Yeterlilik Kodu | TR0030220824 | |
Yeterlilik Adı | Biyoloji Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kırıkkale Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.kku.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Biyoloji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Ulusal ve uluslararası alanlarda nitelikli hizmet vermeyi sağlayacak bilgi ve beceri ile donatılmış, analitik düşünebilen, mesleki ve etik değerlere sahip, toplum güvenliği ve çevre sağlığını önemseyen, etkin iletişim kurabilen, hayat boyu öğrenme, bilim ve teknolojik gelişmelerin takibinin önemini kavramış, kendi işini kurma bilinci gelişmiş, yaşanılan çağın sorunlarına duyarlı kendine güvenen yüksek Biyologlar yetiştirmektir. Böylece,Biyoloji Anabilim Dalı’nda Yüksek Lisans eğitimi alan öğrenciler, disiplinler arası çalışmalarla karmaşık mühendislik problemleri tanımlayarak, etik sorumluluk bilinciyle ileri seviyede çözüm üretebileceklerdir. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Derslerin ölçme ve değerlendirmesinde en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı zorunludur. Arasınav % 40 yarıyıl sonu sınavı % 60 katkıya sahiptir. Öğretim elemanı, bu sınavlara ilaveten proje, ödev, ara test (quiz) gibi ölçme enstrümanları kullanabilir. Yüksek lisans ve doktora için ders geçme ortalaması, sırasıyla en az 70 ve 75 olmalıdır. Her öğrenci, hazırladığı tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü Yönetmeliğine göre belirlenen jüri önünde savunmak ve başarılı olmak zorundadır. Biyolojide yüksek lisans ya da doktora derecesi almak için, öğrenciler zorunlu ve seçmeli dersleri (toplam en az 120 AKTS) ve seminer dersini başarıyla tamamlamak ve orjinal bir araştırmaya dayalı tezi hazırlayıp başarıyla sunmak zorundadır. Ayrıca yüksek lisans öğrencilerinin ortalamaları 70/100, doktora öğrencilerinin ortalamalarıysa 75/100 olmalıdır. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Yüksek lisans programına kayıt yaptırmak isteyen öğrenciler aşağıdaki koşulları sağlamalıdır; 1- Biyoloji ya da ilişkili bir alana ait lisans diplomasına sahip olmak. 2- ALES sınavının ilgili puan türünden yeterli puana (en az 55) sahip olmak. Lisans diplomasıyla başvuranlar en az 70/100 puana sahip olmalı. 3-Yüksek lisans programına giriş değerlendirmesi şu şekildedir: ALES puanının %50si, lisans ortalamasının %20si, ve mülakat sınavının %30 toplanır. Toplamdaki puanı 65 ve üstü olanlar programa kabul için değerlendirmeye alınır. Doktora programına kayıt yaptırmak isteyen öğrenciler aşağıdaki koşulları sağlamalıdır; 1- Biyoloji ya da ilişkili bir alana ait yüksek lisans ya da lisans diplomasına sahip olmak. 2- ALES sınavının ilgili puan türünden yeterli puana (en az 55) sahip olmak. 3- ÖSYM tarafından yapılan YDS sınavından yeterli puana (55/100) veya TOEFL veya IELTS sınavlarından 55 puan karşılığı puan sahip olmak. 4- Doktora programına giriş değerlendirmesi şu şekildedir: ALES puanının %50si, lisans üstü ortalamasının %20si, ve mülakat sınavının %30 toplanır. Toplamdaki puanı 65 ve üstü olanlar programa kabul için değerlendirmeye alınır. | |
Başarma Şartları | Biyolojide yüksek lisans ya da doktora derecesi almak için, öğrenciler zorunlu ve seçmeli dersleri (toplam en az 120 AKTS) ve seminer dersini başarıyla tamamlamak ve orjinal bir araştırmaya dayalı tezi hazırlayıp başarıyla sunmak zorundadır. Ayrıca yüksek lisans öğrencilerinin ortalamaları 70/100, doktora öğrencilerinin ortalamalarıysa 75/100 olmalıdır. Gerekli toplam krediyi tamamlamak ve tezini başarıyla savunmak. Yüksek lisans için gerek toplam AKTS kredisi 120 olup, bunun en az 60 AKTSsi alınan derslerden, en az 60 AKTSsi de tez çalışmalarından alınmalıdır. Doktora için toplam alınması gereken AKTS kredisi 240 olup, bunun en az 60 AKTSsi alınan derslerden, en az 180 AKTS kredisi ise tez çalışmalarından elde edilmelidir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Biyoloji anabilimdalı lisansüstü mezunları, elde etmiş olacakları yüksek biyolog veya Dr. unvanı ve diploması ile hem kamu hem de özel sektörde profesyonel olarak rol alabilirler. Üniversiteler, devlet ve özel hastaneler (laboratuarlar, tüp bebek üniteleri, genetik tanı merkezi), özel sektör (gıda ve ilaç fabrikaları AR-GE ve/veya satış sorumlusu ve çevre danışmanı), bakanlıklar (Çevre-Orman, Tarım, Sağlık, Turizm), Refik Saydam Hıfzısıhha Merkezi, Adli Tıp Enstitüsü, Su Ürünleri Enstitüsü, TÜBİTAK, DSİ, Öğretmenlik (formasyon sertifikası aldığı taktirde) alanlarında çalışabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030220824
ISCO:08
ISCO:08
Ulusal ve uluslararası alanlarda nitelikli hizmet vermeyi sağlayacak bilgi ve beceri ile donatılmış, analitik düşünebilen, mesleki ve etik değerlere sahip, toplum güvenliği ve çevre sağlığını önemseyen, etkin iletişim kurabilen, hayat boyu öğrenme, bilim ve teknolojik gelişmelerin takibinin önemini kavramış, kendi işini kurma bilinci gelişmiş, yaşanılan çağın sorunlarına duyarlı kendine güvenen yüksek Biyologlar yetiştirmektir. Böylece,Biyoloji Anabilim Dalı’nda Yüksek Lisans eğitimi alan öğrenciler, disiplinler arası çalışmalarla karmaşık mühendislik problemleri tanımlayarak, etik sorumluluk bilinciyle ileri seviyede çözüm üretebileceklerdir.
Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
- Edindiği bilgileri birleştirerek ve yorumlayarak uzmanlık sahasında yenilikçi çözümlere yönelik araştırma ve geliştirme faaliyetlerinde bulunma, proje yapma ve metodik çalışma yeteneği
- Biyoloji bilimleri hakkında bilimsel yetkinlikte ve güncel bilgi düzeyine sahip olma, analitik düşünme yeteneğine sahip olma ve edinilen bilgileri uzmanlık sahasında kullanma yeteneği
- Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip etme ve kendini sürekli yenileme ve geliştirme yeteneği
- Deney tasarlama, gerçekleştirme, deneysel verileri analiz etme, yorumlama ve sonuç çıkarma yeteneği
- Bağımsız çalışma, düşünme ve yenilikçi özgün çözümler üretme yanında toplu ve disiplinler arası çalışma yeteneği
- Uzmanlık sahasındaki gereksinimleri ve problemleri belirleme, uygun bilimsel yöntemlerle analiz etme, formüle etme, tasarlama, modelleme ve yenilikçi özgün çözümler üretme yeteneği
- Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma yeteneği
- Problemlere çözüm üretirken; evrensel, toplumsal, çevresel, hukuksal ve ekonomik etkilerin farkında olma ve dikkate alma yeteneği
- Mesleki fikirlerini ve aktivitelerini sözlü ve yazılı formda bilimsel bir dille etkin olarak uluslararası ortamlarda ifade etme, sunma ve mesleki iletişim kurma yeteneği
- Mesleki bilimsel yayınları ve teknolojik gelişmeleri takip etme, araştırma yapma, bilgiye ulaşma ve bilgiyi kullanma yeteneği
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Derslerin ölçme ve değerlendirmesinde en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı zorunludur. Arasınav % 40 yarıyıl sonu sınavı % 60 katkıya sahiptir. Öğretim elemanı, bu sınavlara ilaveten proje, ödev, ara test (quiz) gibi ölçme enstrümanları kullanabilir. Yüksek lisans ve doktora için ders geçme ortalaması, sırasıyla en az 70 ve 75 olmalıdır. Her öğrenci, hazırladığı tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü Yönetmeliğine göre belirlenen jüri önünde savunmak ve başarılı olmak zorundadır. Biyolojide yüksek lisans ya da doktora derecesi almak için, öğrenciler zorunlu ve seçmeli dersleri (toplam en az 120 AKTS) ve seminer dersini başarıyla tamamlamak ve orjinal bir araştırmaya dayalı tezi hazırlayıp başarıyla sunmak zorundadır. Ayrıca yüksek lisans öğrencilerinin ortalamaları 70/100, doktora öğrencilerinin ortalamalarıysa 75/100 olmalıdır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Yüksek lisans programına kayıt yaptırmak isteyen öğrenciler aşağıdaki koşulları sağlamalıdır; 1- Biyoloji ya da ilişkili bir alana ait lisans diplomasına sahip olmak. 2- ALES sınavının ilgili puan türünden yeterli puana (en az 55) sahip olmak. Lisans diplomasıyla başvuranlar en az 70/100 puana sahip olmalı. 3-Yüksek lisans programına giriş değerlendirmesi şu şekildedir: ALES puanının %50si, lisans ortalamasının %20si, ve mülakat sınavının %30 toplanır. Toplamdaki puanı 65 ve üstü olanlar programa kabul için değerlendirmeye alınır.
Doktora programına kayıt yaptırmak isteyen öğrenciler aşağıdaki koşulları sağlamalıdır; 1- Biyoloji ya da ilişkili bir alana ait yüksek lisans ya da lisans diplomasına sahip olmak. 2- ALES sınavının ilgili puan türünden yeterli puana (en az 55) sahip olmak. 3- ÖSYM tarafından yapılan YDS sınavından yeterli puana (55/100) veya TOEFL veya IELTS sınavlarından 55 puan karşılığı puan sahip olmak. 4- Doktora programına giriş değerlendirmesi şu şekildedir: ALES puanının %50si, lisans üstü ortalamasının %20si, ve mülakat sınavının %30 toplanır. Toplamdaki puanı 65 ve üstü olanlar programa kabul için değerlendirmeye alınır.
Biyoloji anabilimdalı lisansüstü mezunları, elde etmiş olacakları yüksek biyolog veya Dr. unvanı ve diploması ile hem kamu hem de özel sektörde profesyonel olarak rol alabilirler. Üniversiteler, devlet ve özel hastaneler (laboratuarlar, tüp bebek üniteleri, genetik tanı merkezi), özel sektör (gıda ve ilaç fabrikaları AR-GE ve/veya satış sorumlusu ve çevre danışmanı), bakanlıklar (Çevre-Orman, Tarım, Sağlık, Turizm), Refik Saydam Hıfzısıhha Merkezi, Adli Tıp Enstitüsü, Su Ürünleri Enstitüsü, TÜBİTAK, DSİ, Öğretmenlik (formasyon sertifikası aldığı taktirde) alanlarında çalışabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030220824 | |
Qualification Title | Biyoloji (YL/Tezli) Masters Degree | |
Awarding Body | Kirikkale University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.kku.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Biology | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | By combining and interpreting the knowledge learned, to have ability making research and development activities in professional subjects for innovative solutions, conducting projects and ability to make methodological study Having up-to-date scientific knowledge about natural sciences, having analytical thinking skill, and ability to use the knowledge in the field of expertise Ability to follow scientific and technological developments and to make continues self-renewal and self-improvement by knowing the need for, and an ability to engage in life-long learning Ability to design and conduct experiments, to analyze and interpret experimental data, and to draw conclusion Ability to work and think independently and produce innovative unique solutions in addition an ability to function on multidisciplinary teams Ability to determine needs and problems in the field of expertise, to make analysis, formulation, design, and modeling by using appropriate scientific methods, and to find innovative unique solutions Awareness of professional and ethical responsibility. - Ability to take into consideration of universal, social, environmental, legal and economical aspects while producing solution to engineering needs and problems Ability to express and present professional opinions and activities verbally and in written form in a concise scientific manner at international level and to make professional communication in engineering linguistics Ability to follow professional scientific literature and technological developments, to make research, and to reach and use knowledge | |
Key Competencies | - | |
Further Info | The exams for each course are organized as midterm and final exams. Lecturers are free to announce more than one midterm in each term. Moreover, projects, homework and quiz may be organized for students in addition to the midterms and final exam. Midterms have 40 %, and final exam have 60 % effect on the average score of related course. Students must get at least 70/100 for an MSc course, and 75/100 for a PhD course to be considered successful. All students should successfully defend their thesis to a jury which is formed according to the regulations of Graduate School of Natural and Applied Sciences. For PhD students there is a qualification exam (written and oral) after completion of thought courses. Upon successfully passing the qualification exam PhD students must present and defend a thesis proposal to a Thesis Advisory Board. Students having successfully completed all courses (120 ECTS) as well as the compulsory thesis with a minimum CGPA of 3.00 out of 4.00 can graduate. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Students, willing to enrol to the Master of Science (second cycle) programme are required: 1- To have a Bachelor of Science (B.Sc.) degree in Biology or in a related field. 2- To have sufficient score (at least 55 out of 100) from the ALES Academic Personnel and Postgraduate Education Entrance Examination). 4- The assessment for admission to Master of Science program is based on: 50% of ALES, 20% of academic success in the undergraduate programme (cumulative grade point average (CGPA)) and 30% of interview or written examination grade. The candidates having an assessed score of 65 or above are considered for admission to the Masters programme. Students, willing to enrol to the Doctor of Philosophy (PhD.) (third cycle) programme are required; 1. To have MSc. or BSc. degree. 2. Sufficient score (at least 55 out of 100) from the Academic Staff and Graduate Study Education Exam (ALES) conducted by Student Selection and Placement Centre (OSYM). Students with BSc. degree must get at least 70/100 from ALES. 3-The assessment for admission to masters programs is based on: 50% of ALES, 20% of academic success in the undergraduate programme (cumulative grade point average) and 30% of interview or written examination grade. The candidates having an assessed score of 65 or above are considered for admission to the Doctoral programme. | |
Conditions for Success | Students having successfully completed all courses (120 ECTS) as well as the compulsory thesis with a minimum CGPA of 3.00 out of 4.00 can graduate. To obtain the required credits and successfully defending a thesis. Required credits for MSc program is 120 ETCS in total which consist of 60 ETCS from thought courses and 60 ETCS from thesis work. For PhD, required total credit is 240 ETCS which contains 60 ETCS from thought courses and 180 ETCS from thesis work. | |
Progression Paths (Relationship Type) | The postgraduates of the biology department has many opportunities of employment in a variety of state and private companies. Mainly they may find jobs at Universities, Private and State Hospitals, Ministries (Forestry, Environment, Agriculture, Health), Institutions, Teacher (if holding teaching certificates, TUBITAK, DSI, private companies related to food, drug, R&D and municipilaties. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030220824
By combining and interpreting the knowledge learned, to have ability making research and development activities in professional subjects for innovative solutions, conducting projects and ability to make methodological study Having up-to-date scientific knowledge about natural sciences, having analytical thinking skill, and ability to use the knowledge in the field of expertise Ability to follow scientific and technological developments and to make continues self-renewal and self-improvement by knowing the need for, and an ability to engage in life-long learning Ability to design and conduct experiments, to analyze and interpret experimental data, and to draw conclusion Ability to work and think independently and produce innovative unique solutions in addition an ability to function on multidisciplinary teams Ability to determine needs and problems in the field of expertise, to make analysis, formulation, design, and modeling by using appropriate scientific methods, and to find innovative unique solutions Awareness of professional and ethical responsibility. - Ability to take into consideration of universal, social, environmental, legal and economical aspects while producing solution to engineering needs and problems Ability to express and present professional opinions and activities verbally and in written form in a concise scientific manner at international level and to make professional communication in engineering linguistics Ability to follow professional scientific literature and technological developments, to make research, and to reach and use knowledge
The exams for each course are organized as midterm and final exams. Lecturers are free to announce more than one midterm in each term. Moreover, projects, homework and quiz may be organized for students in addition to the midterms and final exam. Midterms have 40 %, and final exam have 60 % effect on the average score of related course. Students must get at least 70/100 for an MSc course, and 75/100 for a PhD course to be considered successful. All students should successfully defend their thesis to a jury which is formed according to the regulations of Graduate School of Natural and Applied Sciences. For PhD students there is a qualification exam (written and oral) after completion of thought courses. Upon successfully passing the qualification exam PhD students must present and defend a thesis proposal to a Thesis Advisory Board. Students having successfully completed all courses (120 ECTS) as well as the compulsory thesis with a minimum CGPA of 3.00 out of 4.00 can graduate.
Students, willing to enrol to the Master of Science (second cycle) programme are required: 1- To have a Bachelor of Science (B.Sc.) degree in Biology or in a related field. 2- To have sufficient score (at least 55 out of 100) from the ALES Academic Personnel and Postgraduate Education Entrance Examination). 4- The assessment for admission to Master of Science program is based on: 50% of ALES, 20% of academic success in the undergraduate programme (cumulative grade point average (CGPA)) and 30% of interview or written examination grade. The candidates having an assessed score of 65 or above are considered for admission to the Masters programme. Students, willing to enrol to the Doctor of Philosophy (PhD.) (third cycle) programme are required; 1. To have MSc. or BSc. degree. 2. Sufficient score (at least 55 out of 100) from the Academic Staff and Graduate Study Education Exam (ALES) conducted by Student Selection and Placement Centre (OSYM). Students with BSc. degree must get at least 70/100 from ALES. 3-The assessment for admission to masters programs is based on: 50% of ALES, 20% of academic success in the undergraduate programme (cumulative grade point average) and 30% of interview or written examination grade. The candidates having an assessed score of 65 or above are considered for admission to the Doctoral programme.
The postgraduates of the biology department has many opportunities of employment in a variety of state and private companies. Mainly they may find jobs at Universities, Private and State Hospitals, Ministries (Forestry, Environment, Agriculture, Health), Institutions, Teacher (if holding teaching certificates, TUBITAK, DSI, private companies related to food, drug, R&D and municipilaties.
Qualification is continuous