Yeterlilik Kodu | TR0030006278 | |
Yeterlilik Adı | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Adıyaman Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Adıyaman Üniversitesi (ADYÜ) Altınşehir Mah. Atatürk Bulvarı No:1 02040, Merkez / ADIYAMAN | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.adiyaman.edu.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Sekreterlik ve büro çalışması | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında yöneticilerin ihtiyaç duyduğu yönetici asistanlığı işinin tüm gereklerini yerine getirebilecek seviyede mesleki bilgiyle donatılmış, her türlü büro araç ve gereçlerini kullanabilecek meslek elemanları yetiştirmektir. İkinci öğretim olarak da eğitim sağlamaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Adıyaman Üniversitesinin Bağıl Değerlendirme Sınav Yönergesinde bulunan kurallarPrograma büro yönetimi ve sekreterlik öğrenimini yeterli seviyede alarak tamamlamış Liseden mezun olan öğrenciler gelmektedir.Eğitim alarak gelen öğrenciler önlisans öğrenimi aşamasında bilgilerini artırarak kendini geliştirmektedirler. Notları yüksek olan öğrenci mezuniyet aşamasında rahatlıkla istihdam olabilmektedir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Ösym tarafından merkezi yerleştirme | |
Başarma Şartları | Programa büro yönetimi ve sekreterlik öğrenimini yeterli seviyede alarak tamamlamış Liseden mezun olan öğrenciler gelmektedir.Eğitim alarak gelen öğrenciler önlisans öğrenimi aşamasında bilgilerini artırarak kendini geliştirmektedirler. Notları yüksek olan öğrenci mezuniyet aşamasında rahatlıkla istihdam olabilmektedir.4 dönem sonunda 120 AKTSyi tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrenciler mezun olmaya hak kazanırlar. Dersleri başarıyla tamamlamanın yanında, 30 günlük meslek stajının yapılması mezuniyet için şarttır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Kamu ve Özel Sektör | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030006278
ISCO:08
ISCO:08
Kamu ve özel sektör kuruluşlarında yöneticilerin ihtiyaç duyduğu yönetici asistanlığı işinin tüm gereklerini yerine getirebilecek seviyede mesleki bilgiyle donatılmış, her türlü büro araç ve gereçlerini kullanabilecek meslek elemanları yetiştirmektir.
İkinci öğretim olarak da eğitim sağlamaktadır.
- İş hayatında ara eleman seviyesinde, genel kültür, temel hukuk ve ticari hukuk , sosyal güvenlik ve iş hukuku bilgisine sahiptir.
- Genel matematik bilgilerini bilir ve analitik düşünce yeteneğine sahiptir.
- İşinin gerektirdiği asgari seviyede işletme yönetimi bilgisine sahiptir.
- Bir işletmede yönetim tarzı, organizasyon yapısı, çalışma ilkeleri konusunda yeterli derecede bilgilidir.
- Kurumun ev sahipliğinde gerçekleşecek olan ulusal yada uluslararası organizasyonları planlar, rezervasyon, duyuru, ağırlama ve uğurlama gibi görevleri yerine getirir.
- Kurumun merkezinde görev yapan bir çalışan olarak kurumsal iletişimi etkili bir biçimde yerine getirebilir.
- Kurum içi toplantıların organizasyonunu gerçekleştirebilir, (toplantı yerinin seçimi, düzenlenmesi, katılımcılara duyurulması, ilgili dokümanların toplantı öncesi yönetici ve katılımcılara sunulması, yöneticinin ihtiyaç duyacağı bilgi ve belgelerin hazırlanması, toplantı tutanağının hazırlanması, toplantı kararlarının katılımcılara duyurulması vb.)
- Çağdaş büro ortamlarında gereksinim duyulan teknolojiyi rahatlıkla kullanabilir.
- Çeşitli yazılı ve görsel kaynak, materyal ve dokümanları tanıma, kullanma ve uygulama becerileri kazanabilirler.
- Anadiline hakim olarak bilim ve bilgiyi daha iyi kullanabilir.
- Sosyal yaşamda ortaya çıkabilecek hukuki problemleri çözümleyebilir.
- Özerk, bağımsız ve kısmen kamu yönetimi olan kurumları tanımak ve ilişkileri inceleyebilir.
Adıyaman Üniversitesinin Bağıl Değerlendirme Sınav Yönergesinde bulunan kurallarPrograma büro yönetimi ve sekreterlik öğrenimini yeterli seviyede alarak tamamlamış Liseden mezun olan öğrenciler gelmektedir.Eğitim alarak gelen öğrenciler önlisans öğrenimi aşamasında bilgilerini artırarak kendini geliştirmektedirler. Notları yüksek olan öğrenci mezuniyet aşamasında rahatlıkla istihdam olabilmektedir.
Ösym tarafından merkezi yerleştirme
Kamu ve Özel Sektör
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030006278 | |
Qualification Title | Associate Degree in Office Management and Executive Assistantship Program | |
Awarding Body | Adiyaman University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.adiyaman.edu.tr/ | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Secretarial and office work | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | The rules written in instruction of relative evaluation of Adıyaman University Adequate level of education completed by the program office management and secretarial students who are graduating from high school.Undergraduate students in learning by studying the increasing self-developing information. Graduation of students who may be employed during the high notes easily. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | The central placement by ÖSYM | |
Conditions for Success | Adequate level of education completed by the program office management and secretarial students who are graduating from high school.Undergraduate students in learning by studying the increasing self-developing information. Graduation of students who may be employed during the high notes easily.The students are required to have passed a grade of at least DC all the courses in a curriculum, at least 2.00 through 4.00, and have achieved a weighted average of 30 days is to be completed compulsory internship. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Public and Private Sector | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030006278
ISCO:08
ISCO:08
- Search in business component level, general culture, the basic law and commercial law, labor law, social security and has full knowledge.
- Knows that information is capable of general math and analytical thinking.ob requires knowledge of business management has a minimum level.
- In a companys management style, organizational structure, sufficiently knowledgeable about the principles of operation.
- The host institution will take place in the national or international organizations, plans, reservations, announcements, welcome, welcome and farewell to fulfill tasks such as.
- Institutions working in the center as an employee of corporate communications can effectively fulfill.Internal organization of the meeting can take, (meeting place of selection, arrangement, participants are introduced to the relevant documents before the meeting, managers and be available to participants, the administrator will need the information and documents preparation, preparation of meeting minutes of the meeting participants of decisions to be announced, etc..)
- Contemporary office environments can be used for needed technology.
- Various visual and written sources, the materials and documents, identification, use and acquire practical skills.
- Better use of science and knowledge as the dominant native language.
- Resolve the legal problems that may arise in social life.
- AAutonomous, independent of the institutions of public administration, and partly to recognize and examine the relationships.
The rules written in instruction of relative evaluation of Adıyaman University Adequate level of education completed by the program office management and secretarial students who are graduating from high school.Undergraduate students in learning by studying the increasing self-developing information. Graduation of students who may be employed during the high notes easily.
The central placement by ÖSYM
Public and Private Sector
Qualification is continuous