Yeterlilik Kodu | TR0030221085 | |
Yeterlilik Adı | Biyomühendislik Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Bilgi Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Eski Silahtarağa Elektrik Santralı Kazım Karabekir Cad. No: 2/13 34060 Eyüpsultan İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.bilgi.edu.tr/tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Biyoloji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Biyomühendislik Yüksek Lisans Programı, üç zorunlu ders, seçmeli dersler ve bir lisansüstü seminer olmak üzere toplam dokuz dersten oluşan iki yıllık bir programdır. Program, öğrencilere farklı alanlarda uzmanlık kazanma potansiyeli sunmaktadır. Öğrenciler ilgi alanlarına yönelik dersler alarak immünoloji ve immünogenetik, sistem biyolojisi, metabolik mühendislik, kişiselleştirilmiş tıp, ilaç keşfi, ilaç yan etki tahmini, biyokimyasal ve organik reaksiyonların modellenmesi, doku mühendisliği ve rejeneratif tıp, kontrollü ilaç dağıtım sistemleri, biyosensörler ve protein mühendisliği gibi çeşitli alanlarda uzmanlaşma fırsatı bulacaklardır. | |
Öğrenme Ortamları | Tam Zamanlı | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | Anahtar Öğrenme Çıktıları;Programdan mezun olanlar;
Tamamlayıcı Öğrenme Çıktıları;Programdan mezun olanlar;
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | BAŞARI NOTU KATSAYI A 4,00 A- 3,70 B+ 3,30 B 3,00 B- 2,70 C+ 2,30 F 0,00 | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | 120 AKTS ders kredisinden az olmamak koşulu ile en az yedi ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasını başarmak ve varsa ilgili yükseköğretim kurumu senatosunun/enstitüsünün belirlemiş olduğu diğer yükümlülükleri yerine getirmek. Tezli yüksek lisans programlarına kabul edilen öğrencilerden lisans derecesini kabul edildikleri yüksek lisans programından farklı alanlarda almış olanlar ile lisans derecesini kabul edildikleri yükseköğretim kurumu dışındaki yükseköğretim kurumlarından almış olan yüksek lisans programı adayları için eksikliklerini gidermek amacıyla en çok iki yarıyıl bilimsel hazırlık programı uygulanabilir. Hazırlık sınıfları hariç, en az on yarıyıl süreli lisans eğitimi alanlar yüksek lisans derecesine sahip sayılır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Doktora programlarına başvurabilir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik süresiz olarak geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030221085
ISCO 08
ISCO 08
Biyomühendislik Yüksek Lisans Programı, üç zorunlu ders, seçmeli dersler ve bir lisansüstü seminer olmak üzere toplam dokuz dersten oluşan iki yıllık bir programdır. Program, öğrencilere farklı alanlarda uzmanlık kazanma potansiyeli sunmaktadır. Öğrenciler ilgi alanlarına yönelik dersler alarak immünoloji ve immünogenetik, sistem biyolojisi, metabolik mühendislik, kişiselleştirilmiş tıp, ilaç keşfi, ilaç yan etki tahmini, biyokimyasal ve organik reaksiyonların modellenmesi, doku mühendisliği ve rejeneratif tıp, kontrollü ilaç dağıtım sistemleri, biyosensörler ve protein mühendisliği gibi çeşitli alanlarda uzmanlaşma fırsatı bulacaklardır.
Tam Zamanlı
Anahtar Öğrenme Çıktıları;
Programdan mezun olanlar;
- Biyomühendislik alanında araştırma yapar, veri toplar, veriyi analiz eder ve analizin sonuçlarını yorumlar.
- İleri matematik, bilim ve biyomühendisliğe özgü konularda edindiği teorik ve uygulamalı bilgileri kullanarak biyomühendislik problemlerine araştırmaya dayalı alternatif çözümler geliştirir.
- Biyomühendislik problemlerini tanımlama, modelleme ve çözme konusunda daha ileri düzeyde beceriler geliştirir.
- Literatür tarama ve uluslararası yayınları çalışmalarında kullanma konusunda bilgi ve beceri kazanır.
- Disiplinler arası çalışabilir ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alanla ilişkilendirir.
- Yaşam boyu öğrenmenin önemini anlar ve bunu uygular.
- Mesleki araştırma ve etik sorumluluklara uyar ve biyomühendislik alanında lisansüstü düzeyde uzmanlık kazanır.
Tamamlayıcı Öğrenme Çıktıları;
Programdan mezun olanlar;
- Özerk ve işbirliği içinde çalışma konusunda yeterlilik gösterirler
- Uzmanlık alanlarında edindikleri bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirebilme becerisine sahip olurlar
- Hem sözlü hem de yazılı iletişimde İngilizceyi son derece etkili bir şekilde kullanırlar.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
BAŞARI NOTU KATSAYI
A 4,00
A- 3,70
B+ 3,30
B 3,00
B- 2,70
C+ 2,30
F 0,00
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
- Lisans diplomasına sahip olmak.
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, başvurulan programın puan türünde YÖK tarafından belirlenen minimum puandan az olmamak koşuluyla Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan ve ilgili yükseköğretim kurumunun senato kararı ile belirlenecek olan, merkezi sınav puanına sahip olmak.
- Güzel sanatlar fakültelerinin ve konservatuvarların sadece özel yetenek sınavı ile öğrenci kabul eden programlarının enstitülerdeki anabilim ve anasanat dallarına öğrenci kabulünde ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav puanı aranmaz.
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, lisansüstü eğitim ve öğretimde öğrenci kabulüne ilişkin yükseköğretim kurumunun senatosu/enstitüsü tarafından belirlenen şartları sağlamış olmak.
Doktora programlarına başvurabilir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik süresiz olarak geçerlidir.
Qualification Code | TR0030221085 | |||||||||||||||||
Qualification Title | Master's Diploma in Bioengineering (with thesis) with Thesis | |||||||||||||||||
Awarding Body | Istanbul Bilgi University | |||||||||||||||||
Awarding Body Contact | https://www.bilgi.edu.tr/en/university/about/ | |||||||||||||||||
Awarding Body Url | https://www.bilgi.edu.tr/en/ | |||||||||||||||||
Orientation | General | |||||||||||||||||
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. | ||||||||||||||||
TQF Level | 7 | |||||||||||||||||
Thematic Areas | Biology | |||||||||||||||||
National Occupation Classification | - | |||||||||||||||||
Category | Main | |||||||||||||||||
Credit Value | 120 | |||||||||||||||||
Program Duration | - | |||||||||||||||||
Program Profile | - | |||||||||||||||||
Learning Environments | - | |||||||||||||||||
Description | Key Learning Outcomes;Graduates of the programs will be able to;
Supplementary Learning Outcomes;Graduates of the programs will be able to;
| |||||||||||||||||
Key Competencies | - | |||||||||||||||||
Further Info |
| |||||||||||||||||
Quality Assurance | - | |||||||||||||||||
Access Requirements | - | |||||||||||||||||
Conditions for Success | - | |||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | - | |||||||||||||||||
Legal Basis | - | |||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | Qualification is valid indefinitely. | |||||||||||||||||
Url | Open Address |
TR0030221085
Key Learning Outcomes;
Graduates of the programs will be able to;
- conduct research in the field of bioengineering through collecting and analyzing data, interpreting the results
- build up research-based alternative solutions to problems in bioengineering by use of theoretical and applied knowledge gained in advanced mathematics, science and subjects specific to bioengineering
- develop skills on a more advanced level in identifying, modeling and solving bioengineering problems
- gain knowledge and skills in reviewing literature and using international publications in their studies
- work interdisciplinary and link the theories, methods and applications in different fields to the related scope
- understand significance of lifelong learning and put that into practice
- comply with professional research and ethical responsibilities and gain postgraduate expertise in the field of bioengineering
Supplementary Learning Outcomes;
Graduates of the programs will be able to;
- demonstrate proficiency in working autonomously and collaboratively
- possess the ability to critically evaluate the knowledge and skills they have acquired in their respective field of expertise
- adeptly utilize the English language with effectiveness in both verbal and written communication
LETTER GRADE | POINTS |
A | 4.00 |
A- | 3.70 |
B+ | 3.30 |
B | 3.00 |
B- | 2.70 |
C+ | 2.30 |
F | 0.00 |
-
Qualification is valid indefinitely.