Yeterlilik Kodu | TR0030219450 | |
Yeterlilik Adı | Biyoloji Doktora Diploması | |
Sorumlu Kurum | Mardin Artuklu Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Nur Mh Diyarbakır Yolu Yenişehir Yerleşkesi, 47200 Artuklu/Mardin | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.artuklu.edu.tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 8 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 8 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Biyoloji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | Lisans yeterliliklerine dayalı on yarıyıl, tezli yüksek lisans yeterliklerine dayalı sekiz yarıyıllık programı kapsayan, öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel problemleri, verileri geniş ve derin bir bakış açısıyla irdeleyerek yorum yapma, analiz etme ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli becerileri kazandırmayı amaçlayan bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün bir şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Başarılı sayılmak için başarı notunun doktora programında en az 80 puan olması gerekir. Doktora programı, tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için toplam 21 krediden ve bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS’den az olmamak koşuluyla; bilimsel araştırma teknikleri ile araştırma ve yayın etiği konularını içeren bir ders de dahil en az 7 adet ders, seminer dersi, uzmanlık alan dersi, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışması olmak üzere en az 240 AKTS kredisinden oluşur. Daha önce tezli yüksek lisans programında bilimsel araştırma teknikleri ile araştırma ve yayın etiği konularını içeren bir ders almış öğrenciler bu dersi tekrar almak zorunda değildir. Lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için; en az 45 kredi ve 120 AKTS’den az olmamak koşuluyla; bilimsel araştırma teknikleri ile araştırma ve yayın etiği konularını içeren bir ders dâhil en az 45 kredilik 15 ders, seminer, uzmanlık alan dersi, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışmasıyla birlikte en az 300 AKTS kredisinden oluşur. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde doktora diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Doktora programı, tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için toplam 21 krediden ve bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS’den az olmamak koşuluyla; bilimsel araştırma teknikleri ile araştırma ve yayın etiği konularını içeren bir ders de dahil en az 7 adet ders, seminer dersi, uzmanlık alan dersi, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışması olmak üzere en az 240 AKTS kredisinden oluşur. Daha önce tezli yüksek lisans programında bilimsel araştırma teknikleri ile araştırma ve yayın etiği konularını içeren bir ders almış öğrenciler bu dersi tekrar almak zorunda değildir. Lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için; en az 45 kredi ve 120 AKTS’den az olmamak koşuluyla; bilimsel araştırma teknikleri ile araştırma ve yayın etiği konularını içeren bir ders dâhil en az 45 kredilik 15 ders, seminer, uzmanlık alan dersi, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışmasıyla birlikte en az 300 AKTS kredisinden oluşur. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlar ; Sağlık ve Sosyal Yardım Bakanlığı bünyesindeki kuruluşlarda, Milli Eğitim Bakanlığı bünyesindeki okullarda ve özel okullarda, dersanelerde, Araştırma kuruluşlarında, Laboratuvarlarda, Gıda sanayiinde, Tıbbi ve Tarımsal İlaç sanayiinde, İlaç pazarlamada, Milli parklarda, Tarım Orman ve Köyişleri Bakanlığında, Çevre Bakanlığında ve benzeri kuruluşlarda; Biyolog, Öğretmen, Teknik Eleman, Araştırma Geliştirme (Ar-Ge),Üretim, Kalite Kontrol, Kalite Güvence ve Satış Pazarlama gibi görevleri yerine getirmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği 3. Eczacılıkta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği 4. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği 5. Veteriner Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030219450
Lisans yeterliliklerine dayalı on yarıyıl, tezli yüksek lisans yeterliklerine dayalı sekiz yarıyıllık programı kapsayan, öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel problemleri, verileri geniş ve derin bir bakış açısıyla irdeleyerek yorum yapma, analiz etme ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli becerileri kazandırmayı amaçlayan bir yükseköğretim programıdır.
Eğitim ve öğretim örgün bir şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
- Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak bilgilerini, bilimsel yöntemlerle ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir.
- Alanı ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisine sahiptir.
- Alan bilgisi ve teknolojilerini eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygular.
- Çalışma alanındaki konularda/uygulamalarda, evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik değerlere sahip bir bireydir.
- Disiplinler arası ekiplerle çalışabilme ve sorunların çözümlenmesinde sorumluluk alarak liderlik yapabilme becerisine sahiptir.
- Alanında bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi, bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı yapabilir ve/veya yönetebilir.
- Alanı ile ilgili bilimsel gelişmeleri, bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanarak, izleyebilme, okuma, anlama, yazma ve yorum yapabilme becerisine sahiptir.
- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde liderlik yapabilir.
- Alanıyla ilgili etkinliklerde kendi özgün fikirlerini savunma ve etkili bir iletişim kurabilme becerisine sahiptir.
- Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini alan amaçları doğrultusunda ileri düzeyde kullanabilir.
- Avrupa Dil Portföyü’ndeki bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
- Akademik ve kültürel birikimi ile bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Başarılı sayılmak için başarı notunun doktora programında en az 80 puan olması gerekir. Doktora programı, tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için toplam 21 krediden ve bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS’den az olmamak koşuluyla; bilimsel araştırma teknikleri ile araştırma ve yayın etiği konularını içeren bir ders de dahil en az 7 adet ders, seminer dersi, uzmanlık alan dersi, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışması olmak üzere en az 240 AKTS kredisinden oluşur. Daha önce tezli yüksek lisans programında bilimsel araştırma teknikleri ile araştırma ve yayın etiği konularını içeren bir ders almış öğrenciler bu dersi tekrar almak zorunda değildir. Lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için; en az 45 kredi ve 120 AKTS’den az olmamak koşuluyla; bilimsel araştırma teknikleri ile araştırma ve yayın etiği konularını içeren bir ders dâhil en az 45 kredilik 15 ders, seminer, uzmanlık alan dersi, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışmasıyla birlikte en az 300 AKTS kredisinden oluşur.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde doktora programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde doktora diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
- Fen-Fen Edebiyat Fakültelerinin Biyoloji, Moleküler Biyoloji ve Genetik, Biyokimya, Kimya, Biyoteknoloji, Eğitim Fakültelerinin Biyoloji ve Fen Bilgisi Öğretmenliği, Mühendislik Fakültesinin Biyomedikal Mühendisliği veya Eczacılık Fakültesi mezunu olmak, ALES, Say. Puan türünden en az 55 puan almış olmak, 60 ve üzeri lisans not ortalamasına sahip olmak.
- Adayların tezli yüksek lisans diplomasına sahip olmaları gerekmektedir.
- Tezli Yüksek lisans not ortalamasının 100 üzerinden en az 70 olması gerekmektedir.( 21 Ekim 2018 tarih ve 30572 sayılı Resmi Gazete’de yayınlanan Mardin Artuklu Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğine göre yüksek lisans mezuniyet notu en az 70 olmalıdır.
- Tezli Yüksek Lisans öğrenimini yurtdışında yapmış adayların Yükseköğretim Kurulu’nca verilen Denklik Belgeleri olmalıdır.
- ALES ve YDS/Yökdil’den en az 55 puan almış olmaları gerekmektedir.
Mezunlar ; Sağlık ve Sosyal Yardım Bakanlığı bünyesindeki kuruluşlarda, Milli Eğitim Bakanlığı bünyesindeki okullarda ve özel okullarda, dersanelerde, Araştırma kuruluşlarında, Laboratuvarlarda, Gıda sanayiinde, Tıbbi ve Tarımsal İlaç sanayiinde, İlaç pazarlamada, Milli parklarda, Tarım Orman ve Köyişleri Bakanlığında, Çevre Bakanlığında ve benzeri kuruluşlarda; Biyolog, Öğretmen, Teknik Eleman, Araştırma Geliştirme (Ar-Ge),Üretim, Kalite Kontrol, Kalite Güvence ve Satış Pazarlama gibi görevleri yerine getirmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
3. Eczacılıkta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği
4. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği
5. Veteriner Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030219450 | |
Qualification Title | Biyoloji Doktora Doctorate | |
Awarding Body | Mardin Artuklu University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | www.artuklu.edu.tr | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 8 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 8 | |
Thematic Areas | Biology | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | It develops its knowledge at the level of expertise with scientific methods and research, based on postgraduate qualifications. She/He has the ability to identify problems related to her field, to form hypotheses for the solution of problems by synthesis and to solve hypotheses by using various observational and experimental methods.(dişil) Apply field knowledge and technologies to education, industry, agriculture, health and environmental problems. She/He is an individual who is sensitive to universal and social values, observes the interests of the country, researches, produces and has ethical values in the subjects / applications in her field of work. She/He has the ability to work with interdisciplinary teams and to lead by taking responsibility in solving problems. He/she can carry out and/or direct an original study that brings innovation to science, develops a new scientific method or applies a known method to a field. She/He has the ability to follow, read, understand, write and comment on scientific developments in her field by using advanced information technologies. They can critically analyze social relations and the standards that guide these relations, and, if necessary, lead the way to improve these standards. She/He has the ability to defend her own original ideas and communicate effectively in activities related to her field. Can use computer and information technologies at an advanced level for the purposes of the field. Can communicate verbally and in writing using a foreign language in the European Language Portfolio. It contributes to the process of becoming an information society with its academic and cultural background. It would develop a positive approach for learning all life long. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | In order to be considered successful, the success grade must be at least 80 points in the doctoral program. For students who have been accepted to a doctoral program with a masters degree with a thesis, a total of 21 credits and 60 ECTS per academic year; It consists of at least 240 ECTS credits including at least 7 courses, including a course on scientific research techniques, research and publication ethics, seminar course, specialization course, proficiency exam, thesis proposal and thesis work. Students who have taken a course that includes scientific research techniques and research and publication ethics in the masters program with thesis do not have to take this course again. For students who have been accepted with a bachelors degree; at least 45 credits and not less than 120 ECTS; It consists of at least 300 ECTS credits, including a course on scientific research techniques, research and publication ethics, and 15 courses with a minimum of 45 credits, seminars, specialization courses, proficiency exam, thesis proposal and thesis work. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | To be a graduate of Biology, Molecular Biology and Genetics, Biochemistry, Chemistry, Biotechnology, Biology and Science Teaching of Education Faculties, Biomedical Engineering of Engineering Faculty or Faculty of Pharmacy, ALES, No. To have at least 55 points from the point type, to have an undergraduate GPA of 60 and above. 1. Candidates must have a masters degree with thesis. 2. The graduate grade point average with thesis must be at least 70 out of 100. (According to the Mardin Artuklu University Postgraduate Education Regulations published in the Official Gazette dated October 21, 2018 and numbered 30572, the graduate grade must be at least 70. 3. Candidates who have completed their Masters with Thesis abroad must have Equivalency Certificates given by the Council of Higher Education. 4. They must have received at least 55 points from ALES and YDS/Yökdil. | |
Conditions for Success | For students who have been accepted to a doctoral program with a masters degree with a thesis, a total of 21 credits and 60 ECTS per academic year; It consists of at least 240 ECTS credits including at least 7 courses, including a course on scientific research techniques, research and publication ethics, seminar course, specialization course, proficiency exam, thesis proposal and thesis work. Students who have taken a course that includes scientific research techniques and research and publication ethics in the masters program with thesis do not have to take this course again. For students who have been accepted with a bachelors degree; at least 45 credits and not less than 120 ECTS; It consists of at least 300 ECTS credits, including a course on scientific research techniques, research and publication ethics, and 15 courses with a minimum of 45 credits, seminars, specialization courses, proficiency exam, thesis proposal and thesis work. For students who have been accepted to a doctoral program with a masters degree with a thesis, a total of 21 credits and 60 ECTS per academic year; It consists of at least 240 ECTS credits including at least 7 courses, including a course on scientific research techniques, research and publication ethics, seminar course, specialization course, proficiency exam, thesis proposal and thesis work. Students who have taken a course that includes scientific research techniques and research and publication ethics in the masters program with thesis do not have to take this course again. For students who have been accepted with a bachelors degree; at least 45 credits and not less than 120 ECTS; It consists of at least 300 ECTS credits, including a course on scientific research techniques, research and publication ethics, and 15 courses with a minimum of 45 credits, seminars, specialization courses, proficiency exam, thesis proposal and thesis work. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates ; In organizations under the Ministry of Health and Social Assistance, in schools and private schools under the Ministry of National Education, in private teaching institutions, in research institutions, in laboratories, in the food industry, in the medical and agricultural pharmaceutical industry, in pharmaceutical marketing, in national parks, in the Ministry of Agriculture, Forestry and Rural Affairs, in the Ministry of Environment and similar institutions. ; They perform duties such as Biologists, Teachers, Technical Staff, Research and Development (R&D), Production, Quality Control, Quality Assurance and Sales and Marketing. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030219450
It develops its knowledge at the level of expertise with scientific methods and research, based on postgraduate qualifications. She/He has the ability to identify problems related to her field, to form hypotheses for the solution of problems by synthesis and to solve hypotheses by using various observational and experimental methods.(dişil) Apply field knowledge and technologies to education, industry, agriculture, health and environmental problems. She/He is an individual who is sensitive to universal and social values, observes the interests of the country, researches, produces and has ethical values in the subjects / applications in her field of work. She/He has the ability to work with interdisciplinary teams and to lead by taking responsibility in solving problems. He/she can carry out and/or direct an original study that brings innovation to science, develops a new scientific method or applies a known method to a field. She/He has the ability to follow, read, understand, write and comment on scientific developments in her field by using advanced information technologies. They can critically analyze social relations and the standards that guide these relations, and, if necessary, lead the way to improve these standards. She/He has the ability to defend her own original ideas and communicate effectively in activities related to her field. Can use computer and information technologies at an advanced level for the purposes of the field. Can communicate verbally and in writing using a foreign language in the European Language Portfolio. It contributes to the process of becoming an information society with its academic and cultural background. It would develop a positive approach for learning all life long.
In order to be considered successful, the success grade must be at least 80 points in the doctoral program. For students who have been accepted to a doctoral program with a masters degree with a thesis, a total of 21 credits and 60 ECTS per academic year; It consists of at least 240 ECTS credits including at least 7 courses, including a course on scientific research techniques, research and publication ethics, seminar course, specialization course, proficiency exam, thesis proposal and thesis work. Students who have taken a course that includes scientific research techniques and research and publication ethics in the masters program with thesis do not have to take this course again. For students who have been accepted with a bachelors degree; at least 45 credits and not less than 120 ECTS; It consists of at least 300 ECTS credits, including a course on scientific research techniques, research and publication ethics, and 15 courses with a minimum of 45 credits, seminars, specialization courses, proficiency exam, thesis proposal and thesis work.
To be a graduate of Biology, Molecular Biology and Genetics, Biochemistry, Chemistry, Biotechnology, Biology and Science Teaching of Education Faculties, Biomedical Engineering of Engineering Faculty or Faculty of Pharmacy, ALES, No. To have at least 55 points from the point type, to have an undergraduate GPA of 60 and above. 1. Candidates must have a masters degree with thesis. 2. The graduate grade point average with thesis must be at least 70 out of 100. (According to the Mardin Artuklu University Postgraduate Education Regulations published in the Official Gazette dated October 21, 2018 and numbered 30572, the graduate grade must be at least 70. 3. Candidates who have completed their Masters with Thesis abroad must have Equivalency Certificates given by the Council of Higher Education. 4. They must have received at least 55 points from ALES and YDS/Yökdil.
Graduates ; In organizations under the Ministry of Health and Social Assistance, in schools and private schools under the Ministry of National Education, in private teaching institutions, in research institutions, in laboratories, in the food industry, in the medical and agricultural pharmaceutical industry, in pharmaceutical marketing, in national parks, in the Ministry of Agriculture, Forestry and Rural Affairs, in the Ministry of Environment and similar institutions. ; They perform duties such as Biologists, Teachers, Technical Staff, Research and Development (R&D), Production, Quality Control, Quality Assurance and Sales and Marketing.
Qualification is continuous