Yeterlilik Kodu | TR0030219309 | |
Yeterlilik Adı | Biyomedikal Mühendisliği Doktora Diploması | |
Sorumlu Kurum | Karabük Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Karabük Üniversitesi Kılavuzlar Mahallesi 413. Sokak No: 7 Merkez Karabük | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.karabuk.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 8 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 8 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tıbbi teşhis ve tedavi teknolojisi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Başvuru koşulları: (1) Doktora programına başvurabilmek için adayların aşağıdaki koşulları sağlamaları gerekir: a) Tezli yüksek lisans diplomasına sahip olmak ve ALES’ten başvurduğu programın puan türünde en az 65 puanalmış olmak. b) Tıp, diş hekimliği, veteriner ve eczacılık fakülteleri ile hazırlık sınıfları hariç en az on yarıyıl süreli lisans diplomasına veya Sağlık Bakanlığınca düzenlenen esaslara göre bir laboratuvar dalında kazanılan uzmanlık yetkisine sahip olmak ve ALES’ten başvurduğu programın puan türünde en az 65 puan almış olmak. c) Lisans derecesiyle doktora programına başvuranların lisans mezuniyet not ortalamalarının 4 üzerinden en az 3 veya muadili bir puan olması ve ALES’ten başvurduğu programın puan türünde en az 80 puan almış olmak. ç) Doktora programına öğrenci kabulünde anadilleri dışında Yükseköğretim Kurulu tarafından kabul edilen merkezî yabancı dil sınavları ile eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından en az 55 puan veya ÖSYM tarafından eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından bu puan muadili bir puana sahip olmak. d) Temel tıp bilimlerinde doktora programlarına başvurabilmek için diş hekimliği, veteriner, tıp fakültesi mezunlarının lisans diplomasına ve Tıpta Uzmanlık Eğitimi Giriş Sınavından (TUS) alınmış en az 50 temel tıp puanına veya ALES’in sayısal puan türünde en az 65 puana sahip olmaları; tıp fakültesi mezunu olmayanların ise yüksek lisans diplomasına ve ALES sayısal puan türünde en 65 puana sahip olmaları gerekir. Temel tıp puanı, TUS’ta temel tıp bilimleri testi-1 bölümünden elde edilen standart puanın 0,7; klinik tıp bilimleri testinden elde edilen standart puanın 0,3 ile çarpılarak toplanması ile elde edilir. Ancak temel tıp bilimlerinde doktora programına öğrenci kabulünde, anadilleri dışında Yükseköğretim Kurulu tarafından kabul edilen merkezî yabancı dil sınavları ile eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından en az 55 puan veya ÖSYM tarafından eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından bu puan muadili bir puan alınması zorunludur Değerlendirme ve öğrenci kabulü:
| |
Başarma Şartları | a) Doktora programı toplam 21 krediden az olmamak koşuluyla en az yedi adet ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Seminer dersi ve tez çalışması kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Öğrenci en geç üçüncü yarıyılın başından itibaren, her yarıyıl tez çalışmasına ve tez danışmanınca ilgili Anabilim/Anasanat Dalı Başkanlığına her bir öğrenci için açılması önerilen ve Enstitü Kurulu kararı ile açılan “Uzmanlık Alanı” adlı derse kayıt yaptırmak zorundadır. Bu derslere ilişkin ilkeler Enstitü Kurulu’nca kararlaştırılır ve Enstitü Yönetim Kurulu tarafından uygulanır. b) Öğrencinin alacağı derslerin en çok iki tanesi lisans öğrenimi sırasında alınmamış olması koşuluyla, lisans derslerinden seçilebilir. Ayrıca dersler danışmanın ve ilgili Enstitü Anabilim/Anasanat Dalı Başkanının önerisi, Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile diğer yükseköğretim kurumlarında verilmekte olan derslerden de seçilebilir. Diğer yükseköğretim kurumlarından alınacak derslerin kredileri, toplam kredinin %50’sini geçemez. c) Bir öğrencinin Enstitü’ye tam zamanlı öğrenci olarak kaydolmadan önce son üç yıl içinde özel öğrenci olarak veya yurtiçi, yurtdışı Yükseköğretim Kurumlarından aldığı ve başarılı olduğu, kendi bilim alanı ile ilgili lisansüstü derslerin bir kısmı danışmanının teklifi, Anabilim/Anasanat Dalı Başkanının onayı ve Enstitü Yönetim Kurulu kararı ile devam etmekte olduğu programa transfer edilebilir. Ancak bu şekilde alınacak derslerin kredisi öğrencinin kayıtlı olduğu programda alması gereken toplam kredinin %50’ sini aşamaz. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Biyomedikal Mühendisliği Doktora programından mezun olan öğrenciler üniversitelerde öğretim elemanı olarak çalışabildikleri gibi kamu kurum ve kuruluşlarında ilgili oldukları program dallarında görev alabilirler. Biyomedikal Mühendisliği Doktora Programının amacı, öğrencilere, biyomedikal ve mühendislik biliminde üst düzeyde bilgi ve deneyim aktararak yüksek kaliteli öğrenim olanağı sağlamak ve bu bağlamda öğrencileri, biyomedikal mühendisliği mesleğinde, iş hayatında ve akademik hayatta geleceğin liderleri olmaya hazırlamaktır. Biyomedikal ve mühendislik konularının kapsadığı alanlarda yüksek kaliteli teorik ve uygulamalı araştırmalar gerçekleştirerek, Türkiye’nin endüstriyel ve ekonomik gelişmesine katkıda bulunmak da temel amaçlar arasında yer almaktadır. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030219309
- Matematik, fen bilimleri ve Biyomedikal Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
- Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
- Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
- Öğrencilerin danışmanlarını ve tez konularını belirlemede öğrenci tercihi, danışmanın çalışma alanının uyumu ve danışmanın öğrenciyi kabulü öncelikli olmakla birlikte tez konusu biyomedikal mühendisliği alanı ile sınırlandırılmaktadır.
- Bunun için danışman tercihinde danışmanın çalışma alanları göz önünde bulundurulurken tez konusu belirlenirken litaratür araştırmalarına göre biyomedikal mühendisliği alanına giren çalışmalar tez konusu olarak kabul edilmektedir.
Başvuru koşulları:
(1) Doktora programına başvurabilmek için adayların aşağıdaki koşulları sağlamaları gerekir:
a) Tezli yüksek lisans diplomasına sahip olmak ve ALES’ten başvurduğu programın puan türünde en az 65 puanalmış olmak.
b) Tıp, diş hekimliği, veteriner ve eczacılık fakülteleri ile hazırlık sınıfları hariç en az on yarıyıl süreli lisans diplomasına veya Sağlık Bakanlığınca düzenlenen esaslara göre bir laboratuvar dalında kazanılan uzmanlık yetkisine sahip olmak ve ALES’ten başvurduğu programın puan türünde en az 65 puan almış olmak.
c) Lisans derecesiyle doktora programına başvuranların lisans mezuniyet not ortalamalarının 4 üzerinden en az 3 veya muadili bir puan olması ve ALES’ten başvurduğu programın puan türünde en az 80 puan almış olmak.
ç) Doktora programına öğrenci kabulünde anadilleri dışında Yükseköğretim Kurulu tarafından kabul edilen merkezî yabancı dil sınavları ile eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından en az 55 puan veya ÖSYM tarafından eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından bu puan muadili bir puana sahip olmak.
d) Temel tıp bilimlerinde doktora programlarına başvurabilmek için diş hekimliği, veteriner, tıp fakültesi mezunlarının lisans diplomasına ve Tıpta Uzmanlık Eğitimi Giriş Sınavından (TUS) alınmış en az 50 temel tıp puanına veya ALES’in sayısal puan türünde en az 65 puana sahip olmaları; tıp fakültesi mezunu olmayanların ise yüksek lisans diplomasına ve ALES sayısal puan türünde en 65 puana sahip olmaları gerekir. Temel tıp puanı, TUS’ta temel tıp bilimleri testi-1 bölümünden elde edilen standart puanın 0,7; klinik tıp bilimleri testinden elde edilen standart puanın 0,3 ile çarpılarak toplanması ile elde edilir. Ancak temel tıp bilimlerinde doktora programına öğrenci kabulünde, anadilleri dışında Yükseköğretim Kurulu tarafından kabul edilen merkezî yabancı dil sınavları ile eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından en az 55 puan veya ÖSYM tarafından eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından bu puan muadili bir puan alınması zorunludur Değerlendirme ve öğrenci kabulü:
- Tezli yüksek lisans veya lisans derecesi ile doktora programına başvuracak olan adayların programa kabulünde başarı notu; ALES puanının %50’si, yüksek lisans ya da lisans not ortalamasının %10’u, yazılı sınav puanının %30’u ve mülakat sınav puanının %10’u alınarak hesaplanır.
- Hazırlık sınıfları hariç, on yarıyıl süreli lisans eğitimi alanlar, yüksek lisans derecesine sahip sayılır.
- Temel tıp bilimlerinde doktoraya başvuran ve ALES sayısal 65 puanı bulunmayan tıp fakültesi mezunları için ise programa kabulde başarı notu; temel tıp puanının %50’si, lisans not ortalamasının %10’u, yazılı sınav puanının %30’u ve mülakat sınav puanının %10’u alınarak hesaplanır.
- Doktora programına kabulde başarı notu; temel tıp puanına dayalı kabullerde 100 üzerinden en az 65 puan, ALES puanına dayalı olarak yüksek lisans ile kabullerde 100 üzerinden en az 70 puan, lisans ile kabullerde en az 75 puan alanlar, başarı puanlarına göre sıralanarak kontenjan dâhilinde doktora programlarına kabul edilir.
- Adayların yazılı-mülakat sınavları ve başarı puanlarının değerlendirilmesi, anabilim/anasanat dalı kurulunun önerisi üzerine enstitü yönetim kurulu tarafından belirlenen en az üç ve beş, en çok yedi üyeden oluşan jürilerce yapılır.
- Yazılı sınav, 100 tam not üzerinden değerlendirilerek belirlenir. Yazılı sınava girmeyen veya yazılı sınav notu 75’in altında olan adaylar başarısız kabul edilir.
- Güzel Sanatlar Fakültelerinin ve Konservatuvarın enstitülerdeki anabilim ve anasanat dallarına öğrenci kabulünde ALES puanı aranmaz. Bu durumda, başvuru sırasındaki değerlendirme kriterleri Senatoca belirlenir.
- Yazılı sınav ve genel başarı notu 75 puan olan ancak kontenjan nedeniyle listeye giremeyen adaylar, başarı puanlarına göre sıralanarak yedekleri oluşturur.
Biyomedikal Mühendisliği Doktora programından mezun olan öğrenciler üniversitelerde öğretim elemanı olarak çalışabildikleri gibi kamu kurum ve kuruluşlarında ilgili oldukları program dallarında görev alabilirler. Biyomedikal Mühendisliği Doktora Programının amacı, öğrencilere, biyomedikal ve mühendislik biliminde üst düzeyde bilgi ve deneyim aktararak yüksek kaliteli öğrenim olanağı sağlamak ve bu bağlamda öğrencileri, biyomedikal mühendisliği mesleğinde, iş hayatında ve akademik hayatta geleceğin liderleri olmaya hazırlamaktır. Biyomedikal ve mühendislik konularının kapsadığı alanlarda yüksek kaliteli teorik ve uygulamalı araştırmalar gerçekleştirerek, Türkiye’nin endüstriyel ve ekonomik gelişmesine katkıda bulunmak da temel amaçlar arasında yer almaktadır.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030219309 | |
Qualification Title | Doktora - Biyomedikal Mühendisliği Doctorate | |
Awarding Body | Karabük University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.karabuk.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 8 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 8 | |
Thematic Areas | Medical diagnostic and treatment technology | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Adequate knowledge of mathematics, science and Biomedical Engineering disciplines; Ability to use theoretical and applied knowledge in these fields in solving complex engineering problems. Ability to identify, formulate and solve complex engineering problems; ability to select and apply appropriate analysis and modeling methods for this purpose. Ability to design a complex system, process, device or product to meet specific requirements under realistic constraints and conditions; ability to apply modern design methods for this purpose. Ability to select and use modern techniques and tools necessary for the analysis and solution of complex problems encountered in engineering practice; Ability to use information technologies effectively. An ability to design and conduct experiments, collect data, analyze and interpret results for the study of complex engineering problems or discipline-specific research topics. Ability to work effectively in disciplinary and multi-disciplinary teams; individual working skills. Ability to communicate effectively orally and in writing; knowledge of at least one foreign language; ability to write effective reports and understand written reports, to prepare design and production reports, to make effective presentations, to give and receive clear and understandable instructions. Awareness of the necessity of lifelong learning; the ability to access information, to follow developments in science and technology, and to constantly renew oneself. Knowledge of ethical principles, professional and ethical responsibility, and standards used in engineering practice. Knowledge of business practices such as project management, risk management and change management; awareness of entrepreneurship, innovation; information about sustainable development. Information about the effects of engineering practices on health, environment and safety in universal and social dimensions and the problems of the age reflected in the field of engineering; awareness of the legal consequences of engineering solutions. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | In determining the advisors and thesis topics of the students, the student preference, the harmony of the advisors work area and the advisors acceptance of the student are priority, but the thesis topic is limited to the field of biomedical engineering. For this reason, while the work areas of the consultant are taken into consideration in the choice of the consultant, the studies that fall into the field of biomedical engineering according to the literature research are accepted as the thesis subject while the thesis topic is determined. Masters degree in biomedical engineering have the title of medical doctor be a graduate of the faculty of dentistry be veterinary graduate | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | For Turkish Citizens: Second Cycle (Master’s) Degree diploma with thesis, (2) A minimum ALES score of 55 or equivalent international examinations scores for graduate-level programmes such as GRE, GMAT, etc., recognised by YÖK. (3) A minimum score of 55 in accepted foreign language proficiency exams. Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of second cycle degree grade point averages, ALES and foreign language exam. For International Students: Second Cycle Degree diploma with thesis obtained from universities recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their second cycle degree grade point averages. | |
Conditions for Success | Masters degree in biomedical engineering have the title of medical doctor be a graduate of the faculty of dentistry be veterinary graduate In order to qualify for the award of a doctorate degree, a student must have completed - 7 courses with minimum 21 local credits, - one seminar and pass its oral examination, - submission of a Ph.D. Thesis and pass its oral examination - have had a minimum CGPA of 3.00/4.00 and 240 ECTS and no failing grades. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students who graduate from the Biomedical Engineering Doctorate program can work as lecturers at universities as well as take part in public institutions and organizations in their related program branches. The aim of the Biomedical Engineering Doctorate Program is to provide students with high-quality education by transferring high-level knowledge and experience in biomedical and engineering science, and in this context, to prepare students to be future leaders in the biomedical engineering profession, business life and academic life. Contributing to the industrial and economic development of Turkey by carrying out high-quality theoretical and applied research in the fields covered by biomedical and engineering is among the main objectives. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030219309
Adequate knowledge of mathematics, science and Biomedical Engineering disciplines; Ability to use theoretical and applied knowledge in these fields in solving complex engineering problems. Ability to identify, formulate and solve complex engineering problems; ability to select and apply appropriate analysis and modeling methods for this purpose. Ability to design a complex system, process, device or product to meet specific requirements under realistic constraints and conditions; ability to apply modern design methods for this purpose. Ability to select and use modern techniques and tools necessary for the analysis and solution of complex problems encountered in engineering practice; Ability to use information technologies effectively. An ability to design and conduct experiments, collect data, analyze and interpret results for the study of complex engineering problems or discipline-specific research topics. Ability to work effectively in disciplinary and multi-disciplinary teams; individual working skills. Ability to communicate effectively orally and in writing; knowledge of at least one foreign language; ability to write effective reports and understand written reports, to prepare design and production reports, to make effective presentations, to give and receive clear and understandable instructions. Awareness of the necessity of lifelong learning; the ability to access information, to follow developments in science and technology, and to constantly renew oneself. Knowledge of ethical principles, professional and ethical responsibility, and standards used in engineering practice. Knowledge of business practices such as project management, risk management and change management; awareness of entrepreneurship, innovation; information about sustainable development. Information about the effects of engineering practices on health, environment and safety in universal and social dimensions and the problems of the age reflected in the field of engineering; awareness of the legal consequences of engineering solutions.
In determining the advisors and thesis topics of the students, the student preference, the harmony of the advisors work area and the advisors acceptance of the student are priority, but the thesis topic is limited to the field of biomedical engineering. For this reason, while the work areas of the consultant are taken into consideration in the choice of the consultant, the studies that fall into the field of biomedical engineering according to the literature research are accepted as the thesis subject while the thesis topic is determined. Masters degree in biomedical engineering have the title of medical doctor be a graduate of the faculty of dentistry be veterinary graduate
For Turkish Citizens: Second Cycle (Master’s) Degree diploma with thesis, (2) A minimum ALES score of 55 or equivalent international examinations scores for graduate-level programmes such as GRE, GMAT, etc., recognised by YÖK. (3) A minimum score of 55 in accepted foreign language proficiency exams. Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of second cycle degree grade point averages, ALES and foreign language exam. For International Students: Second Cycle Degree diploma with thesis obtained from universities recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their second cycle degree grade point averages.
Students who graduate from the Biomedical Engineering Doctorate program can work as lecturers at universities as well as take part in public institutions and organizations in their related program branches. The aim of the Biomedical Engineering Doctorate Program is to provide students with high-quality education by transferring high-level knowledge and experience in biomedical and engineering science, and in this context, to prepare students to be future leaders in the biomedical engineering profession, business life and academic life. Contributing to the industrial and economic development of Turkey by carrying out high-quality theoretical and applied research in the fields covered by biomedical and engineering is among the main objectives.
Qualification is continuous