Yeterlilik Kodu

TR0030008977

Yeterlilik Adı
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumKütahya Dumlupınar Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiDPÜ Rektörlük Binası, Evliya Çelebi Yerleşkesi Merkez / Kütahya
Sorumlu Kurum URLhttp://www.dpu.edu.tr/
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Sekreterlik ve büro çalışması
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İş hayatında ara eleman seviyesinde, genel kültür, temel hukuk ve ticari hukuk , sosyal güvenlik ve iş hukuku bilgisine sahiptir.
  • Ticari matematik bilgilerini bilir ve analitik düşünce yeteneğine sahiptir.İşinin gerektirdiği asgari seviyede işletme yönetimi bilgisine sahiptir.
  • Bir işletmede yönetim tarzı, organizasyon yapısı, çalışma ilkeleri konusunda yeterli derecede bilgilidir.
  • Temel muhasebe bilgilerini ve muhasebenin işleyişini bilir. İş hayatında kullanılan ticari belgeleri tanır, formlarla ilgili düzenlemeleri yapabilir.
  • Herhangi bir yazı kaleme alabilir; işyerleri ve devletle ilişkilerde yazışma kurallarını, ticari ingilizce yazışmalarını hazırlar.
  • Ofiste kullanılabilecek temel konuşma ve yabancı dil diyalog bilgisine sahip olur.
  • Büroların düzenlenmesi, iş akımı, iş basitleştirme gibi teknik verimlilik esaslarını bilir.
  • Sekreterlik türleri hakkında bilgi sahibi olur.
  • Meslek kavramını, sekreterlik mesleğinin bilimsel yönlerini,
  • Sekreterya hizmetlerini mesleki bilgiler çerçevesinde bilir, görev ve sorumluluklarının neler olduğunu öğrenir.
  • Microsoft Office programlarını ( Word, Excel, Power point) ,belge üzerinde arka plan, metin efektleri ve kenarlıkları kullanabilme yeteneğine sahip olmayı öğrenir.
  • Büro otomasyonu hakkında bilgi sahibi olur. Sistemin işleyişini tanır.
  • İnsan Kaynakları birimlerinin işleyişini bilir; iş görüşmeleri-performans konularında bilgilidir. İşinin gerektirdiği müşteri ilişkilerinin tarzını ve halkla ilişkiler planlamasını yapmayı bilir.
  • Protokol çeşitleri (davet, tanışma, yazışma, telefon protokolleri) , devlet ve iş yaşamındaki protokol kuralları hakkında bilgi sahibi olur. Ailede, işyerinde, sokakta ve diğer sosyal alanlarda görgü kurallarını öğrenir.
  • Sanat Tarihi ve tarih konusunda bilgi alır. Müzelerde öğrendiği kuralların önemini kavrar.
  • Evrak yönetimi, Elektronik belge yönetimi, çeşitleri, Kamu ve özel sektörde uygulanan dosyalama ve arşivleme sistemleri hakkında bilgi sahibidir.
  • Evrakı saklama yöntemlerini bilir.İnsan ilişkilerindeki yöntemleri, psikoloji ve sosyal psikoloji açılarından öğrenir, kişilik geliştirme konusunda bilgi sahibidir. Ast-üst ilişkilerinin temel noktaları, motivasyon, liderlik konuları hakkında bilgilenir.
  • Konuşulanları hızlı yazma (not alma). zamanlamayı ve dakikliği öğrenme, detayları fark etme, , farklılıkları görme alışkanllıkları edinir.
  • On parmak F klavye kullanımını ve hızlı yazmayı, yazılanı değerlendirme ve düzeltme yetenekleri kazanır.
  • Küreselleşen ekonomide işetmelerin yaşamını sürdürebilmesi için uzmanlaşma , verimlilik , küreselleşme gibi yeteneklere sahip olmaları gerekmektedir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Vize sınavının %40’ı Final sınavının %60’ ı not ortalamasını verir. “Dumlıpınar Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği” uyarınca bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır.

Grup çalışması, araştırma, power point kullanarak bireysel konu anlatımları ve ödevler.

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin toplam 120 ACTS karşılığı tümünü başarıyla tamamlamalı ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinde en az 2.00 olması gerekir.

Ayrıca 30 işgünü yaz stajını başarıyla tamamlaması gerekir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Lise Diploması Bir ulus çapında Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavları ile yerleştirme (TYT ve AYT)

Başarma ŞartlarıBüro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin toplam 120 ACTS karşılığı tümünü başarıyla tamamlamalı ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinde en az 2.00 olması gerekir. Ayrıca 30 işgünü yaz stajını başarıyla tamamlaması gerekir.Programa kabul edilen öğrenciler, dört dönem boyunca genel ve mesleki derslerden oluşan toplam 120 AKTS kredilik dersleri almak zorundadır. Ayrıca, öğrenciler birinci ve ikinci yıl sonunda 15 iş günü olarak her yıl için toplam 30 işgünü staj yapmak zorundadır. Okuldan mezun olmak için not ortalamaları, 2.00’ın üzerinde olmalıdır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Büro Yönetimi ve Yönetici Asiatanlığı tüm firmalarda görev alabilmektedirler. Üretim, Hizmet ve Satış Şirketlerinin Büro Yönetimi Birimleri Büro Yönetimi Şirketler (Büro Yönetimi Hizmet Sağlayıcılar Kara, Hava, Deniz, Demiryolu ve Intermodal Tüm kurum ve Şirketler

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030008977


Yeterlilik Adı
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Kütahya Dumlupınar Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
DPÜ Rektörlük Binası, Evliya Çelebi Yerleşkesi Merkez / Kütahya

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İş hayatında ara eleman seviyesinde, genel kültür, temel hukuk ve ticari hukuk , sosyal güvenlik ve iş hukuku bilgisine sahiptir.
  • Ticari matematik bilgilerini bilir ve analitik düşünce yeteneğine sahiptir.İşinin gerektirdiği asgari seviyede işletme yönetimi bilgisine sahiptir.
  • Bir işletmede yönetim tarzı, organizasyon yapısı, çalışma ilkeleri konusunda yeterli derecede bilgilidir.
  • Temel muhasebe bilgilerini ve muhasebenin işleyişini bilir. İş hayatında kullanılan ticari belgeleri tanır, formlarla ilgili düzenlemeleri yapabilir.
  • Herhangi bir yazı kaleme alabilir; işyerleri ve devletle ilişkilerde yazışma kurallarını, ticari ingilizce yazışmalarını hazırlar.
  • Ofiste kullanılabilecek temel konuşma ve yabancı dil diyalog bilgisine sahip olur.
  • Büroların düzenlenmesi, iş akımı, iş basitleştirme gibi teknik verimlilik esaslarını bilir.
  • Sekreterlik türleri hakkında bilgi sahibi olur.
  • Meslek kavramını, sekreterlik mesleğinin bilimsel yönlerini,
  • Sekreterya hizmetlerini mesleki bilgiler çerçevesinde bilir, görev ve sorumluluklarının neler olduğunu öğrenir.
  • Microsoft Office programlarını ( Word, Excel, Power point) ,belge üzerinde arka plan, metin efektleri ve kenarlıkları kullanabilme yeteneğine sahip olmayı öğrenir.
  • Büro otomasyonu hakkında bilgi sahibi olur. Sistemin işleyişini tanır.
  • İnsan Kaynakları birimlerinin işleyişini bilir; iş görüşmeleri-performans konularında bilgilidir. İşinin gerektirdiği müşteri ilişkilerinin tarzını ve halkla ilişkiler planlamasını yapmayı bilir.
  • Protokol çeşitleri (davet, tanışma, yazışma, telefon protokolleri) , devlet ve iş yaşamındaki protokol kuralları hakkında bilgi sahibi olur. Ailede, işyerinde, sokakta ve diğer sosyal alanlarda görgü kurallarını öğrenir.
  • Sanat Tarihi ve tarih konusunda bilgi alır. Müzelerde öğrendiği kuralların önemini kavrar.
  • Evrak yönetimi, Elektronik belge yönetimi, çeşitleri, Kamu ve özel sektörde uygulanan dosyalama ve arşivleme sistemleri hakkında bilgi sahibidir.
  • Evrakı saklama yöntemlerini bilir.İnsan ilişkilerindeki yöntemleri, psikoloji ve sosyal psikoloji açılarından öğrenir, kişilik geliştirme konusunda bilgi sahibidir. Ast-üst ilişkilerinin temel noktaları, motivasyon, liderlik konuları hakkında bilgilenir.
  • Konuşulanları hızlı yazma (not alma). zamanlamayı ve dakikliği öğrenme, detayları fark etme, , farklılıkları görme alışkanllıkları edinir.
  • On parmak F klavye kullanımını ve hızlı yazmayı, yazılanı değerlendirme ve düzeltme yetenekleri kazanır.
  • Küreselleşen ekonomide işetmelerin yaşamını sürdürebilmesi için uzmanlaşma , verimlilik , küreselleşme gibi yeteneklere sahip olmaları gerekmektedir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Vize sınavının %40’ı Final sınavının %60’ ı not ortalamasını verir. “Dumlıpınar Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği” uyarınca bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır.

Grup çalışması, araştırma, power point kullanarak bireysel konu anlatımları ve ödevler.

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin toplam 120 ACTS karşılığı tümünü başarıyla tamamlamalı ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinde en az 2.00 olması gerekir.

Ayrıca 30 işgünü yaz stajını başarıyla tamamlaması gerekir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Lise Diploması Bir ulus çapında Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavları ile yerleştirme (TYT ve AYT)


Başarma Şartları
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin toplam 120 ACTS karşılığı tümünü başarıyla tamamlamalı ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinde en az 2.00 olması gerekir. Ayrıca 30 işgünü yaz stajını başarıyla tamamlaması gerekir.Programa kabul edilen öğrenciler, dört dönem boyunca genel ve mesleki derslerden oluşan toplam 120 AKTS kredilik dersleri almak zorundadır. Ayrıca, öğrenciler birinci ve ikinci yıl sonunda 15 iş günü olarak her yıl için toplam 30 işgünü staj yapmak zorundadır. Okuldan mezun olmak için not ortalamaları, 2.00’ın üzerinde olmalıdır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Büro Yönetimi ve Yönetici Asiatanlığı tüm firmalarda görev alabilmektedirler. Üretim, Hizmet ve Satış Şirketlerinin Büro Yönetimi Birimleri Büro Yönetimi Şirketler (Büro Yönetimi Hizmet Sağlayıcılar Kara, Hava, Deniz, Demiryolu ve Intermodal Tüm kurum ve Şirketler


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030008977

Qualification Title
Awarding BodyKütahya Dumlupınar University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.dpu.edu.tr/
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasSecretarial and office work
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • The elements of business life at the level of general education, basic law and commercial law, labor law, social security and has the knowledge.
  • Commercial mathematical knowledge has the ability to know and analytical thinking.
  • Job requires knowledge of business management is minimal. In a business management style, organizational structure, work sufficiently knowledgeable about the principles.
  • Knows basic accounting knowledge and accounting operation.
  • Allows commercial documents used in business, arrangements can be made on the forms
  • Any write an article, businesses, and government relations, correspondence rules, prepare commercial correspondence in English.
  • Dialogue, knowledge of a foreign language can be used in the office and will have a basic conversation.
  • Offices regulation, business flow, such as simplification of the business knows the principles of technical efficiency.
  • The Secretariat will have information about the types.
  • Occupation concept, secretarial scientific aspects of the profession, professional information services within the framework of the Secretariat knows, learn what the duties and responsibilities.
  • Microsoft Office programs (Word, Excel, Power Point), on the document background, text effects and borders to be able to use to learn. Office automation will have information about.
  • Allows the operation of the system.Knows the functioning of the Human Resources departments, job interviews, on-performance wise. Planning required by the customer relations and public relations business, know how to make the style.
  • Protocol types (invited, dating, correspondence, telephone protocols), the state and business life will have information about the rules of the protocol. In the family, in the workplace, streets and other social areas, learn the rules of etiquette.
  • Gets information about the History of Art and history.
  • Understands the importance of the rules learned in museums.
  • Document management, electronic document management, types, public and private sector have information about the filing and archiving systems. Document storage methods.
  • Human relations methods, in terms of psychology and social psychology learns information about the owner of personality development.
  • Main points of superior-inferior relationships, motivation, leadership bilgilenir about the topics.
  • Talks fast write (note-taking). the timing and punctuality, learning to recognize details, the differences alışkanllıkları acquires vision.
  • On the use of keyboard and quick typing fingers F, written text, evaluation and correction capabilities, wins.n the globalizing economy, it is necessary for them to have the skills such as specialization, productivity, globalization in order to survive.
Key Competencies-
Further Info
  • Midterm exam 40% of final exam 60% grade point average returns.
  • Dumlıpın University Undergraduate and Graduate Education and Examination Regulations relative evaluation system is applied in accordance. Group study, research, retail, using power point lectures and assignments.
  • In order to obtain undergraduate degree, Students have to take120 ACTS, complete compulsory and optional courses, their GPA needs to be minimum 2.00 over 4.00 and successfully complete 30 workdays of compulsory internship training.
Quality Assurance-
Access Requirements

High School Diploma Placement through a nation-wide Student Selection and Placement Examinations (TYT and AYT)

Conditions for SuccessIn order to obtain undergraduate degree, Students have to take120 ACTS, complete compulsory and optional courses, their GPA needs to be minimum 2.00 over 4.00 and successfully complete 30 workdays of compulsory internship training.Students accepted to the programme are obligated to take totally 120 ECTS credit lessons being formed general and professional lessons during four semester. Besides, students are obligated to do 15 workdays vocational training for each year and totally 30 workdays at the end of first and second years educational programme. To graduate from the school, their marks must be over 2.00 degree.
Progression Paths (Relationship Type)

Office Management and Manager Asiatanlığı can be employed at all companies. Production, Service and Sales Companies Office Management Units Office Management Companies (Office Management Service Providers Land, Air, Sea, Railway and Intermodal All institutions and companies

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030008977


Qualification Title

Awarding Body
Kütahya Dumlupınar University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • The elements of business life at the level of general education, basic law and commercial law, labor law, social security and has the knowledge.
  • Commercial mathematical knowledge has the ability to know and analytical thinking.
  • Job requires knowledge of business management is minimal. In a business management style, organizational structure, work sufficiently knowledgeable about the principles.
  • Knows basic accounting knowledge and accounting operation.
  • Allows commercial documents used in business, arrangements can be made on the forms
  • Any write an article, businesses, and government relations, correspondence rules, prepare commercial correspondence in English.
  • Dialogue, knowledge of a foreign language can be used in the office and will have a basic conversation.
  • Offices regulation, business flow, such as simplification of the business knows the principles of technical efficiency.
  • The Secretariat will have information about the types.
  • Occupation concept, secretarial scientific aspects of the profession, professional information services within the framework of the Secretariat knows, learn what the duties and responsibilities.
  • Microsoft Office programs (Word, Excel, Power Point), on the document background, text effects and borders to be able to use to learn. Office automation will have information about.
  • Allows the operation of the system.Knows the functioning of the Human Resources departments, job interviews, on-performance wise. Planning required by the customer relations and public relations business, know how to make the style.
  • Protocol types (invited, dating, correspondence, telephone protocols), the state and business life will have information about the rules of the protocol. In the family, in the workplace, streets and other social areas, learn the rules of etiquette.
  • Gets information about the History of Art and history.
  • Understands the importance of the rules learned in museums.
  • Document management, electronic document management, types, public and private sector have information about the filing and archiving systems. Document storage methods.
  • Human relations methods, in terms of psychology and social psychology learns information about the owner of personality development.
  • Main points of superior-inferior relationships, motivation, leadership bilgilenir about the topics.
  • Talks fast write (note-taking). the timing and punctuality, learning to recognize details, the differences alışkanllıkları acquires vision.
  • On the use of keyboard and quick typing fingers F, written text, evaluation and correction capabilities, wins.n the globalizing economy, it is necessary for them to have the skills such as specialization, productivity, globalization in order to survive.

Key Competencies
-

Further Info
  • Midterm exam 40% of final exam 60% grade point average returns.
  • Dumlıpın University Undergraduate and Graduate Education and Examination Regulations relative evaluation system is applied in accordance. Group study, research, retail, using power point lectures and assignments.
  • In order to obtain undergraduate degree, Students have to take120 ACTS, complete compulsory and optional courses, their GPA needs to be minimum 2.00 over 4.00 and successfully complete 30 workdays of compulsory internship training.

Quality Assurance
-

Access Requirements

High School Diploma Placement through a nation-wide Student Selection and Placement Examinations (TYT and AYT)


Conditions for Success
In order to obtain undergraduate degree, Students have to take120 ACTS, complete compulsory and optional courses, their GPA needs to be minimum 2.00 over 4.00 and successfully complete 30 workdays of compulsory internship training.Students accepted to the programme are obligated to take totally 120 ECTS credit lessons being formed general and professional lessons during four semester. Besides, students are obligated to do 15 workdays vocational training for each year and totally 30 workdays at the end of first and second years educational programme. To graduate from the school, their marks must be over 2.00 degree.

Progression Paths (Relationship Type)

Office Management and Manager Asiatanlığı can be employed at all companies. Production, Service and Sales Companies Office Management Units Office Management Companies (Office Management Service Providers Land, Air, Sea, Railway and Intermodal All institutions and companies


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address