Yeterlilik Kodu | TR0030219451 | |
Yeterlilik Adı | Biyoloji Tezli Yüksek Lisans Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Mardin Artuklu Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Nur Mh Diyarbakır Yolu Yenişehir Yerleşkesi, 47200 Artuklu/Mardin | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.artuklu.edu.tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Biyoloji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | Öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan, lisans yeterliliklerine dayalı bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Başarılı sayılmak için başarı notunun yüksek lisans programında en az 70 puan olması gerekir. Tezli yüksek lisans programı toplam yirmi bir krediden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Seminer dersi ve tez çalışması kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Tezli yüksek lisans programı bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla seminer dersi dahil en az sekiz ders ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 120 AKTS kredisinden oluşur. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Yüksek lisans programlarına başvurabilmek için adayların bir lisans diplomasına ve ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılan ALES’ten başvurduğu programın puan türünde 55 puandan az olmamak koşuluyla Senato tarafından belirlenecek ALES standart puanına sahip olmaları gerekir. Yurtdışından alınmış lisans diplomalarının denkliğinin Yükseköğretim Kurulunca (YÖK) onaylanması gerekir. Yüksek lisans programlarına alınacak öğrenci sayıları ve aday öğrencilerde aranacak nitelikler, her yarıyıl başından önce ilan edilir. Bu ilanda başvuru koşulları ve son başvuru tarihi, adayların mülakata alınacakları yer ve tarih belirtilir. Adaylar; ilanda belirtilen son başvuru tarihine kadar ALES belgelerini, lisans diplomalarını, lisans kademesinde okudukları derslerden aldıkları başarı notlarını, mezuniyet not ortalamalarını belirten onaylı belgeleri, diğer kayıt ile ilgili bilgileri doldururlar ve internet kayıt ortamında sağladıkları aday numarası ile online olarak başvuruda bulunurlar. Adayların kayıt işlemleri ilgili enstitü müdürlüğünce düzenlenir ve yürütülür. Bir adayın bilimsel başarı düzeyi notu; ALES puanı ve not lisans ortalamasının yönetim kurulunca belirlenen ağırlıkları dikkate alınarak belirlenir. | |
Başarma Şartları | Tezli yüksek lisans programı toplam yirmi bir krediden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Seminer dersi ve tez çalışması kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Tezli yüksek lisans programı bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla seminer dersi dahil en az sekiz ders ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 120 AKTS kredisinden oluşur. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlar ; Sağlık ve Sosyal Yardım Bakanlığı bünyesindeki kuruluşlarda, Milli Eğitim Bakanlığı bünyesindeki okullarda ve özel okullarda, dersanelerde, Araştırma kuruluşlarında, Laboratuvarlarda, Gıda sanayiinde, Tıbbi ve Tarımsal İlaç sanayiinde, İlaç pazarlamada, Milli parklarda, Tarım Orman ve Köyişleri Bakanlığında, Çevre Bakanlığında ve benzeri kuruluşlarda; Biyolog, Öğretmen, Teknik Eleman, Araştırma Geliştirme (Ar-Ge),Üretim, Kalite Kontrol, Kalite Güvence ve Satış Pazarlama gibi görevleri yerine getirmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030219451
Öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan, lisans yeterliliklerine dayalı bir yükseköğretim programıdır.
Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
- Biyoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bilgilerini ilgili bilim dallarında uzmanlık düzeyinde geliştirir.
- Alan bilgisi ve teknolojilerini eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygular.
- Araştırma yöntemlerini kullanarak alanı ile ilgili sorunlara özgün çözümler üretebilir.
- Çalışma alanındaki konularda/uygulamalarda, evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik değerlere sahip bir bireydir.
- Biyoloji alanındaki kazanımlarını disiplinler arası çalışmalarda kullanma yetkinliğine sahiptir.
- Bilimsel yayınlara erişme, okuma, anlama ve yorum yapabilme becerisine sahiptir.
- Proje tabanlı çalışma yönünde tutum geliştirir.
- Alanındaki güncel gelişmeleri ve/veya kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü, görsel ve uygulamalı olarak sistemli biçimde aktarır.
- Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini alan amaçları doğrultusunda ileri düzeyde kullanabilir.
- Avrupa Dil Portföyü’ndeki bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
- Akademik ve kültürel birikimi ile bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Başarılı sayılmak için başarı notunun yüksek lisans programında en az 70 puan olması gerekir. Tezli yüksek lisans programı toplam yirmi bir krediden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Seminer dersi ve tez çalışması kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Tezli yüksek lisans programı bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla seminer dersi dahil en az sekiz ders ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 120 AKTS kredisinden oluşur.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Yüksek lisans programlarına başvurabilmek için adayların bir lisans diplomasına ve ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılan ALES’ten başvurduğu programın puan türünde 55 puandan az olmamak koşuluyla Senato tarafından belirlenecek ALES standart puanına sahip olmaları gerekir. Yurtdışından alınmış lisans diplomalarının denkliğinin Yükseköğretim Kurulunca (YÖK) onaylanması gerekir. Yüksek lisans programlarına alınacak öğrenci sayıları ve aday öğrencilerde aranacak nitelikler, her yarıyıl başından önce ilan edilir. Bu ilanda başvuru koşulları ve son başvuru tarihi, adayların mülakata alınacakları yer ve tarih belirtilir. Adaylar; ilanda belirtilen son başvuru tarihine kadar ALES belgelerini, lisans diplomalarını, lisans kademesinde okudukları derslerden aldıkları başarı notlarını, mezuniyet not ortalamalarını belirten onaylı belgeleri, diğer kayıt ile ilgili bilgileri doldururlar ve internet kayıt ortamında sağladıkları aday numarası ile online olarak başvuruda bulunurlar. Adayların kayıt işlemleri ilgili enstitü müdürlüğünce düzenlenir ve yürütülür. Bir adayın bilimsel başarı düzeyi notu; ALES puanı ve not lisans ortalamasının yönetim kurulunca belirlenen ağırlıkları dikkate alınarak belirlenir.
Mezunlar ; Sağlık ve Sosyal Yardım Bakanlığı bünyesindeki kuruluşlarda, Milli Eğitim Bakanlığı bünyesindeki okullarda ve özel okullarda, dersanelerde, Araştırma kuruluşlarında, Laboratuvarlarda, Gıda sanayiinde, Tıbbi ve Tarımsal İlaç sanayiinde, İlaç pazarlamada, Milli parklarda, Tarım Orman ve Köyişleri Bakanlığında, Çevre Bakanlığında ve benzeri kuruluşlarda; Biyolog, Öğretmen, Teknik Eleman, Araştırma Geliştirme (Ar-Ge),Üretim, Kalite Kontrol, Kalite Güvence ve Satış Pazarlama gibi görevleri yerine getirmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030219451 | |
Qualification Title | Biyoloji Tezli Yüksek Lisans Masters Degree | |
Awarding Body | Mardin Artuklu University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | www.artuklu.edu.tr | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Biology | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Based on biology undergraduate level qualifications, they develop their knowledge at the level of expertise in related disciplines. Apply field knowledge and technologies to education, industry, agriculture, health and environmental problems. Can produce original solutions to the problems related to the field by using research methods. She/He is an individual who is sensitive to universal and social values, observes the interests of the country, researches, produces and has ethical values in the subjects / applications in her field of work. She/He has the competence to use her achievements in the field of biology in interdisciplinary studies. Has the ability to access, read, understand and comment on scientific publications. Develops an attitude towards project-based work. It systematically transfers current developments in the field and/or its own studies to groups in and outside the field, in written, oral, visual and practical manner, by supporting them with quantitative and qualitative data. Can use computer and information technologies at an advanced level for the purposes of the field. Can communicate verbally and in writing using a foreign language in the European Language Portfolio. It contributes to the process of becoming an information society with its academic and cultural background. It would develop a positive approach for learning all life long. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | In order to be considered successful, the success grade must be at least 70 points in the graduate program. The masters program with thesis consists of at least seven courses, a seminar course and thesis, with a total of not less than twenty-one credits. Seminar course and thesis work are non-credit and evaluated as successful or unsuccessful. A masters program with thesis consists of a total of at least 120 ECTS credits, including at least eight courses, including the seminar course, provided that it is not less than 60 ECTS credits in one academic term. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | In order to be able to apply to masters programs, candidates must have a bachelors degree and the ALES standard score to be determined by the Senate, provided that it is not less than 55 points in the score type of the program they apply from ALES, which is centrally administered by OSYM. The equivalence of undergraduate diplomas obtained from abroad must be approved by the Council of Higher Education (YÖK). The number of students to be admitted to graduate programs and the qualifications to be sought in candidate students are announced before the beginning of each semester. In this announcement, the application conditions and the deadline, the place and date where the candidates will be interviewed are stated. Candidates; They fill out their ALES documents, undergraduate diplomas, success grades from the courses they studied at the undergraduate level, approved documents stating their graduation grade point averages, other registration information, and apply online with the candidate number they provide in the internet registration environment, until the deadline specified in the announcement. The registration procedures of the candidates are organized and carried out by the related institute directorate. Scientific achievement level of a candidate; ALES score and grade point average are determined by taking into account the weights determined by the board of directors. | |
Conditions for Success | The masters program with thesis consists of at least seven courses, a seminar course and thesis, with a total of not less than twenty-one credits. Seminar course and thesis work are non-credit and evaluated as successful or unsuccessful. A masters program with thesis consists of a total of at least 120 ECTS credits, including at least eight courses, including the seminar course, provided that it is not less than 60 ECTS credits in one academic term. The masters program with thesis consists of at least seven courses, a seminar course and thesis, with a total of not less than twenty-one credits. Seminar course and thesis work are non-credit and evaluated as successful or unsuccessful. A masters program with thesis consists of a total of at least 120 ECTS credits, including at least eight courses, including the seminar course, provided that it is not less than 60 ECTS credits in one academic term. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates ; In institutions under the Ministry of Health and Social Assistance, in schools and private schools under the Ministry of National Education, private teaching institutions, Research institutions, Laboratories, Food industry, Medical and Agricultural Pharmaceutical industry, Pharmaceutical marketing, National parks, Ministry of Agriculture, Forestry and Rural Affairs, Ministry of Environment and similar institutions. ; They perform duties such as Biologists, Teachers, Technical Staff, Research and Development (R&D), Production, Quality Control, Quality Assurance and Sales and Marketing. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030219451
Based on biology undergraduate level qualifications, they develop their knowledge at the level of expertise in related disciplines. Apply field knowledge and technologies to education, industry, agriculture, health and environmental problems. Can produce original solutions to the problems related to the field by using research methods. She/He is an individual who is sensitive to universal and social values, observes the interests of the country, researches, produces and has ethical values in the subjects / applications in her field of work. She/He has the competence to use her achievements in the field of biology in interdisciplinary studies. Has the ability to access, read, understand and comment on scientific publications. Develops an attitude towards project-based work. It systematically transfers current developments in the field and/or its own studies to groups in and outside the field, in written, oral, visual and practical manner, by supporting them with quantitative and qualitative data. Can use computer and information technologies at an advanced level for the purposes of the field. Can communicate verbally and in writing using a foreign language in the European Language Portfolio. It contributes to the process of becoming an information society with its academic and cultural background. It would develop a positive approach for learning all life long.
In order to be considered successful, the success grade must be at least 70 points in the graduate program. The masters program with thesis consists of at least seven courses, a seminar course and thesis, with a total of not less than twenty-one credits. Seminar course and thesis work are non-credit and evaluated as successful or unsuccessful. A masters program with thesis consists of a total of at least 120 ECTS credits, including at least eight courses, including the seminar course, provided that it is not less than 60 ECTS credits in one academic term.
In order to be able to apply to masters programs, candidates must have a bachelors degree and the ALES standard score to be determined by the Senate, provided that it is not less than 55 points in the score type of the program they apply from ALES, which is centrally administered by OSYM. The equivalence of undergraduate diplomas obtained from abroad must be approved by the Council of Higher Education (YÖK). The number of students to be admitted to graduate programs and the qualifications to be sought in candidate students are announced before the beginning of each semester. In this announcement, the application conditions and the deadline, the place and date where the candidates will be interviewed are stated. Candidates; They fill out their ALES documents, undergraduate diplomas, success grades from the courses they studied at the undergraduate level, approved documents stating their graduation grade point averages, other registration information, and apply online with the candidate number they provide in the internet registration environment, until the deadline specified in the announcement. The registration procedures of the candidates are organized and carried out by the related institute directorate. Scientific achievement level of a candidate; ALES score and grade point average are determined by taking into account the weights determined by the board of directors.
Graduates ; In institutions under the Ministry of Health and Social Assistance, in schools and private schools under the Ministry of National Education, private teaching institutions, Research institutions, Laboratories, Food industry, Medical and Agricultural Pharmaceutical industry, Pharmaceutical marketing, National parks, Ministry of Agriculture, Forestry and Rural Affairs, Ministry of Environment and similar institutions. ; They perform duties such as Biologists, Teachers, Technical Staff, Research and Development (R&D), Production, Quality Control, Quality Assurance and Sales and Marketing.
Qualification is continuous