Yeterlilik Kodu | TR0030219603 | |
Yeterlilik Adı | Biyoloji Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Hacettepe Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Hacettepe Üniversitesi Rektörlüğü Sıhhiye / ANKARA | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.hacettepe.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Biyoloji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
http://www.oid.hacettepe.edu.tr/index_sub.php?grp=y&dir=&file=01_01_lisans_20180326&filetype=html&submenuheader=3
Bakınız:http://www.oid.hacettepe.edu.tr/index_sub.php?grp=y&dir=&file=lisans_20120928_0934&filetype=html&submenuheader=3 | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı |
Bakınız: http://www.oid.hacettepe.edu.tr, http://www.osym.gov.tr | |
Başarma Şartları | Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek. Bakınız:http://www.oid.hacettepe.edu.tr/index_sub.php?grp=y&dir=&file=lisans_20120928_0934&filetype=html&submenuheader=3 | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bu programdan mezun olan öğrenciler Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda ve özel ortaöğretim kurumlarında biyoloji öğretmeni olarak çalışabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030219603
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Biyolojide ve biyoloji öğretiminde yer alan temel kavram, kuram, model, hipotez, ilke ve genellemeler bilgisine sahiptir.
- Biyolojinin diğer bilim dalları ile olan ilişkisini kurabilir.
- Tüm eğitim uygulamalarında Türk Milli Eğitiminin amaç ve ilkelerini temel alır.
- Biyoloji öğretimi ile ilgili öğretim programları, öğretim stratejileri, yöntemleri, teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir; biyoloji öğretimi için uygun olan bilgi teknolojilerini ve ders araç-gereçlerini tanır.
- Ortaöğretim düzeyindeki öğrencilerin gelişim, öğrenme biçim ve stilleri ile öğrenme güçlükleri bilgisine sahiptir.
- Bilim tarihinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları biyoloji ve biyoloji eğitimi alanına etkileri açısından değerlendirir.
- Ortaöğretim düzeyindeki öğrencilerin gelişim, öğrenme biçim ve stilleri ile öğrenme güçlüklerini dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem ve teknikleri kullanarak öğretim sürecini planlar ve biyoloji öğrenmeyi teşvik edici öğrenme ortamı oluşturur;
- Biyoloji ile ilgili laboratuvar kullanma becerisine sahiptir.
- Bilimsel araştırma ve süreç becerilerine sahiptir.
- Etkili ve doğru iletişim becerisine sahiptir.
- Bilgi teknolojileri ve alanı ile ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını etkili olarak kullanır.
- Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
- Birey olarak alanı ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa, yönetmelik ve mevzuata, insan haklarına, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar.
- Bilim, teknoloji, toplum ve çevre etkileşimini değerlendirerek, çevre ve doğal kaynakların korunması konusunda duyarlı davranır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Derslerde uygulanan ölçme değerlendirme yöntemleri bilgi paketinde yer alan D.8 Öğretim Programında tanımlanmıştır.
- Sınavlar ve başarı notları ilgili olarak H.Ü. Önlisans, Lisans Eğitim Öğretim Sınav Yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır.
http://www.oid.hacettepe.edu.tr/index_sub.php?grp=y&dir=&file=01_01_lisans_20180326&filetype=html&submenuheader=3
- Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek.
Bakınız:http://www.oid.hacettepe.edu.tr/index_sub.php?grp=y&dir=&file=lisans_20120928_0934&filetype=html&submenuheader=3
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
- Lise ve dengi okul diplomasına sahip olmak
- ÖSYM'nin uyguladığı merkezi sınavdan yeterli puanı almak
Bakınız: http://www.oid.hacettepe.edu.tr, http://www.osym.gov.tr
Bu programdan mezun olan öğrenciler Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda ve özel ortaöğretim kurumlarında biyoloji öğretmeni olarak çalışabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030219603 | |
Qualification Title | BİYOLOJİ ÖĞRETMENLİĞİ (773) Undergraduate | |
Awarding Body | Hacettepe University | |
Awarding Body Contact | Hacettepe University Faculty of Medicine Adnan Saygun Cad. Sıhhiye 06230 Altındağ\Ankara | |
Awarding Body Url | https://www.hacettepe.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Biology | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Possess knowledge of basic concepts, theories, models, hypotheses, principles and generalizations in biology and biology teaching. Establish the relationship between biology and other sciences. Bases objectives and principles of Turkish National on all teaching practices. Possess knowledge of biology teaching curricula, teaching strategies, methods, techniques, and measurement and evaluation related to biology teaching; allows information technologies and teaching equipment that are appropriate for biology teaching. Possess knowledge of developmental level, learning style and learning difficulties at secondary students. Evaluates important people in the history of science, events and facts in terms of the effects of biology and biology education. Planning the teaching process by using appropriate teaching strategies, methods and techniques taking into account secondary level students development, learning styles and difficulties; forming learning environment to encourage learning in biology; devel Possess the ability to use biology laboratory. Possess skills of the scientific research and process. Having effective and accurate communication skills. Uses information technologies and advanced knowledge resources in the related field effectively. Continuously improve their professional knowledge and skills. As a person act accordance related field duties, rights and responsibilities relating to the laws, regulations and legislation, human rights, social, scientific, professional ethical values. Monitors information in the field using a foreign language at least at the level of using the European Language B1, communicate with colleagues. Acts concerned about the protection of the environment and natural resources by evaluating science, technology, society and environment interaction. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Testing and evaluation methods implemented in the courses are defined in the D.8. “Course Structure Diagram with Creditspla which takes place in the information package. The relevant articles in the Examination Regulation of Hacettepe University Associate and Undergraduate Education are used for the exams and final grades. To succesfully complete all courses available in program (total of 240 ECTS) and obtaining at least 2.0 weighed GPA of 4.00.For more information:http://www.oid.hacettepe.edu.tr/index_sub.php?grp=y&dir=&file=lisans_20120928_0934&filetype=html&submenuheader=3 | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | 1 - High school diploma,2 - Obtaining the required grade from National University Entrance and Placement Exam (ÖSYM)For more information: http://www.oid.hacettepe.edu.tr, http://www.osym.gov.tr | |
Conditions for Success | To succesfully complete all courses available in program (total of 240 ECTS) and obtaining at least 2.0 weighed GPA of 4.00.For more information:http://www.oid.hacettepe.edu.tr/index_sub.php?grp=y&dir=&file=lisans_20120928_0934&filetype=html&submenuheader=3 Students should succeed and pass all the courses (total 240 ECTS) and obtain a minimum GPA (Grade Point Average) of 2.00 over 4.00.For more information:http://www.oid.hacettepe.edu.tr/index_sub.php?grp=y&dir=&file=lisans_20120928_0934&filetype=html&submenuheader=3 | |
Progression Paths (Relationship Type) | The graduates of this program employee as a Biology Teacher in the state and private secondary schools. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030219603
Possess knowledge of basic concepts, theories, models, hypotheses, principles and generalizations in biology and biology teaching. Establish the relationship between biology and other sciences. Bases objectives and principles of Turkish National on all teaching practices. Possess knowledge of biology teaching curricula, teaching strategies, methods, techniques, and measurement and evaluation related to biology teaching; allows information technologies and teaching equipment that are appropriate for biology teaching. Possess knowledge of developmental level, learning style and learning difficulties at secondary students. Evaluates important people in the history of science, events and facts in terms of the effects of biology and biology education. Planning the teaching process by using appropriate teaching strategies, methods and techniques taking into account secondary level students development, learning styles and difficulties; forming learning environment to encourage learning in biology; devel Possess the ability to use biology laboratory. Possess skills of the scientific research and process. Having effective and accurate communication skills. Uses information technologies and advanced knowledge resources in the related field effectively. Continuously improve their professional knowledge and skills. As a person act accordance related field duties, rights and responsibilities relating to the laws, regulations and legislation, human rights, social, scientific, professional ethical values. Monitors information in the field using a foreign language at least at the level of using the European Language B1, communicate with colleagues. Acts concerned about the protection of the environment and natural resources by evaluating science, technology, society and environment interaction.
Testing and evaluation methods implemented in the courses are defined in the D.8. “Course Structure Diagram with Creditspla which takes place in the information package. The relevant articles in the Examination Regulation of Hacettepe University Associate and Undergraduate Education are used for the exams and final grades. To succesfully complete all courses available in program (total of 240 ECTS) and obtaining at least 2.0 weighed GPA of 4.00.For more information:http://www.oid.hacettepe.edu.tr/index_sub.php?grp=y&dir=&file=lisans_20120928_0934&filetype=html&submenuheader=3
1 - High school diploma,2 - Obtaining the required grade from National University Entrance and Placement Exam (ÖSYM)For more information: http://www.oid.hacettepe.edu.tr, http://www.osym.gov.tr
The graduates of this program employee as a Biology Teacher in the state and private secondary schools.
Qualification is continuous