Yeterlilik Kodu

TR0030011546

Yeterlilik Adı
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumIsparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiIsparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, 32200 Bahçelievler Mh. 102. Cd. No:24 ISPARTA T. +90 (246) 214 60 10 F. +90 (246) 228 30 06 isubu@hs01.kep.tr
Sorumlu Kurum URLhttp://www.isparta.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Sekreterlik ve büro çalışması
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

-

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Büro yönetimi ve sekreterlik alanına ilişkin temel kavramları tanımak ve kullanabilmek.
  • Alana ilişkin gerekli verilerin tespiti, toplanması ve işlenmesini gerektiği gibi yaparak, pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri kullanabildiğini göstermek.
  • Büro yönetimi ve sekreterliğe ilişkin tasarımları ve uygulamaları ast, üst ve paydaşlarına gerektiği şekilde açıklayabilmek.
  • Gerekli seviyelerde takım çalışmaları başlatabilmek, uygulamak ve sürdürebilmek.
  • Büro yönetimi ve sekreterlik alanına ilişkin yeniliklerin takip edilmesi, gerekli olanlarının öğrenilmesi ve uygulanması.
  • Öngörülmeyen durumlara ilişkin oluşan ve oluşabilecek sorunları belirleme ve çözümleyebilme.
  • Bürolarda kendisine bağlı olarak çalışan işgörenlerin denetlenmesi ve değerlendirmelerinin objektif olarak yapılabilmesi.
  • Büro Yönetimi ve Sekreterlik alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak.
  • Temel bilgisayar kullanımı ve alanına ilişkin gerekli yazılımların kullanılabilmesi.
  • Büro yönetimi ve sekreterlik alanına ilişkin gerekli olan sosyal sorumluluk, etik değerler, sosyal güvenlik hakları, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak ve uygulayabilmek.
  • Büroların düzenine ilişkin gerekli dosyalama ve arşivleme çalışmalarını gerçekleştirebilmek.
  • Büro yönetimi ve sekreterlik alanında yapılması muhtemel toplantı ve törenlere ilişkin zaman ve protokol düzenlemelerini yapabilmek.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

03 Ekim 1992 tarihinde Akdeniz Üniversitesine bağlı olarak açılan Yalvaç Meslek Yüksekokulu, Isparta'da kurulan Süleyman Demirel Üniversitesi'ne 23 Aralık 1992' de yapılan bir protokol ile bağlanmıştır. Büro Yönetimi ve Sekreterlik Bölümlerinin amacı, hızla gelişen sanayi ve hizmet sektörlerimizin ihtiyacı olan nitelikli büro elemanları yetiştirerek ülke kalkınmasına katkı sağlamaktadır. öğrencilere bilgisayar destekli yoğun bir eğitim verilmektedir. Bölümümüz, hizmet ve sanayi sektörümüzdeki değişimleri sürekli takip ederek hem üniversite ile kamu ve özel sektör ilişkisini kurmakta hem de eğitimi sürekli güncelleştirerek ülke kalkınmasına katkıda bulunmaktadır.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Öğrenciler, Lise Diploması ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan Merkezi Yerleştirme Sınavı sonucuna göre kayıt hakkı kazanmaktadırlar. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir

Başarma ŞartlarıÖğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, FD notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 120 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. Bu yeterliliği hem örgün hem de açık öğretim yoluyla ulaşmak mümkündür.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Kamu ve özel kuruluşlarda meslek elemanı olarak istihdam edilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030011546


Yeterlilik Adı
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, 32200 Bahçelievler Mh. 102. Cd. No:24 ISPARTA T. +90 (246) 214 60 10 F. +90 (246) 228 30 06 isubu@hs01.kep.tr

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

-


AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

-


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Büro yönetimi ve sekreterlik alanına ilişkin temel kavramları tanımak ve kullanabilmek.
  • Alana ilişkin gerekli verilerin tespiti, toplanması ve işlenmesini gerektiği gibi yaparak, pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri kullanabildiğini göstermek.
  • Büro yönetimi ve sekreterliğe ilişkin tasarımları ve uygulamaları ast, üst ve paydaşlarına gerektiği şekilde açıklayabilmek.
  • Gerekli seviyelerde takım çalışmaları başlatabilmek, uygulamak ve sürdürebilmek.
  • Büro yönetimi ve sekreterlik alanına ilişkin yeniliklerin takip edilmesi, gerekli olanlarının öğrenilmesi ve uygulanması.
  • Öngörülmeyen durumlara ilişkin oluşan ve oluşabilecek sorunları belirleme ve çözümleyebilme.
  • Bürolarda kendisine bağlı olarak çalışan işgörenlerin denetlenmesi ve değerlendirmelerinin objektif olarak yapılabilmesi.
  • Büro Yönetimi ve Sekreterlik alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak.
  • Temel bilgisayar kullanımı ve alanına ilişkin gerekli yazılımların kullanılabilmesi.
  • Büro yönetimi ve sekreterlik alanına ilişkin gerekli olan sosyal sorumluluk, etik değerler, sosyal güvenlik hakları, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak ve uygulayabilmek.
  • Büroların düzenine ilişkin gerekli dosyalama ve arşivleme çalışmalarını gerçekleştirebilmek.
  • Büro yönetimi ve sekreterlik alanında yapılması muhtemel toplantı ve törenlere ilişkin zaman ve protokol düzenlemelerini yapabilmek.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

03 Ekim 1992 tarihinde Akdeniz Üniversitesine bağlı olarak açılan Yalvaç Meslek Yüksekokulu, Isparta'da kurulan Süleyman Demirel Üniversitesi'ne 23 Aralık 1992' de yapılan bir protokol ile bağlanmıştır. Büro Yönetimi ve Sekreterlik Bölümlerinin amacı, hızla gelişen sanayi ve hizmet sektörlerimizin ihtiyacı olan nitelikli büro elemanları yetiştirerek ülke kalkınmasına katkı sağlamaktadır. öğrencilere bilgisayar destekli yoğun bir eğitim verilmektedir. Bölümümüz, hizmet ve sanayi sektörümüzdeki değişimleri sürekli takip ederek hem üniversite ile kamu ve özel sektör ilişkisini kurmakta hem de eğitimi sürekli güncelleştirerek ülke kalkınmasına katkıda bulunmaktadır.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Öğrenciler, Lise Diploması ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan Merkezi Yerleştirme Sınavı sonucuna göre kayıt hakkı kazanmaktadırlar. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir


Başarma Şartları
Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, FD notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 120 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. Bu yeterliliği hem örgün hem de açık öğretim yoluyla ulaşmak mümkündür.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Kamu ve özel kuruluşlarda meslek elemanı olarak istihdam edilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030011546

Qualification Title
Associate Diploma in Office Management and Secretaryship Program
Awarding BodyIsparta University of Applied Sciences
Awarding Body ContactA new university was established in Isparta with the name of Isparta University of Applied Sciences in Isparta.
Awarding Body Urlhttp://www.isparta.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasSecretarial and office work
National Occupation Classification

-

CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • To know and use about consepts of office administration and secretary.
  • To prove, collect and process necessary informations about area and to show using theoretical informations at practical applications and talent of hand and/or intellectual.
  • To explain imaginations and applications to fellow workers.
  • To start, applicate and keep up team work necessary levels.
  • To pursuit novelties about area of administration and secretary, to learn and applicate essential of them.
  • To determine and analize problems about nonconsider conditions.
  • To control and increase the value of personnel at offices.
  • To know enough foreign language for administration and secretary area.
  • To use necessary software about area of basic computer usage.
  • To be conscious of social responsibility, ethical values, social security rights, job security, worker healthy and knowlege of protect environment.
  • To realize works of file and archive about order of offices.
  • To arrange time and ceremony about meeting and celebrations at ofice.
Key Competencies-
Further Info

Yalvaç Vocational College, opened in the 3rd of October 1992, depending on Akdeniz University was then connected to Süleyman Demirel University with a contract in the 23rd of December 1992. Office Management and Secretarial Programme enable the students to have enough knowledge and information on being a secretary and office management. The aim of this programme is to bring up individuals who can be office secretaries and managers and the courses are as follows; using keyboard, business and administration, vocational correspondence, organizational behaviour, filing techniques, secretarial knowledge, Office management and e.t.c.

Quality Assurance-
Access Requirements

The students can register for the programs based upon the High School Diploma and the exams done by the Student Selection and Placement Center.

Conditions for SuccessA student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 120 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no FF, FD grades. This qualification can be obtained by either formal education or open education.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates are employed as at public and private institutions.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely

Url Open Address
Qualification Code

TR0030011546


Qualification Title
Associate Diploma in Office Management and Secretaryship Program

Awarding Body
Isparta University of Applied Sciences

Awarding Body Contact
A new university was established in Isparta with the name of Isparta University of Applied Sciences in Isparta.

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

-


EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

-


Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • To know and use about consepts of office administration and secretary.
  • To prove, collect and process necessary informations about area and to show using theoretical informations at practical applications and talent of hand and/or intellectual.
  • To explain imaginations and applications to fellow workers.
  • To start, applicate and keep up team work necessary levels.
  • To pursuit novelties about area of administration and secretary, to learn and applicate essential of them.
  • To determine and analize problems about nonconsider conditions.
  • To control and increase the value of personnel at offices.
  • To know enough foreign language for administration and secretary area.
  • To use necessary software about area of basic computer usage.
  • To be conscious of social responsibility, ethical values, social security rights, job security, worker healthy and knowlege of protect environment.
  • To realize works of file and archive about order of offices.
  • To arrange time and ceremony about meeting and celebrations at ofice.

Key Competencies
-

Further Info

Yalvaç Vocational College, opened in the 3rd of October 1992, depending on Akdeniz University was then connected to Süleyman Demirel University with a contract in the 23rd of December 1992. Office Management and Secretarial Programme enable the students to have enough knowledge and information on being a secretary and office management. The aim of this programme is to bring up individuals who can be office secretaries and managers and the courses are as follows; using keyboard, business and administration, vocational correspondence, organizational behaviour, filing techniques, secretarial knowledge, Office management and e.t.c.


Quality Assurance
-

Access Requirements

The students can register for the programs based upon the High School Diploma and the exams done by the Student Selection and Placement Center.


Conditions for Success
A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 120 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no FF, FD grades. This qualification can be obtained by either formal education or open education.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates are employed as at public and private institutions.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely


Url
Open Address