Yeterlilik Kodu | TR0030045046 | |
Yeterlilik Adı | Biyomedikal Mühendisliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kastamonu Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kastamonu Üniversitesi Kuzeykent Mahallesi Orgeneral Atilla Ateş Paşa Caddesi No:19 Posta Kodu: 37150 Merkez/Kastamonu | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.kastamonu.edu.tr/index.php/tr/ | |
Yönelim | - | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Biyoloji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | - | |
Kredi Değeri | - | |
Programın Normal Süresi | - | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Öğrencilerin kayıt kabul, sınav ve değerlendirme işlemleri Yüksek Öğrenim Kanuna ve bu kanuna dayalı olarak çıkarılan Yüksek Öğretim Kurulu kararlarına ve yönetmeliklerine göre yapılmaktadır. Kastamonu Üniversitesinde kayıt kabul işlemleri, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yürütülmekte olup, yönetmelik ve yönergelere ilişkin bilgiye, https://www.kastamonu.edu.tr/index.php/tr/idari-birimler/anamenu-oidb-tr adresinden ulaşılabilir. Orta öğretimden yüksek öğretime geçişte iki aşamalı bir sınav sistemi uygulanmaktadır. Sınavlar Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından gerçekleştirilmektedir. Sınavlara ilişkin ayrıntılı bilgiye http://www.osym.gov.tr internet adresinden ulaşılabilir. Sınav sisteminin birinci aşaması "Yükseköğretime Geçiş Sınavı" (YGS) olarak adlandırılan ortak ve tek bir sınavdır. "Yükseköğretime Geçiş Sınavı", orta öğretimi başarı ile tamamlayan ve yüksek öğrenim görmek isteyen kişilerin tabi tutulacağı, yüksek öğretime geçiş için yeterliliği ölçen bir sınavdır. YGS'de en az bir puan türünde 180 ve üzeri puan alan adayların ikinci aşamadaki Lisans Yerleştirme Sınavlarına (LYS) girme hakları bulunmaktadır. Bu sınavda “MF-4” puan türünden yeterli puanı alabilen öğrenciler programda öğrenim görmeye hak kazanmaktadırlar. | |
Başarma Şartları | Öğrenci mezun olabilmek için 8. yarıyılın sonunda toplam 191 kredi ders almak (240 AKTS) ve VI. yarıyıldan sonra stajını yapmak zorundadır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
Ülkemizde biyomedikal cihaz tasarım ve üretimine yönelik çok sayıda şirket yoktur. Şirketler genellikle cihazların satılması, kullanımı ve performanslarının iyileştirilmesi üzerine çalışmalar yapmaktadır. Biyomedikal cihaz tasarlayan ve üreten ve bu şekilde bu alanda yurt dışına bağımlılığı azaltacak biyomedikal mühendisine çok fazla ihtiyaç vardır. Yukarıda belirtilen kurumlar, gereksinimlerini henüz biyomedikal mühendisi unvanını taşıyan çok sayıda mühendis olmadığı için elektrik-elektronik mühendisleri başta olmak üzere, farklı disiplinlerden mühendisler ve temel bilimciler ile karşılamaktadırlar. Bu nedenle, program mezunlarına söz konusu kurumlardan istihdam talebi fazla olacaktır. Biyomedikal Mühendislerinin yetişmesi ile meslek alanı tanım modeli, farklı disiplinlerdeki mesleklerden doğrudan tanımlanmış bir mesleğe kayacaktır. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | - | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030045046
ISCO 08
ISCO 08
- Biyomedikal Mühendisliği problemlerini tanımlamaya yönelik temel matematik, fen ve mühendislik kavramları hakkında bilgi sahibi olur.
- Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Biyomedikal Mühendisliği problemlerinin çözümünde kullanır.
- Chooses the appropriate solution for an engineering problem in medical applications and develops/employs current technogies and tools for the solution of this problem.
- Biyomedikal mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerine etkileri ile çağın sorunlarını izler, hukuksal sonuçlarının farkındadır ve bu konuda toplumu bilgilendirir.
- Bilgisini tıp ve mühendislik gibi farklı disiplinler arasında yapılan çalışmalarda kullanır.
- Mühendislik disiplininde ve disiplinlerarası ekip çalışması içerisinde yer alır.
- Bölümde verilen her bir ders için en az bir en çok iki ara sınavı, kısa sınav, ödev ve dönem sonu sınavı yapılır. Başarı notuna ara sınav, kısa süreli sınav ve ödevlerin etkisi %60, dönem sonu sınavının ise %40 oranındadır. Dönem sınavına girebilmesi için öğrencinin yönetmeliklerde yazılı devam şartlarını yerine getirmiş olması gerekmektedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir ve öğrencilerin başarı notunun hesaplanmasında, bağıl değerlendirme sistemi uygulanır. Bu değerlendirmede; dersin öğretim elemanı, dersi alan öğrencilerin yarıyıl/yıl içi ve yarıyıl/yıl sonu sınavlarından aldıkları puanların istatistiksel sonuçlarını dikkate alır ve alınan notlar yönetmelikte belirlenen esaslar çerçevesinde 4’lü harf sistemine dönüştürülür.
- Öğrencinin aldığı notlardan oluşturulan Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (AGNO) üst üste 2 dönem 2.00’ın altında olanlar bir sonraki dönemden ders alamazlar. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Bir dersten alınan DC ve DD notları, öğrencinin mezuniyet AGNO’suna bağlı olarak değerlendirilir. Öğrencinin AGNO’su başarı baraj notunun üzerinde ise bu dersler başarılı olarak tanımlanır. Ara yarıyıllarda/yıllarda ise, AGNO hesaplanmasında bu harf notları katsayıları ile değerlendirilir. FF notu, ilgili dersten başarısız olan öğrencilere verilir. FF notu alan öğrenci, bu dersi verildiği ilk yarıyılda/yılda alarak devam ve sınav şartlarını yerine getirmek zorundadır. Başarı notu M ve G ile takdir edilen dersler, AGNO hesaplanmasında değerlendirmeye katılmaz.
Öğrencilerin kayıt kabul, sınav ve değerlendirme işlemleri Yüksek Öğrenim Kanuna ve bu kanuna dayalı olarak çıkarılan Yüksek Öğretim Kurulu kararlarına ve yönetmeliklerine göre yapılmaktadır. Kastamonu Üniversitesinde kayıt kabul işlemleri, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yürütülmekte olup, yönetmelik ve yönergelere ilişkin bilgiye, https://www.kastamonu.edu.tr/index.php/tr/idari-birimler/anamenu-oidb-tr adresinden ulaşılabilir. Orta öğretimden yüksek öğretime geçişte iki aşamalı bir sınav sistemi uygulanmaktadır. Sınavlar Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından gerçekleştirilmektedir.
Sınavlara ilişkin ayrıntılı bilgiye http://www.osym.gov.tr internet adresinden ulaşılabilir. Sınav sisteminin birinci aşaması "Yükseköğretime Geçiş Sınavı" (YGS) olarak adlandırılan ortak ve tek bir sınavdır. "Yükseköğretime Geçiş Sınavı", orta öğretimi başarı ile tamamlayan ve yüksek öğrenim görmek isteyen kişilerin tabi tutulacağı, yüksek öğretime geçiş için yeterliliği ölçen bir sınavdır. YGS'de en az bir puan türünde 180 ve üzeri puan alan adayların ikinci aşamadaki Lisans Yerleştirme Sınavlarına (LYS) girme hakları bulunmaktadır. Bu sınavda “MF-4” puan türünden yeterli puanı alabilen öğrenciler programda öğrenim görmeye hak kazanmaktadırlar.
- Biyomedikal Mühendisliği programı mezunları:
- Sağlık Bakanlığı ve bağlı kurumlar
- Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ve birimleri
- Üniversite, devlet ve özel hastaneler
- Özel sağlık merkezleri, laboratuarlar
- Biyokimya, genetik laboratuvarları
- İlaç üreten şirketler
- Biyomedikal alanda Ar-Ge yapan kuruluşlar
- Biyomedikal cihaz üreten şirketler
- Biyomedikal cihaz satan şirketler
- Biyomedikal danışmanlık şirketleri
- Devlet ve vakıf üniversiteleri başta olmak üzere çok sayıda kurumda istihdam edilebileceklerdir.
Ülkemizde biyomedikal cihaz tasarım ve üretimine yönelik çok sayıda şirket yoktur. Şirketler genellikle cihazların satılması, kullanımı ve performanslarının iyileştirilmesi üzerine çalışmalar yapmaktadır. Biyomedikal cihaz tasarlayan ve üreten ve bu şekilde bu alanda yurt dışına bağımlılığı azaltacak biyomedikal mühendisine çok fazla ihtiyaç vardır. Yukarıda belirtilen kurumlar, gereksinimlerini henüz biyomedikal mühendisi unvanını taşıyan çok sayıda mühendis olmadığı için elektrik-elektronik mühendisleri başta olmak üzere, farklı disiplinlerden mühendisler ve temel bilimciler ile karşılamaktadırlar. Bu nedenle, program mezunlarına söz konusu kurumlardan istihdam talebi fazla olacaktır. Biyomedikal Mühendislerinin yetişmesi ile meslek alanı tanım modeli, farklı disiplinlerdeki mesleklerden doğrudan tanımlanmış bir mesleğe kayacaktır.
-
Qualification Code | TR0030045046 | |
Qualification Title | Biyomedikal Mühendisliği Bölümü/BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİ | |
Awarding Body | Kastamonu University | |
Awarding Body Contact | Kastamonu University Kuzeykent District General Atilla Ateş Pasha Street No:19 Post Code: 37150 Merkez/Kastamonu | |
Awarding Body Url | https://www.kastamonu.edu.tr/index.php/tr/ | |
Orientation | - | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Biology | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | - | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | (Bilgi) Biyomedikal Mühendisliği problemlerini tanımlamaya yönelik temel matematik, fen ve mühendislik kavramları hakkında bilgi sahibi olur., Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Biyomedikal Mühendisliği problemlerinin çözümünde kullanır., (Yetkinlik) Tıbbi uygulamalarda bir mühendislik problemine uygun çözümü seçer ve bu problemin çözümü için güncel teknolojileri ve araçları geliştirir / kullanır., Biyomedikal mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerine etkileri ile çağın sorunlarını izler, hukuksal sonuçlarının farkındadır ve bu konuda toplumu bilgilendirir., (Yetkinlik) Bilgisini tıp ve mühendislik gibi farklı disiplinler arasında yapılan çalışmalarda kullanır., (Beceri) Mühendislik disiplininde ve disiplinlerarası ekip çalışması içerisinde yer alır., Mesleki, etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olur., Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar., Teknik resim kullanarak iletişim kurar., Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Bölümde verilen her bir ders için en az bir en çok iki ara sınavı, kısa sınav, ödev ve dönem sonu sınavı yapılır. Başarı notuna ara sınav, kısa süreli sınav ve ödevlerin etkisi %60, dönem sonu sınavının ise %40 oranındadır. Dönem sınavına girebilmesi için öğrencinin yönetmeliklerde yazılı devam şartlarını yerine getirmiş olması gerekmektedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir ve öğrencilerin başarı notunun hesaplanmasında, bağıl değerlendirme sistemi uygulanır. Bu değerlendirmede; dersin öğretim elemanı, dersi alan öğrencilerin yarıyıl/yıl içi ve yarıyıl/yıl sonu sınavlarından aldıkları puanların istatistiksel sonuçlarını dikkate alır ve alınan notlar yönetmelikte belirlenen esaslar çerçevesinde 4’lü harf sistemine dönüştürülür. Öğrencinin aldığı notlardan oluşturulan Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (AGNO) üst üste 2 dönem 2.00’ın altında olanlar bir sonraki dönemden ders alamazlar. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Bir dersten alınan DC ve DD notları, öğrencinin mezuniyet AGNO’suna bağlı olarak değerlendirilir. Öğrencinin AGNO’su başarı baraj notunun üzerinde ise bu dersler başarılı olarak tanımlanır. Ara yarıyıllarda/yıllarda ise, AGNO hesaplanmasında bu harf notları katsayıları ile değerlendirilir. FF notu, ilgili dersten başarısız olan öğrencilere verilir. FF notu alan öğrenci, bu dersi verildiği ilk yarıyılda/yılda alarak devam ve sınav şartlarını yerine getirmek zorundadır. Başarı notu M ve G ile takdir edilen dersler, AGNO hesaplanmasında değerlendirmeye katılmaz. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | BöÖğrencilerin kayıt kabul, sınav ve değerlendirme işlemleri Yüksek Öğrenim Kanuna ve bu kanuna dayalı olarak çıkarılan Yüksek Öğretim Kurulu kararlarına ve yönetmeliklerine göre yapılmaktadır. Kastamonu Üniversitesinde kayıt kabul işlemleri, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yürütülmekte olup, yönetmelik ve yönergelere ilişkin bilgiye, https://www.kastamonu.edu.tr/index.php/tr/idari-birimler/anamenu-oidb-tr adresinden ulaşılabilir. Orta öğretimden yüksek öğretime geçişte iki aşamalı bir sınav sistemi uygulanmaktadır. Sınavlar Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından gerçekleştirilmektedir. Sınavlara ilişkin ayrıntılı bilgiye http://www.osym.gov.tr internet adresinden ulaşılabilir. Sınav sisteminin birinci aşaması "Yükseköğretime Geçiş Sınavı" (YGS) olarak adlandırılan ortak ve tek bir sınavdır. "Yükseköğretime Geçiş Sınavı", orta öğretimi başarı ile tamamlayan ve yüksek öğrenim görmek isteyen kişilerin tabi tutulacağı, yüksek öğretime geçiş için yeterliliği ölçen bir sınavdır. YGS'de en az bir puan türünde 180 ve üzeri puan alan adayların ikinci aşamadaki Lisans Yerleştirme Sınavlarına (LYS) girme hakları bulunmaktadır. Bu sınavda “MF-4” puan türünden yeterli puanı alabilen öğrenciler programda öğrenim görmeye hak kazanmaktadırlar. | |
Conditions for Success | Öğrenci mezun olabilmek için 8. yarıyılın sonunda toplam 191 kredi ders almak (240 AKTS) ve VI. yarıyıldan sonra stajını yapmak zorundadır. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Biyomedikal Mühendisliği programı mezunları: • Sağlık Bakanlığı ve bağlı kurumlar • Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ve birimleri • Üniversite, devlet ve özel hastaneler • Özel sağlık merkezleri, laboratuarlar • Biyokimya, genetik laboratuvarları • İlaç üreten şirketler • Biyomedikal alanda Ar-Ge yapan kuruluşlar • Biyomedikal cihaz üreten şirketler • Biyomedikal cihaz satan şirketler • Biyomedikal danışmanlık şirketleri • Devlet ve vakıf üniversiteleri başta olmak üzere çok sayıda kurumda istihdam edilebileceklerdir. Ülkemizde biyomedikal cihaz tasarım ve üretimine yönelik çok sayıda şirket yoktur. Şirketler genellikle cihazların satılması, kullanımı ve performanslarının iyileştirilmesi üzerine çalışmalar yapmaktadır. Biyomedikal cihaz tasarlayan ve üreten ve bu şekilde bu alanda yurt dışına bağımlılığı azaltacak biyomedikal mühendisine çok fazla ihtiyaç vardır. Yukarıda belirtilen kurumlar, gereksinimlerini henüz biyomedikal mühendisi unvanını taşıyan çok sayıda mühendis olmadığı için elektrik-elektronik mühendisleri başta olmak üzere, farklı disiplinlerden mühendisler ve temel bilimciler ile karşılamaktadırlar. Bu nedenle, program mezunlarına söz konusu kurumlardan istihdam talebi fazla olacaktır. Biyomedikal Mühendislerinin yetişmesi ile meslek alanı tanım modeli, farklı disiplinlerdeki mesleklerden doğrudan tanımlanmış bir mesleğe kayacaktır. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |
TR0030045046
ISCO 08
ISCO 08
(Bilgi) Biyomedikal Mühendisliği problemlerini tanımlamaya yönelik temel matematik, fen ve mühendislik kavramları hakkında bilgi sahibi olur., Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Biyomedikal Mühendisliği problemlerinin çözümünde kullanır., (Yetkinlik) Tıbbi uygulamalarda bir mühendislik problemine uygun çözümü seçer ve bu problemin çözümü için güncel teknolojileri ve araçları geliştirir / kullanır., Biyomedikal mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerine etkileri ile çağın sorunlarını izler, hukuksal sonuçlarının farkındadır ve bu konuda toplumu bilgilendirir., (Yetkinlik) Bilgisini tıp ve mühendislik gibi farklı disiplinler arasında yapılan çalışmalarda kullanır., (Beceri) Mühendislik disiplininde ve disiplinlerarası ekip çalışması içerisinde yer alır., Mesleki, etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olur., Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar., Teknik resim kullanarak iletişim kurar., Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
Bölümde verilen her bir ders için en az bir en çok iki ara sınavı, kısa sınav, ödev ve dönem sonu sınavı yapılır. Başarı notuna ara sınav, kısa süreli sınav ve ödevlerin etkisi %60, dönem sonu sınavının ise %40 oranındadır. Dönem sınavına girebilmesi için öğrencinin yönetmeliklerde yazılı devam şartlarını yerine getirmiş olması gerekmektedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir ve öğrencilerin başarı notunun hesaplanmasında, bağıl değerlendirme sistemi uygulanır. Bu değerlendirmede; dersin öğretim elemanı, dersi alan öğrencilerin yarıyıl/yıl içi ve yarıyıl/yıl sonu sınavlarından aldıkları puanların istatistiksel sonuçlarını dikkate alır ve alınan notlar yönetmelikte belirlenen esaslar çerçevesinde 4’lü harf sistemine dönüştürülür. Öğrencinin aldığı notlardan oluşturulan Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (AGNO) üst üste 2 dönem 2.00’ın altında olanlar bir sonraki dönemden ders alamazlar. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Bir dersten alınan DC ve DD notları, öğrencinin mezuniyet AGNO’suna bağlı olarak değerlendirilir. Öğrencinin AGNO’su başarı baraj notunun üzerinde ise bu dersler başarılı olarak tanımlanır. Ara yarıyıllarda/yıllarda ise, AGNO hesaplanmasında bu harf notları katsayıları ile değerlendirilir. FF notu, ilgili dersten başarısız olan öğrencilere verilir. FF notu alan öğrenci, bu dersi verildiği ilk yarıyılda/yılda alarak devam ve sınav şartlarını yerine getirmek zorundadır. Başarı notu M ve G ile takdir edilen dersler, AGNO hesaplanmasında değerlendirmeye katılmaz.
BöÖğrencilerin kayıt kabul, sınav ve değerlendirme işlemleri Yüksek Öğrenim Kanuna ve bu kanuna dayalı olarak çıkarılan Yüksek Öğretim Kurulu kararlarına ve yönetmeliklerine göre yapılmaktadır. Kastamonu Üniversitesinde kayıt kabul işlemleri, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yürütülmekte olup, yönetmelik ve yönergelere ilişkin bilgiye, https://www.kastamonu.edu.tr/index.php/tr/idari-birimler/anamenu-oidb-tr adresinden ulaşılabilir. Orta öğretimden yüksek öğretime geçişte iki aşamalı bir sınav sistemi uygulanmaktadır. Sınavlar Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından gerçekleştirilmektedir. Sınavlara ilişkin ayrıntılı bilgiye http://www.osym.gov.tr internet adresinden ulaşılabilir. Sınav sisteminin birinci aşaması "Yükseköğretime Geçiş Sınavı" (YGS) olarak adlandırılan ortak ve tek bir sınavdır. "Yükseköğretime Geçiş Sınavı", orta öğretimi başarı ile tamamlayan ve yüksek öğrenim görmek isteyen kişilerin tabi tutulacağı, yüksek öğretime geçiş için yeterliliği ölçen bir sınavdır. YGS'de en az bir puan türünde 180 ve üzeri puan alan adayların ikinci aşamadaki Lisans Yerleştirme Sınavlarına (LYS) girme hakları bulunmaktadır. Bu sınavda “MF-4” puan türünden yeterli puanı alabilen öğrenciler programda öğrenim görmeye hak kazanmaktadırlar.
Biyomedikal Mühendisliği programı mezunları: • Sağlık Bakanlığı ve bağlı kurumlar • Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ve birimleri • Üniversite, devlet ve özel hastaneler • Özel sağlık merkezleri, laboratuarlar • Biyokimya, genetik laboratuvarları • İlaç üreten şirketler • Biyomedikal alanda Ar-Ge yapan kuruluşlar • Biyomedikal cihaz üreten şirketler • Biyomedikal cihaz satan şirketler • Biyomedikal danışmanlık şirketleri • Devlet ve vakıf üniversiteleri başta olmak üzere çok sayıda kurumda istihdam edilebileceklerdir. Ülkemizde biyomedikal cihaz tasarım ve üretimine yönelik çok sayıda şirket yoktur. Şirketler genellikle cihazların satılması, kullanımı ve performanslarının iyileştirilmesi üzerine çalışmalar yapmaktadır. Biyomedikal cihaz tasarlayan ve üreten ve bu şekilde bu alanda yurt dışına bağımlılığı azaltacak biyomedikal mühendisine çok fazla ihtiyaç vardır. Yukarıda belirtilen kurumlar, gereksinimlerini henüz biyomedikal mühendisi unvanını taşıyan çok sayıda mühendis olmadığı için elektrik-elektronik mühendisleri başta olmak üzere, farklı disiplinlerden mühendisler ve temel bilimciler ile karşılamaktadırlar. Bu nedenle, program mezunlarına söz konusu kurumlardan istihdam talebi fazla olacaktır. Biyomedikal Mühendislerinin yetişmesi ile meslek alanı tanım modeli, farklı disiplinlerdeki mesleklerden doğrudan tanımlanmış bir mesleğe kayacaktır.
-