Yeterlilik Kodu | TR0030030466 | |
Yeterlilik Adı | Biyomedikal Mühendisliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Yeditepe Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | İnönü Mah, Kayışdağı Cd. No:326A, 34755 Ataşehir/İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://yeditepe.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tıbbi teşhis ve tedavi teknolojisi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 (2149.07) | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 242 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Programın amacı sağlık ve ilgili sektörler için mühendislik bilgisi kuvvetli, yaratıcı ve bağımsız araştırma ve geliştirme yürütmeye yetkin, mesleki etkinliklerinin sosyal etkilerinin bilincinde olan biyomedikal mühendisleri yetiştirmektir. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, hastanalerde, sağlık alanında faaliyet gösteren kurumlarda ve iş yerlerinde staj olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygular. Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve uygun analiz ve modelleme yöntemleri ile çözer. Problemlerinin incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilirken bireysel çalışma da yapabilir. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar ve en az bir yabancı dil bilir. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkına varır. Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerileri kazanır. Mesleki ve etik sorumlulukları bilir. Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygumalar hakkında bilgi ve beceriye sahiptir. Girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma kavramlarını uygular. | |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Yeditepe Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği 37. Madde 1, 2 ve 5 bendi hükümleri kapsamında “Üniversitenin fakülte ve yüksekokullarında verilen derslerde öğrencilerin değerlendirilmesi için kısa sınavlar, ara sınavlar ve yarıyıl sonu sınavları yapılır. Her dersin öğretim elemanı yarıyıl başında öğrencilerin sorumlu olduğu ara sınavlar, yarıyıl sonu sınavları, ödev, uygulama ve diğer çalışmaların yarıyıl notu içindeki ağırlıklarını öğrencilere yazılı olarak duyurur. Yarıyıl içi sınav ve diğer çalışmaların yarıyıl notu içindeki ağırlığı %30’dan az, %70’ten fazla olamaz. Kısa sınavlar, akademik takvimde yer almaz ve dersin sorumlusu öğretim elemanı tarafından öğrencilere önceden haber verilme zorunluluğu olmadan yapılır. Yarıyıl sonu sınavları, normal öğretim programını takip eden ve akademik takvimde yer alan sınav dönemi içinde yapılan sınavlardır. Yarıyıl sonu sınav programı akademik takvimde öngörülen tarihte ilan edilir. Proje, laboratuvar, atölye, uygulama ve staj dersleri gibi niteliği gereği ilgili yönetim kurulunca sınav yapılmasına gerek görülmeyen dersler dışında tüm dersler için yarıyıl sonu sınavı yapılır.” Aynı yönetmeliğin 42. madde 1. bendi hükümleri kapsamında öğrencilere, aldıkları her ders için ilgili öğretim elemanı tarafından, yarıyıl içindeki uygulama, laboratuvar ve benzeri çalışmalar ile sınav ve akademik faaliyetler göz önünde tutularak verilen notların sayısal değerlerinden başarı notu olarak bir harf notu verilir.” Yeditepe Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği 42. Madde, 1, 2 ve 3. Bendi hükümleri kapsamında öğrencilere, aldıkları her ders için ilgili öğretim elemanı tarafından, yarıyıl içindeki uygulama, laboratuvar ve benzeri çalışmalar ile sınav ve akademik faaliyetler göz önünde tutularak verilen notların sayısal değerlerinden başarı notu olarak bir harf notu verilir. Başarı notları ve katsayıları aşağıdaki tabloda gösterilmiştir: Başarı Notu Katsayısı AA 4.0 BA 3.5 BB 3.0 CB 2.5 CC 2.0 DC 1.5 DD 1.0 FA 0.0 Başarısız (Devamsızlık nedeniyle yıl sonu sınavına girmeye hak kazanamayan) FF 0.0 Başarısız (Yıl sonu sınavına girip başarılı olamayan) | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin başvurusu dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğu’nda mevcuttur. Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile koşulları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler program dahilinde ders alabilirler. İngilizce olarak verilen dersleri alabilirler. Dersi alan öğrencinin dersin önkoşulu olan dersleri ya da bunların eşdeğerlerini almış olması gerekmektedir. Program müfredatındaki tüm dersler İngilizce olarak yürütülmektedir. | |
Başarma Şartları | Programdan mezun olabilmek için öğrencinin 35 zorunlu, 3 serbest seçmeli ve 6 teknik seçmeli ders (3’ü bölüm içinden) olmak üzere toplam 44 ders tamamlayarak 137 kredi ve 242 ECTS elde etmesi ve 2.00 ve üzeri genel not ortalamasına sahip olması gerekmektedir. Müfredatta yer alan derslerin listesi “Ders Kategori Listesi”nde verilmektedir. Bu derslerden "BME492 Mühendislik Projesi" dersi, öğrenciye program boyunca öğrendiği bilgileri bir mühendislik projesine uygulama olanağı sağlar. Ayrıca, mezuniyet için öğrencinin bölüm tarafından onaylanan bir kuruluşta 20 iş günlük zorunlu stajını başarı ile tamamlaması gerekmektedir. Bu zorunlu staj da tabloda "BME400 Yaz Stajı" dersi altında listelenmiştir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Biyomedikal Mühendisliği alanından mezun olan bireylere "Biyomedikal Mühendisi" adı verilir. Biyomedikal mühendisleri tıp ve mühendislik tabanlı çok sayıda alanda iş olanaklarına sahiptirler. Biyomedikal mühendisleri aldıkları eğitim çerçevesinde; diyaliz makinesi tasarımı ve imalatı, yapay organlar, kalp pilleri, sağlık ortamlarındaki bilgisayar ve elektronik sistemlerin kurulması, anjiyo, röntgen cihazları, diyaliz makineleri imalatı, kan analizi sensörleri ve bu sistemlere benzer tıbbi görüntü cihazlarının tasarlanması ve üretilmesi gibi işleri yürütür. Sahip oldukları kıdem ve çalıştıkları alanlara göre Biyomedikal mühendislerinin görevleri de farklılık gösterir. Mezunlar; ürünün tasarım ve ekonomiklik fizibilitesini gerçekleştirebilir, satın alma, kalite, pazarlama, üretim departmanlarıyla iş birliği içerisinde sorunları çözebilir, tıbbi cihazların testini ve bakımlarını gerçekleştirebilir ve bu alanlarda eğitimler verebilirler. Hem özel sektörde hem de devlet kuruluşlarında iş olanakları mevcuttur. Bölüm mezunları isterlerse; medikal fizik, doku mühendisliği, biyoinformatik, biyomedikal malzeme alanlarında lisansüstü öğretimlerine devam ederek alanlarında uzmanlaşabilirler. Mezunlar devlet ve özel hastanelerde, medikal imalat ve tasarım sanayisinde, klinik cihazların üretim alanlarında faaliyet gösteren firmaların teknik servis, satış, projelendirme, kalite ve Ar-Ge bölümlerinde çalışabilmektedirler. Bu alanda uzman arayışı ilerleyen teknoloji ile beraber her geçen gün artmaktadır. Ayrıca mezunlarımızın mühim bir kısmı lisans derecesini takiben lisansüstü çalışmalarına devam ederek Biyomedikal Mühendisliği vb alanlarda yüksek lisans ve doktora derecesi alarak kariyerlerine devam etmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030030466
ISCO:08 (2149.07)
ISCO:08 (2149.07)
Programın amacı sağlık ve ilgili sektörler için mühendislik bilgisi kuvvetli, yaratıcı ve bağımsız araştırma ve geliştirme yürütmeye yetkin, mesleki etkinliklerinin sosyal etkilerinin bilincinde olan biyomedikal mühendisleri yetiştirmektir.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, hastanalerde, sağlık alanında faaliyet gösteren kurumlarda ve iş yerlerinde staj olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygular. Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve uygun analiz ve modelleme yöntemleri ile çözer. Problemlerinin incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilirken bireysel çalışma da yapabilir. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar ve en az bir yabancı dil bilir. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkına varır. Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerileri kazanır. Mesleki ve etik sorumlulukları bilir. Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygumalar hakkında bilgi ve beceriye sahiptir. Girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma kavramlarını uygular.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Yeditepe Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği 37. Madde 1, 2 ve 5 bendi hükümleri kapsamında “Üniversitenin fakülte ve yüksekokullarında verilen derslerde öğrencilerin değerlendirilmesi için kısa sınavlar, ara sınavlar ve yarıyıl sonu sınavları yapılır. Her dersin öğretim elemanı yarıyıl başında öğrencilerin sorumlu olduğu ara sınavlar, yarıyıl sonu sınavları, ödev, uygulama ve diğer çalışmaların yarıyıl notu içindeki ağırlıklarını öğrencilere yazılı olarak duyurur. Yarıyıl içi sınav ve diğer çalışmaların yarıyıl notu içindeki ağırlığı %30’dan az, %70’ten fazla olamaz. Kısa sınavlar, akademik takvimde yer almaz ve dersin sorumlusu öğretim elemanı tarafından öğrencilere önceden haber verilme zorunluluğu olmadan yapılır. Yarıyıl sonu sınavları, normal öğretim programını takip eden ve akademik takvimde yer alan sınav dönemi içinde yapılan sınavlardır. Yarıyıl sonu sınav programı akademik takvimde öngörülen tarihte ilan edilir. Proje, laboratuvar, atölye, uygulama ve staj dersleri gibi niteliği gereği ilgili yönetim kurulunca sınav yapılmasına gerek görülmeyen dersler dışında tüm dersler için yarıyıl sonu sınavı yapılır.” Aynı yönetmeliğin 42. madde 1. bendi hükümleri kapsamında öğrencilere, aldıkları her ders için ilgili öğretim elemanı tarafından, yarıyıl içindeki uygulama, laboratuvar ve benzeri çalışmalar ile sınav ve akademik faaliyetler göz önünde tutularak verilen notların sayısal değerlerinden başarı notu olarak bir harf notu verilir.”
Yeditepe Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği 42. Madde, 1, 2 ve 3. Bendi hükümleri kapsamında öğrencilere, aldıkları her ders için ilgili öğretim elemanı tarafından, yarıyıl içindeki uygulama, laboratuvar ve benzeri çalışmalar ile sınav ve akademik faaliyetler göz önünde tutularak verilen notların sayısal değerlerinden başarı notu olarak bir harf notu verilir. Başarı notları ve katsayıları aşağıdaki tabloda gösterilmiştir:
Başarı Notu Katsayısı
AA 4.0
BA 3.5
BB 3.0
CB 2.5
CC 2.0
DC 1.5
DD 1.0
FA 0.0 Başarısız (Devamsızlık nedeniyle yıl sonu sınavına girmeye hak kazanamayan)
FF 0.0 Başarısız (Yıl sonu sınavına girip başarılı olamayan)
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin başvurusu dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğu’nda mevcuttur.
Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile koşulları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler program dahilinde ders alabilirler. İngilizce olarak verilen dersleri alabilirler. Dersi alan öğrencinin dersin önkoşulu olan dersleri ya da bunların eşdeğerlerini almış olması gerekmektedir. Program müfredatındaki tüm dersler İngilizce olarak yürütülmektedir.
Biyomedikal Mühendisliği alanından mezun olan bireylere "Biyomedikal Mühendisi" adı verilir. Biyomedikal mühendisleri tıp ve mühendislik tabanlı çok sayıda alanda iş olanaklarına sahiptirler. Biyomedikal mühendisleri aldıkları eğitim çerçevesinde; diyaliz makinesi tasarımı ve imalatı, yapay organlar, kalp pilleri, sağlık ortamlarındaki bilgisayar ve elektronik sistemlerin kurulması, anjiyo, röntgen cihazları, diyaliz makineleri imalatı, kan analizi sensörleri ve bu sistemlere benzer tıbbi görüntü cihazlarının tasarlanması ve üretilmesi gibi işleri yürütür. Sahip oldukları kıdem ve çalıştıkları alanlara göre Biyomedikal mühendislerinin görevleri de farklılık gösterir. Mezunlar; ürünün tasarım ve ekonomiklik fizibilitesini gerçekleştirebilir, satın alma, kalite, pazarlama, üretim departmanlarıyla iş birliği içerisinde sorunları çözebilir, tıbbi cihazların testini ve bakımlarını gerçekleştirebilir ve bu alanlarda eğitimler verebilirler.
Hem özel sektörde hem de devlet kuruluşlarında iş olanakları mevcuttur. Bölüm mezunları isterlerse; medikal fizik, doku mühendisliği, biyoinformatik, biyomedikal malzeme alanlarında lisansüstü öğretimlerine devam ederek alanlarında uzmanlaşabilirler. Mezunlar devlet ve özel hastanelerde, medikal imalat ve tasarım sanayisinde, klinik cihazların üretim alanlarında faaliyet gösteren firmaların teknik servis, satış, projelendirme, kalite ve Ar-Ge bölümlerinde çalışabilmektedirler. Bu alanda uzman arayışı ilerleyen teknoloji ile beraber her geçen gün artmaktadır.
Ayrıca mezunlarımızın mühim bir kısmı lisans derecesini takiben lisansüstü çalışmalarına devam ederek Biyomedikal Mühendisliği vb alanlarda yüksek lisans ve doktora derecesi alarak kariyerlerine devam etmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030030466 | |
Qualification Title | Bachelor's Degree in Biomedical Engineering | |
Awarding Body | Yeditepe University | |
Awarding Body Contact | İnönü Mah, Kayışdağı Cd. No:326A, 34755 Ataşehir/İstanbul | |
Awarding Body Url | https://yeditepe.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Medical diagnostic and treatment technology | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 (2149.07) | |
Category | Main | |
Credit Value | 242 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The aim of the program is to train biomedical engineers who have strong engineering knowledge for health and related sectors, who are competent to conduct creative and independent research and development, and who are aware of the social impact of their professional activities. | |
Learning Environments | Education and training is carried out in the form of formal, open or distance education. In addition, practical trainings are carried out as internships in hospitals, institutions operating in the field of health and workplaces. | |
Description | Adequate knowledge in mathematics, science and engineering subjects related to their disciplines; To be able to apply theoretical and applied knowledge in these areas to model and solve engineering problems. To be able to identify, define, formulate and solve complex engineering problems using appropriate analysis and modeling methods. To be able to design and conduct experiments, collect data, analyze and interpret results for investigating engineering problems. To be able to work effectively in disciplinary and multidisciplinary teams and to be able to work individually. Communicate effectively both orally and in writing and speak at least one foreign language. Recognizes the necessity of lifelong learning. Gains the skills of accessing information, following developments in science and technology and continuous self-renewal. Knows professional and ethical responsibilities. Has knowledge and skills about business life practices such as project management, risk management and change management. Applies the concepts of entrepreneurship, innovation and sustainable development. | |
Key Competencies | Has advanced level of the key competencies listed below. | |
Further Info | Within the scope of the provisions of Article 37, paragraphs 1, 2 and 5 of Yeditepe University Undergraduate Education and Training Regulations, "In the courses given in the faculties and colleges of the University, quizzes, midterm exams and final exams are held for the evaluation of students. At the beginning of the semester, the instructor of each course announces to the students in writing the weight of the midterm exams, final exams, homework, practice and other studies that the students are responsible for in the semester grade. The weight of midterm exams and other studies in the semester grade cannot be less than 30% and more than 70%. Quizzes are not included in the academic calendar and are held by the instructor in charge of the course without the obligation to notify the students in advance. Final exams are the exams that follow the normal curriculum and are held within the exam period included in the academic calendar. The final exam program is announced on the date specified in the academic calendar. Final exams are held for all courses except for courses that are not required to be examined by the relevant board of directors due to their nature, such as project, laboratory, workshop, practice and internship courses." Within the scope of the provisions of Article 42, subparagraph 1 of the same regulation, students are given a letter grade as a success grade from the numerical values of the grades given by the relevant instructor for each course they take, taking into account the practice, laboratory and similar studies, exams and academic activities during the semester." Within the scope of the provisions of Article 42, paragraphs 1, 2 and 3 of the Yeditepe University Undergraduate Education Regulations, students are given a letter grade for each course they take, based on the numerical values of the grades given by the relevant instructor, taking into account the practice, laboratory and similar studies, exams and academic activities during the semester. Success grades and their coefficients are shown in the table below: | |
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs; The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, training, and other activities carried out in higher education institutions.
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council. 2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions, receive a bachelor's degree. 4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation. | |
Access Requirements | Students who want to enroll in the department must complete the processes / pass the exams determined by ÖSYM within the framework of the academic and legal legislation of the university. A student who has started his/her education in an equivalent program at home or abroad can apply for undergraduate transfer. Students' applications are examined and evaluated individually before the start of the semester, taking into account each student's conditions and the degree to which he/she has applied. More detailed information about university admission is available in the Institution Promotion Catalogue. Within the scope of student exchange programs approved by the university and whose conditions are determined by an agreement, students from abroad can take courses within the program. They can take courses taught in English. The student taking the course must have taken the prerequisite courses or their equivalents. All courses in the program curriculum are conducted in English. | |
Conditions for Success | In order to graduate from the program, the student must complete a total of 44 courses (35 compulsory, 3 free elective and 6 technical elective courses (3 from within the department), obtain 137 credits and 242 ECTS and have a GPA of 2.00 and above. The list of courses in the curriculum is given in the "Course Category List". Among these courses, "BME492 Engineering Project" provides the student with the opportunity to apply the knowledge learned throughout the program to an engineering project. In addition, for graduation, the student is required to successfully complete a compulsory internship of 20 working days in an organization approved by the department. This compulsory internship is also listed in the table under "BME400 Summer Internship" course. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Individuals who graduate from the field of Biomedical Engineering are called "Biomedical Engineer". Biomedical engineers have job opportunities in many fields based on medicine and engineering. Within the framework of the education they receive, biomedical engineers design and manufacture dialysis machines, artificial organs, pacemakers, computer and electronic systems in health environments, angiography, x-ray devices, dialysis machines, blood analysis sensors and medical imaging devices similar to these systems. The duties of biomedical engineers differ according to their seniority and the fields they work in. Graduates can perform the design and economic feasibility of the product, solve problems in cooperation with purchasing, quality, marketing and production departments, test and maintain medical devices and provide training in these areas. There are job opportunities both in the private sector and in governmental organizations. Graduates of the department can continue their postgraduate education in the fields of medical physics, tissue engineering, bioinformatics, biomedical materials and specialize in their fields. Graduates can work in public and private hospitals, medical manufacturing and design industry, technical service, sales, project design, quality and R&D departments of companies operating in the production of clinical devices. The search for specialists in this field is increasing day by day with advancing technology. In addition, a significant number of our graduates continue their graduate studies following their undergraduate degree and continue their careers by obtaining master's and doctoral degrees in fields such as Biomedical Engineering. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation | |
Validity Period (If Any) | Qualification is valid indefinitely | |
Url | Open Address |
TR0030030466
ISCO:08 (2149.07)
ISCO:08 (2149.07)
The aim of the program is to train biomedical engineers who have strong engineering knowledge for health and related sectors, who are competent to conduct creative and independent research and development, and who are aware of the social impact of their professional activities.
Education and training is carried out in the form of formal, open or distance education. In addition, practical trainings are carried out as internships in hospitals, institutions operating in the field of health and workplaces.
Adequate knowledge in mathematics, science and engineering subjects related to their disciplines; To be able to apply theoretical and applied knowledge in these areas to model and solve engineering problems. To be able to identify, define, formulate and solve complex engineering problems using appropriate analysis and modeling methods. To be able to design and conduct experiments, collect data, analyze and interpret results for investigating engineering problems. To be able to work effectively in disciplinary and multidisciplinary teams and to be able to work individually. Communicate effectively both orally and in writing and speak at least one foreign language. Recognizes the necessity of lifelong learning. Gains the skills of accessing information, following developments in science and technology and continuous self-renewal. Knows professional and ethical responsibilities. Has knowledge and skills about business life practices such as project management, risk management and change management. Applies the concepts of entrepreneurship, innovation and sustainable development.
Has advanced level of the key competencies listed below.
1. Literacy competence
2. Multilingual competence
3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
4. Digital competence
5. Personal, social and learning to learn competence
6. Citizenship competence
7. Entrepreneurial competence
8. Cultural awareness and expressive competence
Within the scope of the provisions of Article 37, paragraphs 1, 2 and 5 of Yeditepe University Undergraduate Education and Training Regulations, "In the courses given in the faculties and colleges of the University, quizzes, midterm exams and final exams are held for the evaluation of students. At the beginning of the semester, the instructor of each course announces to the students in writing the weight of the midterm exams, final exams, homework, practice and other studies that the students are responsible for in the semester grade. The weight of midterm exams and other studies in the semester grade cannot be less than 30% and more than 70%. Quizzes are not included in the academic calendar and are held by the instructor in charge of the course without the obligation to notify the students in advance. Final exams are the exams that follow the normal curriculum and are held within the exam period included in the academic calendar. The final exam program is announced on the date specified in the academic calendar. Final exams are held for all courses except for courses that are not required to be examined by the relevant board of directors due to their nature, such as project, laboratory, workshop, practice and internship courses." Within the scope of the provisions of Article 42, subparagraph 1 of the same regulation, students are given a letter grade as a success grade from the numerical values of the grades given by the relevant instructor for each course they take, taking into account the practice, laboratory and similar studies, exams and academic activities during the semester."
Within the scope of the provisions of Article 42, paragraphs 1, 2 and 3 of the Yeditepe University Undergraduate Education Regulations, students are given a letter grade for each course they take, based on the numerical values of the grades given by the relevant instructor, taking into account the practice, laboratory and similar studies, exams and academic activities during the semester. Success grades and their coefficients are shown in the table below:
Success Grade Coefficient
AA 4.0
BA 3.5
BB 3.0
CB 2.5
CC 2.0
DC 1.5
DD 1.0
FA 0.0 Failure (Not eligible to take the final exam due to absenteeism)
FF 0.0 Failed (Failed to pass the final exam)
In order to monitor the quality of higher education programs;
The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, training, and other activities carried out in higher education institutions.
"University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curriculum:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council.
2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions, receive a bachelor's degree.
4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.
Students who want to enroll in the department must complete the processes / pass the exams determined by ÖSYM within the framework of the academic and legal legislation of the university. A student who has started his/her education in an equivalent program at home or abroad can apply for undergraduate transfer. Students' applications are examined and evaluated individually before the start of the semester, taking into account each student's conditions and the degree to which he/she has applied. More detailed information about university admission is available in the Institution Promotion Catalogue.
Within the scope of student exchange programs approved by the university and whose conditions are determined by an agreement, students from abroad can take courses within the program. They can take courses taught in English. The student taking the course must have taken the prerequisite courses or their equivalents. All courses in the program curriculum are conducted in English.
Individuals who graduate from the field of Biomedical Engineering are called "Biomedical Engineer". Biomedical engineers have job opportunities in many fields based on medicine and engineering. Within the framework of the education they receive, biomedical engineers design and manufacture dialysis machines, artificial organs, pacemakers, computer and electronic systems in health environments, angiography, x-ray devices, dialysis machines, blood analysis sensors and medical imaging devices similar to these systems. The duties of biomedical engineers differ according to their seniority and the fields they work in. Graduates can perform the design and economic feasibility of the product, solve problems in cooperation with purchasing, quality, marketing and production departments, test and maintain medical devices and provide training in these areas.
There are job opportunities both in the private sector and in governmental organizations. Graduates of the department can continue their postgraduate education in the fields of medical physics, tissue engineering, bioinformatics, biomedical materials and specialize in their fields. Graduates can work in public and private hospitals, medical manufacturing and design industry, technical service, sales, project design, quality and R&D departments of companies operating in the production of clinical devices. The search for specialists in this field is increasing day by day with advancing technology.
In addition, a significant number of our graduates continue their graduate studies following their undergraduate degree and continue their careers by obtaining master's and doctoral degrees in fields such as Biomedical Engineering.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
Qualification is valid indefinitely