Yeterlilik Kodu | TR0030007041 | |
Yeterlilik Adı | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Sivas Cumhuriyet Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Adres: Sivas Cumhuriyet Üniversitesi 58140 KAMPÜS/SİVAS | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.cumhuriyet.edu.tr | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Sekreterlik ve büro çalışması | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | Alınan dersler ve kazandırılan beceriler sayesinde bu programdan mezun olan öğrenciler gerek kamu gerekse özel sektörde çalışabilme imkanına sahiptir. Bu program öğrencilerine kuruluşlardaki gelen -giden evrakların, dosyalama ve arşivleme, bilgisayar kullanımı gibi konularda yeterli mesleki bilgi kazandırmaya ve bu alanda duyulan insan kaynakları ihtiyacını gidermeye çalışan bir programdır. | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak Cumhuriyet Üniversitesi Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Öğrenciler Yükseköğretime YGS’ye dayalı bir sınav aracılığı ile kabul edilmektedir. Sınav yılda bir kez yapılıp, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi’nce(ÖSYM) düzenlenmektedir. Adaylar, Yükseköğretim kurumlarına, YGS sınavından aldıkları puan ve Ortaöğretim başarı puanı ortalamalarının birleşimiyle oluşan bir puanla alınır.Programa, YGS-4 puan türü ile öğrenci kabul edilmektedir. | |
Başarma Şartları | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programından ön lisans derecesi elde edebilmek için, öğrencinin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir. Ayrıca 40 iş günlük Yaz Stajı da başarı ile tamamlanmış olmalıdır Öğrenciler Sorumlu oldukları derslere %70 ile devam eder. Yapılacak ara sınavın %40ı ve final sınavının %60ı ile geçer not almalıdırlar. 40 iş günü olarak yapılacak staj uygulamasından başarılı olmalıdırlar. Programdan mezun olabilmek için en az 92 kredilik ulusal kredili 120 AKTSlik derslerden başarılı olmak gerekmektedir | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Kamu ve özel kesime büro yöneticisi ve yöneticiye yardımcı eleman yetiştirmek amacıyla kurulmuş bir bölümdür.Bölümün eğitim programının uygulanmasıyla, bölüm öğrencilerine iş yaşamının beklentileri doğrultusunda teorik bilgiler verilirken, bu husus uygulamalı derslerle de pekiştirilmektedir. Dört yarıyıl boyunca verilen meslek dersleri, iş yaşamının 21. yüzyılda oldukça öne çıkardığı insan kavramını ele almakta ve müşteri odaklı çalışmalar yürütülmektedir. Öte yandan programa dayalı seçmeli derslerle de öğrenciler kariyer geliştirmelerine yanıt bulmaktadırlar. Ayrıca zorunlu derslerle bilgilerini ve bakış açılarını geliştirmektedirler.Staj çalışmalarıyla iş yaşamının dinamizmi yakalanmakta, istihdam öncesi önemli bir deneyim kazandırılmaktadır. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030007041
Alınan dersler ve kazandırılan beceriler sayesinde bu programdan mezun olan öğrenciler gerek kamu gerekse özel sektörde çalışabilme imkanına sahiptir. Bu program öğrencilerine kuruluşlardaki gelen -giden evrakların, dosyalama ve arşivleme, bilgisayar kullanımı gibi konularda yeterli mesleki bilgi kazandırmaya ve bu alanda duyulan insan kaynakları ihtiyacını gidermeye çalışan bir programdır.
- Hukuk, muhasebe, temel işletmecilik, yönetim ve alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanma becerisine sahiptir.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir.
- Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak tasarım yapabilmek, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahiptir.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisine sahiptir.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir.
- Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisine sahiptir.
- Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahiptir.
- Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
- Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilme becerisine sahiptir.
- İş hukuku ve iş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahiptir.
- Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahiptir.
Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak Cumhuriyet Üniversitesi Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır.
Öğrenciler Yükseköğretime YGS’ye dayalı bir sınav aracılığı ile kabul edilmektedir. Sınav yılda bir kez yapılıp, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi’nce(ÖSYM) düzenlenmektedir. Adaylar, Yükseköğretim kurumlarına, YGS sınavından aldıkları puan ve Ortaöğretim başarı puanı ortalamalarının birleşimiyle oluşan bir puanla alınır.Programa, YGS-4 puan türü ile öğrenci kabul edilmektedir.
Kamu ve özel kesime büro yöneticisi ve yöneticiye yardımcı eleman yetiştirmek amacıyla kurulmuş bir bölümdür.Bölümün eğitim programının uygulanmasıyla, bölüm öğrencilerine iş yaşamının beklentileri doğrultusunda teorik bilgiler verilirken, bu husus uygulamalı derslerle de pekiştirilmektedir. Dört yarıyıl boyunca verilen meslek dersleri, iş yaşamının 21. yüzyılda oldukça öne çıkardığı insan kavramını ele almakta ve müşteri odaklı çalışmalar yürütülmektedir. Öte yandan programa dayalı seçmeli derslerle de öğrenciler kariyer geliştirmelerine yanıt bulmaktadırlar. Ayrıca zorunlu derslerle bilgilerini ve bakış açılarını geliştirmektedirler.Staj çalışmalarıyla iş yaşamının dinamizmi yakalanmakta, istihdam öncesi önemli bir deneyim kazandırılmaktadır.
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030007041 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Sivas Cumhuriyet University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.cumhuriyet.edu.tr | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Secretarial and office work | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info |
| |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Students are accepted through an examination based on Higher Education YGS. The examination is held once a year and organized by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). Candidates are admitted to higher education institutions with a score consisting of the scores they get from the YGS exam and the average of the achievement scores of the secondary school. The students are accepted with the program type, YGS-4 score. | |
Conditions for Success | In order to obtain the associate degree from the Office Management and Executive Assistance Program, the student must successfully complete the required compulsory and elective courses (total of 120 ECTS) required to be taken in the program and the average GPA should be at least 2.00 out of 4.00. In addition, the 40-day Summer Internship must be successfully completedStudents are responsible for 70% of the lessons. 40% of the midterm exam and 60% of the final exam are required. 40 business days should be successful from the practice of internship. In order to be able to graduate from the program, it is necessary to be successful in at least 120 ECTS courses with at least 92 credits national credits | |
Progression Paths (Relationship Type) | It is a department established to train public and private branch office manager and manager assistant personnel.With the application of the departments training program, theoretical knowledge is given to the students in the direction of business life expectancy, which is reinforced with practical courses. The vocational courses offered during the four semesters deal with the concept of human being which business life brings to the fore in the 21st century and customer oriented studies are being carried out. On the other hand, students are also responding to career developments through program-based elective courses. They also develop their knowledge and perspective through compulsory courses.The dynamism of business life is captured with internship work, and an important experience before employment is gained. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030007041
- Having sufficient infrastructure in the theoretical, factual - legal, accounting, basic business management, management and field needs; to gain theoretical and practical knowledge in these areas.
- Cognitive, Practical - Having the ability to interpret and evaluate data, to identify and analyze data, and to develop evidence-based solutions by using basic knowledge and skills acquired in the field.
- Cognitive, Applied - Having the ability to design, plan and carry out projects using the professional environment and tools related to the field
- Ability to work independently and to take responsibility - To be able to produce solutions, to take responsibilities in teams or to be able to do individual work in case of encountering unforeseen situations in applications related to the field.
- Learning Competence - Knowledge of the necessity of lifelong learning; to follow the developments in science and technology and gain the consciousness of constantly renewing itself.
- Learning Competence - To gain the application skills by examining the processes related to the field of public and private sector organizations on site.
- Communication and Social Competence - Gaining the ability to use computer software and hardware at the level required by the field.
- Communication and Social Competence - Having a level of foreign language knowledge that can follow the innovations in the field of judges and the field of effective communication techniques
- Communication and Social Competence - To be able to choose and use the modern techniques, tools and information technologies necessary for applications related to the field.
- Field Specific Competence - To have business law and business security, environmental protection knowledge and quality consciousness.
- Field-Specific Competence - To have a sense of respect for historical values, social responsibility, universal, social and professional ethics.
- Regarding exams and course success grades, relevant articles of Cumhuriyet University Associate Degree, Undergraduate Education-Examination and Examination Regulations apply.
- Each student must attend classes, workshops, laboratories, projects, seminars, workshops, graduation projects and other studies of the period in which they are enrolledIn order to obtain the associate degree from the Office Management and Executive Assistance Program, the student must successfully complete the required compulsory and elective courses (total of 120 ECTS) required to be taken in the program and the average GPA should be at least 2.00 out of 4.00. In addition, the 40-day Summer Internship must be successfully completed
Students are accepted through an examination based on Higher Education YGS. The examination is held once a year and organized by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). Candidates are admitted to higher education institutions with a score consisting of the scores they get from the YGS exam and the average of the achievement scores of the secondary school. The students are accepted with the program type, YGS-4 score.
It is a department established to train public and private branch office manager and manager assistant personnel.With the application of the departments training program, theoretical knowledge is given to the students in the direction of business life expectancy, which is reinforced with practical courses. The vocational courses offered during the four semesters deal with the concept of human being which business life brings to the fore in the 21st century and customer oriented studies are being carried out. On the other hand, students are also responding to career developments through program-based elective courses. They also develop their knowledge and perspective through compulsory courses.The dynamism of business life is captured with internship work, and an important experience before employment is gained.
Qualification is continuous