Yeterlilik Kodu

TR0030008344

Yeterlilik Adı
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumKaramanoğlu Mehmetbey Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKaramanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Yunus Emre Yerleşkesi 70100 / KARAMAN
Sorumlu Kurum URLhttp://www.kmu.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Sekreterlik ve büro çalışması
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Büro yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olur.
  • Alanı ile ilgili ortak çalışmalarda ekip ruhunu koruyarak zamanı iyi yönetir ve planlı çalışır.
  • Bürolarda oluşabilecek problemlerin çözümüne yönelik hızlı karar alır ve bu kararları eleştirel boyutta inceler.
  • Gelişen teknolojinin yarattığı yeni iş hayatı koşullarına uygun, bilgisayar büro otomasyonunu ileri düzeyde kullanır.
  • Her türlü yazışma ve dosyalama işlemlerini yapar.
  • İlişkiler zincirini koparmadan birim yöneticileri ile koordinasyonu sağlayabilecek düzeyde bilgi, beceri ve sorumluluk duygusuna sahip olur.
  • Büro Yönetimi ile ilgili mesleki ve etik sorumluluğun bilincinde olur.
  • Alanında karşılaştığı problemlerde pratik önerilerde bulunur ve bu önerileri rahat ifade eder.
  • Protokol kuralları konusunda yeterli bilgiye sahip olur.
  • Yenilik ve değişime açık olarak sürekli değişen koşullara yaşamı boyunca ve kolaylıkla adapte olur.
  • Sunum hazırlanması ve etkili sunum yapma becerisi kazanır.
  • Her alanda Türkçeyi doğru kullanır ve telaffuzu düzgün olur.
  • Ofis planlaması ve kontrolünü en iyi şekilde yapar.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınavlar 100 lük not üzerinden değerlendirilip yarıyıl içi değerlendirmelerin % 40 ı ile yarıyıl sonu değerlendirmelerin %60 ı alınarak hesaplanmaktadır.Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı Alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS Karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 1.75 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir. Ayrıca 30 işgünü stajını da tamamlamış olması gerekir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

ÖSYM sınavı sonucunda yerleştirilmiş olmak.

Başarma ŞartlarıBüro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı Alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS Karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 1.75 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir. Ayrıca 30 işgünü stajını da tamamlamış olması gerekir.120 AKTS yi sağlamak, genel not ortalaması en az 2.00 ve müfredatdaki tüm dersleri başarmış olmak.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı bölümü mezunu olanların iş alanı oldukça geniş olup, kamu ve özel sektöre ait pek çok kurum ve kuruluşta çalışabilmektedirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030008344


Yeterlilik Adı
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Yunus Emre Yerleşkesi 70100 / KARAMAN

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Büro yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olur.
  • Alanı ile ilgili ortak çalışmalarda ekip ruhunu koruyarak zamanı iyi yönetir ve planlı çalışır.
  • Bürolarda oluşabilecek problemlerin çözümüne yönelik hızlı karar alır ve bu kararları eleştirel boyutta inceler.
  • Gelişen teknolojinin yarattığı yeni iş hayatı koşullarına uygun, bilgisayar büro otomasyonunu ileri düzeyde kullanır.
  • Her türlü yazışma ve dosyalama işlemlerini yapar.
  • İlişkiler zincirini koparmadan birim yöneticileri ile koordinasyonu sağlayabilecek düzeyde bilgi, beceri ve sorumluluk duygusuna sahip olur.
  • Büro Yönetimi ile ilgili mesleki ve etik sorumluluğun bilincinde olur.
  • Alanında karşılaştığı problemlerde pratik önerilerde bulunur ve bu önerileri rahat ifade eder.
  • Protokol kuralları konusunda yeterli bilgiye sahip olur.
  • Yenilik ve değişime açık olarak sürekli değişen koşullara yaşamı boyunca ve kolaylıkla adapte olur.
  • Sunum hazırlanması ve etkili sunum yapma becerisi kazanır.
  • Her alanda Türkçeyi doğru kullanır ve telaffuzu düzgün olur.
  • Ofis planlaması ve kontrolünü en iyi şekilde yapar.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınavlar 100 lük not üzerinden değerlendirilip yarıyıl içi değerlendirmelerin % 40 ı ile yarıyıl sonu değerlendirmelerin %60 ı alınarak hesaplanmaktadır.Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı Alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS Karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 1.75 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir. Ayrıca 30 işgünü stajını da tamamlamış olması gerekir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

ÖSYM sınavı sonucunda yerleştirilmiş olmak.


Başarma Şartları
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı Alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS Karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 1.75 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir. Ayrıca 30 işgünü stajını da tamamlamış olması gerekir.120 AKTS yi sağlamak, genel not ortalaması en az 2.00 ve müfredatdaki tüm dersleri başarmış olmak.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı bölümü mezunu olanların iş alanı oldukça geniş olup, kamu ve özel sektöre ait pek çok kurum ve kuruluşta çalışabilmektedirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030008344

Qualification Title
Office Management and Executive Assistance Associate Degree
Awarding BodyKaramanoğlu Mehmetbey University
Awarding Body ContactKaramanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Yunus Emre Yerleşkesi 70100 / KARAMAN
Awarding Body Urlhttp://www.kmu.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasSecretarial and office work
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • S/he has basic information about office management.
  • S/he performs planned and manages time well by saving team soul at common works related to his/her area.
  • S/he decides quickly intented to solutions of problems that can happen in offices and examines these decisions at critical dimension.
  • S/he uses office automation at advance level, suitable to conditions of work life which has been created by developing technology.
  • S/he takes every filing and correspondence processes.
  • S/he has knowledge, ability and responsibility feeling at providing coordination level with unit managers hierarchically.
  • S/he is aware of vocational and ethical reponsibility related to Office Management.
  • S/he suggests proposals for problems that s/he faces at his/her area practically and expresses these suggestions easily.
  • S/he has sufficiant knowledge about protocol rules.
  • S/he adopts easily to continuously changing conditions through his/her lifespan easily as open to change and progress.
  • S/he acquaires ability of preparing presentations and making effective presentation.
  • S/he uses Turkish well at every field and his/her pronunciation is correct.
  • S/he does the best of planning and controlling office.
Key Competencies-
Further Info

Exams are evaluated according to the Centimal Number System,Total grade is calculated by adding 40% of evaluations of smestre to 60% of final or make up exams.To get assciative degree from Office Management and Manager assistantship program, students must take and to be successful at all of obligatory and optional lessons (Totally 120 AKTS ) and grade point average must be at least 1,75/4,00, besides 30 day appranticeship must be completed.

Quality Assurance-
Access Requirements

To be placed by ÖSYM University enterence exam.

Conditions for SuccessTo get assciative degree from Office Management and Manager assistantship program, students must take and to be successful at all of obligatory and optional lessons (Totally 120 AKTS ) and grade point average must be at least 1,75/4,00, besides 30 day appranticeship must be completed. To be successful at all lessons, to provide at least 2.00 grade point average and 120 AKTS
Progression Paths (Relationship Type)

Work area of the students , who graduated from this department is quite large and they can work at a lot of public and private organizations and enterprizes.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030008344


Qualification Title
Office Management and Executive Assistance Associate Degree

Awarding Body
Karamanoğlu Mehmetbey University

Awarding Body Contact
Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Yunus Emre Yerleşkesi 70100 / KARAMAN

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • S/he has basic information about office management.
  • S/he performs planned and manages time well by saving team soul at common works related to his/her area.
  • S/he decides quickly intented to solutions of problems that can happen in offices and examines these decisions at critical dimension.
  • S/he uses office automation at advance level, suitable to conditions of work life which has been created by developing technology.
  • S/he takes every filing and correspondence processes.
  • S/he has knowledge, ability and responsibility feeling at providing coordination level with unit managers hierarchically.
  • S/he is aware of vocational and ethical reponsibility related to Office Management.
  • S/he suggests proposals for problems that s/he faces at his/her area practically and expresses these suggestions easily.
  • S/he has sufficiant knowledge about protocol rules.
  • S/he adopts easily to continuously changing conditions through his/her lifespan easily as open to change and progress.
  • S/he acquaires ability of preparing presentations and making effective presentation.
  • S/he uses Turkish well at every field and his/her pronunciation is correct.
  • S/he does the best of planning and controlling office.

Key Competencies
-

Further Info

Exams are evaluated according to the Centimal Number System,Total grade is calculated by adding 40% of evaluations of smestre to 60% of final or make up exams.To get assciative degree from Office Management and Manager assistantship program, students must take and to be successful at all of obligatory and optional lessons (Totally 120 AKTS ) and grade point average must be at least 1,75/4,00, besides 30 day appranticeship must be completed.


Quality Assurance
-

Access Requirements

To be placed by ÖSYM University enterence exam.


Conditions for Success
To get assciative degree from Office Management and Manager assistantship program, students must take and to be successful at all of obligatory and optional lessons (Totally 120 AKTS ) and grade point average must be at least 1,75/4,00, besides 30 day appranticeship must be completed. To be successful at all lessons, to provide at least 2.00 grade point average and 120 AKTS

Progression Paths (Relationship Type)

Work area of the students , who graduated from this department is quite large and they can work at a lot of public and private organizations and enterprizes.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address