Yeterlilik Kodu | TR0030222619 | |
Yeterlilik Adı | Biyoteknoloji Doktora Programı | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Üniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://iuc.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 8 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 8 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Biyoloji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | EA 1:Biyoteknoloji ile yakın ilişkili alanlarda teorik bilgilerin verilmesi. EA 2: Laboratuvar çalışmaları konusunda teknik becerilerin kazandırılması. EA 3: Biyoteknoloji konusunda doğru bilgiye ulaşabilme yeteneğinin kazandırılması. | |
Öğrenme Ortamları | Teorik ve uygulamalı eğitim için derslik , laboratuvar, kütüphane ortamı | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | Alanı ile ilgili yeni yöntem ve fikirler geliştirebilmek. Alandaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmek ve alanla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzey beceri kazanabilmek Doktora yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak Alanla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak. Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek Yeni fikirlerin eleştirel analiz,sentez ve değerlendirilmesini yapabilmek Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren yada bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak bilime katkıda bulunmak Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmek Alanı ile ilgili bilimsel bir makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümünde liderlik yapabilmek En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde iletişim kurabilmek ve tartışabilmek. Akademik ve profesyonel bağlamda bilgi toplumu sürecine katkıda bulunmak. Alanı/iş yaşamındaki toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretmek | |
Anahtar Yetkinlikler | 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 20309-Fen Bilimleri ve Matematik/Biyoloji/Biyoteknoloji 20314 -Fen Bilimleri ve Matematik/ Enzim ve Mikrobiyal Biyoteknoloji 20603- Fen Bilimleri ve Matematik/Moleküler Biyoloji ve Genetik/Biyoteknoloji 91203- Mühendislik/Kimya Mühendisliği/ Biyoteknoloji | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Sınav, sunum, ödev ve laboratuvar çalışması. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde doktora programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde doktora diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa, Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğine göre; ALES veya eşdeğeri sınav notu, yabancı dil notu, lisans dersleri not ortalaması ve mülâkat sonuçları, Yönetmelikte belirtilen asgari notlardan az olmamak üzere ilgili enstitü yönetim kurulunun teklifi ve Senato kararıyla belirlenir | |
Başarma Şartları | Doktora programı, tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için toplam yirmi dört krediden ve bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS’den az olmamak koşuluyla en az sekiz ders, seminer, tez önerisi, yeterlik sınavı ve tez çalışması olmak üzere en az 240 AKTS kredisinden oluşur. Lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için de en az kırk iki kredilik on dört ders, seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 300 AKTS kredisinden oluşur. Ders dönemini başarıyla tamamlayan doktora yeterlilik sınavını başarıyla geçip doktora tezini başarı ile savunan, doktora programı için belirlenen bütün koşulları başarıyla sağlayan ve ilgili enstitüce istenen diğer işlemleri de yerine getiren öğrenciye, üzerinde öğrencinin kayıtlı olduğu anabilim dalındaki programın onaylanmış adı bulunan doktora diploması verilir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Teorik ve uygulamalı eğitimin ilk iki dönemini tamamladıktan sonra, öğrenciler doktora yeterlilik sınavına girerler. Başarılı öğrenciler tez önerisini hazırlar ve komiteye sunarlar, ardından tez çalışmalarına başlarlar. Her altı aylık periyodun sonunda, öğrenci komiteye ilerleme raporu sunar. Çalışma tamamlandığında, öğrenci tezi savunur ve başarılı olursa mezun olur. Çalışma başarısız veya eksik bulunursa, öğrenci jüri üyelerinin yönlendirmeleri doğrultusunda gerekli düzeltmeleri yapar. | |
Yasal Dayanağı | 2547 sayılı kanun | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030222619
ISCO 08
ISCO 08
EA 1:Biyoteknoloji ile yakın ilişkili alanlarda teorik bilgilerin verilmesi.
EA 2: Laboratuvar çalışmaları konusunda teknik becerilerin kazandırılması.
EA 3: Biyoteknoloji konusunda doğru bilgiye ulaşabilme yeteneğinin kazandırılması.
Teorik ve uygulamalı eğitim için derslik , laboratuvar, kütüphane ortamı
Alanı ile ilgili yeni yöntem ve fikirler geliştirebilmek.
Alandaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmek ve alanla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzey beceri kazanabilmek
Doktora yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak
Alanla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.
Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek
Yeni fikirlerin eleştirel analiz,sentez ve değerlendirilmesini yapabilmek
Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren yada bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak bilime katkıda bulunmak
Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmek
Alanı ile ilgili bilimsel bir makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümünde liderlik yapabilmek
En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde iletişim kurabilmek ve tartışabilmek.
Akademik ve profesyonel bağlamda bilgi toplumu sürecine katkıda bulunmak.
Alanı/iş yaşamındaki toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretmek
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
20309-Fen Bilimleri ve Matematik/Biyoloji/Biyoteknoloji
20314 -Fen Bilimleri ve Matematik/ Enzim ve Mikrobiyal Biyoteknoloji
20603- Fen Bilimleri ve Matematik/Moleküler Biyoloji ve Genetik/Biyoteknoloji
91203- Mühendislik/Kimya Mühendisliği/ Biyoteknoloji
Sınav, sunum, ödev ve laboratuvar çalışması.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde doktora programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde doktora diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa, Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğine göre; ALES veya eşdeğeri sınav notu, yabancı dil notu, lisans dersleri not ortalaması ve mülâkat sonuçları, Yönetmelikte belirtilen asgari notlardan az olmamak üzere ilgili enstitü yönetim kurulunun teklifi ve Senato kararıyla belirlenir
Teorik ve uygulamalı eğitimin ilk iki dönemini tamamladıktan sonra, öğrenciler doktora yeterlilik sınavına girerler. Başarılı öğrenciler tez önerisini hazırlar ve komiteye sunarlar, ardından tez çalışmalarına başlarlar. Her altı aylık periyodun sonunda, öğrenci komiteye ilerleme raporu sunar. Çalışma tamamlandığında, öğrenci tezi savunur ve başarılı olursa mezun olur. Çalışma başarısız veya eksik bulunursa, öğrenci jüri üyelerinin yönlendirmeleri doğrultusunda gerekli düzeltmeleri yapar.
2547 sayılı kanun
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030222619 | |
Qualification Title | Biotechnology Doctorate Program | |
Awarding Body | Istanbul University - Cerrahpaşa | |
Awarding Body Contact | Istanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul | |
Awarding Body Url | https://iuc.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 8 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 8 | |
Thematic Areas | Biology | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | Providing theoretical knowledge in fields closely related to biotechnology. Acquiring technical skills in laboratory work. Developing the ability to access accurate information on biotechnology | |
Learning Environments | Classroom, laboratory, library environment for theoretical and applied education | |
Description | Developing new methods and ideas related to the field. 2: Being able to approach new knowledge in the field systematically and gaining advanced skills in research methods related to the field. 3: Developing, deepening, and innovating expert-level knowledge in the field based on doctoral qualifications through original thinking and/or research, and reaching original definitions that will bring innovation to science. 4: Understanding the interaction between various disciplines related to the field; reaching original conclusions using specialized information that requires the analysis, synthesis, and evaluation of new and complex ideas. 5: Contributing to science by innovating, developing a new scientific method, applying a method to a different field, investigating, understanding, designing, adapting, and applying an original subject. 6: Being able to critically analyze, synthesize, and evaluate new ideas. 7: Contributing to science by presenting a publishable original study that innovates, develops a new scientific method, or applies a known method to a field. 8: Demonstrating competence in defending original views within an expert community and effectively communicating within that community. 9: Expanding the boundaries of knowledge in the field by publishing a scientific article in national and/or international peer-reviewed journals. 10: Providing leadership in solving original and interdisciplinary problems. 11: Being able to communicate and discuss proficiently in at least one foreign language at an advanced level. 12: Contributing to the knowledge society process in academic and professional contexts. 13: Generating solutions for societal, scientific, and ethical issues in the field/work life. | |
Key Competencies | 3. Mathematical proficiency and competence in science, technology, and engineering: 20309 - Science and Mathematics / Biology / Biotechnology 20314 - Science and Mathematics / Enzyme and Microbial Biotechnology 20603 - Science and Mathematics / Molecular Biology and Genetics / Biotechnology 91203 - Engineering / Chemical Engineering / Biotechnology | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | According to the Istanbul University-Cerrahpaşa Graduate Education and Training Regulation; ALES or equivalent exam score, foreign language proficiency score, undergraduate course grade point average, and interview results are determined by the proposal of the relevant institute's board of directors and the decision of the Senate, not to be less than the minimum grades specified in the Regulation. | |
Conditions for Success | The doctoral program consists of a minimum of eight courses, seminars, thesis proposal, qualification exam, and thesis work, totaling at least 240 ECTS credits, provided that it does not fall below twenty-four credits in total and sixty ECTS credits per academic term for students admitted with a thesis-based master's degree. For students admitted with a bachelor's degree, it consists of a total of at least 300 ECTS credits, including fourteen courses, seminars, qualification exam, thesis proposal, and thesis work, with a minimum of forty-two credits. Upon successful completion of the course period, passing the doctoral qualification exam, successfully defending the doctoral thesis, fulfilling all specified conditions for the doctoral program, and completing any other required procedures by the relevant institute, the student is awarded a doctoral diploma bearing the approved name of the program in the department in which the student is erolled. | |
Progression Paths (Relationship Type) | After completing the first two semesters of theoretical and applied education, students take doctoral qualification exam successfull students prepares the thesis proposal and presents to the committee, and the student begins their thesis work. At the end of the each six month student presents progress report to comittee once the study completed the student defends the thesis and, if successful, graduates. If the work is deemed unsuccessful or incomplete, the student makes necessary corrections as directed by the jury members | |
Legal Basis | Law No. 2547 | |
Validity Period (If Any) | The qualification is continuously valid | |
Url | Open Address |
TR0030222619
ISCO 08
ISCO 08
Providing theoretical knowledge in fields closely related to biotechnology.
Acquiring technical skills in laboratory work.
Developing the ability to access accurate information on biotechnology
Classroom, laboratory, library environment for theoretical and applied education
Developing new methods and ideas related to the field.
2: Being able to approach new knowledge in the field systematically and gaining advanced skills in research methods related to the field.
3: Developing, deepening, and innovating expert-level knowledge in the field based on doctoral qualifications through original thinking and/or research, and reaching original definitions that will bring innovation to science.
4: Understanding the interaction between various disciplines related to the field; reaching original conclusions using specialized information that requires the analysis, synthesis, and evaluation of new and complex ideas.
5: Contributing to science by innovating, developing a new scientific method, applying a method to a different field, investigating, understanding, designing, adapting, and applying an original subject.
6: Being able to critically analyze, synthesize, and evaluate new ideas.
7: Contributing to science by presenting a publishable original study that innovates, develops a new scientific method, or applies a known method to a field.
8: Demonstrating competence in defending original views within an expert community and effectively communicating within that community.
9: Expanding the boundaries of knowledge in the field by publishing a scientific article in national and/or international peer-reviewed journals.
10: Providing leadership in solving original and interdisciplinary problems.
11: Being able to communicate and discuss proficiently in at least one foreign language at an advanced level.
12: Contributing to the knowledge society process in academic and professional contexts.
13: Generating solutions for societal, scientific, and ethical issues in the field/work life.
3. Mathematical proficiency and competence in science, technology, and engineering:
20309 - Science and Mathematics / Biology / Biotechnology
20314 - Science and Mathematics / Enzyme and Microbial Biotechnology
20603 - Science and Mathematics / Molecular Biology and Genetics / Biotechnology
91203 - Engineering / Chemical Engineering / Biotechnology
According to the Istanbul University-Cerrahpaşa Graduate Education and Training Regulation; ALES or equivalent exam score, foreign language proficiency score, undergraduate course grade point average, and interview results are determined by the proposal of the relevant institute's board of directors and the decision of the Senate, not to be less than the minimum grades specified in the Regulation.
After completing the first two semesters of theoretical and applied education, students take doctoral qualification exam successfull students prepares the thesis proposal and presents to the committee, and the student begins their thesis work. At the end of the each six month student presents progress report to comittee once the study completed the student defends the thesis and, if successful, graduates. If the work is deemed unsuccessful or incomplete, the student makes necessary corrections as directed by the jury members
Law No. 2547
The qualification is continuously valid