Yeterlilik Kodu | TR0030217277 | |
Yeterlilik Adı | Biyoloji Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Gazi Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Emniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.gazi.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 06/12/2023 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Biyoloji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Amaçlar
Hedefler
| |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir:
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK) Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi : 19.11.2022 / 30.09.2025 | |
Giriş Şartı | Bu programa başlamak için bu web sitesinde Kurum Hakkında Bilgi bölümünde belirtilen genel kabul şartları uygulanmaktadır. | |
Başarma Şartları | GAZİ ÜNİVERSİTESİ ÖNLİSANS VE LİSANS EĞİTİM-ÖĞRETİM VE SINAV YÖNETMELİĞİ Mezuniyet tarihi, akademik takvimde belirlenen sınav döneminin bitiş tarihini takip eden ilk iş günüdür. Derece ile mezun olan öğrenciler, Senato tarafından belirlenen esaslara göre tespit edilir. Önlisans ve lisans diploması verilebilmesi için, öğrencinin, eğitim-öğretim programında planlanan dersleri başarı ile tamamlamış ve en az 2,00 ağırlıklı genel not ortalamasını sağlamış olması gerekir. Öğrencilere verilecek diplomalar ve diploma eki Senato tarafından belirlenen esaslara göre düzenlenir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bölümümüzün Lisans mezunları Biyolog ünvanı ile diploma alırlar, Biyoloji öğretmenliği (pedagoji formasyonu diploması alanlar) dışında, Sağlık Bakanlığı, Halk sağlığı laboratuarları, diğer laboratuarlarda, Hastanelerde, Tarım, Çevre ve Şehircilik ve Orman ve Su Bakanlıklarında, ayrıca Çevre Danışmanlık hizmeti veren kurumlarda biyolog olarak çalışabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030217277
ISCO 08
ISCO 08
Amaçlar
- Gazi Üniversitesi?nin kültürel ve etik değerlerine sahip çıkarak ve iletişimi etkin bir biçimde kullanarak idari ve akademik süreçlerin yönetilmesi
- Geleceğe Yönelik Birim İçi Eğitim-Öğretim Faaliyetlerinin İyileştirilmesi ve Güncellenmesi
- Araştırma, Uygulama, Yayın ve Proje, Sanayi İşbirliği Kapsamında Birim İçi Teknik Alt Yapının Güçlendirilmesi
Hedefler
- Biyoloji bilimlerindeki ana prensiplere dayalı olarak teorik ve uygulamalı bilgilerle donatılmış, toplum önünde fikrini savunma becerisine sahip, takım çalışması yapabilen ve yönetebilen, ulusal ve uluslararası düzeyde yarışabilecek beceri ve bilgi ile donatılmış, mesleki yönden etik değerleri gözeten ve sorumluluklarının bilincinde olan bireyler yetiştirmek.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
- Canlılardaki yapı ve fonksiyon ilişkilerini anlar.
- Hücreler, bireyler, türler ve popülasyonlar arasındaki genetik bilgi aktarımını kavrar.
- Ekosistemin yapı ve işlevleri ile madde ve enerji ilişkisini kavrar.
- Biyoçeşitliliğin kökenini ve evrimsel gelişimini kavrar, korunması ve sürdürebilirliği için gerekli çalışmaları yürütür.
- Biyoloji konusunda edindiği bilgi ve becerileri teknoloji, endüstri, tarım, orman, sağlık ve çevre problemlerini çözmek için kullanır.
- Alanı ile ilgili yabancı dilde makaleleri araştırır ve yabancı dilin öneminin farkına varır, biyoloji ile ilgili konularda yazılı, sözlü ve sunum tekniklerini kullanarak etkin iletişim sağlar.
- Biyolojik çalışmalar ile ilgili diğer bilimlerin farkına varır, edindiği bilgileri multidisipliner çalışmalarda kullanır.
- Biyoloji ile ilgili problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurar ve sonuçları analiz eder.
- Biyoloji ile ilgili güncel bilgileri takip ederek kendini sürekli geliştirir.
- Biyolojinin uygulama alanlarında kullanılan laboratuvar teknikleri ve cihazları kullanır.
- Biyolojik verileri gelişen teknolojiye dayalı olarak bilgisayar ortamında analiz etme yeteneği kazanır.
- İş güvenliği ve sağlığı konularında yeterli bilince sahip olur.
- Etik değerlere sahip, paydaşlar arasında güven ilişkisini sağlayan bireyler olur.
- Hücre ve organizmaların yapı ve fonksiyonlarını moleküler düzeyde tanımlar, temelindeki mekanizmaları anlar, gelişen uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur.
- Biyoloji alanında edindiği bilgileri teknolojiye aktaracak teorik ve pratik beceriye sahip olur.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Öğrencilere kayıtlı oldukları yarıyıl/yıl sonunda her ders için bir başarı harf notu verilir.
- Bu başarı harf notu, dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur.
- Başarı harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, yarıyıl içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur. Bu harf notunun hesaplanması ilgili akademik birim kurulunun önerisi, akademik birimin ilgili kurulunun kararı ve Senatonun onayıyla belirlenir.
- Öğrencinin başarı notu 100 tam puan üzerinden belirlenir. Bu puana, ham başarı puanı denir.
- Ham başarı puanı 25,00`ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız olur. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak Üniversite Eğitim Komisyonunun kararı ve Senato onayı ile hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle, aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür.
Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir:
- a) Katsayılar Notlar 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF
- D: Devamsız, G: Girmedi, E: Eksik, (Yarıyıl/yıl sonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)`ye dönüştürülür.)
- VZ: Dersten çekilme.
- Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) ve (DD) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış kabul edilir. Ancak mezun olabilmek için öğrencinin AGNO`sunun en az 2,00 olması gerekir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)
Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi :
19.11.2022 / 30.09.2025
Bu programa başlamak için bu web sitesinde Kurum Hakkında Bilgi bölümünde belirtilen genel kabul şartları uygulanmaktadır.
Bölümümüzün Lisans mezunları Biyolog ünvanı ile diploma alırlar, Biyoloji öğretmenliği (pedagoji formasyonu diploması alanlar) dışında, Sağlık Bakanlığı, Halk sağlığı laboratuarları, diğer laboratuarlarda, Hastanelerde, Tarım, Çevre ve Şehircilik ve Orman ve Su Bakanlıklarında, ayrıca Çevre Danışmanlık hizmeti veren kurumlarda biyolog olarak çalışabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030217277 | |
Qualification Title | BİYOLOJİ Undergraduate | |
Awarding Body | Gazi University | |
Awarding Body Contact | Gazi University | |
Awarding Body Url | http://www.gazi.edu.tr | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 06/12/2023 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Biology | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Understands the structure and function relationships of living things. Understands the genetic information transfer between cells, individuals, species and populations. The structure and function of ecosystems understands the relationship between matter and energy. Understands the origin and evolutionary development of biodiversity, executes work for its conservation and sustainability. Uses the acquired knowledge and skills in biology for solving technology, industry, agriculture, forestry, health and environmental problems. Studies articles in foreign languages related to the field and realizes the importance of foreign language, communicates effectively using written, oral and presentation techniques on biology-related topics. Becomes aware of other sciences related to biological studies, uses the acquired knowledge in multidisciplinary studies. Designs hypotheses for the solution of problems related to biology and analyzes the results. Constantly improves herself/hisself by following recent knowledge about biology. Uses laboratory techniques and devices used in the applications of biology. Gains the ability to analyze biological data in computer based on developing technology Gains awareness of work safety and health issues. Gains ethical values and establishes relationship of trust between stakeholders. Describes the structure and functions of cells and organisms at the molecular level, understands the underlying mechanisms, gains knowledge about developing applications. Obtains the theoretical and practical skills to transfer the knowledge gained in the field of biology to technology. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Measurement and Evaluation (1) For each course taken, students are given a letter success grade at the end of the semester/year. (2) This grade is given by the instructor of the course. (3) While evaluating the letter grade, a student?s success at classes, mid-terms/final examinations and attendance to classes are considered. The calculation of the letter grade is determined by the approval of the related academic unit and the Senate. (4) The success grade of a student is calculated over 100 points. This grade is called raw success point. (5) A student whose raw success point is under 25.00 is directly given an FF grade and the student fails the course. The success grade of a student whose raw success point is 25.00 and above is evaluated by using the methods determined by the board decisions of the Educational Commission of the University and the Senate; with the letter grades of which coefficients and explanations are mentioned below. After this evaluation, it is also possible that the raw success points 25.00 and above may become FF letter grades. (6) Coefficients and letter success grades are evaluated as shown below: a) Coefficients Letter Success Grades 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) The letter grades other than the ones in the clause ?a? are: 1) D: Did not Attend the Course 2) G: Did not Attend the Exam 3) E: Incomplete (The E grades which are not corrected until after 3 weeks from the finalization of letter success grades are converted to FF) 4) VZ: Withdrawn (7) A student whose letter success grade is (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) or (DD) is considered as succeeded the course. However, the CumGPA (Cumulative Grade Point Average) of the student must be at least 2,00 for graduation. 1 Understands the structure and function relationships of living things. 2 Understands the genetic information transfer between cells, individuals, species and populations. 3 The structure and function of ecosystems understands the relationship between matter and energy. 4 Understands the origin and evolutionary development of biodiversity, executes work for its conservation and sustainability. 5 Uses the acquired knowledge and skills in biology for solving technology, industry, agriculture, forestry, health and environmental problems. 6 Studies articles in foreign languages related to the field and realizes the importance of foreign language, communicates effectively using written, oral and presentation techniques on biology-related topics. 7 Becomes aware of other sciences related to biological studies, uses the acquired knowledge in multidisciplinary studies. 8 Designs hypotheses for the solution of problems related to biology and analyzes the results. 9 Constantly improves herself/hisself by following recent knowledge about biology. 10 Uses laboratory techniques and devices used in the applications of biology. 11 Gains the ability to analyze biological data in computer based on developing technology 12 Gains awareness of work safety and health issues. 13 Gains ethical values and establishes relationship of trust between stakeholders. 14 Describes the structure and functions of cells and organisms at the molecular level, understands the underlying mechanisms, gains knowledge about developing applications. 15 Obtains the theoretical and practical skills to transfer the knowledge gained in the field of biology to technology. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | General admission conditions specified in the Information about the Institution section on this website are being applied to start this programme. | |
Conditions for Success | 1 Understands the structure and function relationships of living things. 2 Understands the genetic information transfer between cells, individuals, species and populations. 3 The structure and function of ecosystems understands the relationship between matter and energy. 4 Understands the origin and evolutionary development of biodiversity, executes work for its conservation and sustainability. 5 Uses the acquired knowledge and skills in biology for solving technology, industry, agriculture, forestry, health and environmental problems. 6 Studies articles in foreign languages related to the field and realizes the importance of foreign language, communicates effectively using written, oral and presentation techniques on biology-related topics. 7 Becomes aware of other sciences related to biological studies, uses the acquired knowledge in multidisciplinary studies. 8 Designs hypotheses for the solution of problems related to biology and analyzes the results. 9 Constantly improves herself/hisself by following recent knowledge about biology. 10 Uses laboratory techniques and devices used in the applications of biology. 11 Gains the ability to analyze biological data in computer based on developing technology 12 Gains awareness of work safety and health issues. 13 Gains ethical values and establishes relationship of trust between stakeholders. 14 Describes the structure and functions of cells and organisms at the molecular level, understands the underlying mechanisms, gains knowledge about developing applications. 15 Obtains the theoretical and practical skills to transfer the knowledge gained in the field of biology to technology. GAZİ UNIVERSITY ASSOCIATE AND LICENSE EDUCATION-TEACHING AND EXAM REGULATION ARTICLE 18 - (1) The graduation date is the first workday following the end date of the exam period specified in the academic calendar. (2) Students who graduate with a degree are determined according to the principles established by the Senate. (3) In order to be granted an associate and bachelors degree, the student must have successfully completed the lessons planned in the education program and provided a grade point average of at least 2.00. (4) Diplomas and diploma supplement to the students are arranged according to the principles established by the Senate. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Undergraduate graduates of our department receive a diploma with the title of Biologist , apart from Biology teacher (those receiving a pedagogy formation diploma), in the Ministry of Health, Public health laboratories, other laboratories, Hospitals, Agriculture, Environment and Urbanism, Forestry and Water Ministries, as well as in institutions providing Environmental Consultancy services. they can work as biologists. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030217277
Understands the structure and function relationships of living things. Understands the genetic information transfer between cells, individuals, species and populations. The structure and function of ecosystems understands the relationship between matter and energy. Understands the origin and evolutionary development of biodiversity, executes work for its conservation and sustainability. Uses the acquired knowledge and skills in biology for solving technology, industry, agriculture, forestry, health and environmental problems. Studies articles in foreign languages related to the field and realizes the importance of foreign language, communicates effectively using written, oral and presentation techniques on biology-related topics. Becomes aware of other sciences related to biological studies, uses the acquired knowledge in multidisciplinary studies. Designs hypotheses for the solution of problems related to biology and analyzes the results. Constantly improves herself/hisself by following recent knowledge about biology. Uses laboratory techniques and devices used in the applications of biology. Gains the ability to analyze biological data in computer based on developing technology Gains awareness of work safety and health issues. Gains ethical values and establishes relationship of trust between stakeholders. Describes the structure and functions of cells and organisms at the molecular level, understands the underlying mechanisms, gains knowledge about developing applications. Obtains the theoretical and practical skills to transfer the knowledge gained in the field of biology to technology.
Measurement and Evaluation (1) For each course taken, students are given a letter success grade at the end of the semester/year. (2) This grade is given by the instructor of the course. (3) While evaluating the letter grade, a student?s success at classes, mid-terms/final examinations and attendance to classes are considered. The calculation of the letter grade is determined by the approval of the related academic unit and the Senate. (4) The success grade of a student is calculated over 100 points. This grade is called raw success point. (5) A student whose raw success point is under 25.00 is directly given an FF grade and the student fails the course. The success grade of a student whose raw success point is 25.00 and above is evaluated by using the methods determined by the board decisions of the Educational Commission of the University and the Senate; with the letter grades of which coefficients and explanations are mentioned below. After this evaluation, it is also possible that the raw success points 25.00 and above may become FF letter grades. (6) Coefficients and letter success grades are evaluated as shown below: a) Coefficients Letter Success Grades 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) The letter grades other than the ones in the clause ?a? are: 1) D: Did not Attend the Course 2) G: Did not Attend the Exam 3) E: Incomplete (The E grades which are not corrected until after 3 weeks from the finalization of letter success grades are converted to FF) 4) VZ: Withdrawn (7) A student whose letter success grade is (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) or (DD) is considered as succeeded the course. However, the CumGPA (Cumulative Grade Point Average) of the student must be at least 2,00 for graduation. 1 Understands the structure and function relationships of living things. 2 Understands the genetic information transfer between cells, individuals, species and populations. 3 The structure and function of ecosystems understands the relationship between matter and energy. 4 Understands the origin and evolutionary development of biodiversity, executes work for its conservation and sustainability. 5 Uses the acquired knowledge and skills in biology for solving technology, industry, agriculture, forestry, health and environmental problems. 6 Studies articles in foreign languages related to the field and realizes the importance of foreign language, communicates effectively using written, oral and presentation techniques on biology-related topics. 7 Becomes aware of other sciences related to biological studies, uses the acquired knowledge in multidisciplinary studies. 8 Designs hypotheses for the solution of problems related to biology and analyzes the results. 9 Constantly improves herself/hisself by following recent knowledge about biology. 10 Uses laboratory techniques and devices used in the applications of biology. 11 Gains the ability to analyze biological data in computer based on developing technology 12 Gains awareness of work safety and health issues. 13 Gains ethical values and establishes relationship of trust between stakeholders. 14 Describes the structure and functions of cells and organisms at the molecular level, understands the underlying mechanisms, gains knowledge about developing applications. 15 Obtains the theoretical and practical skills to transfer the knowledge gained in the field of biology to technology.
General admission conditions specified in the Information about the Institution section on this website are being applied to start this programme.
Undergraduate graduates of our department receive a diploma with the title of Biologist , apart from Biology teacher (those receiving a pedagogy formation diploma), in the Ministry of Health, Public health laboratories, other laboratories, Hospitals, Agriculture, Environment and Urbanism, Forestry and Water Ministries, as well as in institutions providing Environmental Consultancy services. they can work as biologists.
Qualification is continuous