Yeterlilik Kodu | TR0030217135 | |
Yeterlilik Adı | Biyoloji Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Gazi Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Emniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.gazi.edu.tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Biyoloji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir. | |
Başarma Şartları | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. Biyolojinin belli alanlarında uzmanlaşarak proje tasarlar, tez hazırlama ve sonuçların değerlendirilmesi konusunda yeterlilik kazanır. Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır. Biyoloji alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve özgün sonuçlara ulaşır. Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. Bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili sözlü ve yazılı iletişim kurar. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. Alanıyla ilgili sorunların çözümlenmesi konusunda liderlik yapar. Alanında edindiği bilgiyi problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. GAZİ ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM-ÖĞRETİM VE SINAV YÖNETMELİĞİ Mezuniyet, diploma ve diploma eki işlemleri, Senato tarafından kabul edilen ilgili mevzuat hükümlerine göre düzenlenir. Yüksek lisans tezinin hazırlanması ve sonuçlandırılması ile ilgili hususlar Senato tarafından onaylanan usûl ve esaslara göre belirlenir. Mezuniyet için AGNO`nun; tezli/tezsiz yüksek lisans programlarında en az 2,50/4,00, yüksek lisans/lisans derecesiyle doktora programlarında en az 3,00/4,00 olması gerekir. Toplam kredisini tamamladığı halde mezuniyet şartını sağlayamamış olan öğrenciler yeni ders/dersler alarak bu şartı sağlarlar. Lisansüstü programların toplam kredisi; tezsiz yüksek lisans programı için en az 90, tezli yüksek lisans programı için en az 120, doktora programı için en az 240 ve lisans sonrası doktora programı için en az 300 kredidir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Biyoloji öğretmenliği (pedagoji formasyonu diploması alanlar) dışında, Sağlık Bakanlığı, Halk sağlığı laboratuarları, diğer laboratuarlarda, Hastanelerde, Tarım, Çevre ve Şehircilik ve Orman ve Su Bakanlıklarında, ayrıca Çevre Danışmanlık hizmeti veren kurumlarda biyolog olarak çalışabilirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030217135
- Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
- Biyolojinin belli alanlarında uzmanlaşarak proje tasarlar, tez hazırlama ve sonuçların değerlendirilmesi konusunda yeterlilik kazanır.
- Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır.
- Biyoloji alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve özgün sonuçlara ulaşır.
- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
- Bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili sözlü ve yazılı iletişim kurar.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
- Alanıyla ilgili sorunların çözümlenmesi konusunda liderlik yapar.
- Alanında edindiği bilgiyi problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
- Öğrenciler ara sınav ve/veya dönem içi çalışmalarına ek olarak dönem sonu sınavına ve/veya dönem sonu proje çalışması değerlendirmesine alınır. Sınav takvimi, ilgili ana bilim/bilim dalı başkanlığı tarafından ağ sayfasında ilan edilir.
- Öğrencinin başarısı, ilgili dersin dönem başında ilan edilen ders tanımlama formunda belirtilen değerlendirme yöntemi ve başarı kriterleri ile değerlendirilir.
- Öğrenci zorunlu derslerini başarmakla yükümlüdür. Başarısız olduğu seçmeli bir dersi tekrar alabilir, yerine başka bir dersi seçebilir.
- Ara sınavlar ve/veya dönem içi çalışmalar, dönem sonu sınavı ve/veya dönem sonu proje çalışması 100 ham puan üzerinden değerlendirilir. Seminer, tez çalışması, dönem projesi dersleri ve yeterlik sınavı için 100 ham puan üzerinden başarı harf notu takdir edilir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için yüksek lisansta başarı harf notu en az CC; doktora ve lisans sonrası doktora programlarında başarı harf notu en az CB olmak zorundadır.
- Ham başarı puanı 25,00`ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız sayılır. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür.
- Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir:
- Katsayılar Notlar 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF
- (a) bendindeki notlar dışındaki notlar şunlardır:
- D: Devamsız,
- G: Girmedi,
- E: Eksik, (Dönem sonu/yılsonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)`ye dönüştürülür.)
- AGNO, öğrencinin öğrenimi süresince bütün derslerdeki son notları esas alınarak hesaplanan ağırlıklı puanlarının toplamının, alınan derslerin kredi toplamına bölünmesi ile bulunur. Elde edilen AGNO, virgülden sonra iki hane olmak üzere gösterilir.
- Gerek ağırlıklı yarıyıl, gerek AGNO?nun hesaplanmasında, (AA)?dan (FF)?ye kadar verilen notlar esas alınır. (G) ve (D) notları (FF) notu işlemi görür.
- Bütün notlar, öğrencinin not izleme belgesine geçirilir.
- Mezuniyet için AGNO?nun; tezli/tezsiz yüksek lisans programlarında en az 2,50/4,00, yüksek lisans/lisans derecesiyle doktora programlarında en az 3,00/4,00 olması gerekir. Toplam kredisini tamamladığı halde mezuniyet şartını sağlayamamış olan öğrenciler yeni ders/dersler alarak bu şartı sağlarlar.
- Derse devam yükümlülüklerini ya da ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getirmediği için dönem sonu sınavına girme hakkını elde edemeyen öğrenciler devamsız (D) sayılır.
- Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
- Biyolojinin belli alanlarında uzmanlaşarak proje tasarlar, tez hazırlama ve sonuçların değerlendirilmesi konusunda yeterlilik kazanır.
- Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır.
- Biyoloji alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve özgün sonuçlara ulaşır.
- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
- Bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili sözlü ve yazılı iletişim kurar.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
- Alanıyla ilgili sorunların çözümlenmesi konusunda liderlik yapar.
- Alanında edindiği bilgiyi problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.
Biyoloji öğretmenliği (pedagoji formasyonu diploması alanlar) dışında, Sağlık Bakanlığı, Halk sağlığı laboratuarları, diğer laboratuarlarda, Hastanelerde, Tarım, Çevre ve Şehircilik ve Orman ve Su Bakanlıklarında, ayrıca Çevre Danışmanlık hizmeti veren kurumlarda biyolog olarak çalışabilirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030217135 | |
Qualification Title | BİYOLOJİ(YL) Masters Degree | |
Awarding Body | Gazi University | |
Awarding Body Contact | Gazi University | |
Awarding Body Url | http://www.gazi.edu.tr | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Biology | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Develops current and advanced knowledge in the field based on masters qualifications at the level of expertise with original thought and/or research and reaches original definitions that will bring innovation to the field. Specializes in certain fields of biology, designs projects, prepares thesis and evaluates the results. Gains the ability to identify problems related to biology, to establish hypothesis for solving problems by synthesis and to work out hypothesis by using various observational and experimental methods. Understands the interdisciplinary interaction related to the field of biology; analyze new and complex ideas and reach original results. Presents current developments in the field and his/her studies systematically in written, oral and visual form in national and international environments by supporting with quantitative and qualitative data. Develops new strategic approaches to solve unpredictable complex problems encountered in applications related to the field and takes responsibility by producing solutions Uses information and communication technologies at an advanced level along with computer software required by the field. Carries out a study requiring expertise in the field independently Communicates oral and written related to the field by using a foreign language. Observes the social, scientific and ethical values in the stages of data collection, interpretation and announcement Makes leadership in solving problems related to the field Uses the knowledge gained in the field of problem solving and application skills in interdisciplinary studies. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Measurement and Evaluation (1) Students take the final exam and/or the final project in addition to the mid-term exams and/or mid-term studies. Examination calendar is published on the website of the related academic department. (2) The success of the students is evaluated with the methods and criteria which are stated on the course description forms that are declared at the beginning of semester. (3) Students are obliged to succeed in must courses. They can reselect a failed elective course or select another elective instead. (4) Mid-term exams and/or mid-term studies and final exam and/or the final project are evaluated over 100 raw points. Letter success grades over 100 raw points are given for seminars, thesis studies, term project courses and proficiency exams. To succeed in courses, the minimum letter success grades must be CC for master?s degree and CB for doctorate and integrated (post bachelor) doctorate. (5) A student whose raw point is under 25 fails the course by receiving an (FF) grade directly. The success grade of a student whose raw point is 25 or above is evaluated with the grades of which coefficients and definitions are stated below considering the general status of the class, average points and statistical range. After this evaluation, it is possible for the letter success grade equivalents of raw points that are 25 and above to be (FF). (6) Coefficients and letter success grades are evaluated as shown below: a) Coefficients Letter Success Grades 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) The letter grades other than the ones in the clause ?a? are: 1) D: Absent 2) G: Not attended 3) E: Incomplete (The E grades which are not corrected until after 3 weeks from the finalization of letter success grades are converted to FF) (7) The CumGPA is calculated via dividing the final grades of all of the courses throughout a student?s study period by the total number of credits. The obtained CumGPA is shown with two decimals after the point. (8) While calculating both the GPAs of semesters/years and the CumGPA, the letters grades from AA to FF are based on. G and D grades are processed as FF. (9) All grades are included in the transcripts of students. (10) For graduation, the CumGPA must be 2,50/4,00 minimum for master?s degree with or without thesis; 3,00/4,00 minimum for doctorate or integrated (post bachelor) doctorate programmes. Despite completing all the credits, students who cannot provide the graduation conditions take new courses to do so. (11) Students who do not provide the attendance conditions or other course requirements cannot take the final exam of the course and are regarded as absent (D). 1 - Based on masters qualifications, it develops current and advanced knowledge in the field at the level of expertise with original thinking and / or research and reaches original definitions that will bring innovation to the field. 2 - Specializing in certain fields of biology, designs projects, gains proficiency in preparing a thesis and evaluating the results. 3 - The ability to identify problems related to biology topics, formulate hypotheses for the solution of problems by synthesis, and solve the hypothesis using various observational and experimental methods. 4 - To be able to comprehend the interdisciplinary interaction related to the field of biology; analyzes new and complex ideas and reaches original results. 5 - Transfers the current developments in the field and his own studies systematically in written, oral and visual forms in national and international environments by supporting them with quantitative and qualitative data. 6 - Develops new strategic approaches for solving unforeseen and complex problems encountered in the field of practice and produces solutions by taking responsibility. 7 - Uses advanced information and communication technologies together with computer software required by the field. 8 - Independently conducts a study that requires expertise in the field. 9 - Using a foreign language, communicates oral and written about his field. 10 - Observes social, scientific and ethical values ??in the stages of collecting, interpreting and announcing data related to the field. 11 - Leaders in solving problems related to the field. 12 - Uses the knowledge gained in the field, problem solving and application skills in interdisciplinary studies. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | General admission requirements for Turkish and foreign students apply to start the program. | |
Conditions for Success | 1 - Based on masters qualifications, it develops current and advanced knowledge in the field at the level of expertise with original thinking and / or research and reaches original definitions that will bring innovation to the field. 2 - Specializing in certain fields of biology, designs projects, gains proficiency in preparing a thesis and evaluating the results. 3 - The ability to identify problems related to biology topics, formulate hypotheses for the solution of problems by synthesis, and solve the hypothesis using various observational and experimental methods. 4 - To be able to comprehend the interdisciplinary interaction related to the field of biology; analyzes new and complex ideas and reaches original results. 5 - Transfers the current developments in the field and his own studies systematically in written, oral and visual forms in national and international environments by supporting them with quantitative and qualitative data. 6 - Develops new strategic approaches for solving unforeseen and complex problems encountered in the field of practice and produces solutions by taking responsibility. 7 - Uses advanced information and communication technologies together with computer software required by the field. 8 - Independently conducts a study that requires expertise in the field. 9 - Using a foreign language, communicates oral and written about his field. 10 - Observes social, scientific and ethical values ??in the stages of collecting, interpreting and announcing data related to the field. 11 - Leaders in solving problems related to the field. 12 - Uses the knowledge gained in the field, problem solving and application skills in interdisciplinary studies. GAZI UNIVERSITY GRADUATE EDUCATION AND EXAM REGULATIONS Graduation, diploma and diploma supplement procedures are regulated according to the provisions of the relevant legislation accepted by the Senate. Issues related to the preparation and finalization of the masters thesis are determined according to the procedures and principles approved by the Senate. cGPAs for graduation; It must be at least 2.50 / 4.00 in masters programs with thesis / non-thesis, and at least 3.00 / 4.00 in doctoral programs with a masters / undergraduate degree. Students who have completed their total credits but failed to meet the graduation requirement will fulfill this condition by taking new courses / courses. Total credits of postgraduate programs; minimum 90 credits for the non-thesis master program, minimum 120 for the masters program with thesis, minimum 240 for the doctoral program and minimum 300 for the postgraduate program. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Apart from biology teaching (those who get a pedagogy formation diploma), they can work as a biologist in the Ministry of Health, Public health laboratories, other laboratories, Hospitals, Agriculture, Environment and Urbanization and Forestry and Water Ministries, as well as in institutions providing Environmental Consultancy services. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030217135
Develops current and advanced knowledge in the field based on masters qualifications at the level of expertise with original thought and/or research and reaches original definitions that will bring innovation to the field. Specializes in certain fields of biology, designs projects, prepares thesis and evaluates the results. Gains the ability to identify problems related to biology, to establish hypothesis for solving problems by synthesis and to work out hypothesis by using various observational and experimental methods. Understands the interdisciplinary interaction related to the field of biology; analyze new and complex ideas and reach original results. Presents current developments in the field and his/her studies systematically in written, oral and visual form in national and international environments by supporting with quantitative and qualitative data. Develops new strategic approaches to solve unpredictable complex problems encountered in applications related to the field and takes responsibility by producing solutions Uses information and communication technologies at an advanced level along with computer software required by the field. Carries out a study requiring expertise in the field independently Communicates oral and written related to the field by using a foreign language. Observes the social, scientific and ethical values in the stages of data collection, interpretation and announcement Makes leadership in solving problems related to the field Uses the knowledge gained in the field of problem solving and application skills in interdisciplinary studies.
Measurement and Evaluation (1) Students take the final exam and/or the final project in addition to the mid-term exams and/or mid-term studies. Examination calendar is published on the website of the related academic department. (2) The success of the students is evaluated with the methods and criteria which are stated on the course description forms that are declared at the beginning of semester. (3) Students are obliged to succeed in must courses. They can reselect a failed elective course or select another elective instead. (4) Mid-term exams and/or mid-term studies and final exam and/or the final project are evaluated over 100 raw points. Letter success grades over 100 raw points are given for seminars, thesis studies, term project courses and proficiency exams. To succeed in courses, the minimum letter success grades must be CC for master?s degree and CB for doctorate and integrated (post bachelor) doctorate. (5) A student whose raw point is under 25 fails the course by receiving an (FF) grade directly. The success grade of a student whose raw point is 25 or above is evaluated with the grades of which coefficients and definitions are stated below considering the general status of the class, average points and statistical range. After this evaluation, it is possible for the letter success grade equivalents of raw points that are 25 and above to be (FF). (6) Coefficients and letter success grades are evaluated as shown below: a) Coefficients Letter Success Grades 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) The letter grades other than the ones in the clause ?a? are: 1) D: Absent 2) G: Not attended 3) E: Incomplete (The E grades which are not corrected until after 3 weeks from the finalization of letter success grades are converted to FF) (7) The CumGPA is calculated via dividing the final grades of all of the courses throughout a student?s study period by the total number of credits. The obtained CumGPA is shown with two decimals after the point. (8) While calculating both the GPAs of semesters/years and the CumGPA, the letters grades from AA to FF are based on. G and D grades are processed as FF. (9) All grades are included in the transcripts of students. (10) For graduation, the CumGPA must be 2,50/4,00 minimum for master?s degree with or without thesis; 3,00/4,00 minimum for doctorate or integrated (post bachelor) doctorate programmes. Despite completing all the credits, students who cannot provide the graduation conditions take new courses to do so. (11) Students who do not provide the attendance conditions or other course requirements cannot take the final exam of the course and are regarded as absent (D). 1 - Based on masters qualifications, it develops current and advanced knowledge in the field at the level of expertise with original thinking and / or research and reaches original definitions that will bring innovation to the field. 2 - Specializing in certain fields of biology, designs projects, gains proficiency in preparing a thesis and evaluating the results. 3 - The ability to identify problems related to biology topics, formulate hypotheses for the solution of problems by synthesis, and solve the hypothesis using various observational and experimental methods. 4 - To be able to comprehend the interdisciplinary interaction related to the field of biology; analyzes new and complex ideas and reaches original results. 5 - Transfers the current developments in the field and his own studies systematically in written, oral and visual forms in national and international environments by supporting them with quantitative and qualitative data. 6 - Develops new strategic approaches for solving unforeseen and complex problems encountered in the field of practice and produces solutions by taking responsibility. 7 - Uses advanced information and communication technologies together with computer software required by the field. 8 - Independently conducts a study that requires expertise in the field. 9 - Using a foreign language, communicates oral and written about his field. 10 - Observes social, scientific and ethical values ??in the stages of collecting, interpreting and announcing data related to the field. 11 - Leaders in solving problems related to the field. 12 - Uses the knowledge gained in the field, problem solving and application skills in interdisciplinary studies.
General admission requirements for Turkish and foreign students apply to start the program.
Apart from biology teaching (those who get a pedagogy formation diploma), they can work as a biologist in the Ministry of Health, Public health laboratories, other laboratories, Hospitals, Agriculture, Environment and Urbanization and Forestry and Water Ministries, as well as in institutions providing Environmental Consultancy services.
Qualification is continuous