Yeterlilik Kodu

TR0030005515

Yeterlilik Adı
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumSiirt Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiSiirt Üniversitesi / Yeni, Güres Cd., 56100 Siirt Merkez/Siirt
Sorumlu Kurum URLhttp://www.siirt.edu.tr/
Yönelim-
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Sekreterlik ve büro çalışması
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bilgisayar kullanımında uzmanlaşır.
  • Büro Yönetimi ilkelerini ve yöntemlerini profesyonelce kullanabilir.
  • İyi insan ilişkileri kurabilir.
  • On parmakla ve bakmadan, süratle yazı yazabilir.
  • Modern protokol bilgilerine sahip olur.
  • Gelen giden evrak ile dosyalama işlemlerini yürütebilir.
  • Telefon görüşmelerinin yapılması, gelen yazı ve resimlerin yöneticiye ulaştırılması, randevuların ayarlanması, misafirlerin karşılanması işlerini yapabilir.
  • Toplantı, seyahat organizasyonlarını düzenleyebilir.
  • Büroya ait araç-gereçlerin bakımı, onarımını yaptırır ve en verimli şekilde kullanılmasını sağlar.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenciler her ders için ara sınav, yarıyıl içi çalışma (proje, seminer, kısa sınav, ödev, veya ikinci bir ara sınav) ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Ölçme ve değerlendirme işlemlerinde, Bingöl Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği Madde 31 ve 32 uygulanmaktadır.Öğrencinin kayıtlı olduğu programın tüm derslerini başarmış olması, diğer yükümlülüklerini yerine getirmiş olması ve en az 120 AKTS (Avrupa Kredi Transfer Sistemi) ve 100 üzerinden en az 60 genel not ortalaması sağlanmalıdır.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Türk öğrenciler için Lise Diploması, ÖSYM tarafından yapılan Yüksek Öğretime Geçiş Sınavı (YGS) Sonucunda YGS-4 puanı ile yerleşmiş olmak, Yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için yeterlidir.

Başarma ŞartlarıÖğrencinin kayıtlı olduğu programın tüm derslerini başarmış olması, diğer yükümlülüklerini yerine getirmiş olması ve en az 120 AKTS (Avrupa Kredi Transfer Sistemi) ve 100 üzerinden en az 60 genel not ortalaması sağlanmalıdır.Toplamda 120 AKTS seçmeli ve zorunlu derslerini başarıyla tamamlamalı ve genel not ortalamasının 100 üzerinden en az 60 olması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Sosyal Bilimler alanında istihdam olanakları açısından en popüler programlardan biri olan Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı mezunlar gerek KPSS (Kamu Personeli Seçme Sınavı) ile Kamu Kurum ve Kuruluşlarına Memur olarak gerekse özel sektörde kendilerine sekreter, yönetici asistanı gibi unvanlarla iş bulabilmektedirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030005515


Yeterlilik Adı
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Siirt Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Siirt Üniversitesi / Yeni, Güres Cd., 56100 Siirt Merkez/Siirt

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bilgisayar kullanımında uzmanlaşır.
  • Büro Yönetimi ilkelerini ve yöntemlerini profesyonelce kullanabilir.
  • İyi insan ilişkileri kurabilir.
  • On parmakla ve bakmadan, süratle yazı yazabilir.
  • Modern protokol bilgilerine sahip olur.
  • Gelen giden evrak ile dosyalama işlemlerini yürütebilir.
  • Telefon görüşmelerinin yapılması, gelen yazı ve resimlerin yöneticiye ulaştırılması, randevuların ayarlanması, misafirlerin karşılanması işlerini yapabilir.
  • Toplantı, seyahat organizasyonlarını düzenleyebilir.
  • Büroya ait araç-gereçlerin bakımı, onarımını yaptırır ve en verimli şekilde kullanılmasını sağlar.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenciler her ders için ara sınav, yarıyıl içi çalışma (proje, seminer, kısa sınav, ödev, veya ikinci bir ara sınav) ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Ölçme ve değerlendirme işlemlerinde, Bingöl Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği Madde 31 ve 32 uygulanmaktadır.Öğrencinin kayıtlı olduğu programın tüm derslerini başarmış olması, diğer yükümlülüklerini yerine getirmiş olması ve en az 120 AKTS (Avrupa Kredi Transfer Sistemi) ve 100 üzerinden en az 60 genel not ortalaması sağlanmalıdır.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Türk öğrenciler için Lise Diploması, ÖSYM tarafından yapılan Yüksek Öğretime Geçiş Sınavı (YGS) Sonucunda YGS-4 puanı ile yerleşmiş olmak, Yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için yeterlidir.


Başarma Şartları
Öğrencinin kayıtlı olduğu programın tüm derslerini başarmış olması, diğer yükümlülüklerini yerine getirmiş olması ve en az 120 AKTS (Avrupa Kredi Transfer Sistemi) ve 100 üzerinden en az 60 genel not ortalaması sağlanmalıdır.Toplamda 120 AKTS seçmeli ve zorunlu derslerini başarıyla tamamlamalı ve genel not ortalamasının 100 üzerinden en az 60 olması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Sosyal Bilimler alanında istihdam olanakları açısından en popüler programlardan biri olan Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı mezunlar gerek KPSS (Kamu Personeli Seçme Sınavı) ile Kamu Kurum ve Kuruluşlarına Memur olarak gerekse özel sektörde kendilerine sekreter, yönetici asistanı gibi unvanlarla iş bulabilmektedirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030005515

Qualification Title
Office Management and Administrative Assistance Associate Degree
Awarding BodySiirt University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.siirt.edu.tr/
Orientation-
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasSecretarial and office work
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Specializes in the use of computer.
  • Office Management principles and methods of use professionally.
  • Establish good human relations.
  • Ten fingers, and, regardless of the write articles quickly.
  • Will have a modern protocol information.
  • Conduct operations from the filing of the paperwork.
  • To telephone calls, texts and pictures from the delivery of the manager, setting appointments, meeting guests can do their work.
  • Meetings, organize travel organizations.
  • Maintenance of office equipments, had the restoration and provides the most efficient use.
Key Competencies-
Further Info

The students are subject to mid-term, mid-work (projects, seminars, quizzes, homework or a second mid-term) and the final exam. Bingol University Undergraduate Education and Examination Regulations item 31 and 32 are applied in the measurement and evaluation process.All courses must be passed in the program the student is registered, and the other obligations to be fulfilled for at least 120 ECTS (European Credit Transfer System) and a GPA of at least 60 out of 100 must be provided.

Quality Assurance-
Access Requirements

High School Diploma, Placement through a nation-wide Student Selection and Placement Examinations (YGS-4), For foreign students, High School Diploma plus placement of the student by the university according to his score in Foreign Student Examination and student’s preferences.

Conditions for SuccessAll courses must be passed in the program the student is registered, and the other obligations to be fulfilled for at least 120 ECTS (European Credit Transfer System) and a GPA of at least 60 out of 100 must be provided.Students who have successfully completed all courses in the curriculum (120 ECTS) and have a minimum Cumulative Grade Point Average (CGPA) 60 out of 100.
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030005515


Qualification Title
Office Management and Administrative Assistance Associate Degree

Awarding Body
Siirt University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Specializes in the use of computer.
  • Office Management principles and methods of use professionally.
  • Establish good human relations.
  • Ten fingers, and, regardless of the write articles quickly.
  • Will have a modern protocol information.
  • Conduct operations from the filing of the paperwork.
  • To telephone calls, texts and pictures from the delivery of the manager, setting appointments, meeting guests can do their work.
  • Meetings, organize travel organizations.
  • Maintenance of office equipments, had the restoration and provides the most efficient use.

Key Competencies
-

Further Info

The students are subject to mid-term, mid-work (projects, seminars, quizzes, homework or a second mid-term) and the final exam. Bingol University Undergraduate Education and Examination Regulations item 31 and 32 are applied in the measurement and evaluation process.All courses must be passed in the program the student is registered, and the other obligations to be fulfilled for at least 120 ECTS (European Credit Transfer System) and a GPA of at least 60 out of 100 must be provided.


Quality Assurance
-

Access Requirements

High School Diploma, Placement through a nation-wide Student Selection and Placement Examinations (YGS-4), For foreign students, High School Diploma plus placement of the student by the university according to his score in Foreign Student Examination and student’s preferences.


Conditions for Success
All courses must be passed in the program the student is registered, and the other obligations to be fulfilled for at least 120 ECTS (European Credit Transfer System) and a GPA of at least 60 out of 100 must be provided.Students who have successfully completed all courses in the curriculum (120 ECTS) and have a minimum Cumulative Grade Point Average (CGPA) 60 out of 100.

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address