Yeterlilik Kodu | TR0030220825 | |
Yeterlilik Adı | Biyomühendislik Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kırıkkale Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.kku.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Biyoloji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Biyomühendislik, mühendislik prensiplerinin biyolojiyi de içerecek şekilde uygulandığı sistemlerin dayandığı bilim dalıdır. Biyomühendislik, mühendislik ve tıp arasında köprü görevi görerek, sağlık alanında yeni tanı, takip ve tedavi yöntemleri, cihaz, aygıt, implant ve yazılım geliştiren, tıbbi problemlerin çözümü için gereken araç-gereçleri tasarlayıp üreterek geleceğin teknolojisine katkıda bulunacak bir bilim dalı olarak ortaya çıkmıştır. Biyomühendisliğin oluşturduğu teknolojiler sayesinde ilaçlar, aşılar, büyüme faktörleri, hormonlar, proteinler, oligopeptidler, oligonükleotidler v.b… biyoteknolojik malzemelerin üretimi ve sentezi, polimerler başta olmak üzere, metaller, alaşımlar, özel seramikler, karbon ve bunların kompozitlerinden oluşturulan yapay organlar, sert ve yumuşak doku protezleri geliştirilmektedir. Türkiye biyomühendislik ürünleri alanında pazar büyüklüğü olarak ilk 30 ülke arasında yer almaktadır. Ancak bu pazar büyüklüğü ithalata dayanmaktadır ve ithalatın ihracatı karşılama oranı oldukça düşüktür. Biyoteknoloji alanındaki ülkemizin aleyhinde olan ithalat/ihracat makasının kapatılması oldukça önemlidir. Bu konuda Bilim Teknoloji ve Sanayii bakanlığı ile Sağlık Bakanlığı ve TÜBİTAK’ın düzenlediği panellerde biyoteknoloji konusunda yapılacak AR-GE çalışmalarına daha fazla kaynak aktarılması görüşü benimsenmiştir. AR-GE çalışmalarının yapılabilmesi bu konuda yetişmiş insan sayısına bağlıdır. Bu alanda en az yüksek lisans derecesine sahip araştırmacıların yer aldığı AR-GE faaliyetlerinin veriminin ve kalitesinin yüksek olmasından dolayı ticarileşme potansiyeli olan ürünlerin üretilerek ülke ekonomisine çok büyük katkılar sağlayacağı düşünülmektedir. Biyomühendislik Anabilim Dalı Yüksek lisans eğitimini alan öğrencilerin yukarıda işaret edilen kalifiye AR-Ge personeli olarak ülke ekonomisi çok büyük katkılar sağlayacağı düşünülmektedir. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Derse devam teorik derslerde% 70, uygulamalı derslerde% 80 zorunludur. Her dönem sınavları ara sınav ve final sınavı olarak düzenlenir. Öğretim üyeleri birden fazla ara sınav yapabilirler. Ayrıca, ara sınavın yanı sıra kısa sınavlar ve projeler de düzenlenebilir. Kursun ortalama katkısı sınavın% 40ını ve final sınavının% 60ını oluşturmaktadır. Bir derste başarılı olabilmek için, ortalama bir lisansüstü öğrencinin dersinin 100 üzerinden en az 70 olması gerekir. Tüm öğrenciler, tezlerini Yönetmeliğe göre Fen Bilimleri Enstitüsü tarafından oluşturulan bir jüri önünde savunmak zorundadır. Biyomühendislik Anabilim Dalında yüksek lisans derecesi almak için, öğrenciler zorunlu ve seçmeli dersleri (toplam en az 60 AKTS) ve seminer dersini başarıyla tamamlamak ve orjinal bir araştırmaya dayalı tezi hazırlayıp başarıyla sunmak zorundadır. Ayrıca yüksek lisans öğrencilerinin ortalamaları 100 üzerinden 70 olmalıdır. Öte yandan yüksek lisans öğrencileri tez çalışmalarından toplam 60 AKTS (16 kredi) elde etmelidir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Yüksek lisans programına kayıt yaptırmak isteyen öğrenciler aşağıdaki koşulları sağlamalıdır;
| |
Başarma Şartları | Biyomühendislik Anabilim Dalında yüksek lisans derecesi almak için, öğrenciler zorunlu ve seçmeli dersleri (toplam en az 60 AKTS) ve seminer dersini başarıyla tamamlamak ve orjinal bir araştırmaya dayalı tezi hazırlayıp başarıyla sunmak zorundadır. Ayrıca yüksek lisans öğrencilerinin ortalamaları 100 üzerinden 70 olmalıdır. Öte yandan yüksek lisans öğrencileri tez çalışmalarından toplam 60 AKTS (16 kredi) elde etmelidir. Öğrenciler gerekli toplam krediyi tamamlamak ve tezini başarıyla savunmak zorundadır. Yüksek lisans için gerek toplam AKTS kredisi 120 olup, bunun en az 60 AKTSsi alınan derslerden, en az 60 AKTSsi de tez çalışmalarından alınmalıdır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Yüksek lisans derecesine sahip mezunlar araştırmacı olarak TÜBİTAK gibi kamu veya diğer özel firmaların AR-GE laboratuarlarında çalışabilirler | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030220825
ISCO:08
ISCO:08
Biyomühendislik, mühendislik prensiplerinin biyolojiyi de içerecek şekilde uygulandığı sistemlerin dayandığı bilim dalıdır. Biyomühendislik, mühendislik ve tıp arasında köprü görevi görerek, sağlık alanında yeni tanı, takip ve tedavi yöntemleri, cihaz, aygıt, implant ve yazılım geliştiren, tıbbi problemlerin çözümü için gereken araç-gereçleri tasarlayıp üreterek geleceğin teknolojisine katkıda bulunacak bir bilim dalı olarak ortaya çıkmıştır. Biyomühendisliğin oluşturduğu teknolojiler sayesinde ilaçlar, aşılar, büyüme faktörleri, hormonlar, proteinler, oligopeptidler, oligonükleotidler v.b… biyoteknolojik malzemelerin üretimi ve sentezi, polimerler başta olmak üzere, metaller, alaşımlar, özel seramikler, karbon ve bunların kompozitlerinden oluşturulan yapay organlar, sert ve yumuşak doku protezleri geliştirilmektedir.
Türkiye biyomühendislik ürünleri alanında pazar büyüklüğü olarak ilk 30 ülke arasında yer almaktadır. Ancak bu pazar büyüklüğü ithalata dayanmaktadır ve ithalatın ihracatı karşılama oranı oldukça düşüktür. Biyoteknoloji alanındaki ülkemizin aleyhinde olan ithalat/ihracat makasının kapatılması oldukça önemlidir. Bu konuda Bilim Teknoloji ve Sanayii bakanlığı ile Sağlık Bakanlığı ve TÜBİTAK’ın düzenlediği panellerde biyoteknoloji konusunda yapılacak AR-GE çalışmalarına daha fazla kaynak aktarılması görüşü benimsenmiştir. AR-GE çalışmalarının yapılabilmesi bu konuda yetişmiş insan sayısına bağlıdır. Bu alanda en az yüksek lisans derecesine sahip araştırmacıların yer aldığı AR-GE faaliyetlerinin veriminin ve kalitesinin yüksek olmasından dolayı ticarileşme potansiyeli olan ürünlerin üretilerek ülke ekonomisine çok büyük katkılar sağlayacağı düşünülmektedir. Biyomühendislik Anabilim Dalı Yüksek lisans eğitimini alan öğrencilerin yukarıda işaret edilen kalifiye AR-Ge personeli olarak ülke ekonomisi çok büyük katkılar sağlayacağı düşünülmektedir.
Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
- Mühendislik, matematik, fen bilimleri ve biyomühendislik ile ilgili sosyal bilimlerde güncel ve yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri beraberce biyomühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme yeteneği kazanmıştır
- Farklı disiplinlere ait bilgi ve kavramları, biyomühendislik süreçleriyle birleştirme becerisine sahiptir
- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarımlama yeteneği kazanmıştır
- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisine sahiptir
- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanmıştır
- Yurt içinde veya yurt dışında etkin yazılı veya sözlü iletişim kurma becerisi kazanmıştır
- Yaşam bilimleri ve ilgili alanlarda etik ve profesyonel konularda bilgi vererek öğrencilerin bu konuda farkındalık ve sorumluluk kazanmaları sağlanmıştır
- Gelişen bilim ve teknolojiye göre kendini sürekli yenileme bilincine sahiptir
- Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilgiye erişebilme; bilim ve teknoloji hakkında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyebilme ve geliştirebilme yeteneğine sahiptir
- Biyomühendislik alanında karılaşabileceği bir problemi tanımlar, gerekli verileri toplar, kurgular ve çözmek için mevcut yöntemleri etkin bir şekilde kullanır; mevcut yöntemlerin yetersiz kaldığı durumlarda yeni yaklaşımlar geliştirir
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Derse devam teorik derslerde% 70, uygulamalı derslerde% 80 zorunludur. Her dönem sınavları ara sınav ve final sınavı olarak düzenlenir. Öğretim üyeleri birden fazla ara sınav yapabilirler. Ayrıca, ara sınavın yanı sıra kısa sınavlar ve projeler de düzenlenebilir. Kursun ortalama katkısı sınavın% 40ını ve final sınavının% 60ını oluşturmaktadır. Bir derste başarılı olabilmek için, ortalama bir lisansüstü öğrencinin dersinin 100 üzerinden en az 70 olması gerekir. Tüm öğrenciler, tezlerini Yönetmeliğe göre Fen Bilimleri Enstitüsü tarafından oluşturulan bir jüri önünde savunmak zorundadır.
Biyomühendislik Anabilim Dalında yüksek lisans derecesi almak için, öğrenciler zorunlu ve seçmeli dersleri (toplam en az 60 AKTS) ve seminer dersini başarıyla tamamlamak ve orjinal bir araştırmaya dayalı tezi hazırlayıp başarıyla sunmak zorundadır. Ayrıca yüksek lisans öğrencilerinin ortalamaları 100 üzerinden 70 olmalıdır. Öte yandan yüksek lisans öğrencileri tez çalışmalarından toplam 60 AKTS (16 kredi) elde etmelidir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Yüksek lisans programına kayıt yaptırmak isteyen öğrenciler aşağıdaki koşulları sağlamalıdır;
- BiyomühendislikYüksek Lisans programına başvuracak adayların üniversitelerin Biyomühendislik, Biyomedikal mühendisliği, Biyoloji, Kimya, Kimya Mühendisliği, alanlarından mezun olmaları gerekmektedir.
- ALES sınavının ilgili puan türünden yeterli puana (en az 55) sahip olmak. Lisans diplomasıyla başvuranlar en az 70/100 puana sahip olmalı.
- Kırıkkale Üniversitesi tarafından yapılan yabancı dil yeterlilik sınavından ya da ÖSYM tarafından yapılan YDS sınavından yeterli puana (50/100) veya TOEFL veya IELTS sınavlarından 50 puan karşılığı puan sahip olmak
- Yüksek lisans programına giriş değerlendirmesi şu şekildedir: ALES puanının %50si, lisans ortalamasının %20si, ve mülakat sınavının %30 toplanır. Toplamdaki puanı 65 ve üstü olanlar programa kabul için değerlendirmeye alınır.
Yüksek lisans derecesine sahip mezunlar araştırmacı olarak TÜBİTAK gibi kamu veya diğer özel firmaların AR-GE laboratuarlarında çalışabilirler
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030220825 | |
Qualification Title | Biyomühendislik (YL/Tezli) Masters Degree | |
Awarding Body | Kirikkale University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.kku.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Biology | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Having up to date and adequate background in engineering, mathematics, science and bioengineering related social sciences, has gained the ability to use theoretical and practical knowledge of these areas together to solve problems in bioengineering. Has the ability to merge information and concepts belonging to different disciplines with bioengineering processes. Has gained the ability to design a system, component, or process to meet the requirements. Has the ability to work in interdisciplinary teams. Has earned the professional and ethical responsibility. Has gained effective written and oral communication skills within the country or abroad. By providing information on issues of ethics and professionalism on life sciences and related fields students gained awareness and responsibility in this regard. Has the awareness of constantly renewing themselves according to developing science and technology. Has the ability to constantly renew and develop themselves by adopting the importance of lifelong learning, access to information, following developments on science and technology. Defines a problem that may be experienced in the area of Bioengineering, collect the necessary data, constructs and uses the existing methods effectively to solve it and develop new approaches where existing methods are inadequate. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | The attendance is mandatory for 70% for theoretical lectures and for 80% for practical lecturers. Each semester exams are arranged as midterm and final exam. Faculty members can make more than one midterm exam. Also, in addition to midterm homework, quizzes and projects can be organized. On an average contribution of the taking course is 40% of the exam contributes and 60% of the final exam. To be successful in a course, the course for the average graduate student must be at least 70 out of 100. All students have to defense their thesis in front of a jury constructed by Institute of Science in accordance with the regulations. In order to obtain a masters degree in Bioengineering, students must successfully complete the required and elective courses (total 60 ECTS) and seminar course and prepare and present an original research-based thesis. In addition, the average of graduate students should be 70 out of 100. On the other hand, graduate students must obtain a total of 60 ECTS (16 credits) from thesis studies. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | The students who want to register Master Program should ensure the following requirements; 1.) The candidates who will apply Bioengineering Master Program must graduate in the departments of Bioengineering, Biomedical Engineering, Biology, Chemistry, Chemical Engineering from universities. 2.) To have enough points (at least 55) about the type of ALES score. Applicants with a Bachelors degree should have at least 70/100 points from ALES. 3.) To have enough points(50/100) from foreign language proficiency exam conducted by Kırıkkale University or from YDS(50/100) conducted by ÖSYM or to have points against 50 score from TOEFL or IELTS. 4.) Introduction to the Masters program evaluation are as follows: 50% of the ALES score, 20% of the average degree(undergraduate degree), and 30% of the collected interview exam. Total the score for those 65 and older admitted to the program will be evaluated. | |
Conditions for Success | In order to obtain a masters degree in Bioengineering, students must successfully complete the required and elective courses (total 60 ECTS) and seminar course and prepare and present an original research-based thesis. In addition, the average of graduate students should be 70 out of 100. On the other hand, graduate students must obtain a total of 60 ECTS (16 credits) from thesis studies. The students have to complete required total credits and have to successfully defense the thesis.Total number of credits required to graduate is 120, it is aktss of the courses taken at least 60, at least 60 aktss should be taken from the thesis works. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates with a masters degree can work in public such as TÜBİTAK or can work as researchers in the R&D laboratories of other private firms. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030220825
Having up to date and adequate background in engineering, mathematics, science and bioengineering related social sciences, has gained the ability to use theoretical and practical knowledge of these areas together to solve problems in bioengineering. Has the ability to merge information and concepts belonging to different disciplines with bioengineering processes. Has gained the ability to design a system, component, or process to meet the requirements. Has the ability to work in interdisciplinary teams. Has earned the professional and ethical responsibility. Has gained effective written and oral communication skills within the country or abroad. By providing information on issues of ethics and professionalism on life sciences and related fields students gained awareness and responsibility in this regard. Has the awareness of constantly renewing themselves according to developing science and technology. Has the ability to constantly renew and develop themselves by adopting the importance of lifelong learning, access to information, following developments on science and technology. Defines a problem that may be experienced in the area of Bioengineering, collect the necessary data, constructs and uses the existing methods effectively to solve it and develop new approaches where existing methods are inadequate.
The attendance is mandatory for 70% for theoretical lectures and for 80% for practical lecturers. Each semester exams are arranged as midterm and final exam. Faculty members can make more than one midterm exam. Also, in addition to midterm homework, quizzes and projects can be organized. On an average contribution of the taking course is 40% of the exam contributes and 60% of the final exam. To be successful in a course, the course for the average graduate student must be at least 70 out of 100. All students have to defense their thesis in front of a jury constructed by Institute of Science in accordance with the regulations. In order to obtain a masters degree in Bioengineering, students must successfully complete the required and elective courses (total 60 ECTS) and seminar course and prepare and present an original research-based thesis. In addition, the average of graduate students should be 70 out of 100. On the other hand, graduate students must obtain a total of 60 ECTS (16 credits) from thesis studies.
The students who want to register Master Program should ensure the following requirements; 1.) The candidates who will apply Bioengineering Master Program must graduate in the departments of Bioengineering, Biomedical Engineering, Biology, Chemistry, Chemical Engineering from universities. 2.) To have enough points (at least 55) about the type of ALES score. Applicants with a Bachelors degree should have at least 70/100 points from ALES. 3.) To have enough points(50/100) from foreign language proficiency exam conducted by Kırıkkale University or from YDS(50/100) conducted by ÖSYM or to have points against 50 score from TOEFL or IELTS. 4.) Introduction to the Masters program evaluation are as follows: 50% of the ALES score, 20% of the average degree(undergraduate degree), and 30% of the collected interview exam. Total the score for those 65 and older admitted to the program will be evaluated.
Graduates with a masters degree can work in public such as TÜBİTAK or can work as researchers in the R&D laboratories of other private firms.
Qualification is continuous