması ve her yıl kongrelere sunulmuş bir abstract; SCI-SCI-expanded kapsamındaki dergilerde yayınlanmış en az iki yayında ortak yazar ve öğrencinin tezinin SCI-SCI-expanded kapsamındaki dergilerde yayına kabul edilmiş olması durumunda, öğrenci mezuniyete hak kazanır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Mezunlarımız üniversitelerde akademik personel olarak kariyerlerine devam edebilirler, yurt dışına doktora sonrası araştırmacı olarak gidebilirler. AR-Ge merkezlerinde araştırmacı olarak çalışabilirler. İlaç sanayinde çalışabilirler. Tıbbi laboratuarlarda çalışabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030016054

Qualification Title
Doctor Of Philosophy in Biochemistry And Molecular Biology
Awarding BodyAcıbadem Mehmet Ali Aydınlar University
Awarding Body ContactAcıbadem Mehmet Ali Aydinlar University
Awarding Body Urlhttp://www.acibadem.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level8
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 8
Thematic AreasBiochemistry
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile
  • The objective of Acıbadem University Health Sciences Institute’s ‘Biochemistry and Molecular Biology’ Doctoral Program is to educate qualified scientists, who have strong team work spirit, questioning, idea production and investigation mentality and who can also contribute to production.
  • Today, Biochemistry and Molecular Biology are the two fastest developing scientific fields and have substantial effect on sectors such as medicine, pharmacology, agriculture, husbandry, industry and environment both globally and nationally. All of the modern biotechnologic products are based on the knowledge at hand about biochemistry and molecular biology.
  • In this doctoral program, the goal is to teach students cellular and chemical incidents, which are observed at health and sickness, at molecular level. Genetics, signal transduction and metabolic reactions form a grift interaction web that has harmony with the environment. Genetic changes such as mutation and polymorphism, which affect single molecule, have also effect on cellular behaviour besides chemical process. This way, they might have significant effect on the organs’ functions and the organism itself. Because of these reasons, today’s biochemistry involves a wide interdisciplinary web of genomics, proteomics, gene and protein network, as well as lipid, carbohydrate and protein metabolic pathway, cellular communication and signal cascades and also organs’ complex diseases and cardiovascular circulation. And in modern biochemical researches, as parallel to that wide content, advanced techniques such as microarrays, peptides, proteins and mass – spectrometry analysis of biomolecules are also in use. Students, who attend this doctoral program, will gain experience about clinical and laboratory aspects of biochemical and genetic researches, besides acquisition of wide theoretical knowledge about an interdisciplinary program. As a result, a student, who graduates from this program that aims to educate preemptible researchers in terms of career opportunities and preferability in various areas, will be able to become an academician or a researcher at public or private institutions such as universities and research centers and also will have executive positon opportunities at medical faculties’ and health institutions’ diagnosis and tratment laboratories.
Learning Environments
  • Learning takes place in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training takes place in laboratories and workshops within higher education institutions, as well as internships in workplaces.
Description
  • Learn the important cellular and chemical events observed in health and disease at the molecular level.
  • Evaluate genetic, signal transduction and metabolic reactions and their relation with a general overview in the light of current information using biochemical and molecular biological approaches
  • Use the technical equipment and original devices in the laboratory and learn the methods with multidisciplinary approaches in the fields of education and research.
  • Follow actual scientific developments in the literature by accessing valid sources of information
  • Design an original experimental study, manage, conclude and interpret the results using the literature.
  • Present original experimental study results in scientific meetings and publish in national / international refereed journal
  • Adopt and apply the principles of scientific research and publication ethics
  • Follow the new knowledge and technological developments in the field and use this information in scientific projects
Key Competencies

Has advanced level of the following key competencies:

  • Literacy competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence
Further Info
  • For the evaluation of students, different assessment and evaluation methods such as midterm, project presentation, practice exam, final exam and article discussion are used. In order to be considered successful, students must get at least 75 out of 100 points.
Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Access Requirements
  • Candidates applying for a master's degree must have a numerical score of at least 55 from the Academic Staff and Graduate Education Entrance Exam (ALES), a GRE of at least 149 for foreign students or a GMAT of at least 450 points. Of the foreign language exams accepted by the Council of Higher Education, TOEFL-IBT: at least 66 points, YDS/UDS/KPDS/YÖKDIL: at least 55 points.
  • Applicants applying PhD with a bachelor's degree a must have a numerical score of at least 80, a GRE of at least 152 or a GMAT of at least 590 points. Undergraduate graduation GPA must be at least 3 or equivalent out of 4. Of the foreign language exams accepted by the Council of Higher Education, TOEFL-IBT: at least 84 points, YDS/UDS/KPDS/YÖKDIL: at least 70 points.
Conditions for Success The students should pass the courses successfully and have completed at least 240 ECTS, after completing the PhD qualifier exam and make the thesis and succeed in the defense of the thesis; an abstract presented to congresses every year, at least 2 publications in SCI- SCIE covered journals and student's thesis is accepted to be published in journals covered by SCI-SCI-expanded, the student is entitled to graduation.
Progression Paths (Relationship Type)
  • Our graduates can continue their careers in universities as academic staff and can go abroad as a post-doctoral researchers. They can work as researchers in R & D centers and can also work in the pharmaceutical industry and medical laboratories.
Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Postgraduate Education and Training Regulation

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulatio

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030016054


Qualification Title
Doctor Of Philosophy in Biochemistry And Molecular Biology

Awarding Body
Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar University

Awarding Body Contact
Acıbadem Mehmet Ali Aydinlar University

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
8

TQF Level
8
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
  • The objective of Acıbadem University Health Sciences Institute’s ‘Biochemistry and Molecular Biology’ Doctoral Program is to educate qualified scientists, who have strong team work spirit, questioning, idea production and investigation mentality and who can also contribute to production.
  • Today, Biochemistry and Molecular Biology are the two fastest developing scientific fields and have substantial effect on sectors such as medicine, pharmacology, agriculture, husbandry, industry and environment both globally and nationally. All of the modern biotechnologic products are based on the knowledge at hand about biochemistry and molecular biology.
  • In this doctoral program, the goal is to teach students cellular and chemical incidents, which are observed at health and sickness, at molecular level. Genetics, signal transduction and metabolic reactions form a grift interaction web that has harmony with the environment. Genetic changes such as mutation and polymorphism, which affect single molecule, have also effect on cellular behaviour besides chemical process. This way, they might have significant effect on the organs’ functions and the organism itself. Because of these reasons, today’s biochemistry involves a wide interdisciplinary web of genomics, proteomics, gene and protein network, as well as lipid, carbohydrate and protein metabolic pathway, cellular communication and signal cascades and also organs’ complex diseases and cardiovascular circulation. And in modern biochemical researches, as parallel to that wide content, advanced techniques such as microarrays, peptides, proteins and mass – spectrometry analysis of biomolecules are also in use. Students, who attend this doctoral program, will gain experience about clinical and laboratory aspects of biochemical and genetic researches, besides acquisition of wide theoretical knowledge about an interdisciplinary program. As a result, a student, who graduates from this program that aims to educate preemptible researchers in terms of career opportunities and preferability in various areas, will be able to become an academician or a researcher at public or private institutions such as universities and research centers and also will have executive positon opportunities at medical faculties’ and health institutions’ diagnosis and tratment laboratories.

Learning Environments
  • Learning takes place in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training takes place in laboratories and workshops within higher education institutions, as well as internships in workplaces.

Description
  • Learn the important cellular and chemical events observed in health and disease at the molecular level.
  • Evaluate genetic, signal transduction and metabolic reactions and their relation with a general overview in the light of current information using biochemical and molecular biological approaches
  • Use the technical equipment and original devices in the laboratory and learn the methods with multidisciplinary approaches in the fields of education and research.
  • Follow actual scientific developments in the literature by accessing valid sources of information
  • Design an original experimental study, manage, conclude and interpret the results using the literature.
  • Present original experimental study results in scientific meetings and publish in national / international refereed journal
  • Adopt and apply the principles of scientific research and publication ethics
  • Follow the new knowledge and technological developments in the field and use this information in scientific projects

Key Competencies

Has advanced level of the following key competencies:

  • Literacy competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence

Further Info
  • For the evaluation of students, different assessment and evaluation methods such as midterm, project presentation, practice exam, final exam and article discussion are used. In order to be considered successful, students must get at least 75 out of 100 points.

Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.


Access Requirements
  • Candidates applying for a master's degree must have a numerical score of at least 55 from the Academic Staff and Graduate Education Entrance Exam (ALES), a GRE of at least 149 for foreign students or a GMAT of at least 450 points. Of the foreign language exams accepted by the Council of Higher Education, TOEFL-IBT: at least 66 points, YDS/UDS/KPDS/YÖKDIL: at least 55 points.
  • Applicants applying PhD with a bachelor's degree a must have a numerical score of at least 80, a GRE of at least 152 or a GMAT of at least 590 points. Undergraduate graduation GPA must be at least 3 or equivalent out of 4. Of the foreign language exams accepted by the Council of Higher Education, TOEFL-IBT: at least 84 points, YDS/UDS/KPDS/YÖKDIL: at least 70 points.

Conditions for Success
The students should pass the courses successfully and have completed at least 240 ECTS, after completing the PhD qualifier exam and make the thesis and succeed in the defense of the thesis; an abstract presented to congresses every year, at least 2 publications in SCI- SCIE covered journals and student's thesis is accepted to be published in journals covered by SCI-SCI-expanded, the student is entitled to graduation.

Progression Paths (Relationship Type)
  • Our graduates can continue their careers in universities as academic staff and can go abroad as a post-doctoral researchers. They can work as researchers in R & D centers and can also work in the pharmaceutical industry and medical laboratories.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Postgraduate Education and Training Regulation

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulatio


Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address