Yeterlilik Kodu

TR0030004953

Yeterlilik Adı
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumKahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Rektörlüğü, Avşar Yerleşkesi Batı Çevreyolu Blv. No: 251/A 46050 - Onikişubat /Kahramanmaraş
Sorumlu Kurum URLhttp://www.ksu.edu.tr
Yönelim-
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Sekreterlik ve büro çalışması
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Büro yönetimi ve sekreterlik alanına ilişkin temel kavramları tanımak ve kullanabilmek.
  • Alana ilişkin gerekli verilerin tespiti, toplanması ve işlenmesini gerektiği gibi yaparak, pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri kullanabildiğini göstermek.
  • Büro yönetimi ve sekreterliğe ilişkin tasarımları ve uygulamaları ast, üst ve paydaşlarına gerektiği şekilde açıklayabilmek.
  • Gerekli seviyelerde takım çalışmaları başlatabilmek, uygulamak ve sürdürebilmek.üro yönetimi ve sekreterlik alanına ilişkin yeniliklerin takip edilmesi, gerekli olanlarının öğrenilmesi ve uygulanması.
  • Öngörülmeyen durumlara ilişkin oluşan ve oluşabilecek sorunları belirleme ve çözümleyebilme.
  • Bürolarda kendisine bağlı olarak çalışan işgörenlerin denetlenmesi ve değerlendirmelerinin objektif olarak yapılabilmesi.
  • Büro Yönetimi ve Sekreterlik alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak.
  • Temel bilgisayar kullanımı ve alanına ilişkin gerekli yazılımların kullanılabilmesi.
  • Büro yönetimi ve sekreterlik alanına ilişkin gerekli olan sosyal sorumluluk, etik değerler, sosyal güvenlik hakları, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak ve uygulayabilmek.
  • Büroların düzenine ilişkin gerekli dosyalama ve arşivleme çalışmalarını gerçekleştirebilmek.
  • Büro yönetimi ve sekreterlik alanında yapılması muhtemel toplantı ve törenlere ilişkin zaman ve protokol düzenlemelerini yapabilmek.
  • Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilmek.
  • Çevre konularında duyarlı ve sosyal ilişkilerde tutarlı olabilmek,
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Alınan her ders için dersin öğretim üyesi veya öğretim görevlisi tarafından aşağıdaki değerlendirme notlarından biri verilir.
  • Tabloda harf notları, katsayıları ve bunların yüzdelik karşılıkları görülmektedir.
  • Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4,00 üzerinden en az 2,00 ağırlıklı not ortalaması elde eden, meslek stajını da tamamlayan öğrencilere Büro Hizmetleri ve Yönetici Asistanlığı alanında ön lisans diploması verilir.
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.

Başarma ŞartlarıProgramda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4,00 üzerinden en az 2,00 ağırlıklı not ortalaması elde eden, meslek stajını da tamamlayan öğrencilere Büro Hizmetleri ve Yönetici Asistanlığı alanında ön lisans diploması verilir.Bölümümüzden önlisans derecesini elde etmek için öğrencilerin, aldıkları tüm zorunlu ve seçmeli derslerde başarılı olarak en az 120 AKTSyi tamamlaması ve ağırlıklı genel not ortalamalarının 4.00 üzerinden en az 2,0 olması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu bölümden mezun olan öğrenciler kamu ve özel kuruluşlarda yönetici asistanı ya da büro elemanı olarak istihdam edilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030004953


Yeterlilik Adı
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Rektörlüğü, Avşar Yerleşkesi Batı Çevreyolu Blv. No: 251/A 46050 - Onikişubat /Kahramanmaraş

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Büro yönetimi ve sekreterlik alanına ilişkin temel kavramları tanımak ve kullanabilmek.
  • Alana ilişkin gerekli verilerin tespiti, toplanması ve işlenmesini gerektiği gibi yaparak, pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri kullanabildiğini göstermek.
  • Büro yönetimi ve sekreterliğe ilişkin tasarımları ve uygulamaları ast, üst ve paydaşlarına gerektiği şekilde açıklayabilmek.
  • Gerekli seviyelerde takım çalışmaları başlatabilmek, uygulamak ve sürdürebilmek.üro yönetimi ve sekreterlik alanına ilişkin yeniliklerin takip edilmesi, gerekli olanlarının öğrenilmesi ve uygulanması.
  • Öngörülmeyen durumlara ilişkin oluşan ve oluşabilecek sorunları belirleme ve çözümleyebilme.
  • Bürolarda kendisine bağlı olarak çalışan işgörenlerin denetlenmesi ve değerlendirmelerinin objektif olarak yapılabilmesi.
  • Büro Yönetimi ve Sekreterlik alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak.
  • Temel bilgisayar kullanımı ve alanına ilişkin gerekli yazılımların kullanılabilmesi.
  • Büro yönetimi ve sekreterlik alanına ilişkin gerekli olan sosyal sorumluluk, etik değerler, sosyal güvenlik hakları, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak ve uygulayabilmek.
  • Büroların düzenine ilişkin gerekli dosyalama ve arşivleme çalışmalarını gerçekleştirebilmek.
  • Büro yönetimi ve sekreterlik alanında yapılması muhtemel toplantı ve törenlere ilişkin zaman ve protokol düzenlemelerini yapabilmek.
  • Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilmek.
  • Çevre konularında duyarlı ve sosyal ilişkilerde tutarlı olabilmek,

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Alınan her ders için dersin öğretim üyesi veya öğretim görevlisi tarafından aşağıdaki değerlendirme notlarından biri verilir.
  • Tabloda harf notları, katsayıları ve bunların yüzdelik karşılıkları görülmektedir.
  • Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4,00 üzerinden en az 2,00 ağırlıklı not ortalaması elde eden, meslek stajını da tamamlayan öğrencilere Büro Hizmetleri ve Yönetici Asistanlığı alanında ön lisans diploması verilir.

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.


Başarma Şartları
Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4,00 üzerinden en az 2,00 ağırlıklı not ortalaması elde eden, meslek stajını da tamamlayan öğrencilere Büro Hizmetleri ve Yönetici Asistanlığı alanında ön lisans diploması verilir.Bölümümüzden önlisans derecesini elde etmek için öğrencilerin, aldıkları tüm zorunlu ve seçmeli derslerde başarılı olarak en az 120 AKTSyi tamamlaması ve ağırlıklı genel not ortalamalarının 4.00 üzerinden en az 2,0 olması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu bölümden mezun olan öğrenciler kamu ve özel kuruluşlarda yönetici asistanı ya da büro elemanı olarak istihdam edilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030004953

Qualification Title
Associate Diploma in Office Management and Executive Assistant
Awarding BodyKahramanmaraş Sütçü İmam University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.ksu.edu.tr
Orientation-
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasSecretarial and office work
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning EnvironmentsQualification Requirements and RegulationsIn order to complete all courses (for a total of 120 ECTS) in the OFFİCE MANAGEMENT AND ASSİSTANT programme, students should obtain a grade point avarage of at least 2.00 out of 4.00.In order to complete all courses (for a total of 120 ECTS) students should obtain a grade point avarage of at least 2.00 out of 4.00.
Description To recognize and can use the basic concepts of the office management and secretarial field. To Find And Collect The Necessary Data Collection that releated to the area And Show to use the Theoretical Knowledge which needs for practical applications and hand skills and / Or intellectual skillsOffice management and secretarial practices related to the design and subordinates, upper and stakeholders as needed to make clear. Can start Teamwork and required in necessary levels and to apply and continue. To follow the innovation releated to office management and secretarial areas, to learn and implement the necessary oneso determinate and analyse the Unforeseen situations can occur or will occur. Examining and evaluating employees depends on the office,and can evaluate these assessments objectively. To have enough foreign language about Office Management and Secretarial area. Basic computer use and can use the necessary software releated to this area.o be conscious and able to apply, office management and secretarial field, which are necessary for social responsibility, ethical values, social security rights, job safety, worker health and environmental protection information. Able to perform Works that necessary for filing and archiving releated to Office order. Able to make the time and protocol arrangements releated to possible meetings and ceremonies to be done in Office management and secretarial field . Working individually; and making contact by expressing shortly and frankly their ideas in oral and written way by having the ability to decide independently. Being able to be sensitive for subjects on the environment, and be coherent in social relations.
Key Competencies-
Further Info Received by the lecturer or lecturer of the course for each course one of the following assessment notice is issued. Letter grades in the table shows the percentage coefficient and their equivalents. Qualification Requirements and RegulationsIn order to complete all courses (for a total of 120 ECTS) in the OFFİCE MANAGEMENT AND ASSİSTANT programme, students should obtain a grade point avarage of at least 2.00 out of 4.00.
Quality Assurance-
Access RequirementsTurkey and are available to start the program the general admission requirements for foreign students.
Conditions for SuccessQualification Requirements and RegulationsIn order to complete all courses (for a total of 120 ECTS) in the OFFİCE MANAGEMENT AND ASSİSTANT programme, students should obtain a grade point avarage of at least 2.00 out of 4.00.In order to complete all courses (for a total of 120 ECTS) students should obtain a grade point avarage of at least 2.00 out of 4.00.
Progression Paths (Relationship Type)Students who graduate from this section are employed as administrative assistants or clerks at public and private institutions.
Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030004953


Qualification Title
Associate Diploma in Office Management and Executive Assistant

Awarding Body
Kahramanmaraş Sütçü İmam University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
Qualification Requirements and RegulationsIn order to complete all courses (for a total of 120 ECTS) in the OFFİCE MANAGEMENT AND ASSİSTANT programme, students should obtain a grade point avarage of at least 2.00 out of 4.00.In order to complete all courses (for a total of 120 ECTS) students should obtain a grade point avarage of at least 2.00 out of 4.00.

Description
To recognize and can use the basic concepts of the office management and secretarial field. To Find And Collect The Necessary Data Collection that releated to the area And Show to use the Theoretical Knowledge which needs for practical applications and hand skills and / Or intellectual skillsOffice management and secretarial practices related to the design and subordinates, upper and stakeholders as needed to make clear. Can start Teamwork and required in necessary levels and to apply and continue. To follow the innovation releated to office management and secretarial areas, to learn and implement the necessary oneso determinate and analyse the Unforeseen situations can occur or will occur. Examining and evaluating employees depends on the office,and can evaluate these assessments objectively. To have enough foreign language about Office Management and Secretarial area. Basic computer use and can use the necessary software releated to this area.o be conscious and able to apply, office management and secretarial field, which are necessary for social responsibility, ethical values, social security rights, job safety, worker health and environmental protection information. Able to perform Works that necessary for filing and archiving releated to Office order. Able to make the time and protocol arrangements releated to possible meetings and ceremonies to be done in Office management and secretarial field . Working individually; and making contact by expressing shortly and frankly their ideas in oral and written way by having the ability to decide independently. Being able to be sensitive for subjects on the environment, and be coherent in social relations.

Key Competencies
-

Further Info
Received by the lecturer or lecturer of the course for each course one of the following assessment notice is issued. Letter grades in the table shows the percentage coefficient and their equivalents. Qualification Requirements and RegulationsIn order to complete all courses (for a total of 120 ECTS) in the OFFİCE MANAGEMENT AND ASSİSTANT programme, students should obtain a grade point avarage of at least 2.00 out of 4.00.

Quality Assurance
-

Access Requirements
Turkey and are available to start the program the general admission requirements for foreign students.

Conditions for Success
Qualification Requirements and RegulationsIn order to complete all courses (for a total of 120 ECTS) in the OFFİCE MANAGEMENT AND ASSİSTANT programme, students should obtain a grade point avarage of at least 2.00 out of 4.00.In order to complete all courses (for a total of 120 ECTS) students should obtain a grade point avarage of at least 2.00 out of 4.00.

Progression Paths (Relationship Type)
Students who graduate from this section are employed as administrative assistants or clerks at public and private institutions.

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address