Yeterlilik Kodu

TR0030219311

Yeterlilik Adı
Bölge Çalışmaları Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumKarabük Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKarabük Üniversitesi Kılavuzlar Mahallesi 413. Sokak No: 7 Merkez Karabük
Sorumlu Kurum URLhttp://www.karabuk.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Yönetim ve idare
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)

Öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan, lisans yeterliliklerine dayalı bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bölge Çalışmalarını diğer sosyal bilim dallarıyla ilişkili bir şekilde ele alarak siyasal ve sosyal olayları disiplinlerarası bir bakış açısıyla analiz edebilme.
  • Uluslararası sistemin dinamikleri, ana aktörleri ve sistemin işleyişini yorumlayabilme.
  • Sınırları coğrafi ya da kültürel olarak belirlenmiş bölgeleri siyasi, tarihi ve sosyoekonomik perspektif ile inceleyebilme.
  • Türkiye’nin dış ilişkilerini tarihsel, kuramsal ve konjoktürel düzlemde analiz edebilme uluslararası hukuk sisteminin temel ilke ve kuralları ışığında iç ve dış hukuksal olayları değerlendirebilme.
  • Tarihsel süreç içerisinde, Türkiyenin komşu bölgelerde yer alan ülkeler ile siyasi ve sosyoekonomik ilişkilerini analiz edebilme.
  • Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetkinliğiyle fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme.
  • Uluslararası İlişkiler, iktisat, maliye, hukuk, işletme, muhasebe bilgisi ile kamu ve özel kesimin istihdam talebine cevap verebilme.
  • En az bir yabancı dilde alanına ilişkin araştırma yapabilme.
  • Mesleki, kamusal etik ve toplumsal sorumluluk bilinciyle toplumsal ve çevresel olaylara duyarlılık gösterebilme.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Derslerde geçme notu 60dır. Yazılı sınav, sunum veya ödev şeklinde gerçekleşebilir. Tezli yüksek lisans programında, enstitü anabilim/anasanat dalı kurulu her öğrenci için kendi üniversitesinin kadrosunda bulunan bir tez danışmanını en geç birinci yarıyılın sonuna kadar, öğrencinin danışmanıyla beraber belirlediği tez konusunu da en geç ikinci yarıyılın sonuna kadar enstitüye önerir. Tez danışmanı ve tez konusu enstitü yönetim kurulu onayı ile kesinleşir. Tez danışmanı, Senatonun belirleyeceği niteliklere sahip öğretim üyeleri arasından seçilir. Üniversitece belirlenen niteliklere sahip öğretim üyesi bulunmaması halinde, Senatonun belirlediği ilkeler çerçevesinde enstitü yönetim kurulu tarafından başka bir yükseköğretim kurumundan da öğretim üyesi danışman olarak seçilebilir. Yüksek Lisans programı en az 7 ders, seminer, uzmanlık alanı ve tez çalışması olmak üzere toplam 21 kredi ve bir eğitim-öğretim dönemi 30 AKTS olmak koşuluyla en az toplam 120 AKTS kredisinden oluşur. Seminer dersi ve tez çalışması dersi kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı
  • İktisadi ve İdari Bilimler, ve Siyasal Bilgiler lisans mezunları ile Fen Edebiyat ve Mühendislik Fakültelerinin birinden lisans diplomasına sahip olmak.
  • ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılan Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavından (ALES) başvurduğu programın puan türünde (eşit ağırlık) en az 55 standart puan almış olmak. ALES sonucu yerine bu sınava eşdeğerliği kabul edilen uluslararası düzeyde benzeri sınavlardan sağlanan puanlar Enstitü Yönetim Kurulu’nca kabul edilebilir. Yurt dışından alınmış lisans diplomalarının denklikleri, Yükseköğretim Kurulunca onaylanmış olmak.
  • Yüksek Lisans programına başvuran adaylar değerlendirme öncesinde yabancı dil sınavına alınırlar. YDS veya YÖKDİL’den en az elli beş (55) puan ve Üniversitelerarası Kurulca eşdeğerliği kabul edilen benzer sınavların birisinden bu puana eşdeğer bir puan almış olmak.
Başarma ŞartlarıYüksek Lisans programı en az 7 ders, seminer, uzmanlık alanı ve tez çalışması olmak üzere toplam 21 kredi ve bir eğitim-öğretim dönemi 30 AKTS olmak koşuluyla en az toplam 120 AKTS kredisinden oluşur. Seminer dersi ve tez çalışması dersi kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Yüksek Lisans programı en az 7 ders, seminer, uzmanlık alanı ve tez çalışması olmak üzere toplam 21 kredi ve bir eğitim-öğretim dönemi 30 AKTS olmak koşuluyla en az toplam 120 AKTS kredisinden oluşur. Seminer dersi ve tez çalışması dersi kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Öğrenci en geç üçüncü yarıyılın başından itibaren, her yarıyıl tez çalışmasına ve tez danışmanınca ilgili Anabilim/Ana Sanat Dalı Başkanlığına her bir öğrenci için açılması önerilen ve Enstitü Kurulu kararı ile açılan “Uzmanlık Alanı” adlı derse kayıt yaptırmak zorundadır. Bu derslere ilişkin ilkeler Enstitü Kurulu’nca kararlaştırılır ve Enstitü Yönetim Kurulu tarafından uygulanır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programa katılan öğrencilerin ele alınan bölgeler/ülkeler hakkında akademik perspektife sahip olmaları, tarihsel ve teorik bilgilerin yanı sıra söz konusu bölgeler/ülkeler hakkında güncel konular ve tartışmalar hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030219311


Yeterlilik Adı
Bölge Çalışmaları Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Karabük Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Karabük Üniversitesi Kılavuzlar Mahallesi 413. Sokak No: 7 Merkez Karabük

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)

Öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan, lisans yeterliliklerine dayalı bir yükseköğretim programıdır.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bölge Çalışmalarını diğer sosyal bilim dallarıyla ilişkili bir şekilde ele alarak siyasal ve sosyal olayları disiplinlerarası bir bakış açısıyla analiz edebilme.
  • Uluslararası sistemin dinamikleri, ana aktörleri ve sistemin işleyişini yorumlayabilme.
  • Sınırları coğrafi ya da kültürel olarak belirlenmiş bölgeleri siyasi, tarihi ve sosyoekonomik perspektif ile inceleyebilme.
  • Türkiye’nin dış ilişkilerini tarihsel, kuramsal ve konjoktürel düzlemde analiz edebilme uluslararası hukuk sisteminin temel ilke ve kuralları ışığında iç ve dış hukuksal olayları değerlendirebilme.
  • Tarihsel süreç içerisinde, Türkiyenin komşu bölgelerde yer alan ülkeler ile siyasi ve sosyoekonomik ilişkilerini analiz edebilme.
  • Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetkinliğiyle fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme.
  • Uluslararası İlişkiler, iktisat, maliye, hukuk, işletme, muhasebe bilgisi ile kamu ve özel kesimin istihdam talebine cevap verebilme.
  • En az bir yabancı dilde alanına ilişkin araştırma yapabilme.
  • Mesleki, kamusal etik ve toplumsal sorumluluk bilinciyle toplumsal ve çevresel olaylara duyarlılık gösterebilme.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Derslerde geçme notu 60dır. Yazılı sınav, sunum veya ödev şeklinde gerçekleşebilir. Tezli yüksek lisans programında, enstitü anabilim/anasanat dalı kurulu her öğrenci için kendi üniversitesinin kadrosunda bulunan bir tez danışmanını en geç birinci yarıyılın sonuna kadar, öğrencinin danışmanıyla beraber belirlediği tez konusunu da en geç ikinci yarıyılın sonuna kadar enstitüye önerir. Tez danışmanı ve tez konusu enstitü yönetim kurulu onayı ile kesinleşir. Tez danışmanı, Senatonun belirleyeceği niteliklere sahip öğretim üyeleri arasından seçilir. Üniversitece belirlenen niteliklere sahip öğretim üyesi bulunmaması halinde, Senatonun belirlediği ilkeler çerçevesinde enstitü yönetim kurulu tarafından başka bir yükseköğretim kurumundan da öğretim üyesi danışman olarak seçilebilir. Yüksek Lisans programı en az 7 ders, seminer, uzmanlık alanı ve tez çalışması olmak üzere toplam 21 kredi ve bir eğitim-öğretim dönemi 30 AKTS olmak koşuluyla en az toplam 120 AKTS kredisinden oluşur. Seminer dersi ve tez çalışması dersi kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı
  • İktisadi ve İdari Bilimler, ve Siyasal Bilgiler lisans mezunları ile Fen Edebiyat ve Mühendislik Fakültelerinin birinden lisans diplomasına sahip olmak.
  • ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılan Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavından (ALES) başvurduğu programın puan türünde (eşit ağırlık) en az 55 standart puan almış olmak. ALES sonucu yerine bu sınava eşdeğerliği kabul edilen uluslararası düzeyde benzeri sınavlardan sağlanan puanlar Enstitü Yönetim Kurulu’nca kabul edilebilir. Yurt dışından alınmış lisans diplomalarının denklikleri, Yükseköğretim Kurulunca onaylanmış olmak.
  • Yüksek Lisans programına başvuran adaylar değerlendirme öncesinde yabancı dil sınavına alınırlar. YDS veya YÖKDİL’den en az elli beş (55) puan ve Üniversitelerarası Kurulca eşdeğerliği kabul edilen benzer sınavların birisinden bu puana eşdeğer bir puan almış olmak.

Başarma Şartları
Yüksek Lisans programı en az 7 ders, seminer, uzmanlık alanı ve tez çalışması olmak üzere toplam 21 kredi ve bir eğitim-öğretim dönemi 30 AKTS olmak koşuluyla en az toplam 120 AKTS kredisinden oluşur. Seminer dersi ve tez çalışması dersi kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Yüksek Lisans programı en az 7 ders, seminer, uzmanlık alanı ve tez çalışması olmak üzere toplam 21 kredi ve bir eğitim-öğretim dönemi 30 AKTS olmak koşuluyla en az toplam 120 AKTS kredisinden oluşur. Seminer dersi ve tez çalışması dersi kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Öğrenci en geç üçüncü yarıyılın başından itibaren, her yarıyıl tez çalışmasına ve tez danışmanınca ilgili Anabilim/Ana Sanat Dalı Başkanlığına her bir öğrenci için açılması önerilen ve Enstitü Kurulu kararı ile açılan “Uzmanlık Alanı” adlı derse kayıt yaptırmak zorundadır. Bu derslere ilişkin ilkeler Enstitü Kurulu’nca kararlaştırılır ve Enstitü Yönetim Kurulu tarafından uygulanır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programa katılan öğrencilerin ele alınan bölgeler/ülkeler hakkında akademik perspektife sahip olmaları, tarihsel ve teorik bilgilerin yanı sıra söz konusu bölgeler/ülkeler hakkında güncel konular ve tartışmalar hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030219311

Qualification Title
Yüksek Lisans - Bölge Çalışmaları Masters Degree
Awarding BodyKarabük University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.karabuk.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasManagement and administration
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Analyze the political and social events in an interdisciplinary perspective by examining Area Studies in connection with other social sciences. Interpret the dynamics, actors and function of international system To be able to examine the geographically or culturally defined regions from a political, historical and socioeconomic perspective. Analyze Turkish foreign relations on historical,theoretical, and cyclical perspectives Evaluate the internal and external legal events in the framework of international judicial system To be able to analyze the political and socio-economic relations of Turkey with the neighboring countries in the historical process. Communicate by expressing ideas in a clear and concise form both oral and written, with the competence to work and to make a decision independently. Meet the needs of the employment in the public and private sectors by the knowledge from international relations, economics, finance, law, business and accounting. Conduct a research in the field in one of a foreign language. Have awareness of social and environmental events by the perception of professional, ethical and social responsibility.

Key Competencies-
Further Info

The passing grade for the courses is 60. The written exam can take the form of a presentation or an assignment. In the masters program with thesis, the institute department/article board recommends a thesis advisor, who is in the staff of its own university, to the institute until the end of the first semester at the latest, and the thesis topic that the student determines together with his/her advisor to the institute until the end of the second semester at the latest. The thesis advisor and the thesis topic are finalized with the approval of the institute board of directors. The thesis advisor is selected from among the faculty members with the qualifications to be determined by the Senate. In the absence of a faculty member with the qualifications determined by the university, a faculty member from another higher education institution may be selected as a consultant by the institute board of directors within the framework of the principles determined by the Senate. The Masters program consists of a total of 21 credits, including at least 7 courses, seminars, specializations and thesis work, and a minimum of 120 ECTS credits, with 30 ECTS in one academic year. The seminar course and thesis work course are non-credit and are evaluated as successful or unsuccessful.

Quality Assurance-
Access Requirements

For Turkish Citizens: First Cycle (Bachelors) Degree diploma, (2) A minimum score of 55 in the Examination for Academic Personnel and Graduate Studies (ALES) or equivalent international examinations scores for graduate-level programmes such as GRE, GMAT, etc., recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on ALES and first cycle degree grade point averages. For International Students: First Cycle Degree diploma obtained from universities recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their first cycle degree grade point averages.

Conditions for SuccessThe Masters program consists of a total of 21 credits, including at least 7 courses, seminars, specializations and thesis work, and a minimum of 120 ECTS credits, with 30 ECTS in one academic year. The seminar course and thesis work course are non-credit and are evaluated as successful or unsuccessful. In order to qualify for the award of a Master’s Degree with thesis, a student must have completed - All courses with minimum 60 credits, - One seminar and pass its oral examination, -A thesis and to defend it sucsessfully, - Minimum GPA of 2.50/4.00 (65/100) and 120 ECTS.
Progression Paths (Relationship Type)

It is aimed that the students participating in the program have an academic perspective on the regions/countries covered, and have information about current issues and debates about the regions/countries in question, as well as historical and theoretical information. It is planned that students who successfully complete the program will be able to continue their academic careers, as well as have the competence to take part in government institutions and think-tanks/analysis organizations related to the regions/countries in question.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030219311


Qualification Title
Yüksek Lisans - Bölge Çalışmaları Masters Degree

Awarding Body
Karabük University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Analyze the political and social events in an interdisciplinary perspective by examining Area Studies in connection with other social sciences. Interpret the dynamics, actors and function of international system To be able to examine the geographically or culturally defined regions from a political, historical and socioeconomic perspective. Analyze Turkish foreign relations on historical,theoretical, and cyclical perspectives Evaluate the internal and external legal events in the framework of international judicial system To be able to analyze the political and socio-economic relations of Turkey with the neighboring countries in the historical process. Communicate by expressing ideas in a clear and concise form both oral and written, with the competence to work and to make a decision independently. Meet the needs of the employment in the public and private sectors by the knowledge from international relations, economics, finance, law, business and accounting. Conduct a research in the field in one of a foreign language. Have awareness of social and environmental events by the perception of professional, ethical and social responsibility.


Key Competencies
-

Further Info

The passing grade for the courses is 60. The written exam can take the form of a presentation or an assignment. In the masters program with thesis, the institute department/article board recommends a thesis advisor, who is in the staff of its own university, to the institute until the end of the first semester at the latest, and the thesis topic that the student determines together with his/her advisor to the institute until the end of the second semester at the latest. The thesis advisor and the thesis topic are finalized with the approval of the institute board of directors. The thesis advisor is selected from among the faculty members with the qualifications to be determined by the Senate. In the absence of a faculty member with the qualifications determined by the university, a faculty member from another higher education institution may be selected as a consultant by the institute board of directors within the framework of the principles determined by the Senate. The Masters program consists of a total of 21 credits, including at least 7 courses, seminars, specializations and thesis work, and a minimum of 120 ECTS credits, with 30 ECTS in one academic year. The seminar course and thesis work course are non-credit and are evaluated as successful or unsuccessful.


Quality Assurance
-

Access Requirements

For Turkish Citizens: First Cycle (Bachelors) Degree diploma, (2) A minimum score of 55 in the Examination for Academic Personnel and Graduate Studies (ALES) or equivalent international examinations scores for graduate-level programmes such as GRE, GMAT, etc., recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on ALES and first cycle degree grade point averages. For International Students: First Cycle Degree diploma obtained from universities recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their first cycle degree grade point averages.


Conditions for Success
The Masters program consists of a total of 21 credits, including at least 7 courses, seminars, specializations and thesis work, and a minimum of 120 ECTS credits, with 30 ECTS in one academic year. The seminar course and thesis work course are non-credit and are evaluated as successful or unsuccessful. In order to qualify for the award of a Master’s Degree with thesis, a student must have completed - All courses with minimum 60 credits, - One seminar and pass its oral examination, -A thesis and to defend it sucsessfully, - Minimum GPA of 2.50/4.00 (65/100) and 120 ECTS.

Progression Paths (Relationship Type)

It is aimed that the students participating in the program have an academic perspective on the regions/countries covered, and have information about current issues and debates about the regions/countries in question, as well as historical and theoretical information. It is planned that students who successfully complete the program will be able to continue their academic careers, as well as have the competence to take part in government institutions and think-tanks/analysis organizations related to the regions/countries in question.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address