Yeterlilik Kodu

TR0030003530

Yeterlilik Adı
Büro Yönetimi Ve Yönetici Asistanlığı Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumAksaray Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiBahçe Saray Mahallesi, Aksaray-Adana Yolu, 68100 Sağlık Belediyesi/Aksaray Merkez/Aksaray
Sorumlu Kurum URLhttp://www.aksaray.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Sekreterlik ve büro çalışması
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İşletmelerin gereksinim duyduğu profesyonel sekreterlik hizmetlerinin yürütülmesini sağlayacak bilgi birikimini sağlar. Bağlı bulunduğu yöneticinin gereksinim duyduğu her tür iletişim kanallarının organize edebilir. Zamanı etkili kullanabilir.
  • Sekreterlikle ilgili temel kavramları kavrar ve uygular, Yönetici Asistanlığı yapar. Büro araç ve gereçlerini kullanır, toplantı yönetimini bilir, organizasyon yapar, yaratıcı ve girişimcidir. Kriz ve stres yönetimi konusunda deneyim kazanır.
  • Kurum dışı, kurum içi ve müşterilerle olan iletişime yardımcı olur, Halkla ilişkiler faaliyetleri yapar. Örgüte özgü davranışları inceler ve değerlendirir. Protokol ve sosyal davranış kurallarını uygular. Halkla ilişkiler faaliyetlerini bilir ve uygular. Dosyalama ve arşivleme yapar.
  • Bireysel ve örgütsel alanda etkin iletişim kurar, bilgi teknolojilerindeki gelişmeleri takip eder, teknolojiyi etkin kullanır. Bilgisayar büro programlarını bilir ve kullanır, internet, e-posta kullanımı, hazır tasarım şablonları kullanımı konusunda bilgilidir. Bilişim teknolojilerini takip eder, teknolojik cihazları kullanır.
  • Meslekle ilgili etik ve ahlak kurallarını inceler, etik sistemleri araştırır, ahlakın oluşumunda rol alan faktörleri inceler. Mesleğine yönelik örnek olayları inceler.
  • Alanında yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. Mesleki yabancı dili öğrenir ve uygulamalar yapar.
  • Türk ulusal mücadelesini ve Atatürk ilke ve devrimlerinin önemini kavrar.
  • Etkin ve hızlı klavye kullanır, dil bilgisi kurallarına uygun kendi dilinde ve diğer dillerde yazılar yazar. Herhangi bir konuda araştırma yapıp rapor yazarak yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurallarını doğru bir şekilde kullanır.
  • Ekonomi ile ilgili temel kavramları tanır, ekonomik hedef, talep, arz ve piyasa dengesini izler. Muhasebe ve finans işlemlerini yapar. Ticari hesaplamaları yapar.
  • Temel işletmecilik kavramlarını öğrenerek işletmecilik faaliyetlerini yapar. Büro yönetimi işlerini yapar. Hukuki kavaramları öğrenir ve hukuki sorumlulukları yerine getirir. İş ve Sosyal hukuk alanında kendini geliştirir. Müşteri ilişkileri yönetimi konusunda kendini geliştirir ve deneyimlerini uygulamada kullanır.
  • Temel işletmecilik kavramlarını öğrenerek işletmecilik faaliyetlerini yapar. Büro yönetimi işlerini yapar. 
  • Bu programda öğrenmiş olduğu teorik bilgileri uygulamalı olarak yapar.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bu bölüm, ilgili dersin ders tanıtım ve uygulama formunda açıklanmıştır.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak veya sınavsız geçiş hakkı kazanmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğunda mevcuttur.

Başarma ŞartlarıDereceyi alabilmek / programı tamamlamak için akademik yıl sonunda yapılması gereken veya programın tamamlanmasını müteakip özel bir dönem sonu sınavı veya final sınav dönemi yoktur. Bununla birlikte, her yarıyıl sonunda genellikle dönemin hemen bitişini müteakip iki hafta süreli dönem sonu sınavları vardır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar, kamu ve özel kesiminde, işletmelerde ve finansal kurumlarda geniş istihdam imkanlarına sahiptir.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030003530


Yeterlilik Adı
Büro Yönetimi Ve Yönetici Asistanlığı Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Aksaray Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Bahçe Saray Mahallesi, Aksaray-Adana Yolu, 68100 Sağlık Belediyesi/Aksaray Merkez/Aksaray

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İşletmelerin gereksinim duyduğu profesyonel sekreterlik hizmetlerinin yürütülmesini sağlayacak bilgi birikimini sağlar. Bağlı bulunduğu yöneticinin gereksinim duyduğu her tür iletişim kanallarının organize edebilir. Zamanı etkili kullanabilir.
  • Sekreterlikle ilgili temel kavramları kavrar ve uygular, Yönetici Asistanlığı yapar. Büro araç ve gereçlerini kullanır, toplantı yönetimini bilir, organizasyon yapar, yaratıcı ve girişimcidir. Kriz ve stres yönetimi konusunda deneyim kazanır.
  • Kurum dışı, kurum içi ve müşterilerle olan iletişime yardımcı olur, Halkla ilişkiler faaliyetleri yapar. Örgüte özgü davranışları inceler ve değerlendirir. Protokol ve sosyal davranış kurallarını uygular. Halkla ilişkiler faaliyetlerini bilir ve uygular. Dosyalama ve arşivleme yapar.
  • Bireysel ve örgütsel alanda etkin iletişim kurar, bilgi teknolojilerindeki gelişmeleri takip eder, teknolojiyi etkin kullanır. Bilgisayar büro programlarını bilir ve kullanır, internet, e-posta kullanımı, hazır tasarım şablonları kullanımı konusunda bilgilidir. Bilişim teknolojilerini takip eder, teknolojik cihazları kullanır.
  • Meslekle ilgili etik ve ahlak kurallarını inceler, etik sistemleri araştırır, ahlakın oluşumunda rol alan faktörleri inceler. Mesleğine yönelik örnek olayları inceler.
  • Alanında yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. Mesleki yabancı dili öğrenir ve uygulamalar yapar.
  • Türk ulusal mücadelesini ve Atatürk ilke ve devrimlerinin önemini kavrar.
  • Etkin ve hızlı klavye kullanır, dil bilgisi kurallarına uygun kendi dilinde ve diğer dillerde yazılar yazar. Herhangi bir konuda araştırma yapıp rapor yazarak yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurallarını doğru bir şekilde kullanır.
  • Ekonomi ile ilgili temel kavramları tanır, ekonomik hedef, talep, arz ve piyasa dengesini izler. Muhasebe ve finans işlemlerini yapar. Ticari hesaplamaları yapar.
  • Temel işletmecilik kavramlarını öğrenerek işletmecilik faaliyetlerini yapar. Büro yönetimi işlerini yapar. Hukuki kavaramları öğrenir ve hukuki sorumlulukları yerine getirir. İş ve Sosyal hukuk alanında kendini geliştirir. Müşteri ilişkileri yönetimi konusunda kendini geliştirir ve deneyimlerini uygulamada kullanır.
  • Temel işletmecilik kavramlarını öğrenerek işletmecilik faaliyetlerini yapar. Büro yönetimi işlerini yapar. 
  • Bu programda öğrenmiş olduğu teorik bilgileri uygulamalı olarak yapar.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bu bölüm, ilgili dersin ders tanıtım ve uygulama formunda açıklanmıştır.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak veya sınavsız geçiş hakkı kazanmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğunda mevcuttur.


Başarma Şartları
Dereceyi alabilmek / programı tamamlamak için akademik yıl sonunda yapılması gereken veya programın tamamlanmasını müteakip özel bir dönem sonu sınavı veya final sınav dönemi yoktur. Bununla birlikte, her yarıyıl sonunda genellikle dönemin hemen bitişini müteakip iki hafta süreli dönem sonu sınavları vardır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar, kamu ve özel kesiminde, işletmelerde ve finansal kurumlarda geniş istihdam imkanlarına sahiptir.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030003530

Qualification Title
Associate Diploma in Office Management And Executive Assistant
Awarding BodyAksaray University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.aksaray.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasSecretarial and office work
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments

There is no final examination or examination period at the end of an academic year, or at the end of the study programme. There is, however, a final examination and examination periods, i.e., normally takes two weeks and starts immediately after at the end of each semester.

Description

Has the knowledge that will enable the execution of professional secretarial services that businesses need. Organizes all kinds of communication channels required by its manager. Uses time effectively. Understands and applies the basic concepts of secretariat. Works as an Executive Assistant. Uses office tools and equipment, knows meeting management, organizes, is creative and entrepreneurial. Is experienced in crisis and stress management. Helps the communication with outside, in-house and customers. Carries out public relations activities. Examines and evaluates behaviors specific to the organization. Applies the protocol and rules of social behavior. Knows and applies public relations activities. Carries out filing and archiving. Establishes effective communication in the individual and organizational field, follows developments in information technologies, uses technology effectively. Knows and uses computer office programs, using internet, e-mail, ready-made design templates. Follows information technologies and uses technological devices. Examines ethical and moral rules related to the profession, researches ethical systems, examines the factors that play a role in the formation of morality. Examines case studies related to the profession. Has sufficient level of foreign language knowledge in the field. Speaks professional foreign language and makes applications. Understands the Turkish national struggle and the importance of Atatürk's principles and revolutions. Uses an effective and fast keyboard, writes articles in his/her own language and other languages ​​in accordance with grammar rules. Uses written, verbal and visual communication rules correctly by doing research on any subject and writing a report. Recognizes the basic concepts of economy, monitors economic target, demand, supply and market balance. Makes accounting and financial transactions. Makes commercial calculations. Knows the basic business concepts and makes business activities. Carries out office management works. Knows legal concepts and fulfills legal responsibilities. Improves himself/herself in the field of Business and Social law. Develops himself/herself in customer relationship management and uses her/his experiences in practice. Knows the basic business concepts and makes business activities. Carries out office management works. Applies the theoretical legal knowledge learned in this program.

Key Competencies-
Further Info

This section is explained in the course introduction and application form of the relevant course. Please see the related course in the Course Plan section for detailed information.

Quality Assurance-
Access Requirements

Students who want to register the department is required to obtain the required grade from ÖSYM exam and complete the processes defined by ÖSYM or have the right to open admission in the framework of academic and legal legislation of the university. Students who have started studies in other universities within or outside of the country may apply for their recognition. The admission of students is examined before the semester starts, taking into account the conditions of each student and the degree to which they apply, and are evaluated specifically. More detailed information about admission to the university is available in the Institution Introduction Catalog.

Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates have wide employment opportunities in the public and private sector, businesses and financial institutions.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030003530


Qualification Title
Associate Diploma in Office Management And Executive Assistant

Awarding Body
Aksaray University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments

There is no final examination or examination period at the end of an academic year, or at the end of the study programme. There is, however, a final examination and examination periods, i.e., normally takes two weeks and starts immediately after at the end of each semester.


Description

Has the knowledge that will enable the execution of professional secretarial services that businesses need. Organizes all kinds of communication channels required by its manager. Uses time effectively. Understands and applies the basic concepts of secretariat. Works as an Executive Assistant. Uses office tools and equipment, knows meeting management, organizes, is creative and entrepreneurial. Is experienced in crisis and stress management. Helps the communication with outside, in-house and customers. Carries out public relations activities. Examines and evaluates behaviors specific to the organization. Applies the protocol and rules of social behavior. Knows and applies public relations activities. Carries out filing and archiving. Establishes effective communication in the individual and organizational field, follows developments in information technologies, uses technology effectively. Knows and uses computer office programs, using internet, e-mail, ready-made design templates. Follows information technologies and uses technological devices. Examines ethical and moral rules related to the profession, researches ethical systems, examines the factors that play a role in the formation of morality. Examines case studies related to the profession. Has sufficient level of foreign language knowledge in the field. Speaks professional foreign language and makes applications. Understands the Turkish national struggle and the importance of Atatürk's principles and revolutions. Uses an effective and fast keyboard, writes articles in his/her own language and other languages ​​in accordance with grammar rules. Uses written, verbal and visual communication rules correctly by doing research on any subject and writing a report. Recognizes the basic concepts of economy, monitors economic target, demand, supply and market balance. Makes accounting and financial transactions. Makes commercial calculations. Knows the basic business concepts and makes business activities. Carries out office management works. Knows legal concepts and fulfills legal responsibilities. Improves himself/herself in the field of Business and Social law. Develops himself/herself in customer relationship management and uses her/his experiences in practice. Knows the basic business concepts and makes business activities. Carries out office management works. Applies the theoretical legal knowledge learned in this program.


Key Competencies
-

Further Info

This section is explained in the course introduction and application form of the relevant course. Please see the related course in the Course Plan section for detailed information.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Students who want to register the department is required to obtain the required grade from ÖSYM exam and complete the processes defined by ÖSYM or have the right to open admission in the framework of academic and legal legislation of the university. Students who have started studies in other universities within or outside of the country may apply for their recognition. The admission of students is examined before the semester starts, taking into account the conditions of each student and the degree to which they apply, and are evaluated specifically. More detailed information about admission to the university is available in the Institution Introduction Catalog.


Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates have wide employment opportunities in the public and private sector, businesses and financial institutions.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address