Yeterlilik Kodu | TR0030009468 | |
Yeterlilik Adı | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Fırat Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Fırat Üniversitesi, Üniversite Mahallesi, Fırat Ünv., 23119 Elâzığ Merkez/Elazığ | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.firat.edu.tr | |
Yönelim | - | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | - | |
Kredi Değeri | - | |
Programın Normal Süresi | - | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim elemanları tarafından hazırlanan Ders Öğretim Planı nda tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak Fırat Üniversitesi Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır.Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken 120 ACTS karşılığı zorunlu ve seçimlik dersleri başarıyla tamamlamaları, genel ağırlıklı not ortalamalarının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması ve en az 45 işgünü süreli zorunlu staj eğitimini başarıyla tamamlamaları gerekir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Programımıza kayıt yapan öğrenciler, ilgili meslek liselerinden sınavsız geçiş yaparak gelmektedirler. Programa, YGS-4 puan türü ile öğrenci kabul edilmektedir. | |
Başarma Şartları | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken 120 ACTS karşılığı zorunlu ve seçimlik dersleri başarıyla tamamlamaları, genel ağırlıklı not ortalamalarının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması ve en az 45 işgünü süreli zorunlu staj eğitimini başarıyla tamamlamaları gerekir.Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünden (120 AKTS karşılığı) başarılı olmak, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve zorunlu staj eğitimini başarıyla tamamlamak gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | İş imkânları çok geniş olan programımızdan mezun olan öğrencilerimiz hem özel sektör kuruluşlarında hem de kamu kuruluşlarında çalışma olanağına sahiptir. Kamu Personeli Seçme Sınavı ile personel alan birçok Kurum Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı programı mezunlarını istihdam etmektedir. Bilgisayar kullanmayı bilen, ofis yönetme becerisine sahip, iletişim becerisi güçlü, mesleki yazışma bilgisi ile donatılmış mezunlarımız özel sektör kuruluşlarında da çalışabilmektedir. Bu programda, öğrenciler çağdaş büro yönetimi için gerekli olan bilgisayar ve diğer ofis araçlarını kullanabilecek şekilde eğitilmektedir. Programda sadece, teorik bilgiler değil, bunun yanında uygulamaya yönelik faaliyetlere de yer verilmektedir. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030009468
- Bireysel ve örgütsel iletişim kurabilme,
- Büro yönetimiyle ilgili temel kavramları analiz edebilme, büroyu ergonomik şekilde düzenleyebilme, krizi ve stresi yönetebilme,
- Toplantı gündemini belirleyebilme, toplantı düzenleyebilme,
- Bilgi Yönetimi yapabilmeKlavye tuşlarıyla ilgili uygulamalar yapabilme, yazı çalışması ve hız uygulaması yapabilme, farklı dillerde yazılar yazabilme, resmi yazıları hızlı ve etkin şekilde hazırlayabilme,
- Muhasebe, muhasebe hesapları ve muhasebe sisteminin işleyişi hakkında genel bilgiler edinebilme, muhasebe işlemlerine destek olabilme, muhasebe ve finans işlemleri yapabilme, ön muhasebe işlemlerini yapabilme,
- Etik ve ahlak kavramlarını inceleyebilme, mesleki etik ilkelere uyabilme, protokol kurallarını uygulayabilme,
- Büroda teknolojik araçları kullanabilme, bilgisayar ve iletişim teknolojisini kullanabilme, teknolojik hizmetlerden yararlanabilme,
- T.C. Anayasasında belirtilen temel organları tanıma ve ilişkileri inceleyebilme,
- Kamu İktisadi Teşebbüsler, Merkezi Yönetim ve Taşra Yönetimini tanıma ve ilişkileri inceleyebilme, özerk, bağımsız ve kısmen kamu yönetiminde olan kurumları tanıma ve ilişkileri inceleyebilme,
- Telefonda yabancı dilde görüşmeler yapabilme, yabancı dilde okuma yapmak ve yazı yazabilme, telefon görüşmeleri yapabilme, yabancı dilde yazı okuma ve yazabilme, yabancı dilde mesleki yazışmalar yapabilme, yabancı dilde yüz yüze görüşmeler yapabilme,
- Ticari hesaplamalar yapabilme,
- Yönetici Asistanlığı İle İlgili temel kavramları analiz edebilme, yönetici asistanının özelliklerini İnceleyebilme yetisi kazanır.
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim elemanları tarafından hazırlanan Ders Öğretim Planı nda tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak Fırat Üniversitesi Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır.Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken 120 ACTS karşılığı zorunlu ve seçimlik dersleri başarıyla tamamlamaları, genel ağırlıklı not ortalamalarının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması ve en az 45 işgünü süreli zorunlu staj eğitimini başarıyla tamamlamaları gerekir.
Programımıza kayıt yapan öğrenciler, ilgili meslek liselerinden sınavsız geçiş yaparak gelmektedirler. Programa, YGS-4 puan türü ile öğrenci kabul edilmektedir.
İş imkânları çok geniş olan programımızdan mezun olan öğrencilerimiz hem özel sektör kuruluşlarında hem de kamu kuruluşlarında çalışma olanağına sahiptir. Kamu Personeli Seçme Sınavı ile personel alan birçok Kurum Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı programı mezunlarını istihdam etmektedir. Bilgisayar kullanmayı bilen, ofis yönetme becerisine sahip, iletişim becerisi güçlü, mesleki yazışma bilgisi ile donatılmış mezunlarımız özel sektör kuruluşlarında da çalışabilmektedir. Bu programda, öğrenciler çağdaş büro yönetimi için gerekli olan bilgisayar ve diğer ofis araçlarını kullanabilecek şekilde eğitilmektedir. Programda sadece, teorik bilgiler değil, bunun yanında uygulamaya yönelik faaliyetlere de yer verilmektedir.
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030009468 | |
Qualification Title | Office Management and Executive Assistance Associate Degree | |
Awarding Body | Firat University | |
Awarding Body Contact | Firat University, 23119 Elazig, Turkey | |
Awarding Body Url | http://www.firat.edu.tr | |
Orientation | - | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Management and administration | |
National Occupation Classification | - | |
Category | - | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Details for this matter are provided under the Programme Information in this programmes information project that were prepared by the programmes instructors. For graduation, related items are applied according toFırat Universitys Regulations on Undergraduate Education and Examination. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | School. Students that enroll to our program are from related vocational high schools and do not enter any entrance exam. Students that hold a YGS-4 field of score can enroll to the program as well | |
Conditions for Success | Students that complete at from the international 120 ECTS credited courses have the right to graduate. | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030009468
Details for this matter are provided under the Programme Information in this programmes information project that were prepared by the programmes instructors. For graduation, related items are applied according toFırat Universitys Regulations on Undergraduate Education and Examination.
School. Students that enroll to our program are from related vocational high schools and do not enter any entrance exam. Students that hold a YGS-4 field of score can enroll to the program as well
Qualification is continuous