Yeterlilik Kodu | TR0030019455 | |
Yeterlilik Adı | Biyomedikal Mühendisliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İskenderun Teknik Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | İskenderun Teknik Üniversitesi (İSTE) Rektörlüğü Merkez Kampüs, 31200, İskenderun, Hatay, Türkiye | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.iste.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tıbbi teşhis ve tedavi teknolojisi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO: 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | Matematik, fen bilimleri ve biyomedikal mühendisliği disiplinlerinde yeterli altyapıya sahiptir. Problemleri saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. Veri toplar, deneyler tasarlar ve deneyleri gerçekleştirir, sonuçları analiz eder ve yorumlar. Bireysel olarak ve/veya çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. Biyomedikal mühendisliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurar; İngilizceyi en az B1 düzeyinde kullanır. Mühendisliği alanındaki problemleri çözmek için tasarımlar yapar, teknik resim becerisini kullanır. Yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilince sahiptir. Matematik, fen bilimleri ve biyomedikal mühendisliği disiplinlerinde yeterli altyapıya sahiptir. Problemleri saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. Veri toplar, deneyler tasarlar ve deneyleri gerçekleştirir, sonuçları analiz eder ve yorumlar. Bireysel olarak ve/veya çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. Biyomedikal mühendisliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurar; İngilizceyi en az B1 düzeyinde kullanır. Biyomedikal Mühendisliği alanındaki problemleri çözmek için tasarımlar yapar, teknik resim becerisini kullanır. Yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilince sahiptir. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. Okuma yazma yetkinliği Çoklu dil yetkinliği Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik Dijital yetkinlik Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği Vatandaşlık yetkinliği Girişimcilik yetkinliği Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her dönem, öğrencilere en az bir ara sınav ve final sınavı yapılır. Bunların dışında tarih belirtilmeden küçük sınavlar (quiz) yapılabilir. Öğrencilere aldıkları her ders için, aşağıdaki harf notlarından biri öğretim elemanı tarafından dönem sonu ders notu olarak takdir olunur. Harf notlarının katsayıları ve 100 puan üzerinden karşılıkları aşağıda gösterilmiştir. Puanlar Notlar Katsayılar 90-100 AA 4,00 85-89 B1 3,50 80-84 B2 3,25 75-79 B3 3,00 70-74 C1 2,75 65-69 C2 2,50 60-64 C3 2,00 50-59 F1 1,50 49 ve aşağısı F2 0,00 Bir öğrencinin bir yarıyılda/yılda aldığı derslerden (C3) 2,00 ve üstünde not aldığı dersler başarılı, (F1) ve (F2) aldıkları dersle başarısız sayılır. Kayıtlı olduğu programın tüm derslerini başarıyla tamamlayan ve genel akademik not ortalaması (C3) 2,00 ve üzerinde olan öğrenci diploma almaya hak kazanır. Biyomedikal Mühendisliği alanında lisans derecesi elde edebilmek için İskenderun Teknik Üniversitesi lisans eğitim-öğretim ve sınav yönetmeliğindeki esas ve hükümlerin yerine getirilmesi gerekmektedir. Ayrıca stajlar İSTE Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi Biyomedikal Mühendisliği Bölümü Staj Yönergesine uygun sürelerde ve zamanlarda başarılı bir şekilde tamamlanmalıdır. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü LYS olarak adlandırılan merkezi sınav sistemi ile yapılmaktadır. Öğrencilerin programa kabul edilebilmesi için Ölçme Seçme Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan üniversite giriş sınavlarına katılması gerekir. Söz konusu sınav iki aşamalı olarak gerçekleştirilmektedir. İlk aşama sınavı Yüksek Öğrenim Giriş Sınavı (YGS) adını almaktadır. Öğrencilerin ikinci aşama sınavına yani Lisans Yerleştirme Sınavına (LYS) girebilmeleri için, ilk aşama sınavından 500 üzerinden en az 180 puan almaları gerekmektedir. İkinci aşama sınavı (LYS) 5 farklı aşamada gerçekleştirilmektedir. Öğrenciler tercih yapacakları bölümlerin istediği ikinci aşama sınavlarına girmek zorundadırlar. Yeterli puanı alan öğrenciler (minimum 180 puan) daha sonra öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini ÖSYM ye bildiriler. ÖSYM öğrencilerin almış olduğu puanlarla beraber lise ortalamalarını dikkate alarak sıralama yapar ve öğrencileri lisans programlarına yerleştirir. | |
Başarma Şartları | Biyomedikal Mühendisliği alanında lisans derecesi elde edebilmek için İskenderun Teknik Üniversitesi lisans eğitim-öğretim ve sınav yönetmeliğindeki esas ve hükümlerin yerine getirilmesi gerekmektedir. Ayrıca stajlar İSTE Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi Biyomedikal Mühendisliği Bölümü Staj Yönergesine uygun sürelerde ve zamanlarda başarılı bir şekilde tamamlanmalıdır. Biyomedikal Mühendisliği programından başarıyla mezun olmaları ve lisans diploması alabilmeleri için öğrencilerin aşağıdaki şartları sağlamaları gerekir: 1) Öğrencilerin bütün kredili derslerden en az C skoru ile geçmeleri ve yine kredisiz derslerden de geçer not (G) almaları gerekir. 2) 4 yıllık lisans eğitimleri sonunda öğrencilerin en az 240 ECTS almaları gerekir. 3) Öğrencilerin akademik not ortalamalarının 4 üzerinden en az 2,5 olması gerekir. 4) Öğrencilerin bitirme ödevi hazırlamaları ve başarı ile sunmaları gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | 1990’lı yıllardan itibaren üniversitelerde Biyomedikal mühendislik branşları açılmaya ve mezun vermeye başlamıştır. Bu mezunlar daha ziyade özel sektörde tıbbi cihaz ve malzemelerin pazarlanması ve servisi/bakımı başta olmak üzere hizmet vermektedirler. Bunun dışında, Sağlık Bakanlığı na bağlı hastanelerden 200 yatak kapasiteli olanlarına bir (1) Biyomedikal mühendisi bulunacak şekilde kadro standardı getirilmiştir. Ayrıca hastanelerin yatak kapasiteleri arttıkça kadro sayıları da artacak şekilde düzenleme yapılmıştır. Bu standart 27 Temmuz 2001 tarih ve 24472 sayılı Resmi Gazete de yayımlanmıştır. Ülkemizde hızla sayısı artan Özel Hastaneler için de aynı çalışma yapılmış 22.03.2002 tarih ve 24708 sayılı Resmi Gazete de yayımlanan yönetmelik eki kadro cetvellerinde 100 yatak ve üzeri Özel Hastanelere kadrolarında Biyomedikal Mühendisi bulundurma zorunluluğu getirilmiştir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030019455
ISCO: 08
ISCO: 08
Matematik, fen bilimleri ve biyomedikal mühendisliği disiplinlerinde yeterli altyapıya sahiptir.
Problemleri saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
Veri toplar, deneyler tasarlar ve deneyleri gerçekleştirir, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
Bireysel olarak ve/veya çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
Biyomedikal mühendisliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurar; İngilizceyi en az B1 düzeyinde kullanır.
Mühendisliği alanındaki problemleri çözmek için tasarımlar yapar, teknik resim becerisini kullanır.
Yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir.
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilince sahiptir. Matematik, fen bilimleri ve biyomedikal mühendisliği disiplinlerinde yeterli altyapıya sahiptir.
Problemleri saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
Veri toplar, deneyler tasarlar ve deneyleri gerçekleştirir, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
Bireysel olarak ve/veya çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
Biyomedikal mühendisliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurar; İngilizceyi en az B1 düzeyinde kullanır.
Biyomedikal Mühendisliği alanındaki problemleri çözmek için tasarımlar yapar, teknik resim becerisini kullanır.
Yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir.
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilince sahiptir.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
- Matematik, fen bilimleri ve Biyomedikal Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisine sajhiptir.
- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisine sahiptir.
- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahiptir.
- Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir.
- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisie sahiptir.
- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahiptir.
- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgiye sahiptir.
- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgiye sahiptir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
Okuma yazma yetkinliği
Çoklu dil yetkinliği
Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
Dijital yetkinlik
Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
Vatandaşlık yetkinliği
Girişimcilik yetkinliği
Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Her dönem, öğrencilere en az bir ara sınav ve final sınavı yapılır. Bunların dışında tarih belirtilmeden küçük sınavlar (quiz) yapılabilir. Öğrencilere aldıkları her ders için, aşağıdaki harf notlarından biri öğretim elemanı tarafından dönem sonu ders notu olarak takdir olunur. Harf notlarının katsayıları ve 100 puan üzerinden karşılıkları aşağıda gösterilmiştir. Puanlar Notlar Katsayılar 90-100 AA 4,00 85-89 B1 3,50 80-84 B2 3,25 75-79 B3 3,00 70-74 C1 2,75 65-69 C2 2,50 60-64 C3 2,00 50-59 F1 1,50 49 ve aşağısı F2 0,00 Bir öğrencinin bir yarıyılda/yılda aldığı derslerden (C3) 2,00 ve üstünde not aldığı dersler başarılı, (F1) ve (F2) aldıkları dersle başarısız sayılır. Kayıtlı olduğu programın tüm derslerini başarıyla tamamlayan ve genel akademik not ortalaması (C3) 2,00 ve üzerinde olan öğrenci diploma almaya hak kazanır. Biyomedikal Mühendisliği alanında lisans derecesi elde edebilmek için İskenderun Teknik Üniversitesi lisans eğitim-öğretim ve sınav yönetmeliğindeki esas ve hükümlerin yerine getirilmesi gerekmektedir. Ayrıca stajlar İSTE Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi Biyomedikal Mühendisliği Bölümü Staj Yönergesine uygun sürelerde ve zamanlarda başarılı bir şekilde tamamlanmalıdır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü LYS olarak adlandırılan merkezi sınav sistemi ile yapılmaktadır. Öğrencilerin programa kabul edilebilmesi için Ölçme Seçme Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan üniversite giriş sınavlarına katılması gerekir. Söz konusu sınav iki aşamalı olarak gerçekleştirilmektedir. İlk aşama sınavı Yüksek Öğrenim Giriş Sınavı (YGS) adını almaktadır. Öğrencilerin ikinci aşama sınavına yani Lisans Yerleştirme Sınavına (LYS) girebilmeleri için, ilk aşama sınavından 500 üzerinden en az 180 puan almaları gerekmektedir. İkinci aşama sınavı (LYS) 5 farklı aşamada gerçekleştirilmektedir. Öğrenciler tercih yapacakları bölümlerin istediği ikinci aşama sınavlarına girmek zorundadırlar. Yeterli puanı alan öğrenciler (minimum 180 puan) daha sonra öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini ÖSYM ye bildiriler. ÖSYM öğrencilerin almış olduğu puanlarla beraber lise ortalamalarını dikkate alarak sıralama yapar ve öğrencileri lisans programlarına yerleştirir.
1990’lı yıllardan itibaren üniversitelerde Biyomedikal mühendislik branşları açılmaya ve mezun vermeye başlamıştır. Bu mezunlar daha ziyade özel sektörde tıbbi cihaz ve malzemelerin pazarlanması ve servisi/bakımı başta olmak üzere hizmet vermektedirler. Bunun dışında, Sağlık Bakanlığı na bağlı hastanelerden 200 yatak kapasiteli olanlarına bir (1) Biyomedikal mühendisi bulunacak şekilde kadro standardı getirilmiştir. Ayrıca hastanelerin yatak kapasiteleri arttıkça kadro sayıları da artacak şekilde düzenleme yapılmıştır. Bu standart 27 Temmuz 2001 tarih ve 24472 sayılı Resmi Gazete de yayımlanmıştır. Ülkemizde hızla sayısı artan Özel Hastaneler için de aynı çalışma yapılmış 22.03.2002 tarih ve 24708 sayılı Resmi Gazete de yayımlanan yönetmelik eki kadro cetvellerinde 100 yatak ve üzeri Özel Hastanelere kadrolarında Biyomedikal Mühendisi bulundurma zorunluluğu getirilmiştir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030019455 | |
Qualification Title | Biomedical Engineering License | |
Awarding Body | İskenderun Technical University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.iste.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Medical diagnostic and treatment technology | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | Each semester, students are given at least one mid-term examination and a final exam. Apart from examinations, quizzes can be given without announcing a specific date. For each course taken at Ankara University, the student is given one of the letter grades below by the instructor as the semester course grade. The table below provides the detailed information about the local letter grades and coefficients. Score Grades Coefficients 90-100 AA 4,00 85-89 B1 3,50 80-84 B2 3,25 75-79 B3 3,00 70-74 C1 2,75 65-69 C2 2,50 60-64 C3 2,00 50-59 F1 1,50 49 and below F2 0,00 The lowest grade to be successful in a course is (C3) 2,00. The grades lover than 2,00 (F1 and F2) are unsuccessful. In order to be successful in a program, grade point average must be at least (C3) 2.00 and all courses must be completed successfully. In order to obtain a Bachelors degree in Biomedical Engineering, the principles and provisions of the Iskenderun Technical University undergraduate education and examination regulations must be fulfilled. Internships should be completed successfully in accordance with the Internship Directive of ISTE Faculty of Engineering and Natural Sciences Department of Biomedical Engineering. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | According to the Higher Education Council of Turkey (YÖK), the Student Admission Program (OSS) is organized by the Nation-wide University. In order to gain admission to this undergraduate program (4-year, first cycle), students have to take a university entrance exam organized by the Evaluation, Selection and Placement Center (OSYM). The examination consists of two stages. The first stage is the Higher Education Entrance Exam (YGS). The Bachelor Placement Exam (LYS) called the second exam. The second stage exam, LYS, is applied as 5 separate sessions. According to the preference of the students in the field of social science, language. Students who get the score 180 out of 500 can make their choices in the Bachelor program and the institution. The placement into this degree program is carried out by the OSYM based on the scores of students obtained from the exam and their cumulative grade point average (CGPA). | |
Conditions for Success | In order to obtain a Bachelors degree in Biomedical Engineering, the principles and provisions of the Iskenderun Technical University undergraduate education and examination regulations must be fulfilled. Internships should be completed successfully in accordance with the Internship Directive of ISTE Faculty of Engineering and Natural Sciences Department of Biomedical Engineering. In order to successfully graduate from the Biomedical Engineering program and to receive a bachelors degree, students must meet the following requirements: 1) Students are required to pass all credit courses with a minimum score of C and to receive a passing grade (G) from non-credit courses. 2) Students must have at least 240 ECTS at the end of their 4-year undergraduate education. 3) Students academic grade point average must be at least 2.5 out of 4. 4) Students are required to prepare and submit a final project successfully. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of these departments work especially in private sector on marketing and maintenance of medical devices. In addition, Ministry of Health put a regulation in action which will make hospitals with more than 100 beds to employ a biomedical engineer. Other than these opportunities, as there is a growing need for researchers and/or academicians in biomedical engineering, it is possible for our students to carry out graduate studies at our department and similar departments in country and abroad. This way, academically inclined students of biomedical engineering may become the faculty members of future to serve at domestic and foreign research institutions and/or universities. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030019455
- To have sufficient background in Mathematics, Basic sciences and Biomedical Engineering areas and the skill to use this theoretical and practical background in the problems of the Biomedical Engineering.
- To identify, formulate and solve Biomedical Engineering-related problems by using state-of-the-art methods, techniques and equipment; to select and apply appropriate analysis and modeling methods for this purpose.
- To analyze a complex system, system components or process, and to design with realistic limitations to meet the requirements using modern design techniques; to apply modern design techniques for this purpose.
- To choose and use the required modern techniques and tools for analysis and solution of complex problems in Biomedical Engineering applications; to skillfully use information technologies.
- To design and do simulation and/or experiment, collect and analyze data and interpret results for studying complex engineering problems or research topics of the discipline.
- To efficiently participate in intradisciplinary and multidisciplinary teams; to work independently.
- To behave ethically, to be aware of professional and ethical responsibilities; to have knowledge about the standards in Biomedical Engineering applications.
- To have information about business life practices such as project management, risk management, and change management; awareness of entrepreneurship, innovation, and sustainable development.
Each semester, students are given at least one mid-term examination and a final exam. Apart from examinations, quizzes can be given without announcing a specific date. For each course taken at Ankara University, the student is given one of the letter grades below by the instructor as the semester course grade. The table below provides the detailed information about the local letter grades and coefficients. Score Grades Coefficients 90-100 AA 4,00 85-89 B1 3,50 80-84 B2 3,25 75-79 B3 3,00 70-74 C1 2,75 65-69 C2 2,50 60-64 C3 2,00 50-59 F1 1,50 49 and below F2 0,00 The lowest grade to be successful in a course is (C3) 2,00. The grades lover than 2,00 (F1 and F2) are unsuccessful. In order to be successful in a program, grade point average must be at least (C3) 2.00 and all courses must be completed successfully. In order to obtain a Bachelors degree in Biomedical Engineering, the principles and provisions of the Iskenderun Technical University undergraduate education and examination regulations must be fulfilled. Internships should be completed successfully in accordance with the Internship Directive of ISTE Faculty of Engineering and Natural Sciences Department of Biomedical Engineering.
According to the Higher Education Council of Turkey (YÖK), the Student Admission Program (OSS) is organized by the Nation-wide University. In order to gain admission to this undergraduate program (4-year, first cycle), students have to take a university entrance exam organized by the Evaluation, Selection and Placement Center (OSYM). The examination consists of two stages. The first stage is the Higher Education Entrance Exam (YGS). The Bachelor Placement Exam (LYS) called the second exam. The second stage exam, LYS, is applied as 5 separate sessions. According to the preference of the students in the field of social science, language. Students who get the score 180 out of 500 can make their choices in the Bachelor program and the institution. The placement into this degree program is carried out by the OSYM based on the scores of students obtained from the exam and their cumulative grade point average (CGPA).
Graduates of these departments work especially in private sector on marketing and maintenance of medical devices. In addition, Ministry of Health put a regulation in action which will make hospitals with more than 100 beds to employ a biomedical engineer. Other than these opportunities, as there is a growing need for researchers and/or academicians in biomedical engineering, it is possible for our students to carry out graduate studies at our department and similar departments in country and abroad. This way, academically inclined students of biomedical engineering may become the faculty members of future to serve at domestic and foreign research institutions and/or universities.
Qualification is continuous